Volt egy 1059 Bp-Polgár-Tiszavasvári-Nyíregyháza-(Fehérgyarmat) vonal munkanapi q4.45 ös indulással és pénteki sulipénteki 14.45 ös másodrészekkel, valamint volt a Trans Tour ( Transvonal) X 16.00 Budapest-Tiszavasvári -Nyíregyháza koncessziós járattal ami pénteken masodrészekkel ment.
Párbuzamosságok felszámolása ( vasút kontra busz) után nem mehetett be Nyíregyházára és meg lett hosszabítva a vonal...
Tiszavasváriba mindig is sok utas volt min 2-3 busznyi péntejenként, mert oda sokkal hosszabb debreceni átszállással vonattal utazni....
A Volánbusz Zrt. 700 millió forint veszteségpótlást követelt a szombathelyi önkormányzattól a városi tömegközlekedés 2020-2021-es veszteségpótlására.
Az önkormányzat nem vitatta, hogy fizetnie kell, hiszen a Volánbusz mindig utólagos veszteségpótlással üzemeltette a helyijáratot. Az önkormányzat viszont túl magasnak találta a kért összeget.
A Volánbusz bíróságra ment az ügyben. az önkormányzat kezdeményezte a peren kívüli megegyezést.
Lázár János közlekedési és beruházási miniszter januári látogatásakor is téma volt a Volánbusz jogutódjának követelése, már akkor biztos volt, hogy valamennyit ki kell fizetnie az önkormányzatnak.
Az egyeztetés azóta zajlott a Volánbusz jogutódja és az önkormányzat között, ennek eredményét április 30-án, zárt ülésen tárgyalta a szombathelyi közgyűlés.
A megállapodás értelmében az önkormányzat az eredetileg követelt 700 millió helyett 380 milliót fizet a cégnek, nyolc részletben legkésőbb 2029. január 31.-ig.
Az önkormányzat közleménye szerint a Volánbusz Lázár János döntése alapján, az önkormányzat nehéz helyezte miatt mondott le közel 400 millió forintról.
A megállapodás hatályba lépéséhez egyedi kormányengedély szükséges.
400 millióról mondott le a vállalat
A városüzemeltetésért felelős alpolgármester kérdésünkre elmondta, a megállapodás a szombathelyiek és az önkormányzat számára is előnyös, hiszen a Volánbusz által követelt összegnél jóval kevesebbet kell kifizetni, ráadásul több évre elosztva.
Hozzátette, már Lázár János miniszter és Nemény András polgármester egyeztetésénél is figyelembe vették a város álláspontját. Mint mondta, a miniszter és a minisztérium nagyon korrekt volt az ügyben."
Nyíregyháza-Tiszavasvári-Budapest volt az előd-vonal, utolsó időkben nagyrészt Tiszavasvári-Budapest utasok használták, aztán 2020-tól már nem is érinti Nyíregyházát (ebben már lehetett politika is)
általában 2 sárga inovell van rajta és hol egy neoplan , hol egy harmadik inovell , de én minden irányban 3 buszt látok egymás után menni a múlthéten be is láttam oldalról annyira nem volt tele utassal egyik sem érdekes hogy úgyis elküldik
Csak azért említettem azt a balesetet, mert ott a buszon utazók közül haltak meg hárman a helyszínen, és a buszsofőrt börtönbüntetésre ítélték. Nyilván a "behorpadt a lökhárító" típusú koccanások valóban nem relevánsak.
Egyébként, érdemesebb a buszfotózós, blogolós témát átterelni a szomszéd topikba, ha már van erre külön létrehozva:
Köszönöm a megjegyzést. Mindenképpen blog formában, és nem szakmai anyagként szeretnék írni, innen ez a stílus, de nem célom senkit másolni. Hiába voltam már 2007 előtt jóval a világon, csak 2021-2022 körül kapcsolódtam be a "szakmába", így aztán egy olyan 2007-es balesetről, ami a köztudatban egyáltalán nem él például nem is tudtam, meg talán már relevanciáját is vesztette, egy 20 éves busz szinte biztos, hogy valamilyen mértékben, de balesetezett ennyi idő alatt. A PRF balesete a kép készülte után történt nem sokkal, így arra jól emlékszem és fontosnak éreztem megemíteni.
Személyesen a "két kézzel integetősök" táborát erősítem, így én mindig örülök, ha fotóznak. A későbbiekben, ahogy a kronológia halad és már nem csak erről a szűk környezetről lesz szó jobb képek várhatóak, de fontosnak tartottam, hogy ezt a "történetet" az elejéről indítsam.
