Tolnai Népújság 2006. márc. 18. : "Szarka László, a Gemenc Volán szekszárdi buszvezetője január 31-én megmentette egy nő életét. (...) Az asszony epilepsziás rohamszerű állapotba került a buszon, a sofőr feszítette szét az állát és a nyelvét is előrehúzta. Később kiderült, ezzel mentette meg a beteg életét" - ELISMERÉSÜNK!!!
Azt javaslom, hogy ha hozzászólsz, az "Új hozzászólás" helyett inkább kattints annál a hozzászólásnál, amire válaszolni akarsz, a "válasz" szóra, és oda írd be, amit szeretnél! Úgy sokkal követhetőbb lesz, hogy kinek válaszolsz éppen! Köszi!
Attól tartok, hogy aluljáróhoz ez kevés. Meg hát kérdés, hogy mire lehet költeni a kritériumok alapján. Lehet, hogy buszokra sem. Remélem okosan költik el, és szakmabeliek döntenek majd ,nem politikusok. Én úgy hallottam, hogy a GV megvette az aut. állomást. (vagy legalábbis terv volt) De Tirisztorka majd kijavít úgyis.
Pályaudvar felújítás, esőbeállók telepítése a megállókba, pályaudvari utastájékoztatás (géphang, illetve digitális kijelzők alkalmazása). Ez már egy két évvel ezelötti kezdeményezés, ami úgy látszik most kezd beérni.
Most dobták a postaládába: Régiós körkép (Regionális fejlesztések Uniós támogatással) c. kiadvány. 15. oldal közepe idézet: "Projekt címe: Korszerű utasforgalmi szolgáltatások feltételeinek megteremtése széles körű együttműködésben Szekszárd és térségében. / Pályázó neve: Szd. M. J. Város Önkormányzata / Megvalósulás helye: Szekszárd / Össz. ktg.: 325M Ft / Támogatás: 292,5M Ft." Na ez vajon mi lesz?
Most egyébként kb. 30 db 280-ast fog az MVK selejtezni, van egy olyan érzésem, hogy ha a Gemenc nem hülye, meg már járt ilyen célokból Miskolcon (lásd AKD-588 és 682), akkor most be fog vásárolni. Az esély erre legalábbis komolyan megvolna. Egy kis része a buszoknak D10 motoros, a túlnyomó többségük azonban szívós.
Alkaa! Nem értem, mit nem értesz: az a kérdés, hogy a használt, vagyis nem vadiúj buszok (másik társaságoktól átvett, egykori MVK, KV, BKV ,stb.) mennyibe kerülnek, hány Ft., mi az áruk, mennyit kóstálnak, mennyit kő fizetni értük (nagyságrendileg, kábé, cirka). Azt gondoltam, hogy te tudod.
Cseréljük ki CCA-034-et és EOC-600-at, akkor egészen tűrhető lenne.
Amúgy nem gondolsz arra, hogy még jöhetnek további távolsági beszerzések a jövőben, amik átalakítanák a rendelkezésre álló kocsiparkot? Újabb Irizarok, 1-2 db E95 Express, Finnországból visszahozott E95-ösök, stb. :-) Nem lehet örök állapot 12-13 éves 395-ösöket járatni mindenhova. Bár úgy vettem észre, a Gemencnél azért nem rohadnak annyira ezek a gépek, jól tartják őket, úgy tűnik.
Nah! Reménykedtem, hogy valakit érdekelni fog! :)))
Azt azonban előrebocsátanám, hogy tisztában vagyok egy új járat indításának problematikájával, hogy társvállalatok belepofáznak, meg hasonlók, de ebben az elgondolásomban próbáltam ettől elvonatkoztatni és egy eszményi rendszerbe képzeltem el a dolgokat.
Szóval...
Fordák szerint írom le, hogy milyen járatokat képzelek
BUDAPEST
5 pesti forduló. Ebből 2 gyorsjáratos és 2 falujárós
A GSG-334 kapná ezt a fordát. Kb megegyezne a mai Paks-Pécs-Pakssal, csak kiegészítve Pestig (Bölcske és Madocsán át). Hazafele Pestről a BP IV. sz. forda másodrésze. A BP IV. az egyik falujárós és a GSG-334 pedig a 6-oson szaggatna végig Szekszárdig. Végül a 22:20-as Szd-Pakssal fejezné be a napot az autó.
