Keresés

Részletes keresés

Tirisztorka Creative Commons License 2006.03.20 0 0 179
a helyesírást még gyakorolnom kell... :)

eszt=ezt
Előzmény: Tirisztorka (178)
Tirisztorka Creative Commons License 2006.03.20 -1 0 178
"Meg hát kérdés, hogy mire lehet költeni a kritériumok alapján. Lehet, hogy buszokra sem."

Buszokra semmi esetre sem. Csak utasforgalmi létesítményekre, és pályaudvari utastájékoztatásra a kiírás szerint.

"Én úgy hallottam, hogy a GV megvette az aut. állomást. (vagy legalábbis terv volt)"

Igen, megvették.

"De Tirisztorka majd kijavít úgyis"

Sajnálom ha eszt sértőnek érzed, nem annak szántam

Szép napot!
Előzmény: bondeedee (171)
bondeedee Creative Commons License 2006.03.18 0 0 177
Tolnai Népújság 2006. márc. 18. : "Szarka László, a Gemenc Volán szekszárdi buszvezetője január 31-én megmentette egy nő életét. (...) Az asszony epilepsziás rohamszerű állapotba került a buszon, a sofőr feszítette szét az állát és a nyelvét is előrehúzta. Később kiderült, ezzel mentette meg a beteg életét" - ELISMERÉSÜNK!!!
bondeedee Creative Commons License 2006.03.18 0 0 176
Távolba nem utazik senki?
Előzmény: HCT-476 (158)
TOMvp Creative Commons License 2006.03.17 0 0 175
FKN-538
Alkaa Creative Commons License 2006.03.17 0 0 174
Ó, remek. :-)
Előzmény: bondeedee (173)
bondeedee Creative Commons License 2006.03.17 0 0 173
Nem tudtam, kis hülye vagyok még internetben. (is) Na most jól kipróbálom!
Előzmény: Alkaa (172)
Alkaa Creative Commons License 2006.03.17 0 0 172
Azt javaslom, hogy ha hozzászólsz, az "Új hozzászólás" helyett inkább kattints annál a hozzászólásnál, amire válaszolni akarsz, a "válasz" szóra, és oda írd be, amit szeretnél! Úgy sokkal követhetőbb lesz, hogy kinek válaszolsz éppen! Köszi!

Egyébként ma AAI-728 is feljött Pestre.
Előzmény: bondeedee (171)
bondeedee Creative Commons License 2006.03.17 0 0 171
Attól tartok, hogy aluljáróhoz ez kevés. Meg hát kérdés, hogy mire lehet költeni a kritériumok alapján. Lehet, hogy buszokra sem. Remélem okosan költik el, és szakmabeliek döntenek majd ,nem politikusok. Én úgy hallottam, hogy a GV megvette az aut. állomást. (vagy legalábbis terv volt) De Tirisztorka majd kijavít úgyis.
Alkaa Creative Commons License 2006.03.17 0 0 170
Lehetne rendes középperon a vasútállomáson, aluljáróval át a buszállomáshoz. :-)
Előzmény: bondeedee (166)
bondeedee Creative Commons License 2006.03.17 0 0 169
Ha maradna lóvé, lecserélhetnék az EMKE-rendszert is. De jó lenne!
bondeedee Creative Commons License 2006.03.17 0 0 168
Ja, így már rémlik v.mi. Kiváncsian várom
Tirisztorka Creative Commons License 2006.03.17 0 0 167
Pályaudvar felújítás, esőbeállók telepítése a megállókba, pályaudvari utastájékoztatás (géphang, illetve digitális kijelzők alkalmazása). Ez már egy két évvel ezelötti kezdeményezés, ami úgy látszik most kezd beérni.
Előzmény: bondeedee (166)
bondeedee Creative Commons License 2006.03.17 0 0 166
Most dobták a postaládába: Régiós körkép (Regionális fejlesztések Uniós támogatással) c. kiadvány. 15. oldal közepe idézet: "Projekt címe: Korszerű utasforgalmi szolgáltatások feltételeinek megteremtése széles körű együttműködésben Szekszárd és térségében. / Pályázó neve: Szd. M. J. Város Önkormányzata / Megvalósulás helye: Szekszárd / Össz. ktg.: 325M Ft / Támogatás: 292,5M Ft." Na ez vajon mi lesz?
bondeedee Creative Commons License 2006.03.16 0 0 165
Köszönöm.
Tirisztorka Creative Commons License 2006.03.16 0 0 164
Ha elfogadod az én válaszomat is..

