Szia ne haragudj de szerintem nem találsz olyat aki józan megfontolás után belevág egy ilyen beépítésbe. ha valaki klímával vette újonnan talán 150ezer forinttal fizetett többet. ha nem klímával rendelte az azért volt mert nem kellett neki/gondolom én/
láttam kalost utólag beszerelt napfénytetővel, ami nagyon hasznos de hülyén néz ki. anyagilag csak ez az alternatíva életképes.
Ha sikerül utólag klímássá tenni egy gyárilag klímátlan Kalost, beszámolnátok a részletekről?
Több éven át nyomoztam, kerestem fel különböző szervizeket, klímásokat stb de sehol nem vállalták a beszerelést. Végül 1 szerelő vállalta volna bontott klímával, de valami 400.000-be került volna, így pár éve letettem róla...
Mindenesetre érdekel a miként, pontosan mik kellettek hozzá, és hogy hol szerelték be mennyiért?
Hibakódos témához:
Javaslom az ebay-en, aliexpressen beszerezni egy 3-400 Ft-os Bluetooth-os olvasót, amit Androidos telefonnal elég könnyen össze lehet barátkoztatni. Az ingyenes alkalmazások is kijelzik legalább a hibakód számát, amire már könnyen rá lehet keresni Google-n, hogy mit takar. Torrenten pedig megtalálható a Torque alkalmazás (vagy persze pénzért is megvásárolható) amivel már elég sok új funkció lesz használható.
Ezzel a kütyüvel törölhető is a kód, nem kell elvinni 3500 Ft-os kiolvasásra, csak tudni kell, hogyha a hiba továbbra is fennáll, akkor 3 indítás után újra világítani fog.
Nekem 8 éve van hibakódom, szintén EGR szeleppel összefüggésben, de nem befolyásol semmit sem a működésben, egyedül az emissziós értéket befolyásolja.. állítólag.
Idén már voltam műszaki vizsgán, kipróbálva az új szabályokat, és az a hozzáállás, hogyha világít, már azért megbuktathatnak. Másnak volt már ilyen jellegű problémája az idei műszaki vizsgán?
Emisszió "ellen" egy bevált tipp, hogy etanolt kell rátankolni a benzinre (1/3-nál azért ne legyen több) és az jótékonyan hat az emissziós értékre.
Köszi, de nem szándékszom építeni sem betenni a gépbe, csak (most már megtaláltam a nevét) az egr visszacsapó szelep ami a kartergáz visszavezető csövön van arra akartam kérdezni hogy ha repedt a cső meg esetleg el van tömődve az milyen kellemetlenségekhez vezet. De ahogy olvastam a csövezést meg ezt a suzelepet fogom és kicserélem meg az adalékot amit mondtákl bedolgoztatom a gépbe és remélhetőleg újra menni fog a paripa!
A youtubeon vannak videók is, hogy kell csinálni. Esetleg nyomatsz a tankba egy injektor tisztítót ami végig dolgozza magát a teljes rendszeren. Betöltöd és kiégeted a motort rendesen, 3000 ezres fordulatszámon közlekedve túlnyomórészt.
A gyertyáknak őz barna színűnek kell lenni, ha nem olyanok akkor gyújtáshiba, így ha minden cserélve lett a trafón kívül akkor marad a trafó.
A gyertyákat lecsekkoltam mind kormos de szárazak. A gyertyákat és a 4db gyújtáskébelt cserélték amikor a vezérlést ezért gyanakszunk a trafóra. Üzemenyagszűrőt akkor még cserélek illetve a kérdésem hogy van egy szúrő ami a kartelgázcsövön van ami megy vissza a pillangószelep alá. Nem tudom a pontos megnevezését annak az elkoszolódása csinálhat esetleg ilyet vagy ha repedt a cső?
Kiszeded a gyertyákat és megnézed őket. Amelyik olajos-kormos-trutymós, az a gyertya nem dolgozik megfelelően. Ez lehet akkor a gyertya hibája, a gyújtókábel hibája és a trafó hibája. A gyertyákat 60 ezer, a gyújtókábelt 90 ezer km után illik cserélni a gépkönyv szerint. Nálam pl a gyújtókábel éppen 89 ezer km-t bírt, a gyári, amivel kijött a kocsi.
Mivel a gyertya és kábelcsere durván egy 10 ezresből megvan, érdemes megjátszani, főleg ha lövésed sincs, mennyi ideje vannak a kocsiban. Ha nem első tulaj vagy és nem ismered a kocsi előéletét én még az üzemanyagszűrőt is kidobnám mert az meg elkoszolódott állapotában képes arra, hogy gázadáskor megfogja az autót egy pillanatra.
