Keresés

Részletes keresés

Letiltott nick. Creative Commons License 2023.08.17 -4 1 36299

Sőt, a MÁV-nál az első forgóvázas 1/2 osztályú kocsik már 1900-ban megjelentek.

 

 

A gondolkodás és a színvonal nagyjából ott is maradt.....

Előzmény: alkotasu (36298)
alkotasu Creative Commons License 2023.08.17 -3 2 36298

"Az sem ördögtől való, hogy ugyanabban a kocsiban első- és másodosztályú ülőhelyek is vannak, ez elterjedt Európa-szerte."

 

Sőt, a MÁV-nál az első forgóvázas 1/2 osztályú kocsik már 1900-ban megjelentek.

Előzmény: segélyvonókészülék (36297)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.08.17 -1 3 36297

Nagyrészt ül, amit írtál, azt azért meg kell jegyezni, hogy maga a személykocsi, annak futóműve, stb., az a világon sehol sem differenciált aszerint, hogy első, vagy másodosztályúként árulják oda a jegyet.

 

Az klíma sem azért volt rossz, mert első osztály, hanem azért, mert rossz volt. A raabercity kocsiknál ez komoly probléma, és hát most már jobb, mint pár éve volt. De most sem jó.

 

Az sem ördögtől való, hogy ugyanabban a kocsiban első- és másodosztályú ülőhelyek is vannak, ez elterjedt Európa-szerte.

 

Probléma - többek között - azzal van, hogy nem biztosítják az első osztályon szokásos többlet teret, kényelmesebb, és szellősebb elhelyezést.

Előzmény: Letiltott nick. (36295)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.08.17 -1 2 36296

Rosszkor mész. Ennyi.

 

Akkor megyek, amikor mennem kell.

 

Nem áll módomban válogatni, meg a vasárnap reggel hármas időpontokban utazni. (Valójában számomra a vezetés az nem egyenlő az utazással, mert vezetés közben csak vezetni lehet, nem csinálhatok, amit akarok; nyilván vannak esetek, amikor a vezetés maga az élmény, az örömmel végzett tevékenység, de nyilván nem olyankor, amikor muszáj eljutnom A-ból B-be, időre. Utazás közben van csak időm, lehetőségem egy csomó mindenre, többek között ebbe a fórumba is nagyrészt útközben van időm írni.).

 

Az IC 2:07-es menettartama szerintem eléggé versenyképes, és még a véda meg a trafi sem fenyeget, ami autózva igen, mert azzal a kocsival nehéz a 90-110-130 betartása, nem is beszélve az értelmetlen, de drága "kintfelejtett táblás" korlátozásokról.

 

Budapesten belül a célpontjaim jellemzően kurrens helyszínek, ahol mindig nagy a forgalom, és szinte soha nincs parkolóhely.

Ehhez képest a vonat-BKV kombóval gyakorlatilag várakozás nélkül eljutok a célokig.

 

De na, mint írtam, nem vagyunk egyformák, mások a lehetőségek és a preferenciák. És ez jól is van így.

Előzmény: Letiltott nick. (36294)
Letiltott nick. Creative Commons License 2023.08.17 -1 1 36295

A gysev raabercity kocsijában az első osztályúnak nevezett fülkék valójában nem első osztályúak, mert nem teljesítik az 1. o. szokásos üléstávolsági kritériumát 

 

 

Nem csak azzal volt ott a baj.

Már eleve furcsa, hogy egy kocsiban van 3 első o. fülke. a többi 2. osztály.

Tehát a zajszint és a rugózás biztosan azonos lesz a 2. osztállyal, nem nyújthat többet.

Az 1. o. fülkében a klíma kifejezetten gyenge volt, a kapcsolóra nem reagált. Meleg volt kint, ergo bent is az lett elég hamar. A "bőrülés" (mert annak elég gagyi) meg szépen tapad ruhához ha izzad az ember.

Olyan igazi 80-as évek MÁV személyvonat feeling lett tőle, amikor nyáron az ember vizes háttal szállt le a vonatról, ha ült.

Extrában valamilyen fertőtlenítő szag jött a klímából, amitől olyan jó kis vasúti WC illat terjengett a fülkében.

Komáromban inkább átültem a 2. osztályra, mert ott legalább ment a klíma rendesen.