Ez minden esetben más. Életkor, állapot, társaság függő, illetve hogy egy-két darabról van szó vagy többről.

Pl. a KV-tól sikerült 1misiért is buszt venni, meg kettőért is

Előzmény: bondeedee (161)
Alkaa Creative Commons License 2006.03.16 0 0 163
Most egyébként kb. 30 db 280-ast fog az MVK selejtezni, van egy olyan érzésem, hogy ha a Gemenc nem hülye, meg már járt ilyen célokból Miskolcon (lásd AKD-588 és 682), akkor most be fog vásárolni. Az esély erre legalábbis komolyan megvolna. Egy kis része a buszoknak D10 motoros, a túlnyomó többségük azonban szívós.
Alkaa Creative Commons License 2006.03.16 0 0 162
Nagyjából félmillió körül vannak, de ez állapotfüggő is.
Előzmény: bondeedee (161)
bondeedee Creative Commons License 2006.03.16 0 0 161
Alkaa! Nem értem, mit nem értesz: az a kérdés, hogy a használt, vagyis nem vadiúj buszok (másik társaságoktól átvett, egykori MVK, KV, BKV ,stb.) mennyibe kerülnek, hány Ft., mi az áruk, mennyit kóstálnak, mennyit kő fizetni értük (nagyságrendileg, kábé, cirka). Azt gondoltam, hogy te tudod.
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.16 0 0 160

háttő. jó.

álmodozásnak tökéletes:) én is gyártottam ilyeneket régebben.

 

amúgy meg nem tudok hozzászólni,mert gemencben semennyire nem vagyok járatos. :)

Előzmény: HCT-476 (158)
Alkaa Creative Commons License 2006.03.15 0 0 159
Cseréljük ki CCA-034-et és EOC-600-at, akkor egészen tűrhető lenne.

Amúgy nem gondolsz arra, hogy még jöhetnek további távolsági beszerzések a jövőben, amik átalakítanák a rendelkezésre álló kocsiparkot? Újabb Irizarok, 1-2 db E95 Express, Finnországból visszahozott E95-ösök, stb. :-)
Nem lehet örök állapot 12-13 éves 395-ösöket járatni mindenhova. Bár úgy vettem észre, a Gemencnél azért nem rohadnak annyira ezek a gépek, jól tartják őket, úgy tűnik.
Előzmény: HCT-476 (158)
HCT-476 Creative Commons License 2006.03.15 0 2 158

Nah! Reménykedtem, hogy valakit érdekelni fog! :)))

 

Azt azonban előrebocsátanám, hogy tisztában vagyok egy új járat indításának problematikájával, hogy társvállalatok belepofáznak, meg hasonlók, de ebben az elgondolásomban próbáltam ettől elvonatkoztatni és egy eszményi rendszerbe képzeltem el a dolgokat.

 

Szóval...

 

Fordák szerint írom le, hogy milyen járatokat képzelek

 

BUDAPEST

5 pesti forduló. Ebből 2 gyorsjáratos és 2 falujárós

Autók: FLK-046 (Irizar), CCA-033 (396), GZF-661 (E98), FKN-538 (Irizar), EOC-600 (395)

PÉCS-PAKS-BUDAPEST

A GSG-334 kapná ezt a fordát. Kb megegyezne a mai Paks-Pécs-Pakssal, csak kiegészítve Pestig (Bölcske és Madocsán át).  Hazafele Pestről a BP IV. sz. forda másodrésze. A BP IV. az egyik falujárós és a GSG-334 pedig a 6-oson szaggatna végig Szekszárdig. Végül a 22:20-as Szd-Pakssal fejezné be a napot az autó.

PÉCS

Lenne egy szimpla pécsi járatos forda, ami egy nap 3x fordulna meg, valamint még egy Szd-Bonyhád-Szd gyorsan délelőtt, csak hogy meglegyen a kilométer. :) Ez lenne a JOM-419 (395). Valamint lenne egy pécsi gyors, ami pedig kétszer fordulna Pécs és Szekszárd között. Ez az EGG-713 lenne.

KAPOSVÁR

EGG-731, dombóvári üzem. Dvár-Szd-Kvár-Szd-Kvár-Dvár. Erről ennyit.

ZALAEGERSZEG   ---   NOVITÁ

Az FSJ-233 kapná. Tipikus presztizsjárat, de minden volánnak van, akkor nekünk miért ne lehetne.

