Keresés

Részletes keresés

Petya79 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 14056

Érdekes ez a manapság jellemző folyamatos innováció, a minél jobb szigetelésre való törekvés. Ennek én sem vagyok ellene, főleg akkor, ha van értelme, és mindez megfizethető. Más kérdés, hogy néha - mint a vázkerámia tégla esetében is - fontosabb dolgok (fajlagos tömeg, léghanggátlás stb.) valahogy háttérbe szorulnak. Sajnos én laikusként csak azután kezdtem el ezen töprengeni, miután felépült a házam. Mi a lényeg az építtető számára egy korszerű tégla esetében? Legyen minél nagyobb + könnyebb, és gyorsan rakható, hogy ezáltal olcsóbban és hamarabb felhúzza a kőműves a falakat. Azon túl pedig legyen minél jobb hőszigetelő tulajdonságú. A mai téglák ezeket az igényeket tökéletesen kielégítik.

Legyen az háztartási gép, televízió, vagy éppen egy ház; az egyszeri ember szeme előtt leginkább csak az a bizonyos "A betű" lebeg, lehetőség szerint minél több plusz jellel megtoldva.

A falazat kiválasztásával régebben én is úgy voltam, mint Te: a lehető legmodernebb téglával, és őrült vastag grafitos szigeteléssel szerettem volna építkezni, hogy lehetőség szerint hosszú évtizedekre letudjam a hőszigetelést. Aztán a tervek elkészültével az volt az első kérdése a megkeresett kivitelezőnek: minek a hőszigetelés szempontjából passzívháznak is alkalmas falazat, a méregdrága nyílászárók, ha nem is passzívházat akarok építtetni? Ez a tanulság (felesleges plusz anyagköltség, drága kivitelezés) nekem 250 ezer forintomba került. WC papírnak, vagy memo cetlinek felhasználva túl drága, úgyhogy inkább elrejtettem a fel nem használt terveket a fiók mélyére. :-)

A Pth30 K tégla szinte nem is igényel utólagos hőszigetelést, pontosabban a laboratóriumi mérések eredményéből erre a következtetésre juthatunk. Ha erre ráteszel 10 centi grafitos szigetelést, és beépítteted a legdrágább 3 rétegű solar üveges nyílászárókat, mivel leszel előrébb? Mi lesz a hőhidak problémájával? Hány százalékos plusz megtakarítással lehet majd számolni? Milyen szellőzőrendszer lesz kialakítva?

Az meg, hogy egy K-s téglára 20 centi grafitost rakni, végképp értelmetlen dolog.

2 éve ellátogattam egy építész ismerősöm irodájába, ami egyben a lakóotthona is. Régi B30-as téglából épült ház, gyönyörűen felújítva, leszigetelve. Kérdezem tőle: te építészmérnök vagy, megvannak az összeköttetéseid, miért nem építettél magadnak inkább egy új házat? Azt válaszolta, hogy mert így sokkal olcsóbban kijött, mintha építkezett volna. Az előző tulajt ismerte, és tudta, hogy ez egy tisztességesen megépített ház, stabil alappal. Gyakorlatilag tetőtől talpig felújította, szinte csak az alap és a főfalak maradtak meg. A B30-as tégla megfelelő szilárdságú és hanggátlású, kiemelkedően jó hőtároló képességgel rendelkezik, viszont rossz a hőszigetelő-képessége. De amint rákerült a kiegészítő szigetelés (12 centis grafit), ez a probléma is elhárult. Építészmérnök létére ő simán elvan "okostégla" nélkül.

Nálam végül 30-as Pth Profi falazattal épült a ház, 10 centi normál EPS-el. A ház többi részének szigetelése is átlagosnak mondható, sőt, valahol kifejezetten átlag alatti (pl. 3 centi lábazati XPS). Ennek ellenére nem fagytunk ki a házból, és augusztusi fordulóval az éves gázfogyasztásunk is 650 m3 alatt fog maradni (fűtés, melegvíz készítés, főzés). Persze ebbe az enyhe telet is bele kell kalkulálni, illetve azt, hogy mi mindössze ketten lakjuk a házat, és legfeljebb heti 2-3 alkalommal jut időnk a főzésre. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy vajon az idei 80 ezres gázszámlánk hogyan alakult volna, ha egy tökéletesen szigetelt házunk lenne (?). Nem biztos, hogy ideális befektetés-megtérülés viszonyról beszélhetnénk.

