Keresés

Részletes keresés

elesel Creative Commons License 4 napja 0 0 53151

majd egyszerre épül a -nyerges-lábatlan-süttő elkerülővel. a palink már intézi:-(

Előzmény: Fődíszpinty (53146)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 53150

Nem szándékoztalak sértegetni!

 

Ha kihagyom, akkor nem lett volna korrekt a felsorolás.

Sőt kiegészítem: (M)81 - Mór.

                       és M4 Monori pincék... 

 

Tudom, hogy ez a szelektálás egyfókuszú volt, de kikerülhetetlen lobbierő van benne!

 

Másrészt:

Nem ellenzem a 37-es 2x2 sávot, csak jeleztem ezt a döntésbefolyásoló szempontot...

 

A 30 percen belüli gyorsforgalmi elérés hangzatos propaganda-szöveg.

 

A Bodrogköz helyzetén csak egy új Tisza-híd segítene kb. Tiszakarád- Ibrány között (direkt a 338. - M3-hoz)

 

A pontosság érdekében: Sárospatak belül kerülne a 30 percen, ha elkészül a 2x2 Szerencsig.

De ha nem nevezik át gyorsforgalminak, akkor...

 

Vigasztaljon, hogy nem vagy egyedül:(((  Sőt, a szerencsétlen sorsban osztozunk..

 

Jelenleg és 5 éven belül Alföldi városok tucatjaiból sem lehet a 30 perces elérést biztosítani...

 

Előzmény: hegyaljai3 (53149)
hegyaljai3 Creative Commons License 4 napja 0 2 53149

Nem akarok kitérni az elől a felvetés elől, hogy a 37-es út négysávosításában érintett vagyok. 

Szívesen értekeznék arról, hogy a gyorsforgalmi úthálózat elérése 30 percen belül ezzel sem valósul meg. Ott van a Bodrogköz, Sárospatak és Zemplénagárd között, ők hogyan érik el a gyorsforgalmi hálózatot? Majd Kisvárdánál az M3-ast?

Kedves dimelo, elmész te ahová gondolom!

A 37-es négysávosításáanak semmi köze az általad feltételezett borvidékek előnyben részesítéséhez.

Vegyél vissza egy kicsit az arcodból!

 

Előzmény: dimelo (53147)
dimelo Creative Commons License 4 napja 0 0 53148

 

A LOBBIERŐ kormányokon átívelő bizonyítéka!!!

 

Végül is az oligarchák otthon érzik magukat...

Előzmény: dimelo (53147)
dimelo Creative Commons License 4 napja -1 0 53147

Azt, hogy Majs kap-e elkerülőt, nem tudom (tervben van)

De ilyen településrendezési tervek sokfelé léteznek, ahol berajzolják a vágyakat.

http://www.terport.hu/webfm_send/170

 

A 82. oldalon található térképen már 2004-ben ugyanígy tervezték!!!!

(Térkép később)

 

 

Az viszont tény, hogy a feltűnően sok borvidék kap(ott) gyorsforgalmi utat.

 

M25 Eger

M30 Szikszó-Aszaló

   37  Szerencs-(Tállya-Mád)

M6   Villány

M76 Keszthely -(Cserszegtomaj - Hévíz)

M85 Sopron

 és még az (M83) is belóg... (Győrszemere)

 

Eddig a pálinka volt az alapvető élelmiszer...

 

Tudjátok milyen a (Biharnagy)bajomi szilvapálinka:)))

 

Ha gyorsforgalmi úton keresnétek, sosem találjátok meg...

Előzmény: nyebojsza (53143)
Fődíszpinty Creative Commons License 4 napja 0 0 53146

Üdv mindenkinek! 

 

A majd 2 évvel ezelőtti lakossági fórumokon az M100 ügyében idei őszre ígérték az építési pályázat kiírását. Nem lehet tudni, hol akadt el a dolog?

