Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Településkor sem volt ez gond. De az biztos, hogy az állványok sosem kerültek pontosan a kijelölt hely fölé. Hosszadalmas tologatásra nem volt idő, a mozgathatóság meg korlátozott.
Ha a PV be volt tájolva, hozzátájoltuk az állványokat a távcsővel.
Ez után a PV-t 0 fok 00 percre kellet állítani mindkét síkban, állványokat felkészíteni, szelszin tárcsákat fellazítani, ott is 000-át állítani, tárcsákat lerögzíteni, tiltott zónát beállítani, epszilonban 16,5 fok előretartást beállítani.
Így az állványoknak egy iráyba kellett nézni a PV-vel, megfelelő helyszög előretartással (16,5 Fok belövési szög).
A töltőhidak helyét kimérni, helyzetét a helyiadó egységeken beállítani (töltés szög).
Persze mindezek előtt földmunka a gázterelő megfelelő föld fölötti magassága érdekében teljesen körbe, majd szintezni az állványolkat megfelelő pontossággal.
Egyszerű, nem? Remélem nem hagytam ki fontos dolgot.
Van egy kis kamerás film anyagom, Sz-125 Nyeva és bontása a pesti körgyűrűben. Valamint összekovácsolás és lövészet 1991 Május 12. -Június 6., Sz-60, 5. Légvédelmi tüzér dandár, Szolnok-Nagyoroszi.
Igaz, hogy nagyon régen volt, de én úgy emlékszem, hogy Gatcsina város déli végén balra fordultunk, át egy vasútvonalon, majd keresztül különféle apró falvakon és úgy értünk a kiképző bázisra.
Ráadásul ezekről a fotókról nekem hiányzik valami. Ahogy a műúton haladtunk Gatcsinától a bázis felé, balra kezdődtek a lényeges dolgok. Először volt a kiképző poligon, amit kívülről ugyan sose láttunk, mégis ott volt. Az egész objektum közepe tájékán (ugyancsak balra) volt a főbejárat és a laktanya, illetve a szállóépületek, majd a műúton tovább haladva ugyancsak balra ott volt a hatalmas katonai lakótelep tökéletesen egyforma kocka házakkal, katonás rendben, elvágólag.
Ráadásul a két egyforma szállóépület mögött egy tök szabályos focipálya volt, azon túl meg nagy semmi.
Nincs kizárva, hogy ez is valami kiképző központ féle, de én nem ezen a helyen jártam.
Az eredeti természetesen nem teljesen így néz ki. Ezt ugyanis a kíváncsi emberek összekalapálták. Az eredeti zárólap szép síma.
Nekem az 1984-es lövészet idejéből maradt meg egy Pitot-cső dugó zászlóval, meg egy zárólap, amit indításkor köpött ki a rakéta. Kb. úgy nézett ki, mint egy összegyűrt papírzsepkendő. Sajnos a sokadik költözködést már nem élték túl.
A PV kabin települési helyén mindenütt volt egy ún. SP pont, amit a térképészek mértek be az akkori lehetőségeik maximumával. Nekem csak annyit kellett csinálnom, hogy telepítésnél felkötni a talpszár aljára a függőónt, majd a kabint pontosan rátolni. Utána már csak az általam korábban bemért tájoló pontokra kellett állítani, és amit a komplexum igényelt, arra ez elég volt. Na most azt nem tudom, hogy a PU alján volt-e kampó a függőónnak, de elméletileg lehetett. Márpedig ott is ugyanazt kellett csinálni. A centis pontosság ott sem ártott, hisen ha jók az emlékeim, a töltőhidat elég pontosan kellett beállítani. Ha meg a PV egyszer már pontosan be volt állítva, akkor már csak az indító pályát kellett végignézni.
Na persze ez a dolog tábori települési helyen semmit nem ért, de nekem szerencsére nem is volt ilyennel dolgom.
Győrben van az egyetlen és jogutód légvédelmi alakulat, ezért tartják ott az össze jöveteleket. Kub ügyben érdemes megkeresni Varga László tábornok urat, segítőkész és jóindulatú embernek ismerem. Megkérdezem édesapám, szerintem szívesen segít amiben tud hiszen 35 év tapasztalata nem múlik el nyomtalanul. Már puhítom látogatás ügyben, remélem a Silka rakaszterét, és egyéb járművek belső tereit is meg lehet majd nézni. Kapcsolatot tudunk tartani addíg is e-mail: juge75@freemail.hu, MSN, Skype ugyanez, valamint telefonszámom elküldöm!
Jó párszor működtem közre a PU-k tájplásánál, de olyankor egyszerűen felraktuk a PV kabin tájoló távcsovét. Az oldalszögben rögzítve volt a kabinhoz, helyszögben meg szabadon lehetett mozgatni. Annyit kellett csinálni, hogy megálltunk kis helyszögön (mondjuk nulla fokon) és a távcsővel végignéztük az indítópályákat.
Olyankor mindig hálásak voltak a kannibálok, mert egy csomó dolgot kihagyhattak, én meg ugye hajlandó voltam femászni az antennára.
Na akkor a tavasszal lehet, hogy rászorulunk az idős kolléga segítségére. Lesz ugyanis egy SZON-9-es és egy RPK-1-es lokátorunk, amihez igazán csak a régi csövesek értenek. Figyeld ezt a fórumot, meg az előbb felrakott honlapot, és akkor idejében meg fogsz tudni mindent.
Mindamellett szerintem nálunk jobban lehet nosztalégiázni, mint Győrben. Ráadásul SZ-60 is van, meg Silka is lesz.