Előzmény: Podobag (14055)
Podobag Creative Commons License 2014.07.14 0 0 14055

Szia Kömkel!

 

Még bő egy hete ezt a levelet írtam a  Porotherm tégla gyártójának:

 

"Építkezés előtt álok. Tervezési szakasz már elkészült. Olyan gondom van, hogy mindenféleképpen 30-as téglából szeretnénk a házat építeni! Tervezőnk a Porotherm 30K-s téglát ajánlotta! Viszont mi 10cm-es grafit szigetelést szeretnénk! Hallottunk róla, hogy lehet, hogy a K-s téglához inkább a kőzetgyapot szigetelés lenne a jobb!? 

 

Tehát a kérdéseim a következők lennének:

 

Melyik tégla lenne a legmegfelelőbb a garfit szigeteléshez? A Porotherm 30 n+f, vagy a Porotherm 30K?

 

Milyen hatások lennének a következményei annak, ha a Porotherm 30K-s téglára grafit szigetelést raknánk?

 

Köszönöm a válaszaikat!"

 

És jött a válasz egy építészmérnök, műszak szaktanácsadótól, a tégla gyártójától:

 

 "Páravándorlás szempontjából nincs különbség abban, hogy N+F vagy K téglára teszi a grafitos hőszigetelést, mert mind a két falazóanyagnak ugyanaz a páradiffúziós ellenállási száma. A K téglából készült fal annyival jobb hőszigetelő képességű, mintha  az N+F téglából készült falra 4-5 cm-rel több grafitos hőszigetelést tenne."

 

:) :) :)

 

Üdv: Gábor

Előzmény: KömKel (14028)
luk2011 Creative Commons License 2014.07.12 0 0 14053

Es egy alacsony hoigenyu haznal , peldaul 7kw , melyik talal jobban , a 24kw-os vagy a 12kw-os ?

 

2.5kw vagy 3kw nem olyan nagy kulombseg . Vagy megis ?

Előzmény: Törölt nick (14052)
luk2011 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 14051

ARISTON Genus Premium EVO System 12
http://vezuv.hu/termek/ariston_genus_premium_evo_system_12.html

Fűtési teljesítmény: 2,0 - 12,0 kW

 

Az Aristonnak is van 12kw-os valtozatja  , meg 18kw-os is, nem csak a 24-es .

Előzmény: Törölt nick (13969)
luk2011 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 14050

Kondenzációs kazán lista :

 

http://www.proklima-hannover.de/themen/heizung.php

 

http://www.proklima-hannover.de/downloads/Produkte/Produkt_Brennwertkesselliste.pdf

 

 

http://www.proklima-hannover.de/downloads/Produkte/Produkt_Brennwertkesselliste_Bewertungskriterien.pdf

 

 

http://www.haustechnikdialog.de/Forum/p/1601694

 