Szekszárd-Kaposvár-Nagykanizsa-Zalaegerszeg vonalon. Napi 454,6 mrendi km-re jönne ki. Két sofőrrel menne.

SIÓFOK:

Három sima siófoki forda lenne. Egy JOM-410 a tamásiaktól. Tamási-Szd-Sfok-Szd-Tamási. A JOM-416-nak a délelőttje két paksi fordulóval telne, aztán dél után kicsivel elindul Siófokra, aztán vissza és ennyi. Ez lenne a nyáron oly sokszor hiányolt Siófokról este hazainduló járat. Aztán a JLW-971. Ez Siófokon aluszik. :) Reggel indul Szekszárdra onnan, aztán Dunaúj oda-vissza és délután vissza haza a Balcsi mellé.

BALATONFÜRED   ---   NOVÝ

A JOM-423 kapja ezt. Délelőtt Szekszárd-Siófok-Füred és vissza, majd a napi kilométerhez még egy gyors Szekszárd-Paks forduló.

SZOMBATHELY   ---   NOWOŒĆ

Szekszárd-Sfok-Khely-Hévíz-Zeg-Szombathely. CCA-034-gyel 553 km két sofőrnek. Ez is egy sima presztizsjárat.

SZÉKESFEHÉRVÁR

A mai fehérvári forda kiegészítve még egy fordulóval. HMW-919. Reggel-délben-este.

VESZPRÉM

Kicsit a palotai forda módosulata. HRE-857-tel változatlanul. Nem Paks felé járna. Ez a különbség. Ja meg nem menne el Várpalotáig. Szekszárd-Cece-Stornya-Enying-Fűzfő-Almádi-Veszprém.

GYŐR   ---   NEUHEIT

A DRW-518 irigy lett a Pannon Volánra és Győbe vágyott. Hogy valóra váltsuk a vágyát, ezért kitaláltam egy Szekszárd-Fehérvár-Győr-t nekije.

SZOLNOK

A mostani szolnoki átalakítva egy kicsit. Nem Kalocsa felé járjon az M9-esen, hanem Dunaföldvár felé. Dunaföldvár és Kecsó között a dombóvár-kecskemétivel van haverságban. Ezért Földvár és Kkmét között nem megy be a jókora kitérőt jelentő kistelepülésekre. Ezt a munkát végrehajtja a dombóvári járat. Amúgy az EPB-814 járna erre.

KECSKEMÉT

Ez a dombóváriak fordája hagyományosan az EPB-816-tal. El lett eltolva a menetrendi vonala egy, de amúgy teljesen megegyezik a mostani járattal az 5502-es mezőben.

SZEGED

Ez tényleg teljesen a mostani szegedi. HZT-961

BAJA

JLW-980 Bátaszékről. Napi feladatai: Bz-Szd-Baja-Szd-Bz-Szd-Baja-Szd-Baja-Szd-Bz.

HARKÁNY

EGG-751 Paksról. Paks-Szd-Mohács-Harkány és vissza. Paks és Szekszárd között külön "vonatszámmal".

SZÉKESFEHÉRVÁR-PAKS

Két fehérvári forduló. Nem sok különlegesség. GLK-232-vel.

TAMÁSI-BUDAPEST

Ez is a mostani járattal egyezik meg. JOM-420

TAMÁSI-PÉCS

JOM-424 fog járni erre. Dombóvár-Tamási-Dombóvár-Komló-Pécs és vissza ugyanígy. Sima liba. Szép hegyi útvonal.

 

Na és ennyi lenne. Huhhhhhh. Nyilván van benne hiba, de én csak egy másodéves közlekedésmérnök hallgató vagyok. Nem alkothatok tökéleteset. ;))))) Várom az észrevételeket!!!

Előzmény: Törölt nick (157)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.15 0 0 157
lássuk!
Előzmény: HCT-476 (156)
HCT-476 Creative Commons License 2006.03.15 0 0 156

Kellemes március tizenötödikét kívánok mindenkinek!

