Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Ha már steak, láttátok a kis koreai csajszit aki ilyen extrém méretű adagokat megbír enni? Itt van most Pesten, berendelt magának majdnem 3 kg-nyi steaket, azt megette egy kis hagymás tört krumplival meg még egy tányér gulyással is. A biztonság kedvéért az egészet még lefojtotta egy kis tányér desszerttel amin volt csokitorta, bejgli, somlói. Az egész csak alig 50 kg amúgy, hihetetlen mit megbír enni. Mondjuk a számlát nem szeretném kifizetni, biztos zsebbenyúlós volt, főleg, hogy wagyut is evett.
Az a steakes hely amúgy full profinak tűnt, hűtőből kiválasztod, hogy melyik nagydarab érlelt húsból vágjanak neked. Beef & Bone a hely neve, hogyha jól láttam az elején.
Annyira xarul működik a rendszer, hogy minden hónapban van raktárellenőrzés. Oszt mindig van egy csomó hiba.
Az előző életemben a nyomdában csak évente egyszer volt leltár. Ott is volt hiba, de ott fejlesztették is a rendszert az előző leltár tapasztalatai alapján. Két nagyságrenddel több termék volt beraktározva, két nagyságrenddel (hárommal? néggyel?) nagyobb példányszámban, oszt mégis töredéknyi hiba volt csak. Minden leltárnál megjelent az auditor cég, és ha valami minimálisnál több hiba volt, akkor kezdhettük előlről a leltárt. Erre sosem került sor. A nyomdában a hibák jellemzően abból adódtak, hogy egy dobozban nem annyi darab termék volt, mint amit ráírtak, hanem mondjuk 150 helyett 148 darab. Itt asszem a dobozok random 10%-át nyitották fel szúrópróbaképpen. Konkrét számokra már nem emlékszem. De azt tudom hogy pl a zalaegerszegi Flex több nagyságrenddel szigorúbb raktári nyilvántartást vezet, gyakorlatilag zéró hibával. Szóval az alkalmazott rendszertől is függ a dolog. A mostani cég az simán csak xar.
Vonalkódos rendszer van a cégnél, de több helyen vérzik.
-- Az elkészült rakatra rossz vonalkód kerül. Már a gyártósor végén.
-- A rakaton jó a vonalkód, de rossz helyre kerül a raktárban. Amikor a targoncás kiemeli, akkor csak a nyolc méter magas stóc legalsó matricáját csippantja le, az a legegyszerűbb, nem kell külön leszállnia a targoncáról, amikor leemeli a legfelsőt. Csak az először leemelt rakatot csippantja le, a második-harmadik-negyediket már "rutinból" viszi, nem ellenőrzi, mondván hogy "innen vittem ki az előzőt is". Lusta, meg jobban tudja, meg majd ő okosba' dógzik... -- Rosszul emlékszik hogy honnan vitte ki az előzőt. Nem a nyolcadik oszlopból hanem a hetedikből viszi. De amit először kivitt, azt csippantja.
-- Leggyakrabban összekeveri a rakodó listát. Egy másik kamionét pakolja az aktuálisra. Oszt ha észre is veszi, inkább elsumákolja. Mert nehogy má' égesse magát azzal, hogy lepakolja a majdnem kész kamiont.
-- A logisztika rosszul állítja össze neki a rakodó listát. Ez a másik leggyakoribb hiba, de ez mondjuk nem a targoncás sara.
Bebaszna, ha kéne még arra is egy ember, hogy megmutassa az aktuális Józsiknak, hogy ezt és ezt és ezt rakd fel. Főleg egy olyan telepen, ahol folyamatosan 5-6 targonca pörög és még így is sorban állnak a kamionok.
Vagy egy logisztikában, ahol van az épület oldalán 30 rámpa és folyamatosan ki kell szolgálni a kamionokat. Egy angol kis cég lehet meg tudja engedni magának ezt a luxust, de azért a legtöbb helyen nincs erre külön ember.
Elmúlt már az az időszak, hogy minden ember mellé kell egy másik aki felügyeli, manapság már a targoncás egyben raktáros is.