Geminox THRi 0.9-9 C (1,2 - 9,8 kW bei 50/30)
Elco Thision S 9.1 (1,3 – 9,9 kW bei 40/30)
Viessmann Vitodens 300-W WB3E (1,9 - 11 kW bei 50/30, 14 kW WW-Booster) ab ca. Sept. 2011
Hansa Pega 25 (2,2 - 26,1 kW bei 50/30)
Vaillant EcoTEC exclusiv VC 146/4-7 (2,6 - 15,2 kW bei 40/30, 16 kW für WW)
Geminox THRi 2-13 C (2,7 - 14,7 kW bei 50/30)
Elco Thision S 17.1 (2,7 - 18,4 kW bei 40/30)
Elco Thision S 13.1 (2,8 - 14,8 kW bei 40/30)
Elco Smartron 2-13 C (2,8-14,8 kW bei 40/30)
Elco Smartron 2-17 C (2,8-18,9 kW bei 40/30)
Remeha Quinta 10 (2,9 - 11,6 kW bei 40/30) (sofern noch erhältlich)
Paradigma Modula NT 3-10 (3,4 - 11,2 kW bei 50/30)
Giersch Giegastar 11 (2,9 – 11,6 kW bei 40/30) (laut Giersch "Verkauf bis 12/2010")
Sieger BK 16 W-14 (3,1 - 15,2 kW bei 50/30)
Buderus Logomax Plus GB162-15 (3,1 - 15,2 kW bei 50/30)
Brötje Ecotherm Plus WGB 15E (3,1 - 15,6 bei 50/30)
Buderus Logano Plus GB202-15 oder GB212-15 (ca. 3,1- 15,2 kW bei 50/30) (bodenstehender Kessel)
Brötje TrioCondens BGB 15 (3,1 - 15,6 bei 50/30) (bodenstehender Kessel)
Buderus Logomax Plus GB172-14 (3,2 - 14,0 kW bei 50/30, 15,1 kW für WW)
Rapido Econpact Plus GBW 18 (3,2 bis 19,0 kW bei 50/30)
Junkers Cerapur (Eco) ZSB 14-3 A23 (3,3 - 14,2 kW bei 40/30)
Giersch Giegastar 15 (3,4 - 15,8 kW bei 50/30) (Weiterentwicklung von Giegastar 11/21)
Remeha Calenta 15S (3,4 bis 15,8 kW bei 50/30)
Oertli Rohleder GMR 3000 oder 3015 Condens (3,4 - 15,8 kW bei 50/30)
Oertli Rohleder GSCR 15 (3,4 - 15,8 kW bei 50/30) bodenstehender Kessel
Wolf CGB-11 (3,6 - 10,9 kW bei 50/30, WW-Booster 14,6 kW)
Brötje Ecotherm Compact WBS 14 F (3,7 - 14,6 kW bei 50/30)
Junkers Cerapur Comfort Eco ZSBE 16-3 (3,7 - 15,9 kW bei 40/30)
Junkers Cerapur Comfort Eco ZBR 16-3 (3,7 - 15,9 kW bei 40/30)
Brötje Ecotherm Plus WGB Pro EVO15C (3,7 - 15,6 kW bei 50/30)
Brötje Ecotherm Plus WGB 20E (3,7 - 20,8 kW bei 50/30)
Brötje TrioCondens BGB 20 (3,7 - 20,8 kW bei 50/30) (bodenstehender Kessel)
Viessmann Vitodens 300-W WB3D (3,8 – 13,0 kW bei 50/30, WW-Booster 16,0 kW)
Viessmann Vitodens 300-W WB3D (3,8 - 19,0 kW bei 50/30)
Junkers Suprapur KBR 3-16 (3,8 - 16,1 kW bei 40/30) (bodenstehender Kessel)
Vaillant Ecotec Exclusiv VC 206/4-7 (4,0 - 22,8 kW bei 40/30)
Coopra 15B und 15C (4,2 - 15,3 kW bei 50/30, WW-Booster 18,5 kW)
Weishaupt Thermo Condens WTC 15-A (4,3 - 14,7 kW bei 50/30)

 

 

 

 

 

 

 

luk2011 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 14049

http://www.elco.de/produkte/thision.html

 

THISION S Gas-Brennwertkessel
Leistung 0,9 kW - 48,7 kW

 

 

 

Előzmény: mackalac (14042)
harmatij Creative Commons License 2014.07.10 0 0 14048

Ez sajnos nem jó nekem, mert nem On-Off termosztát van hanem mindkét zónavezérlő BUS-on keresztül csatlakozik.