Autobahn89 Creative Commons License 5 napja 0 1 53145

Nov25-en atadjak a Zenica elkerulot.

A Svilaj-Odzak szakasz is eleg jol all, de sajnos nem talaltam rola infot neten.

Tovabbi bosnyak szakaszok is kivitelezes alatt allnak. 

Előzmény: Gyurma73 (53144)
Gyurma73 Creative Commons License 5 napja 0 0 53144

Így hogy a horvátok is építik így már lesz értelme.

Ha csak 300 km autópálya hiányzik Boszniában már

Megéri nekem arra menni .

Ez még 3 év😃

Előzmény: dimelo (53142)
nyebojsza Creative Commons License 5 napja -1 2 53143

Nos erre megint azt mondom: a dunántúliaknak van új nyomvonal, még a 873 fős Majs is kap új elkerülőt az alábbi térkép szerint, de Albertirsának, Ceglédnek, Abonynak nincs új nyomvonal :(

Előzmény: dimelo (53142)
dimelo Creative Commons License 5 napja -1 2 53142

Éppen megemlítettem az M6-ot, ugyanaznap jelent meg a G7 portál elemzése:

 

"A hazai közgondolkodásban gyakori tévképzet, hogy ha majd út épül, akkor forgalom is lesz.

Csakhogy az M6-os vonalától délre egyszerűen nincsen olyan térség, amellyel jelentős gazdasági kapcsolata lenne hazáknak, vagy egyáltalán esély kínálkozna rá, hogy a jövőben bővüljön. 

Jól hangzanak azok az érvek, hogy ez egy lengyel-horvát közlekedési folyosó, és emiatt kell autópályát építeni.

Csakhogy mind Lengyelországban, mind Bosznia-Hercegovinában több száz kilométer autópálya hiányzik ahhoz, hogy végig egy sztrádakorridor jöjjön létre.

Ráadásul ennek a korridornak messze a legkisebb forgalmú szakasza a kérdéses Mohács-Udvar szakasz."

 

Mint az M4 Tisza-híd lábánál nyilatkozó - Boldog- országgyűlési képviselőtől (is) hallhattuk: a gyorsforgalmi út a beruházások miatt fontos...

 

Lehet kerekebb a történet:

https://magyarepitok.hu/utepites/2020/11/uj-autopalya-bekoto-utat-kap-az-egyik-legfontosabb-borvidekunk?fbclid=IwAR0sOSJvUCKBJFBKhXRsxA3sjG_4FlD29Iaav0RKH8i16vyowh7PLv4w_rc

 

A korábban már többször említett (külön projektbe rejtetett) villányi összekötő út tovább növeli a beruházás költségeit.

Ez a 9 km igencsak borsos jelenáron 10-12 milliárd Ft lesz...

 

Jelenleg 16 km-re van az M60 csp. Villánytól, ezután 8 km-re lesz az M6, de egy centivel sem lesz közelebb Budapest, hogy Varsóról ne is beszéljünk...

https://www.google.com/maps/dir/45.8695017,18.4555313/45.9853528,18.5026285/@45.9335403,18.5356526,12z/data=!4m2!4m1!3e0

 

Kétségtelen, hogy a térségnek (Beremend, Magyarbóly, Bezedek) jobb lesz, de senkinek ne legyen kétsége afelől, hogy

amikor megépült (2013-2014) a villányi elkerülő, ezt már tudták és akarták, hogy így legyen.

A külön projektbe rejtése elgondolkodtató...

Nem mellékesen - Bóly is új csomópontot kap az M6-ról.

 

Nevezhetnénk jó és követendő példának is az úthálózat bővítése szempontjából.

Ellenben érdemes lenne eljátszani a gondolattal: vajon mennyi lesz az új villányi összekötő út forgalma?

Mert az elkerülőn 1366 db gépjármű közlekedett 2019-ben.

