Szinte bitosra vehető, hogy a vezeték(ek) vannak elszakadva/megtörve. Az ajtót kinyitva, az ajtó felől van az átvezetőn egy kék gyűrű. Ezt kell benyomni és a csatlakozót kihúzni. Utána a szürke rögzítőt vedd le, húzd hátra a gumi borítást és valószínűleg látod több vezetéknél is a szigetelés sérülését vagy egyes szálak szakadását. Egy magyar srác készít javítóköteget (gyári is kapható, sokszoros áron), azzal tökéletesen javítható a hiba. Amikor készen vagy, a gumi belsejébe gazdagon fújj szilikon spray-t és soha többet nem lesz gondod rá. Érdemes mindkét hátsó ajtót ellenőrizni/javítani/szilikonozni, valamint a csomagtérajtónál is. Az első két ajtóra nem jellemző ez a hiba.
Javítóköteg: Tarr Szabolcs, facebook, Astra H Magyarország csoport
Sziasztok! Olyan problémával szembesültem, hogy megadta magát a bal hátsó ajtóm központi zárja (Opel zafira B). Abban nyilvánul meg, hogy nem nyitja és zárja a központi zár az ajtót, viszont a lezárt autón kinyitja az összes ajtót, ha megnyitom a bal hátsót. Mi lehet a probléma? Ha megszakadt volna a vezeték akkor nyitná az összes ajtót? Vagy maga a motor adhatta meg magát?
Opel Zafira A Njoy 2003-as. Csak a középkonzolon van egy szivargyújtó aljzat, de nem szabványos. Nagyobb lyukátmérő, rövid beltér. Van viszont egy kábeles elosztóm 2 szabvány aljzattal. Hová lehetne bekötni úgy, hogy a meglévő szivargyújtót ne kelljen kiműteni.
2014-es CDTI Zafira-B autóm van. A téli gumin "eredeti gyári" TPMS jeladóval rendelkezem és a hozzávaló TPMS felélesztő kütyüvel azonnal "rendbehoztam" a kerekeket és megjelent a kijelzőn a keréknyomás érték. A nyári gumis felnikbe a szerelő új jeladókat szerelt. Sehogyan sem tudjuk elérni, hogy a kijelzőn ne csak négy vonal jelenjen meg.
Ki ismeri, hogy mi lenne a teendőnk? beszéljünk telefonon:
A szenzorok számítógépes lekérdezése nem mutatott hibát, a motor csek jel ki lett oltva, az autó azóta is vidáman működik, a fogyasztás továbbra is baráti.
Sziasztok, XER18-as B Zafirán lecseréltem a téli gumit, másfél év városi használat helyett mentem egy hosszabb, nyugalmasabb vidéki utat kikapcsolt légkondival, és a fogyasztásom 8,5-ről 7,5-re esett vissza. Kb eddig tartott az öröm, mert a 17011-es hibakódot kaptam, amit furcsálok, mert tavaly volt teljes diagnosztikán a kocsi, és hibátlan szenzot képet mutatott, azóta pedig pandémiailag nem volt hajtva.
Amiben gondolkozom, azért kaptam a 17011-et mert a futás jelleg miatt lecsökkent a fogyasztás, vagy valóban tönkre ment valamim, és az mellékes, hogy keveset fogyaszt a kocsi?
Egyébként a gép teljesen kezes, kívülről semmi nem látszik rajta, megy ahogy szokott.
Azonban nem értem, hogy ha a vizsgáztató sem találja a motorszámot, akkor miért kételkedik a forgalmi hitelességében. Egyébként a két motor teljesen megegyező, az L változat szofveresen 120 LE teljesítményű, az a R szokásos 140 LE.
2015-ös Opel Zafira 1.8 esetén hol és hogyan lehet megnézni/fotózni a motorkódot? Ugyanis úgy jártam ma, hogy elvittem vizsgára és nem akarják levizsgáztatni, mert szerintük a motorkód nem A18XEL hanem A18XER (L helyett R betűvel) kezdődik. Ez ahogy mondta nem a 125 LE, hanem a 140 LE típus kódja.
A kép amit készített nekem nagyon homályos, nem olvasható, de a vizsgáztató ragaszkodik ehhez. Ilyenkor mi a megoldás? A forgalmiban, a számlán, mindenütt az A18XEL van feltüntetve.