 

Szerintem egy ilyet kell még vennem hozzá ez vezérel akár 3 kört is :

 

http://www.aristonszerviz.hu/userfiles/file/Multifunctional_kit_HUN.pdf

Előzmény: c-stahl (14047)
c-stahl Creative Commons License 2014.07.09 0 0 14047
Előzmény: harmatij (14046)
harmatij Creative Commons License 2014.07.09 0 0 14046

Egy valamit nem értek még :(

 

Adott egy 165 nm-es tetőteres családi ház alul-felül padlófütés a kazánból egy 20 -as henco-n megy az földszinti padlóosztóig az előremenő fütéscső ott egy T elágazás és megy az emeleti padlóosztóig. Mindkét osztón motoros szelep lesz. A Sensys BUS-n keresztül csatlakozik a Ariston GENUS EVO 24 kazánhoz (T B BUS) . A külső hömérséklet jeladó a SE csatlakozón. Az emeleti szobai érzékelő (http://www.ariston.com/hu/SZOBAI_ERZEKELO2) A FLOOR TA2-n vagy a TA1-en  , keresztül, de akkor hogyan fogja vezérelni a két motoros szelepet az osztón , hogy éppen melyik kört fűtse ? Nem látok ezen a panelen olyan kivezetést ami vezérelhetné.... 

Teljesen laikus vagyok lehet hülyeséget kérdezek :)

 

 

 

Előzmény: Csapszi (14044)
harmatij Creative Commons License 2014.07.09 0 0 14045

Köszi :)

Előzmény: Csapszi (14044)
Csapszi Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14044

Az is jó, ez is: http://www.ariston.com/hu/SZOBAI_ERZEKELO2

de akár még egy Sensys-t is feltehetsz. Max. 6 db-ot.

Előzmény: harmatij (14043)
harmatij Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14043

Sziasztok.

 

Adott egy 165 nm-es tetőteres családi ház , Ariston GENUS EVO 24 kazán, Sensys érzékelővel és külső hömérséklet jeladóval. 

A Sensys a földszintre lesz telepitve, az emeletre milyen hőérzékelőt kellene tennem, hogy a Sensys tudja vezérelni azt a kört is ?

 

Ezt a fajtát kellene vennem ? : http://www.ariston.com/hu/SZOBAI_ERZEKELO

 

Előre is köszi a válaszokat.

 

János

mackalac Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14042

Ne is törödj, vele, Condens imád okoskodni! :)

Milyen kondenzációs kazán tud 1kW alá modulálni? Vagy olyat csak A++++++ házba építenek ? :)

 

 

Előzmény: Törölt nick (14023)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14041

off

Erre kaptam árajánlatot. Szerinted ez vállalható vagy mellőzendő kategória? (sajnos, a műszaki dolgokhoz nem értek, és konkrét megfelelőséget sem találtam.) Ha nem, végignyálaztom a többit is, de mit kell néznem ezekből a szakvizsgálatokból, hogy el tudjam dönteni, ilyet vegyek-e vagy ne?

A legutóbbi vizsgálat (2013. szept) alapján tényleg csak 1 volt a 10-ből megfelelő, de ezeket a fantasztikus márkákat én sem ismerem, nagyrészt tényleg román-szlovák gyártmányok, már ahol fel volt tüntetve a származási hely...

Előzmény: KömKel (14040)
KömKel Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14040
Előzmény: Törölt nick (14039)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.08 0 0 14039

Van egy MÉPS nevű egyesület, amelyik bemért jópár EPS-t

 

Én nem találtam meg a weboldalát. Tudsz ilyet adni? Vagy minek a rövidítése ez a MÉPS?

Köszi.

Előzmény: KömKel (14038)
KömKel Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14038

Van rajta egy védőréteg, ami által nem kell azonnal lehálózni, mint a sima grafitot.

 

Van egy MÉPS nevű egyesület, amelyik bemért jópár EPS-t alakváltozás és egyéb tekintetben. Amik ezen a teszten átmentek, azok beépithetők, a többi gyanús.

Van olyan román eps, ami félévente változtatja a nevét, mert addigra kiderül, hogy kalap szar...

Előzmény: Podobag (14037)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14037

A grafit reflex mivel jobb mint a sima?

