Itt kívánom egybegyűjteni azokat az embereket, akiket érdekel-e magyar fejlesztésű és gyártású esztergagép. Ilyen géppel rendelkeznek, így egymást tudják segíteni helyreállítás, üzemeltetés és alkatrész pótlásában.
Én is nemrég jutottam hozzá egy hasonló telitalpashoz,
TCL 100 cirkulációs hajtóműolajat öntöttem az irányváltóház mindkét tartályába. 10L olaj elég lett az irányváltóházba és a lakatszekrénybe is, egy kevés még maradt is...
még ezeket ajánlották más fórumokon:
Mol Spinol->ezt túl vékonynak találtam
Total drosera ms 10->20L a legkisebb göngyöleg amiben kapható
Emlékeim szerint utántöltésnél nem megy bele 5 l. De ha megsaccolod a tartály méreteit, és a szintjelző kémlelőablak magasságát, nagyjából ki tudod számolni a térfogatot.
4 menet egy collban, egy félből áll a lakatanya,azt nyomja neki egy mechanika a vezérorsónak. A lakatanyát néha illik takarítani, be tud rakódni ganéval, illetve menetesztergálás előtt javallott a vezérorsót is tisztára pucolni. Meg úgy általában is.
Megértelek. Volt itt ma egy szaki. Durván 1,5 óra alatt rendberakta. Megy minden. Jövőhéten teszt. Valamelyiknek mégis mennie kell, sajnos nincs helyem.
Az olajzás azért nem ment, mert rossz volt a forgásiránya/így vettem/Irányt megfordítottam így olajzás oké. De a kuplung vezérlését hiába fordítottam át, nem forog csak egy felé. A hajtóműben 2 kuplung 4 vezeték. A hajtómű oldalán meg 3 vezeték /üres, jobb, bal forgásirány/sajnos nem tudom ki van kivel. Sajna felénk hozzáértő villanyász nincs. Így aztán gyógyszer elgurult, és mérgemben vettem egy régebbi 400-ast.úgyhogy ez most útban van.
Sziasztok. Most már jó az olajzás. A villany motor forgásiránya nem volt jó! Viszont, most már az elektromos kuplung nem úgy működik ahogy kell. Nem találok villanyászt aki be tudná kötni rendeltetése szerint. Úgyhogy feladom. Eladó 400m 1000-es - ha valakit érdekel írjon rám. :) :)