Mondtam már, hogy hulladékfeldolgozóban vagyok targoncásként. Itt két műszakra ketten vagyunk, a készülő bálákat egyesével mérlegeljük, címkézzük, vezetjük a sorszámát és súlyát papíron, majd elrakjuk a tárolóban. Ha jön kamion, csak telefonálnak az irodából, hogy mit kell rárakni, onnantól ránk van bízva, hogy melyik az és hány db-ot rakunk fel a lényeg, hogy tele legyen a kamion.
Én még azt ismerem, hogy megmutattuk a targoncásnak, hogy, látod, ezt kell felrakni, majd amikor felrakta, akkor ellenőriztük. Vagyis az "anyagkiválasztó ember" az nem a targoncás volt.
Vonalkódos, meg drága munkabérköltséges világban logikus, hogy többet bíznak a targoncásra, de, hát a cégek nagy része elköveti azt a hibát, hogy a targoncára teszi a legolcsóbb/leghülyébb embert, aki egy mozdulattal tönkre teszi az üzem aznapi teljes termelését.
A vonalkódos - értsd: több lépésben ellenőrzött - műveletért valóban az azt kiíró ember lehet a hunyó.
Angliában dolgoztam utoljára targoncával bíró cégnél. Ott volt a Billy. Ő volt a Billy. Amikor aláírt egy szállítólevelet, rendszeresen véletlenül nem a saját nevét írta alá. Nem direkt. Valóban néha elfelejtette, hogy mi a neve. Jelenléte szerintem több kárt csinált, mint hasznot. :-D
De azt a targoncásnak kell tudni, hogy az adott számú fajtájú áru hol van a raktárban. Azt senki nem fogja nekik külön megmutatni. Megkapja az irodából, hogy Józsi rakd fel a xxxy-zzzxxyy számú anyagot, 20 tonnát az ABC-123 rendszám autóra. Oszt ha a targis elnézi az anyag sorszámát, akkor van baj.
De erre találták ki már minden nagy cégnél a vonalkódot, meg hozzá a puskát. Le se kell szállni a targoncáról, csipogtatja a cuccot, az meg pipálja ki a gépen neki. Ha így is kavarodás van akkor azt az irodista cseszte el aki kiírta, hogy mit kell felrakni.
mondjuk Fhansziaországban derül ki, hogy totál összekeverték hogy mit kellett volna a kamionra pakolniuk, és a jó fhansziáknak elküldték a szlovén partner rendelését
Főni!
Régen voltam targoncázós helyen dolgozni, de az, hogy MIT és HOVA kell rakodni, azt általában nem a targoncás szokta eldönteni, arra van ember, akinek ez a dolga.
Vagy megint elment mellettem egy pár év fejlődés, amit észre sem vettem? :-D
Pont ezt írtam, hogy több ezer NEM Teslás. Mert szerinted a teszla az isten, a taxisok szent grálja, annyira jó, mégis az van, ahogy te is írod, alig használja valaki. Dízel kombikkal szaladgál a nagyon nagy többség, meg elvétve van 1-2 hibrid és annyi. Na most akkor vagy azért mert a taxisok hülyék vagy azért, mert így éri meg nekik.
Úgy hogy nincs más választása. Piaci értelemben képzetlen szóval váltani nem tud és a lizing pedig ott ketyeg a háttérben és ez még a jobbik helyzet, mert van köztük még mindig olyan aki ostoba módon részletre vásárolta a vasat. Nah! Azoknak a legkeményebb.
..és nem több ezren vannak a budapesti Teslá-s taxisok hanem még talán ötvenen sincsenek. Azért látod soknak, mert a fenti kényszer miatt állandóan kint vannak az utcán.
