Utazások,fotók,élmények-beszámolók,vasútgépészet,vasúttörténet Győrtől-Sopronig,Soprontól-Szombathelyig és majdan Szentgotthárdig,Soprontól-Ebenfurthig,Fertőszentmiklóstól-Neusiedl am See-ig és Celldömölktől-Fertőszentmiklósig (anno).
Nagyrészt ül, amit írtál, azt azért meg kell jegyezni, hogy maga a személykocsi, annak futóműve, stb., az a világon sehol sem differenciált aszerint, hogy első, vagy másodosztályúként árulják oda a jegyet.
Az klíma sem azért volt rossz, mert első osztály, hanem azért, mert rossz volt. A raabercity kocsiknál ez komoly probléma, és hát most már jobb, mint pár éve volt. De most sem jó.
Az sem ördögtől való, hogy ugyanabban a kocsiban első- és másodosztályú ülőhelyek is vannak, ez elterjedt Európa-szerte.
Probléma - többek között - azzal van, hogy nem biztosítják az első osztályon szokásos többlet teret, kényelmesebb, és szellősebb elhelyezést.
Nem áll módomban válogatni, meg a vasárnap reggel hármas időpontokban utazni. (Valójában számomra a vezetés az nem egyenlő az utazással, mert vezetés közben csak vezetni lehet, nem csinálhatok, amit akarok; nyilván vannak esetek, amikor a vezetés maga az élmény, az örömmel végzett tevékenység, de nyilván nem olyankor, amikor muszáj eljutnom A-ból B-be, időre. Utazás közben van csak időm, lehetőségem egy csomó mindenre, többek között ebbe a fórumba is nagyrészt útközben van időm írni.).
Az IC 2:07-es menettartama szerintem eléggé versenyképes, és még a véda meg a trafi sem fenyeget, ami autózva igen, mert azzal a kocsival nehéz a 90-110-130 betartása, nem is beszélve az értelmetlen, de drága "kintfelejtett táblás" korlátozásokról.
Budapesten belül a célpontjaim jellemzően kurrens helyszínek, ahol mindig nagy a forgalom, és szinte soha nincs parkolóhely.
Ehhez képest a vonat-BKV kombóval gyakorlatilag várakozás nélkül eljutok a célokig.
De na, mint írtam, nem vagyunk egyformák, mások a lehetőségek és a preferenciák. És ez jól is van így.
A gysev raabercity kocsijában az első osztályúnak nevezett fülkék valójában nem első osztályúak, mert nem teljesítik az 1. o. szokásos üléstávolsági kritériumát
Nem csak azzal volt ott a baj.
Már eleve furcsa, hogy egy kocsiban van 3 első o. fülke. a többi 2. osztály.
Tehát a zajszint és a rugózás biztosan azonos lesz a 2. osztállyal, nem nyújthat többet.
Az 1. o. fülkében a klíma kifejezetten gyenge volt, a kapcsolóra nem reagált. Meleg volt kint, ergo bent is az lett elég hamar. A "bőrülés" (mert annak elég gagyi) meg szépen tapad ruhához ha izzad az ember.
Olyan igazi 80-as évek MÁV személyvonat feeling lett tőle, amikor nyáron az ember vizes háttal szállt le a vonatról, ha ült.
Extrában valamilyen fertőtlenítő szag jött a klímából, amitől olyan jó kis vasúti WC illat terjengett a fülkében.
Komáromban inkább átültem a 2. osztályra, mert ott legalább ment a klíma rendesen.
Ami meg külön műsor, az a fülkékbe telepített moiónitor. Nem vagyok rosszindulatú, de aki kitalálta, hogy oda kell tenni, azzal végig nézetném az egész úton, aztán már félúton begörcsölne a nyaka. Kifejezetten rossz rálátási szögben van, és nagyon kényelmetlen felnézni rá. Az ott futó reklémoknak nulla a hatékonysága, mert csak valami mazochista képes tartósan oda felnézni.
Korrektebb lenne, ha megszűntetnék ezt a kamu 1. osztályt. Van olyan MÁV IC, ahol nincs 1. osztály, és az a 2. osztály színvonalasabb, mint amivel Pestig mentem.
Ha neked kényelmesebb az M1 egy darab hadználható sávjában a satufék-csőgáz programban részt venni, meg az Osztyapenkónál araszolni, akkor tedd azt, és hagyd is a vasutat meg annak, akinek az jobban tetszik.
Rosszkor mész. Ennyi.
Figyelni kell, mikor van a kamionstop és a vendégmunkás vonulás keletre meg vissza.
Különben elég jól járható, 140-150-el lehet kényelmesen menni.
Ha ezt így látod, akkor nem értem, mi a túrónak ülsz vonatra?
Ha neked kényelmesebb az M1 egy darab hadználható sávjában a satufék-csőgáz programban részt venni, meg az Osztyapenkónál araszolni, akkor tedd azt, és hagyd is a vasutat meg annak, akinek az jobban tetszik.
Kényelmes, erős, gyors autóm van, amit nagyon szeretek vezetni. De az M1-től a hideg is kiráz.
Ne vagyunk egyformák, na, szrencsére...
A gysev raabercity kocsijában az első osztályúnak nevezett fülkék valójában nem első osztályúak, mert nem teljesítik az 1. o. szokásos üléstávolsági kritériumát (ez nem előírás ugyan, de na, illene követni). Az a bolhás az átverés, illetve valóban arra szolgál csak, hogy az árazás miatt vélhetően és általában kevesebben vegyék igénybe, ezért talán szellősebben vannak az utasok.
Én, mint mv, jobban szerettem dolgozni a 003-al. Kevesebb nyűg volt vele. Nem állt le állandóan lezárásnál például. Jó 250 kW plussz teljesítmény volt benne a 001-hez képest. Nem viilogot az a halogén az egyik felén, stb...
Ugyanolyan utas vagyok, mint bárki más. Csak havi szinten meglehetősen sokat utazom, és látom a minőségbeli különbséget az első és másodosztályon utazó emberek között.
Ezz inkább a zártosztályként működő részvénytársaságtól lehetne megkérdezni....
A múlt héten kénytelen voltam vonattal menni Pestig, az első osztály az intercittyen finoman szólva nem hozta az elvárt minőséget.... nem volt WIFI, a légkondi gyenge, zajos a kocsi, extrában késés.....
Valaki meg tudja mondani, hogy Rex 6 esetében pl. Fentről elindul lesz akkor Hbf és Sopron között mi értelme van jegyvizsgálónak lennie? Illetve tapasztaltam olyant is, hogy szombaton ÖBB vonatra beöltözve GySEV emberke volt Sopronig.
Amúgy ismerek pár embert (osztrák) akik a Raaberbahn helyett Gyüszef -t használják