Ami meg külön műsor, az a fülkékbe telepített moiónitor. Nem vagyok rosszindulatú, de aki kitalálta, hogy oda kell tenni, azzal végig nézetném az egész úton, aztán már félúton begörcsölne a nyaka. Kifejezetten rossz rálátási szögben van, és nagyon kényelmetlen felnézni rá. Az ott futó reklémoknak nulla a hatékonysága, mert csak valami mazochista képes tartósan oda felnézni.

Korrektebb lenne, ha megszűntetnék ezt a kamu 1. osztályt. Van olyan MÁV IC, ahol nincs 1. osztály, és az a 2. osztály színvonalasabb, mint amivel Pestig mentem.

Előzmény: segélyvonókészülék (36292)
Letiltott nick. Creative Commons License 2023.08.17 -3 1 36294

Ha neked kényelmesebb az M1 egy darab hadználható sávjában a satufék-csőgáz programban részt venni, meg az Osztyapenkónál araszolni, akkor tedd azt, és hagyd is a vasutat meg annak, akinek az jobban tetszik.

 

 

Rosszkor mész. Ennyi.

Figyelni kell, mikor van a kamionstop és a vendégmunkás vonulás keletre meg vissza.

Különben elég jól járható, 140-150-el lehet kényelmesen menni.

 

Előzmény: segélyvonókészülék (36292)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.08.17 0 1 36293

Ötcsillagos! Grat!

Előzmény: DJ. Bakter (36289)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.08.17 -2 1 36292

Ha ezt így látod, akkor nem értem, mi a túrónak ülsz vonatra?

 

Ha neked kényelmesebb az M1 egy darab hadználható sávjában a satufék-csőgáz programban részt venni, meg az Osztyapenkónál araszolni, akkor tedd azt, és hagyd is a vasutat meg annak, akinek az jobban tetszik.

 

Kényelmes, erős, gyors autóm van, amit nagyon szeretek vezetni. De az M1-től a hideg is kiráz.

 

Ne vagyunk egyformák, na, szrencsére...

 

A gysev raabercity kocsijában az első osztályúnak nevezett fülkék valójában nem első osztályúak, mert nem teljesítik az 1. o. szokásos üléstávolsági kritériumát (ez nem előírás ugyan, de na, illene követni). Az a bolhás az átverés, illetve valóban arra szolgál csak, hogy az árazás miatt vélhetően és általában kevesebben vegyék igénybe, ezért talán szellősebben vannak az utasok.

De na, akkor sem rendes első osztály.

Előzmény: Letiltott nick. (36285)
GaGe Creative Commons License 2023.08.17 -2 0 36291

Nem érzek ellentmondást.

Nem vagyok sem a Máv csoport, sem Gysev alkalmazottja.

Innentől fogva ugyanolyan utas vagyok, mint bárki más.

A munkáltatóm biztosít egy Start Vip kártyát, mert neki így jobban megéri, mintha folyamatosan hordanám neki az áfás számlákat.

Előzmény: Letiltott nick. (36290)
Letiltott nick. Creative Commons License 2023.08.16 -1 2 36290

Ugyanolyan utas vagyok, mint bárki más. Csak havi szinten meglehetősen sokat utazom,

 

 

Hogy is van a régi viccben........ vadász, vadász..... te szerintem nem is vadászni jársz ide....

_____________________________________________________________

GaGe  2013.03.14    0 0 68337

Én, mint mv, jobban szerettem dolgozni a 003-al. Kevesebb nyűg volt vele. Nem állt le állandóan lezárásnál például. Jó 250 kW plussz teljesítmény volt benne a 001-hez képest. Nem viilogot az a halogén az egyik felén, stb...

 

_____________________________________________________________

Előzmény: GaGe (36288)
DJ. Bakter Creative Commons License 2023.08.16 0 9 36289

Jövő héten pont megyek Sopronba.

Ügyelek rá, hogy másodosztályon utazzak, egyrészt, mert proli vagyok, másrészt, hogy véletlen se találkozzak veled.

GaGe Creative Commons License 2023.08.16 -3 2 36288

Ugyanolyan utas vagyok, mint bárki más. Csak havi szinten meglehetősen sokat utazom, és látom a minőségbeli különbséget az első és másodosztályon utazó emberek között. 

Előzmény: Letiltott nick. (36287)
Letiltott nick. Creative Commons License 2023.08.16 -2 1 36287

meg a prolik hiánya.