Újabb taxis (üvegtigris) történet. Reggel arra megyek le a hálóból a nappaliba, hogy a tesóm dörmögését hallom ahogy beszélget anyámmal. Mivel csak akkor látom mostanában amikor baj van, minyá kérdeztem hogy mi a stajzli. Meséli hogy hát kifogyott a feleség Nissan vasából éppen a kapunk előtt az áram és hát tölteni kellene bele legalább annyit, amivel haza tud menni aztán majd otthon mergoldja a többit. Aki járt nálunk az tudja hogy van egy pukli a bejáratnál aminek a lekűzdéséhez egy e-nv 200 esetében minimum 4 ember kellene és aztán egy enyhe emelkedés következik az útban kb. 40 méter hosszan amihez három és csak aztán vannaok olyan viszonyok amivel ketten is elbírnánk. Szóval amikor elindultunk a nappaliból kifelé akkor én már tudtam, hogy csak a vontatás a megoldás, de okos taxis mondta minyá hogy - Nem! Elbírunk vele. Az utcán picit előbb hátrébb toltuk a vasat csak azért, hogy neki tudjunk futni az emelkedőnek amikor is a tesó belátta, hogy ez tényleg nem fog menni, mert ha a síkon hátrafelé combozás van akkor az megoldhatatlan probléma előre a dombra. Ekkor feltaláltam neki, hogy bevontatom. Elkezdte keresni a vonószemet ami persze hogy nem volt meg. Mondom neki gyere szaladjunk le a Nissan-ba és vegyünk egyet. Erre a reakció: Tudod ki fog 28 ezerért vonószemet venni! Ekkor hagytam ott. Az ilyen ember reménytelen. ..és ilyen emberekből áll a szakmaként nyilvántartott taxi.
Egyébként a vonószem online 6-9 eFt között van az alaktrészkereskedelemben, de mivel meg sem próbált rákeresni ezért sosem tudta volna meg.
Az árut összekeverni nem tudom hogy lehet manapság a vonalkódos rendszerben. Minden szart csippantanak. De hát úgy látszik valakinek sikerül ez is. Amúgy te a Falconál vagy, jól sejtem? Csak mert Szombathelyet szoktad emlegetni, meg bútorlapot, ott meg az van ilyen nagy cég.
Míg kamionoztam, voltam ott párszor rakodni, agyrém az a cég. Már maga a Vépi út is maga az elmúlás azokkal a koca fialtató méretű kátyúkkal, plusz ehhez jön még az, hogy nincs parkolója a cégnek, állj az útszélén ahogy tudsz, addig is, míg bejelentkezel, ha meg vársz fél napot ott a pottyantós toi-toi. Bent meg aztán szintén szarnak a sofőrre, lepukkant, putris WC és zuhanyzó amiben melegvíz sosem volt.
Szívesen elvinném a vezetőket egy külföldi túrára, hogy nézzék meg, lehet ezt máshogy, igényesen is csinálni. Még messzire sem kéne menni, csak Pozsonytól egy 30 km-re Szlovákiába az Ikea egyik gyárába. Rendes nagy kamion parkoló, kulturált épület, sofőr váró, kávé, csoki automata, tiszta WC és fasza zuhanyzó.
"Sokan egyik cégtől a másikhoz ugrálnak mint betanított munkás, havi 10 ezerrel magasabb fizuért már megmozdulnak."
Ez az új trend. Fizuemelést akarsz, mész másik céghez, mert ott drágábban el tudod adni magad. fél, másfél éveket dolgoznak emberek, egy cégnél, utána mennek tovább. Nekem ez szokatlan, de a feleségemet ferde szemmel nézték hogy 5 éve volt a munkahelyén. De van aki még úgy gondolkodik, hogy a lojalitást inkább megfizeti, mert a mostani munkahelyére csak azoknak a jelentkezését nem dobták kukába, aki 3 évnél tovább bírta egy cégnél. Ezeket az ugrálósokat azonnal kukázták.
Na mondjuk az is tény, hogy a lojalitás sem mindig kifizetődő, mert ha úgy hozza a helyzet, a legtöbb cégnél hamar elhajítják a bioszerszámot. Tehát azokat is megértem, akik akár egy forint plussz miatt simán otthagyják a munkahelyüket és mennek oda, ahol több a fizu.