 

Úgy látom a helyis kérdéshez nincs több hozzáfűznivaló (?), így hadd dobjak fel egy másik témát, ami engem személy szerint az utóbbi időben álmodozásra késztet. Ez a téma pedig nem más, mint:

 

A GEMENC VOLÁN ZRT. TÁVOLSÁGI JÁRATAI

 

Ehhez is készült egy kis tanulmányocska az íróasztalomon. :) Ha érdekel valakit, az jelezze és boldogan beirogatom ide a vázlatát, de feleslegesen nem szeretnék gépelni annyit. ;))

 

További szép estét!

bondeedee Creative Commons License 2006.03.14 0 0 155
Köszi! Ez szép volt!
Tirisztorka Creative Commons License 2006.03.14 0 0 154
Aham
Előzmény: bondeedee (153)
bondeedee Creative Commons License 2006.03.14 0 0 153
Biztos én nem tudom jól kimagyarfejezni magam: Csakis és kizárólag a reggel kb.6.45 - 7.35 közötti csúcsról beszélek mindhárom esetben (15, 12-13-14, 7-10). Nyilván az én hurokjáratom is csak ebben az időszakban lenne 10 perces, délután 14.00- 17.00 között pedig 20. Szekin kábé ez a csúcsidő.
Tirisztorka Creative Commons License 2006.03.14 0 0 152
"Egy-két ellenpélda: A 15-ös isk. ea napokon reggeli csúcsban 10percenként jár"

Ennek nézz utánna! Majdnem igaz, de mégsem...Árnyas u.-ból indul, Csatárról indul, Bakta köztől indul...csak jegyezze meg a kedves utas. Pl. ha az Otthon utca szempontjából nézzük a dolgokat akkor 6.50 ; 7.10 ; 7.30 ami jól ki van használva és elég is.

"A 12,13,14-t ha összevonnánk egy vonalba, az is kiadná a 10 percet és a 7,10 hasonlóképpen."

Egymást egészítik ki. 12-esből van napi 6. A 13-as pedig akkor jár amikor a 14-es nem.Abban viszont egyet értünk, h a 13-ast, 14-est össze kellene vonni.

"Azt pedig a tanult kollegáknak kell majd elemezgetni, hogy ha a helyköziek nem jönnek majd be a belvárosba, mennyi utas fog Újvárosban helyire átszállni (lehet, hogy egy se, mert plusz ktg.)"

Itt mire gondoltál?
Előzmény: bondeedee (149)
bondeedee Creative Commons License 2006.03.14 0 0 151
Bocs, ha félreérthető voltam: a belvárost elkerülő helyközieket nem én találtam ki, hanem fönt tervezik ezt, a belváros védelme érdekében. Több helyen, több szájból is elhangzott, én csak ennek a helyzetnek a megoldásán gondolkodtam.
HCT-476 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 150

Hát őszintén megmondom, hogy én nem hinném, hogy jó ötlet ez az újvárosi meg bakta közi átszállásos rendszer, mert az utasoknak egy nyűg az átszállás. Aki pl. az Arany János utcába pályázik mondjuk a Pécs-Szekszárd járatról, az nem fog leszállni az Újvárosnál, hogy utánna átszállhasson egy helyire, mert a helyközi a Damjanich utcán elsuttyan a centrum mellett. Inkább tiltakozik, hogy továbbra is a Gimi felé járjon be a helyközi/távolsági járat. :(

 

Amúgy az új rendszerben is lenne vonalösszefonódás rendesen. Az egy útvonalon járó különböző vonalakkal lehetne biztosítani az akár 10 perces követést. Gondolok arra például, hogy a Csatári torokból a 15-ös menne mondjuk csúcsidőben óra 05-kor, a 6-os óra 15-kor, az 5-ös óra 25-kor és így tovább. A 14-esnél valóban lehetne szerintem is szó reggel egy rövid 10 perces időszakról. Bár lehet, hogy csak hazabeszélek (mivel arra lakom). De objektíven: hétköznap reggel tényleg elég sokan mennek le a hegyről busszal. Ugyanígy a 10-esen is. Délután már kicsit másabb a helyzet, mert ugye nem mindenki egyszerre indul haza a munkából, kicsit jobban eloszlik a nép.

 

Tirisztorka:

Igenigen! A feketekötéses műve! Még mindig nem volt szerencsém végigolvasni!:( Majd ha legközelebb otthon járunk mindketten, akkor legyen szíves nekem kölcsönadni az Ön példányát! ;) Ígérem nagyon vigyázok rá! Bár a könyvtárban is megvan? Vagy nem tom hogy is megy ez pontosan. Na majd ma este megbeszéljük személyesen!:)

 

A 10-es számcsoportot én az átmérős (az én magyarázatom szerint az aut.áll.-t nem érintő) vonalaknak szántam. Tehát a jelenlegi 9-es és 15-ösnek. (ld. 129.sz. hozzászólásom).

Előzmény: bondeedee (149)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!