Egy olyan próblémám lenne Daewoo kalos 1.2s 2004 járművel, hogy amikor beindítom puffog folyamatosan alapjárat ingadozik és gázadásra sem igazán csinál semmit max lefullad. Egy kis idő után ha sikerül felpörgetnek a motort akkor rendesen szépen jár utána. Az ismerőseim gyújtótrafó problémára gyanakodnak de gondoltam megkérdezem hátha valaki találkozott már ezzel a problémával és tud hasznos infót adni azon kívül, hogy vigyem el szervízbe (ami meg fog történni csak a szervízesem nem nagyon ér most rá így hátha meg tudom én oldani a gondot.) Ami még hozzá tartozik a gépen most volt vezérműszett/Váltó/generátor csere.
Én se az ész osztás miatt írtam amit írtam hanem saját tapasztalat,hogy az univerzális kódolvasók nem jók hanem csak a scan-100-as kiolvasó de próbálj meg keresni a környékeden opel márka szervizt mert azok is azt használnak vagy érdeklődj náluk telefonon az nem tudom mekkora segítség de itt Vácon a volt daewoo szakszerviz még működik igaz most már minden javítást el vállalnak tavaly 3500 -ft -ért olvasták a hibakódot.
Viliapu lehet nem a cimbihez kellene elvinni az autót világító chech lámpával mert az ö műszere valószínűleg univerzális kiolvasó a daewoo-k meg csak scan-100 műszerrel olvashatok normálisan rá kellene szánnod a kiolvasás összegét és tuti meg tudod mi a baj.
Egy ideje gázadáskor mindig megtorpant az autó, egyébként az alapjárat egyenletes volt és menet közben is szépen húzott a motor. Olvasgattam a témában, és írtak mindenfélét, hogy ilyen meg olyan érzékelő lehet a hibás, lambdaszondák, stb.
De most, hogy 33 ezer km után kicseréltettem az üzemanyagszűrőt, megtáltosodott a gép. Azt mondta a szerelő, hogy valami kegyetlen fekete trutymó folyt ki a régi szűrőből.
A gyári ajánlás 45 ezer km a szűrőcserére de lehet ezután már inkább 25 ezer km-nél kidobatom belőle.
Nem gondolom,hogy olajszivattyút is cserélni kellene.Valami egyedi hiba lehetett ott ami miatt tönkrement.Nem szokták cserélni.Viszont km-től függően (talán 60e km-enként) a vizszivattyú cseréjét ajánlják.Az tud galibát csinálni ha tönkremegy.
Ha egy olyanba szeretnéd berakni ami eredetileg nem klímás volt akkor kell a fűtés kompletten illetve legalább a motortérben lévő vezetékköteg is.Aztán nem szabad megfeledkezni a kompresszor tartójáról sem mert nem lehet nélküle felrakni.Meg sok türelemre.Nekem 4 napig tartott mire a végére értem,de szerencsémre egyből jó lett.
Igen Neked, azért írtam ,hogy akár maga az alkatrész beszerzésben is, vagy ha tudok valamiben segíteni.
Az a baj igazából, hogy benne van a lutri. Csak egy-két pl. Tavaly cseréltek bal első kerékcsapágyat. 3-4 hónap múlva megszólalt, és skf vagy valami "jó" márka volt. Vettem bele febi vagy fag, valami ilyet, kicseréltem...egy fél éve lassan, semmi baja(kopp-kopp).
Tesla elvileg elektromos dolgokban nem a legalja. Elsőnek bontottam ki a dobozt, 4 kábelből 1 rossz volt.
Fiat Ducato lánc csere...járt alapjáraton egy 15 percet, majd ment egy 5km-t, enyhén meghajtva, majd motorféknél egy csattanás, csörgés. Bontatlan dobozból lett kivéve a feszítő, és annyit tudott, és conti vagy valami hasonló "nagy" márka.
Igazából vezérlésből, az Ina is jó, egy-két típusnál gyárilag ina dolgok vannak. Gates is jó szokott lenni, Conti is, Bosch is. Van akinek már szakadt el Gates szíj, ezért csak Dayco-t vesz. Van akinek szakadt Dayco szíj el, csak Contit vesz....stb.
Futóműnél, Delphi is jó lehet, Trw-t sokan dícsérik, Monro ugye futóművezik. Sidem-swag, nekem annyira nem tetszik, de van akinek beváltak...szóval.
Ken Block ha a 13875-ös hozzászólást nekem szántad akkor annyi volna a kérdés,hogy a Kovács autónál a 4-5 csillagosnak írt termékek a valós használatba menyit bírnak mert ha rákerestem a gyártó magyar nyelvű weboldalára akkor jókat írtak mindegyikről mert vezérmű és hossz bordás szíjnál ugye az volna a lényeg,hogy kibírja biztosan a csereperiódust kormánymű alkatrészeknél meg az,hogy ne csak 1-2 évet bírjanak természetesen normális használat mellett