PÉCS
Lenne egy szimpla pécsi járatos forda, ami egy nap 3x fordulna meg, valamint még egy Szd-Bonyhád-Szd gyorsan délelőtt, csak hogy meglegyen a kilométer. :) Ez lenne a JOM-419 (395). Valamint lenne egy pécsi gyors, ami pedig kétszer fordulna Pécs és Szekszárd között. Ez az EGG-713 lenne.
KAPOSVÁR
EGG-731, dombóvári üzem. Dvár-Szd-Kvár-Szd-Kvár-Dvár. Erről ennyit.
ZALAEGERSZEG --- NOVITÁ
Az FSJ-233 kapná. Tipikus presztizsjárat, de minden volánnak van, akkor nekünk miért ne lehetne.
Szekszárd-Kaposvár-Nagykanizsa-Zalaegerszeg vonalon. Napi 454,6 mrendi km-re jönne ki. Két sofőrrel menne.
SIÓFOK:
Három sima siófoki forda lenne. Egy JOM-410 a tamásiaktól. Tamási-Szd-Sfok-Szd-Tamási. A JOM-416-nak a délelőttje két paksi fordulóval telne, aztán dél után kicsivel elindul Siófokra, aztán vissza és ennyi. Ez lenne a nyáron oly sokszor hiányolt Siófokról este hazainduló járat. Aztán a JLW-971. Ez Siófokon aluszik. :) Reggel indul Szekszárdra onnan, aztán Dunaúj oda-vissza és délután vissza haza a Balcsi mellé.
BALATONFÜRED --- NOVÝ
A JOM-423 kapja ezt. Délelőtt Szekszárd-Siófok-Füred és vissza, majd a napi kilométerhez még egy gyors Szekszárd-Paks forduló.
SZOMBATHELY --- NOWOĆ
Szekszárd-Sfok-Khely-Hévíz-Zeg-Szombathely. CCA-034-gyel 553 km két sofőrnek. Ez is egy sima presztizsjárat.
SZÉKESFEHÉRVÁR
A mai fehérvári forda kiegészítve még egy fordulóval. HMW-919. Reggel-délben-este.
VESZPRÉM
Kicsit a palotai forda módosulata. HRE-857-tel változatlanul. Nem Paks felé járna. Ez a különbség. Ja meg nem menne el Várpalotáig. Szekszárd-Cece-Stornya-Enying-Fűzfő-Almádi-Veszprém.
GYŐR --- NEUHEIT
A DRW-518 irigy lett a Pannon Volánra és Győbe vágyott. Hogy valóra váltsuk a vágyát, ezért kitaláltam egy Szekszárd-Fehérvár-Győr-t nekije.
SZOLNOK
A mostani szolnoki átalakítva egy kicsit. Nem Kalocsa felé járjon az M9-esen, hanem Dunaföldvár felé. Dunaföldvár és Kecsó között a dombóvár-kecskemétivel van haverságban. Ezért Földvár és Kkmét között nem megy be a jókora kitérőt jelentő kistelepülésekre. Ezt a munkát végrehajtja a dombóvári járat. Amúgy az EPB-814 járna erre.
KECSKEMÉT
Ez a dombóváriak fordája hagyományosan az EPB-816-tal. El lett eltolva a menetrendi vonala egy, de amúgy teljesen megegyezik a mostani járattal az 5502-es mezőben.
SZEGED
Ez tényleg teljesen a mostani szegedi. HZT-961
BAJA
JLW-980 Bátaszékről. Napi feladatai: Bz-Szd-Baja-Szd-Bz-Szd-Baja-Szd-Baja-Szd-Bz.
HARKÁNY
EGG-751 Paksról. Paks-Szd-Mohács-Harkány és vissza. Paks és Szekszárd között külön "vonatszámmal".
SZÉKESFEHÉRVÁR-PAKS
Két fehérvári forduló. Nem sok különlegesség. GLK-232-vel.
TAMÁSI-BUDAPEST
Ez is a mostani járattal egyezik meg. JOM-420
TAMÁSI-PÉCS
JOM-424 fog járni erre. Dombóvár-Tamási-Dombóvár-Komló-Pécs és vissza ugyanígy. Sima liba. Szép hegyi útvonal.
Na és ennyi lenne. Huhhhhhh. Nyilván van benne hiba, de én csak egy másodéves közlekedésmérnök hallgató vagyok. Nem alkothatok tökéleteset. ;))))) Várom az észrevételeket!!!