A cég lepkehálóval fogdossa össze a targoncásokat, intézik a tanfolyamot nekik, amíg az megy, addig is teljes fizetést kapnak. Ráadásul nem is rossz fizetést. Sokan belevágnak, de ezeket meg sorban rugdossák ki, mert képtelenek felfogni, hogy a munkájuknak tétje van. Az egy dolog, hogy egy vállrándítással elintézi, amikor a termék rossz rakatolása miatt csinál napi rendszerességgel pármilliós kárt. Képtelenség MEGÉRTETNI vele, hogy nem lehet akárhogy egymásra pakolni a termékeket, mert tönkremennek. De az meg a másik, amikor kint állnak sorban a kamionok, mindegyik időablakra jön, és a targoncások képesek két nap alatt két műszakkal megúsztatni a rakodást. A kamionosnak pontosan kiszámított vezetési meg pihenési ideje van, orbitális kibaxás vele, amikor mondjuk csak 6 órát késik a rakodás. Az meg a harmadik, amikor mondjuk Fhansziaországban derül ki, hogy totál összekeverték hogy mit kellett volna a kamionra pakolniuk, és a jó fhansziáknak elküldték a szlovén partner rendelését. Agyrém, bonyek. Hiába csábítod őket jó fizetéssel, az kevés, kellene mellé az azonnali tarkónlövés is mint motiváló tényező, amikor elbaxnak valamit.
Ez nem csak a taxisokra igaz. Tucatjával tudnám sorolni az életképtelen emberkéket körülöttem, egyszerűen azért mert tanulatlanok, felkészületlenek, semmihez sem értenek. Ha csak megtanult volna az illető mondjuk egy nyelvet jól beszélni, máris más lenne a helyzete. Sokan egyik cégtől a másikhoz ugrálnak mint betanított munkás, havi 10 ezerrel magasabb fizuért már megmozdulnak.
Mondom az én teniszes haverom is folyamatosan sír, hogy kurvára abbahagyná, ő egy Prius-al tolja, 5 évesen vette, 6 millió körül, de lassan kifut a 10 évből, le kell cserélnie. Nehéz ügy, igazából 50 plusszosan, ha egész életében ezt csinálta, mi a faszba kezdjen?
Csak tudnám, hogy az a sok ezer taxis, aki nem teszlával taxizik hogy éli túl a mindennapokat. Ja tudom, napi 20 órát dolgoznak, hogy még 500 ezret se keressenek.
Az nem újdonság, hogy az autóipar elég jelentős része a világgazdaságnak. Igaz, hogy a manikűrözés, kutyakozmetika nagyon jön fel, de azért még valóban várhatóan az marad pár évig.
Hobbiautó vs. taxizás, értsd munka!!! Tessenek értelmezni! ;-)
Ja és teljesen más felvetésem volt, ösmétles a tudás anyja állítólag, tehát ezt írtam a fotó fölé: "Még sokáig, évtizedekig jó profit lesz az újautó gyártás-eladás-szervizelés szentháromsága... A közösségi közlekedés jó alternatíva lenne, de ha megnézzük a lenti kanadai (Ontario), 18 sávos sztrádaszakaszt, hát nem a metró-gyorsvasút-troli-villamos jut eszünkbe..." Azújautó fogalmában nálam benne van a gőz-szénhidrogén-hidrogén-áram stb. által hajtott mindenféle jármű Sanya. :-)))
Ezzel azért a tapasztalatok mentén most szembe mennék... :) Az alábbi fotón a már kb. 4 éve budapesti taxiként használt autónkban futó szoftver által nyilvántartott részinformációkat láthatod. Ebben a vasban az itt többek által is gyűlölt tableten lekérdezhetők olyan dolgok, amelyekért amúgy a régi autó fanoknak fizetni kell a szakszervizekben és vagy olyan informatikai eszközöket vásárolni online, amelyek segítségével egy lapotopon le lehet kérdezni (azok számára akiknek van egyáltalán laptopjuk) az adatokat. Az már elsőre is látható hogy a vas 266964 km-t tett meg és azt is hogy az éppen feltöltött akksi 398 km megtételére elegendő útat képes biztosítani. Amit tudni kell a fenti két adat alapján a szintén sokak által nem értett és ezért szintén gyűlölt csak erre az egy vasra levonatkoztatott statisztika elvei szerint:
1. Egy átlagos belföldi autós 15 eKm-t tesz meg évente, vagyis 17,8 év alatt fut meg ennyit egy "civil" autó. Legtöbbünknek ennyi ideig tulajdonában sincs egy vas. :)
2. Az akksi új korában 421 km-re volt feltölthető vagyis az akkori állapothoz képest a degradáció minimális, mert 23 km-rel lehet kevesebbet megtenni most mint akkor. Mindehhez azt is tudni kell, hogy amikor Supercharger-en töltjük akkor a teljes feltöltés után történik egy kb. 5 perces kalibrálás és ennek következtében ez a fenti viszonyszám azokon a töltőkön 399 km-t mutat. Valamint a teljesség igénye mellett így azt is hogy az otthoni sima konnektoros AC-s táplálás után, csak 395 km a megtehető távolság. Az autó által tervezett egy feltöltésre elegendő futásteljesítmény pedig annyira közel van a ténylegeshez (a sofőr által gyakorlatban is megtapasztalthoz), hogy nevezhetjük a fenti műszeradatot pontosnak. Konklúzió: A degradáció a közelében sinccs annak mint amivel a bulvár - és így a témában posztoló nem villanyautósok agya is - tele van.