 

Ehhez képest - például M4 Karcagnál - fel sem merült 15-21 évig, hogy a közeli csomópont a legfontosabb.

 

Másik példaként a G7 cikk által idézett Püspökladánynál 2012-ben leállították az engedéllyel rendelkező 3 km-es keleti elkerülőt (drága a 3 milliárd Ft)

hiszen "mindjárt" épül az M4...

 

Tehát: ahol VAN forgalom, ott "ráér" a csonkolt autóút is,

ahol "majd lesz" forgalom - oda autópályát kell építeni...

 

A Sárréti város nem borvidék, nincs (sok) szőlő - mert 1870-ben kipusztította a filoxéra...

 

 

 

 

Előzmény: Gyurma73 (53110)
dimelo Creative Commons License 5 napja -1 0 53141

Ezt a verziót kicsit finomítani kell, időben nem áll össze:

2015 márciusban állították le a szakasz építését,

de 2016-ban még autópályára adtak építési engedélyt (Törökszentmiklós-Püspökladány)

 

majd visszavonták, áttervezték és 2020 októberben újra engedélyezték:

 

A dokumentumban most is autópálya szerepel:

 

Ez az "eljárás" hogyan minősíthető???

 

 

Előzmény: RadiX (53140)
RadiX Creative Commons License 5 napja 0 0 53140

Azért erről már volt szó sokszor: Simicska miatt. Kellett valami indok, amivel le lehetett állítani a kivitelezést és újra lehetett tenderezni, és az lett, hogy inkább áttervezik autóútra.

Előzmény: Tywer (53138)
Autobahn89 Creative Commons License 5 napja -1 3 53139

Hat ezt kerdem en is :) Ahol meg nincs forgalom oda palyat raknak. 

Előzmény: Tywer (53138)
Tywer Creative Commons License 6 napja 0 2 53138

Az M4 miért nem pálya lesz?

Előzmény: Autobahn89 (53112)
NAR Creative Commons License 6 napja 0 1 53137

Persze, országúti tempóban fel (meg le) tudnak jönni a kamionok, autópályán már szerencsés 3-4%-osnál meredekebb emelkedőt/lejtőt építeni...

Előzmény: nyebojsza (53135)
nyebojsza Creative Commons License 6 napja -1 0 53136

Ennek ellenére lehet a viadukt környezetbarátabb, meg akár olcsóbb is mint feltölteni egy völgyet, de akkor is extra árnövelésre használják...

Előzmény: nyebojsza (53135)
nyebojsza Creative Commons License 6 napja 0 0 53135

Töttösre eddig is ment út (nemrég voltam ott), és nem kellett hozzá viadukt...

Előzmény: NAR (53131)
dimelo Creative Commons License 6 napja -1 0 53134

A cím és a tartalom nem fedi egymást.

Csodálatos világ...

 

Az M9-ről szóló 2016-os kv.   1030 m-es alagutat tartalmaz.

a 2020-ban meg sem említik, miközben a nyomvonalat ugyanott jelzik...

 

Az elkülönített költségek (220-280 milliárd Ft) aggasztó méretűek.

 

 

https://www.kozbeszerzes.hu/ertesito/2020/0/targy/portal_420/megtekint/portal_15008_2020/

"Megrendelő és Tervező részéről előre nem látható körülményként merült fel továbbá a KIFEF/35557/2018-NFM ikt.sz,azt módosító ITM KIFEF/4869-1/2019-ITM ikt.elrend.mód-ban foglalt rendelkezések végrehajtása, melynek köv-ben a projekt tervi munkarészeinek módosítása, ezáltal a Szerz. szerinti ütemezés,a telj-si részhi-k, véghi,

az ITM elrend. mód-ból eredő, Szerz.kötésekor előre nem ismert további kltg.terhek miatt Tervezői díj, és száml.ütemterv mód.szüks-sé vált.

