Van egy Samsung RL24FCSW hűtőgépünk (alul fagyasztós, kombi).
Egy jó két hete jöttünk rá, hogy megadta magát a hűtő. Kattant egy nagyot, majd pár kicsit, és megint egy nagyot, nem hűtött. Hívtunk szerelőt, aki kicserélte benne (elvileg) az indító relét. Mert hogy az új darabon az áll, hogy MPV-25, ami indító relé. Ezzel a cserével el is indult, meg volt a megszokott "zümmögős" működési alapzaj. (bár a kezdő kattanást nem lehet hallani)
Jelenlegi probléma: Felül +18/+20 fok van, a mélyhűtőben meg -20 fok van stabilan.
Ránéztünk a kompresszor részére:
- a tálca tök száraz, bár néhol ilyen sárgás felszáradt foltok voltak a fehér átlátszó tálcán, illetve kevés fekete morzsalék
- a cső / luk ami a vizet vezeti a tálcába nincs eltömődve
- a cbb65a-2 nevezetű kondenzátor pedig nincs bekötve, van egy kábel pár ami kijön belőle és le van szigetelve a vége (nem igazán értettem, de nagyfater azzal próbálta magyarázni, hogy más típusú relét rakott be a szerelő, mint ami benne volt)
Mi lenne a legköltséghatékonyabb?
Szerelő és termosztát ellenőrzés/gáz feltöltés/lyuk keresés...vagy hagyni az egészet és újat venni?
A mozgatás miatt kereke van hátul, és két fogantyú a tetőben. Az első lábak kitekerésével állítod fixre a hűtőt. Tegyél a kerék alá valamit, hogy 1 fokot dőljön hátrafelé...
Köszönöm szépen, még egy kérdés a Liebherr hűtőknek állitható hátul a szint, vagy csak elől? A mostani Samsungunk elől állítható hátul meg kerék van,ezzel az a gond,hogy ahol áll ott a konyhakő egy kicsit magasabb és nincs vizszintben.
Véleményetek szerint a Liebherr és a Miele azonos specifikációjú terméke között lévő kb 100 ezer Ft különbség reális lehet,vagy csak a márkanevet kell megfizetni?
Azért jegesedik, mert ott fogy el a folyadék, intenzív lesz a párolgás (hűt, mint állat), majd pár centivel arrébb már nincs folyadék, ami párologjon. Ezért fagy egy gócban.
Tudtok-e Székesfehérváron olyan szerelőt, aki ért az elektronikához? Kijön, néz csúnyán, elszidja a Samsungont a francba, méreget a multiméterével, kapcsolgatja az oszcilloszkópját, forrasztgat és utána működik a hűtő. Sajnos 1 év után megint megadta magát, megint cseréltünk IC-t, de nem az a baja. Zsalut is cseréltünk, az sem a baja, cserébe nem működik (nem zár), így aztán alul fagyaszt, felül pedig túlhűt, mivel a zsalu nincs vezérelve.
A szerelő nem ért az elektronikához, vegyünk másik panelt (50ezer), hátha az a baja. Hívtam tévészerelőt, mondván rém egyszerű a nyák, mérje már ki... hát ő nem ért hozzá, vigyük márkaszervizbe. Jó vicc, mintha az autónál ékszíjcsere helyett új motort vetetne a szerviz, mert azon új a szíj is.
Én az aliexpresszen néztem, lehet, be kéne neveznem...
Hát ja, én is kezdhettem volna az elején... rutinból az első a hátfalnyomkodás, sajna ilyen kérdéseknél onnan folytatom, ahol az infó kezdődik. Na nem baj, a lényeg, hogy megoldódott.
A venti lehúzása lehet, hogy részben megoldaná a hűtést az alsó polcon. De mivel érzékeli, hogy alacsony a hőmérséklet a kompresszor éjjel nappal megy.
Hogy mentsük a kaját az új hűtő érkezéségi 4-4 jégakut cserélgetünk a hűtő ás a fagyasztó között napi 2x.
Így sikerült a hűtőben 6-8 fokot tartani.
Megnézzük az Electroluxot, csak abból láttam 2m magas kivitelt a felsoroltak közül.
Csak mint érdekesség, a Beko-ban a szervizfüzetben lévő képen még réz volt a cső ami a poliuretánba ment, az Arctic-ban ugyanazokkal a komponensekkel
összerakva már alumínium. De lehet évjárat függő is.
Ciklopentán habbal vannak gyártva, az meg nem ragad annyira, hogy egy rejtett szivárgás át ne szakítsa.
Belső szivárgásnál hátul a kartonplaszt hátfal (és a tető) púposodik elősször és rettenet recsegéssel jár, ezt észrevettétek volna.
Talán a belsőkamrára ragasztott elpár habosodott alá, de az meg gyártás óta ilyen lenne.
De valóban látszik az óriási hőmérsékletkülönbség... Én lehúznám a ventit próbából.
Samsung nem rendes hűtőgyártő, nézz inkább Zanussi, Electrolux, AEG, talán ezek még tartják a minőséget a legjobban, még ha a "dizánjra" minimál módon adnak is.
Még valami. A belső szivárgást mindíg olajelhordást képez a kompresszorból, tehát ha ne adj Isten megbontod a műanyag hátfalat belül, ott olajos dolgot kell, hogy találj.
Vagy régeben a kompresszorolaj megmarta a PS műanyagot, amiből a kamra készül és 12órán belül kimarta, megrepesztette.