Sziasztok.segitségre lenne szükségem elakadtunk adot egy opelA zafira z18xe .kb 1 évet állt az auto most müszakira felkészitve be lett inditva hogy ki álljunk a garázsból vel aksi kivetük másnap beltéve az aksit nem idúlt multiméterel az aksi sarúnal 7 v volt és ment lefele sarút levéve és rá.mérve 12,36 v volt tehát aksi jó diagnosztika nem igazán megy mert kevés a Volt nem let meg mozgatva semi a motortérben most már átnézve kipucolva a csatlakozási pontok relék bisztik akoris szivja le valmi ,kinti bisztositék táblán végig menve fentŕöl a 2 bisztit kihuzva renben visza jön a 12,36v ,de igy a diag nem megy ha vissza rakom akor meg éppen hogy ki olvas egy két adatot a kérdésem az lenne hogy mere induljunk tovább nagyon ugy értelmezem ecu hibás lett de mi töl ha nem is volt használva .be rakom a képeket amit a diagal let csinálva köszönöm a véleményeteket elöre is.
Igen első legyen a hidraulika folyadék megnézése. Lehet utána kell tölteni. Persze akkor az valami miatt fogy, vélhetőleg a kinyomó csapágynál folyik akkor el. Szinte ugyan így jártam. Kinyomó csapágy csere lett a vége, a kuplungtárcsa még bőven jó volt (150000 km).
családi autónk (2011 zafira B 1,8 benzin) tegnap megállt... ha jár a motor nem lehet sebességbe rakni. ha áll a motor betehető sebességbe, és persze ha az ember eltalálja a fordulatszámot még váltani is tud - persze ésszerű határok között. sikerült haza érni de persze ehhez már igazi szerelő kell nem házi bütykölés.. nem, nem magam fogom
csinálni csak érdekel, hogy mi a t*k*m romolhatott el.. a hajtáslánc "jónak" tűnik.. csak épp működő motornál nem emel ki a kuplung.
Tipushiba. A hűtőfolyadék szint jeladó cseréjével esetleg orvosolható (a kiegyenlítő tartály alatt van egy hosszúkás "pipa" alakú érzékelő). Sajnos előfordul, hogy tartós megoldást csak a kiegyenlítő tartály csere és a szenzor csere hoz.
A segitségeteket szeretném kérni 2006-os B Zafiránk középkijelzőjén időnként megjelenik a COOLANT LEVEL felirat(Hütőfolyadék kifogyott) ellenörzöm a szint rendben.Ellenőriztem hideg motor üzemmódban is a szint megvan.valaki esetleg tud ebben segíteni hogy mi lehet a gond.
Üdv.! Opel Zafira A ---Az A oszlop oldalüvege hogyan van rögzítve? Az enyémen nagy rés van a gumi és az üveg között. Nagyon hangos a menetszéltől. A levegő is huzatot okoz és látni is a rést. Mit lehet vele csinálni, hogy zárt legyen? Eredetileg hogyan van ott megoldva?
Egyszer volt egy hasonló problémám egy Astrával. A hibakiolvasás állandóan az EGR szelep hibát hozott. A szervizben kicserélték egy új EGR szelepre, persze előtte többször tisztították, de egy-két napnál tovább nem hozott javulást. Aztán az új szelepre megesküdtek, hogy most már OK, de nem. Végül a motorvezérlő számítógépet kellett cserélni, de hála az égnek még azt garanciába megtették. Az egr szelepet először megvetették velem, de miután kiderült, hogy nem az a hibás, visszaadták az árát. A számítógép csere nem volt egyszerű mutatvány, mert ilyet nem sokan tartanak raktáron, és elég drága alkatrész. Egy pont olyan autóból kellett kivenni egy próba idejére a számítógépet, de azért megoldódott. Igaz, ez nem most történt.
1.7 tdci 2012 Zafirám van.A jelenség:elindítom ,a motor elkezd eggyeletlenül járni,füstől ,majd leáll! Kigyúl a motor és a szerviz lámpa.Aksisaru le-vissza, indul faszán!Szerelő kitisztította a agr sz. új gyertyák.Pár nap muva újra jön a hiba.Hibakiolvasás:agr sz. csatolási hiba!Vélemény ,ötlet? Köszi!
Nem gondolom, hogy van benne ilyesmi, de nem tudom. Ez egy telken belül volt és ahogy bemegyek és leállítom nem indul el. Ott nem szoktam megállni és leállítani. Máshol nem csinálja. Majd figyelek ilyesmire, hogy nagy emelkedőn nem állítom le csak orral lefelé esetleg.