 

Milyen engedéllyel kell rendelkeznie ezeknek a grafit szigetelő lapoknak? Mert megmondom őszintén láttam igaz nem márkán belül, komplett rendszerre 1000Ft különbséget ugyanakkora vastagságra/nm!

 

Üdv: Gábor

Előzmény: KömKel (14036)
KömKel Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14036

Már 12 cm grafitossal alámész a bűvös 0.20 W/m2K határnak 30N+F esetén is, szóval vagy 15 cm fehér EPS, vagy 12 cm grafitos okés.

 

Az Austrothermnek tavasszal és ősszel szokott lenni akciója grafit reflexre, 20-25%. Azt kell kihasználni.

Előzmény: Podobag (14034)
Csapszi Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14035

Inkább mást hagyj későbbre, mint a szigetelést!

Ha csak egy telet fűtesz ki szigetelés nélkül, akkor dobálod a sok 10ezret, vagy többet a gázszolgáltatódnak.

Én inkább a régi kazánnal fűtöttem egy telet az új rendszeremen, de szigetelt házon.

Előzmény: Podobag (14034)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14034

Köszi a választ! :)

 

Én is magamban úgy gondolom, hogy kell a hőszigetelés, és próbálom úgy alakítani a dolgokat, hogy meglegyen a végén! :)

 

Tehát szerinted a sima Porotherm 30n+f-es tégla + 15cm grafit lenne a legjobb megoldás?

 

A 38-as téglában nem is nagyon gondolkodtunk! Főleg a belső nm-k kárára! Elég keskeny lesz a ház a telek méreteiből adódóan!

 

Üdv: Gábor

Előzmény: KömKel (14033)
KömKel Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14033

Az utólagos hőszigetelés nélküli falazat 30%-al rosszabb hőátbocsátási tényezővel rendelkezik, mint ami a laborérték. 

Ráadásul minden áthidaló, koszorú, és egyéb ilyen szerkezet szép kis hőhidat jelent.

 

Ha meg redőnyt is akartok, azt úgy szoktuk csinálni, hogy az áthidalók el vannak tolva, és úgy van kitalálva, hogy a végső hőszigetelés külső sikjáig érjen a redőny doboza. Tehát ha nincs a falon az EPS, akkor kilógnak belőle a redőnytokok.

 

Tudom, hogy nagy pénz a hőszigetelés, de erre akkor is kellene jutnia a végén, még ha csak szinezés nélkül, csak lehálózva is áll pár évig (nálam is igy van).

 

Ami nálad még ütős indok az az, hogy a padlófűtés hőleadása a végső hőszigetelt falhoz lesz tervezve (enélkül nem elég csak a padló, az 100%), és amig nincs fent a hőszig, addig nem tudod kifűteni a nagy minuszokban a házat.

A padlófűtés kiépitési költsége ~10e Ft/m2, tehát ha a hőszigetelés hiánya miatt többet kell betekerni, az nettó veszteség.

Előzmény: Podobag (14032)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14032

Igazából egyenlőre a K-s tégla mellett az szól, hogy nem biztos, hogy egyből lesz keret a homlokzati szigetelésre!

Előzmény: KömKel (14031)
KömKel Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14031

A terveződ "játsszon" egy kicsit Winwattal vagy hasonló épületfizikai programmal, és nézegesse a páradiagrammokat.

 

Különben is: mi indokolja azt, hogy a 10%-al olcsóbb N+F tégla helyett K legyen beépitve?

Amikor 10 cm EPS mögött a kettő közötti különbség hőszigetelésben századokban mérhető, miközben a hanggátlása rosszabb?

 

Miért nem lehet józan ésszel 30n+F téglás falat épiteni 15 cm EPS-el?

 

A 38-as falnál:

- szélesebb alapozás

- szélesebb koszorú

- több áthidaló

- kisebb alapterület

 

Milyen pozitiv indokok vannak mellette?

Előzmény: Podobag (14030)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14030

Én abszolút nem vagyok képben a dolgokkal, de én ezt a páratechnikai dolgot megkérdeztem, a tervezőmtől, és azt mondta, hogy ezzel nem lehet nagybb gond mint a közetgyepottal, mivel a kőzetgyapotot is le kell zárni kvázi vakolni!