Kellemes március tizenötödikét kívánok mindenkinek!
Úgy látom a helyis kérdéshez nincs több hozzáfűznivaló (?), így hadd dobjak fel egy másik témát, ami engem személy szerint az utóbbi időben álmodozásra késztet. Ez a téma pedig nem más, mint:
A GEMENC VOLÁN ZRT. TÁVOLSÁGI JÁRATAI
Ehhez is készült egy kis tanulmányocska az íróasztalomon. :) Ha érdekel valakit, az jelezze és boldogan beirogatom ide a vázlatát, de feleslegesen nem szeretnék gépelni annyit. ;))
Biztos én nem tudom jól kimagyarfejezni magam: Csakis és kizárólag a reggel kb.6.45 - 7.35 közötti csúcsról beszélek mindhárom esetben (15, 12-13-14, 7-10). Nyilván az én hurokjáratom is csak ebben az időszakban lenne 10 perces, délután 14.00- 17.00 között pedig 20. Szekin kábé ez a csúcsidő.
"Egy-két ellenpélda: A 15-ös isk. ea napokon reggeli csúcsban 10percenként jár"
Ennek nézz utánna! Majdnem igaz, de mégsem...Árnyas u.-ból indul, Csatárról indul, Bakta köztől indul...csak jegyezze meg a kedves utas. Pl. ha az Otthon utca szempontjából nézzük a dolgokat akkor 6.50 ; 7.10 ; 7.30 ami jól ki van használva és elég is.
"A 12,13,14-t ha összevonnánk egy vonalba, az is kiadná a 10 percet és a 7,10 hasonlóképpen."
Egymást egészítik ki. 12-esből van napi 6. A 13-as pedig akkor jár amikor a 14-es nem.Abban viszont egyet értünk, h a 13-ast, 14-est össze kellene vonni.
"Azt pedig a tanult kollegáknak kell majd elemezgetni, hogy ha a helyköziek nem jönnek majd be a belvárosba, mennyi utas fog Újvárosban helyire átszállni (lehet, hogy egy se, mert plusz ktg.)"
Bocs, ha félreérthető voltam: a belvárost elkerülő helyközieket nem én találtam ki, hanem fönt tervezik ezt, a belváros védelme érdekében. Több helyen, több szájból is elhangzott, én csak ennek a helyzetnek a megoldásán gondolkodtam.
Hát őszintén megmondom, hogy én nem hinném, hogy jó ötlet ez az újvárosi meg bakta közi átszállásos rendszer, mert az utasoknak egy nyűg az átszállás. Aki pl. az Arany János utcába pályázik mondjuk a Pécs-Szekszárd járatról, az nem fog leszállni az Újvárosnál, hogy utánna átszállhasson egy helyire, mert a helyközi a Damjanich utcán elsuttyan a centrum mellett. Inkább tiltakozik, hogy továbbra is a Gimi felé járjon be a helyközi/távolsági járat. :(
Amúgy az új rendszerben is lenne vonalösszefonódás rendesen. Az egy útvonalon járó különböző vonalakkal lehetne biztosítani az akár 10 perces követést. Gondolok arra például, hogy a Csatári torokból a 15-ös menne mondjuk csúcsidőben óra 05-kor, a 6-os óra 15-kor, az 5-ös óra 25-kor és így tovább. A 14-esnél valóban lehetne szerintem is szó reggel egy rövid 10 perces időszakról. Bár lehet, hogy csak hazabeszélek (mivel arra lakom). De objektíven: hétköznap reggel tényleg elég sokan mennek le a hegyről busszal. Ugyanígy a 10-esen is. Délután már kicsit másabb a helyzet, mert ugye nem mindenki egyszerre indul haza a munkából, kicsit jobban eloszlik a nép.
Tirisztorka:
Igenigen! A feketekötéses műve! Még mindig nem volt szerencsém végigolvasni!:( Majd ha legközelebb otthon járunk mindketten, akkor legyen szíves nekem kölcsönadni az Ön példányát! ;) Ígérem nagyon vigyázok rá! Bár a könyvtárban is megvan? Vagy nem tom hogy is megy ez pontosan. Na majd ma este megbeszéljük személyesen!:)
A 10-es számcsoportot én az átmérős (az én magyarázatom szerint az aut.áll.-t nem érintő) vonalaknak szántam. Tehát a jelenlegi 9-es és 15-ösnek. (ld. 129.sz. hozzászólásom).