..és mindez azon a sztenderd áron amennyibe egy hasonló méretű belsőégésű is kerül (Passat, V70, stb.), csak az nem gyorsul így, nem fűtöd be reggeli kávézás közben az asztal mellett ülve és nem mész vele 200 km/h-val a jéghideg autó orrának reggeli első mozdítása után követő 15. másodpercben, mert az megdöglik és ez pedig nem. STB.
Egyszer volt a vas ebben az időintervallumban nem garanciális szervizben amely 640 eFt-ot vett ki kis közös turós hátú lovunk zsebéből, illetve előfordult kevés "csetresz vásárlás" is és ilyen témakör példának okáért a 12 voltos kisakksi cseréje. Erről a meghibásodásról amúgy bizonyítottan a pilóta tehet, mert van egy 12 voltos akksi az autóban amelyet a nagy akkumulátor tölt. Ennek a "kis" akksinak vannak olyan műszaki jellemzői, amelyeket ez a gyűlöletes tablet :) folyamatosan monitoroz és amikor 3 év intenzív használat mellett kényszerűen cserélni kellett - és nem akkor amikor már végzetesen megdögölve nem indult a vas, mert az belsőégésű hakni, hanem akkor amikor még használható volt ugyan, de már szólt a szoftver hogy időszerűvé vált a kényelmes csere) akkor a tesóm vett faszomtudja hol egyet okosba* 30-ért mert a Tesla által kiajánlott darab az 54 eFt volt és az "sok". A tableten futó szoftver már a beszerelés első percétől fogva kiabált, hogy ez így nem lesz jó, de a taxis (mosttantól már mint szitokszó), persze szart bele mert ő okos a gép pedig mindenáron hülye. Aztán ez a ráutaló magatartás kinyírt 3 hónapon belül egy olyan elektronikai alakatrészt, amelynek szervize fölemésztett 640 eFt-ot. Oda szeretnék ezzel a történettel eljutni, hogy jó eséllyel egy egyszeri ruppótlan taxis szerint "nem okos" költés esetén felvállalt 24 eFt-os többlettköltség bezzegfelvállalalásával nem kellett volna 640 eFt-ot költeni és nem esett volna ki 1,5 hónap bevétel (ami végülis a sok ebben a történetben). Majdnem keresztüllőttem, de aztán csak kiegyeztem azzal a mondattal is hogy ha akkor hagyta volna a mutter a faternek seggbe akkor most nem lennél itt nekünk állandóan trollnak - vagy valami ilyesmi.
Mindegy. Kanyarodjunk vissza az eredeti témához.
A fenti adatok az egyébb leírt körítés nélkül nem igazolják azt amit mondasz és ezt az a tény az hogy a vizsgált jármű taxi üzemű csak hangsúlyozza.
*Taxis logika. Az Üvegtigrisben számtalanszor látványosan levezetésre kerül, hogy mitől defektes.