 

 

 

 

 

Előzmény: Mézgár (53128)
dimelo Creative Commons License 6 napja -1 0 53133

Van aki szerint:

mert a Villányi-hg látszik, ezért "hegyvidék"...

 

Nevetséges "elvárások"...

Előzmény: nyebojsza (53130)
dimelo Creative Commons License 6 napja -1 2 53132

M30 AUTÓPÁLYA Szikszó- példa a meredekségre

 

Mindenfajta viadukt, - ad absurdum - alagút nélkül átvittek 83 méteres szintkülönbséget...

 

Mehetne normálisan is, csak akarni kellene...

 

 

Előzmény: NAR (53131)
NAR Creative Commons License 6 napja -2 1 53131

Nem a magasság, hanem a meredekség számít. Hollandiában is van viadukton vezetett autópálya.

Előzmény: nyebojsza (53130)
nyebojsza Creative Commons License 6 napja -1 0 53130

Jó nagy hegyek vannak arrafelé...

Előzmény: dimelo (53123)
nyebojsza Creative Commons License 6 napja -1 0 53129

Én is azt gondolom, hogy a HU-GO az a teherautóknak van.

Előzmény: Autobahn89 (53126)
Mézgár Creative Commons License 6 napja 0 0 53128

Viszont az eljaras cime:

 

M76 gyorsforgalmi út Zalaegerszeg - Fenékpuszta közötti szakasz környezeti hatásvizsgálati eljárása (PE/KTFO/4697/2018., PE/KTFO/2869/2019.)

 

Szoval elvileg Egerszegig egybe kezelik ezen az ügyszámon.

Előzmény: dimelo (53124)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53127

A párhuzamos régi főút már amúgy is települések közti szakaszokon 3,5t felett, nemde? Ha így van, akkor nagy gond nincs is :)

Előzmény: Autobahn89 (53126)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53126

Ha fizetossetetelrol van szo, akkor tudnak elore gondolkozni erdekes modon.

Egyebkent ez csak 3,5t folotti gepjarmuvekre vonatkozik.

En eloszor beneztem es anyaztam egy sort :)

Előzmény: gyoparOHs (53122)
dimelo Creative Commons License 2020.11.17 -1 0 53125

Na még egyet találtam:

 

A Nagynyárádi (Versendi)-vízfolyás korrekcióját felüljáróval, majd a Mohács-Villány vasútvonalat aluljáróval keresztezi.

A Borza-patakon tervezett völgyhíd után a 196 és 197.5 km sz. közötti szakaszon töltéses bevágásos szakaszok váltogatják egymást

 

 

Talán nagyítóval keresik a lehetőségeket, hol lehetne néhány 10 ezer köbméter betont fölöslegesen beépíteni?

Előzmény: dimelo (53123)
dimelo Creative Commons License 2020.11.17 -1 0 53124

Mivel az engedélyezett M76 nyomvonal Misefánál végződik,

így az M9 folytatás is marad a helyén.

 

50-60 méter szintkülönbség van, de leginkább ez a településrész a bal felső sarokban:

https://www.google.com/maps/@46.8151293,16.9759677,2972m/data=!3m1!1e3

 

elviszik alatta?

 

A nyilvánossság jogilag meg van, de legyen mindenki Sherlock Holmes?

Előzmény: Mézgár (53121)
dimelo Creative Commons License 2020.11.17 -1 1 53123

Szemérmesen rejtegetik a Kv. módosításban:

Töttös közigazgatási területén a 200+276 km szelvényben völgyhíd épül a Majsi-vízfolyás és vadátjáró felett.

Előzmény: Gyurma73 (53120)
gyoparOHs Creative Commons License 2020.11.17 0 0 53122

Izé.. ez meg ,hogy  M44 Kondoros - Békéscsaba mától fizetős... át se adták még.

 

  https://index.hu/belfold/2020/11/17/egyre_tobb_utszakaszon_kell_mar_fizetnunk/

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!