Nem tudom, hogy a kedves Topictárs hol olvasta idáig az írásaimat, mert nem írtam sehol idáig, az Index fórumos kommentelgetés meg azért szerintem nem reprezentatív. Kétségetelen, hogy van egyfajta "helyi fotós szakkör" érezete, nehezen is lenne máshogy, hogyha nem fotóztam jó' másfél évig máshol, csak a lakhelyem környékén. Egyaránt érdekel maga a fényképezéstechnikai része is, de meg kellett tanulnom, hogy nem fotózunk szembe a nappal, hol figyelünk az árnyékokra, érdemes a napállást figyelni, stb, de maga a "buszos" részében inkább érdekel a jármű, mint maga a járat, de természetesen igyekszem a "piaci igényekhez" alkalmazkodni, azonban inkább egyfajta szórakoztatás mint száraz tényszerű információközlés a célom. Nagyon a szárnypróbálgatás fázis ez még, de köszönöm a visszajelzéseket, igyekeszem figyelni rájuk.
Nem rossz, de annyira nem is igazán tetszik. Az első képet egyáltalán nem tettem volna föl: a fények sem jók, be is szállít... Érdemes ilyenkor azt átgondolni, hogy ha egy ilyen kép fölkerülne a netre, és Te is rajta szerepelnél, akár Volánosként, akár utasként, mennyire örülnél neki.
Ha a PRF-931-nél belinkeltél egy cikket a későbbi balesetéről, akkor a KBJ-809-nél is illett volna a 2007. szeptemberi balesetét megemlíteni, még úgy is, ha meg sem születtél akkor. De szerintem túl bulvárossá teszi a buszos blogot, ha ilyen cikkeket hozzálinkelsz. Ha odaírsz egy rövid tömör megjegyzést, hogy mikor, hol volt érintett egy busz egy balesetben, bőven elegendő (pl. "2007. szeptember, Bélmegyer, baleset"). Aki ismeri a buszokat, úgyis tudja, aki nem ismeri, annak ott a gugli, és katasztrófaturistulhat kedvére, ha akar.
A bevezető gondolatokban említetted, mivel utaztál Bajára. Érdemes lenne ott is kiírni, hogy milyen típus, nem csak a képek közt elrejtve rábízni az olvasóra, hogy megtalálja - ha van ideje és türelme elgörgetni odáig pl.
Elindult egyfajta buszfotós blogos stílus jópár évvel ezelőtt, amikor magáról is ír a fotós, hogy hol, mit evett, stb. Van olyan, ahol jól beleilleszkedik a történetbe, olvasmányossá teszi az író a blogot. Másoknál eléggé gyenge utánzása ez a többieknek. Nálad elég jól sikerült ez a része a dolognak, főleg, hogy a Vonatkertet is említetted. Bajához kötődöm én is valamennyire, de évek óta nem jártam a vasútállomás környékén, így nem is foglalkoztam vele, vannak-e még arrafelé helyijáratok.
Régebbi beszámolóidat, írásaidat is olvastam, olvasom.
Nekem meg inkább amolyan járási fotó szakkör vezető helyettesek továbbképzésén elmondott felszólaláshoz hasonlítanak........................:-)))
Fénytelen, fénnyel szemben, napos oldal, stb.
Ami egy fototechnikai topikban nagyon is helyén való dolog.
Autóbuszos topikban nem ez a lényegi információ.
az autóbuszos vagy közlekedési topikok kevésbé művész termékek inkább tény és adat gyűjtemények.
Az ABC-123 frsz-ú 17 éves Kékestető-555 típusú autóbusz, Gemencszőllős községben 2222.február 22-én délután/este a Garbolc - Felsőszölnök járat teljesítése során.
Számomra ezek kevésbé "érdekes" információk egy képpel kapcsolatban, a legtöbb busz kijelzőjén-tábláján látszik a viszonylat, de én is úgy tervezem, hogy az azokból a képekből készülő bejegyzések, amiket mostanság fotózok tartalmazzák majd ezt is.
nemrégiben útjára indult tömegközlekedési témájú blogom, buszvonal.blog.hu címen, az első tematikus bejegyzés, két bajai látogatásról ma reggel élesedett. Visszajelzéseket szívesen fogadok, itt és a blog felületén is.
Hétfő-szombati reggel/este járatpár maradt meg közvetlenben a 786-oson+a 770-es lassított Tbánya-Bpest járatok, Zsámbéktól M1 pályán, csak munkanapokon.
Tatabányai vagy időponttól függően bajnai és gyermelyi egyszeri átszállásokkal tudsz utazni. A tatabányai biztosabb és több lehetőséget ad a másik kettő számolgatósabb és időpont függő.
Bp-ről szeretnék Tarján községbe menni vasárnap, de csak több busz-vasút átszállással adja ki a kereső. Korábbi években volt 786-os jelű közvetlen busz a Szélkalef / Széna / moszkva térről, azzal mi történt? Köszi!