Na most akkor mi van? :)

 

Mi van, ha mégis grafitot rak rá ember? Mik történhetnek?

 

Üdv: Gábor

Előzmény: KömKel (14028)
KömKel Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14028

Nincs olyan, hogy A++.

Ez nem hűtőgép, hanem lakóház, A+os van, és kész.

 

Párszor már elhangzott: N+Fnél modernebb vázkerámia téglára kőzetgyapotot kell(ene) tenni, mert az EPS páratechnikailag problémás lehet.

 

A lényeg mindig az, hogy a ház fűtési energiaigénye mennyi lesz. Ennek csak egy (jelentős) része a fali hőszigetelés.

Ha gázkazánban+padlófűtésben gondolkodik valaki, akkor ezt le kell vinni ~50-60 W/m2 alá, mert igy csak a padlófűtés elegendő a kifűtéshez. Ha sok a parkettás helyiség, akkor ez már inkább 40 W/m2.

Ez már Alacsony Energiás ház kategória, és rohadtul nem elég ész nélkül vastagitani a fali hőszigetelést. Ennél már a 10 cm padló alatti hőszigetelés nevetségesen kevés, valamint a lábazati csomópontot is úgy kell kialakitani, hogy a szerelőbeton alatt, és a lábazat belső felén is legyen XPS hőszigetelés.

Előzmény: Podobag (14026)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14027

Megnéztem, hogy a Porotherm 30n+f-es téglához a 16cm grafit szigetelés, az már Passzívház értékeket mutat! u=0,15 w/m2k

Előzmény: Törölt nick (14025)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14026

A 16cm grafit tényleg jó lehet a 30n+f-es téglához, de ez K-s tégla, annak azért mássak a hőátbocsátási tényezői, mint az n+f-nek!

 

20cm-es szigetelést kicsit sokallok! Tényleg kell ennyi? Az A++-os házhoz valószínűleg, de az A, A+-os nem hiszem! Kicsit jobb minőségű EPS-100-as 100nm-ként 400eFt!!! És ez csak Polisztirol ára!!!

 

Üdv: Gábor

Előzmény: Törölt nick (14025)
Podobag Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14024

Szia!

 

Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy mit jelent az szerinted, hogy jól szigetelt?

 

Mert nekem például a PHT 30K-as falra 10cm-es szigetelést szeretnék rakni, ismerősöm ugyanilyen 30k téglából épít és ő 20cm-es szigetelést rak! Na most valamelyik tervező azt mondja, hogy a 10cm jó vastagságú szigetelés, valamelyik meg azt, hogy az már annyira nem elég, és inkább vastagabbat! Ismerősöm is ezért választotta a 20cm-es grafitot!

A többi szigetelésünk ugyanaz lesz 10cm az aljatba, 8-10cm xps az alapra, 30cm kőzetgyapot a födémre!

Továbbá 3 rétegű műanyag ablakok! Kondenzációs kazán + padlófűtés!

 

Még annyit szeretnék megkérdezni, hogy nálad melyek az A+, A++-os ház szerkezet, gépészete stb...?

Mert erről is össze vissza hallok mindent!!!

 

Köszi a válaszokat!

 

Üdv: Gábor

Előzmény: Condens (14022)
Condens Creative Commons License 2014.07.07 0 0 14022

Jól szigetelt A+, A++, (passzív az más kategória), családiházban (100-160nm) a hőigény a leghidegebb téli napokon 2-3kw, (a fűtési idény legnagyobb részében 0,3-0,6kw!) Erre a kondenzációs kazán nem ideális, eltekinte néhány méregdrága 1kw alá is leszabályozó (itthony nem kapható és engedéllyel sem rendelkező) kondenzációs kazántól...

Egy klímás vagy levegős központi hőszivattyús (hmv is!) megoldás ma már árban is versenyképes! Átlaghőmérsékletek emelkednek, ráadásul nyáron hűteni is lehet velük.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!