 

 

Téged biztosan elő fognak léptetni, igazi szolgáltatói szemléleted van.

Prolizod az utasokat.

Utána meg ne csodálkozzál, ha ők meg vasutasááálaat-nak, sínbohócnak, bakterológusnak meg síntérnek neveznek.

Amilyen az adjon'isten....

Előzmény: GaGe (36286)
GaGe Creative Commons License 2023.08.16 -2 0 36286

A bőr ülés, meg a prolik hiánya.

Előzmény: Letiltott nick. (36285)
Letiltott nick. Creative Commons License 2023.08.15 0 1 36285

Amit kaptam a pénzemért, ahhoz képest az. 

Normális kocsival kényelmesebben és gyordabban lehet budai célnál lenni még nagy forgalomnál is.

Az, hogy mi a különbség az első és a másodosztály között, nem tudtam rájönni. 

Előzmény: segélyvonókészülék (36284)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.08.15 -2 1 36284

Bezzeg az M1, az maga a joyride!

Előzmény: Letiltott nick. (36283)
Letiltott nick. Creative Commons License 2023.08.15 0 2 36283

Vagy utaspárti :)

Utóbbi nálad káromkodás lehet.

 

 

Ezz inkább a zártosztályként működő részvénytársaságtól lehetne megkérdezni....

A múlt héten kénytelen voltam vonattal menni Pestig, az első osztály az intercittyen finoman szólva nem hozta az elvárt minőséget.... nem volt WIFI, a légkondi gyenge, zajos a kocsi, extrában késés.....

Előzmény: juxx (36282)
juxx Creative Commons License 2023.08.15 -3 0 36282

Vagy utas :)

Vagy utaspárti :)

Utóbbi nálad káromkodás lehet.

Előzmény: Letiltott nick. (36281)
Letiltott nick. Creative Commons License 2023.08.12 -5 1 36281

És abban mi a jó, ha lesz még két vonal? Több lesz a fizetésetek? Ugyanannyi pénzért még kaptok a nyakatokba egy csomó plusz munkát.

Elég beteg gondolkodása van annak, aki ennek tud örülni.

Előzmény: oldmumus_v.2 (36279)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.08.12 -1 0 36280

Raab-ödenburger? Raaberbahn?

Vannak lehetőségek. 😁

Előzmény: Atis57 (36277)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.08.11 -1 0 36279

Ebben a körben mostanság St. Gotthard is elhangzott.

Előzmény: lenand (36274)
5047 032 Creative Commons License 2023.08.11 -1 0 36278

Jaj de jó, végre százzal tud menni a személy és lesz csatlakozás reggel és délután Hodoson. Mit beszélek... 

Előzmény: Gale Jose (36275)
Atis57 Creative Commons License 2023.08.11 0 2 36277

Szia!

 

Mi másnak mondanák?

 

Gondolj a Herr Lovas  kiejtésére......

Előzmény: segélyvonókészülék (36276)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.08.11 -2 0 36276

Güszefnek mondhák a burkusok.

Előzmény: lenand (36274)
Gale Jose Creative Commons License 2023.08.11 0 0 36275
lenand Creative Commons License 2023.08.11 0 0 36274

Güzev - et is nem egyszer hallottam. :) 

Előzmény: 5047 032 (36273)
5047 032 Creative Commons License 2023.08.11 0 0 36273

Gyüszef! Ez jó! :D 

Előzmény: oldmumus_v.2 (36271)
Letiltott nick. Creative Commons License 2023.08.08 0 1 36272

Amúgy ismerek pár embert (osztrák) akik a Raaberbahn helyett Gyüszef -t használják

 

 

És?

Az lenne az érdekes, ha a Raaberbahn helyett Juszuf-ot használnának.... 

Előzmény: oldmumus_v.2 (36271)
oldmumus_v.2 Creative Commons License 2023.07.31 -4 0 36271

Valaki meg tudja mondani, hogy Rex 6 esetében pl. Fentről elindul lesz akkor Hbf és Sopron között mi értelme van jegyvizsgálónak lennie? Illetve tapasztaltam olyant is, hogy szombaton ÖBB vonatra beöltözve GySEV emberke volt Sopronig.

Amúgy ismerek pár embert (osztrák) akik a Raaberbahn helyett Gyüszef -t használják

bakter72 Creative Commons License 2023.07.26 -1 0 36270

Küldtem emailt.

Előzmény: V42 531 (36269)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!