Keresés

Részletes keresés

Dudari Creative Commons License 2025.05.01 0 1 72350

Volt egy 1059 Bp-Polgár-Tiszavasvári-Nyíregyháza-(Fehérgyarmat) vonal munkanapi q4.45 ös indulással és pénteki sulipénteki 14.45 ös másodrészekkel, valamint volt a Trans Tour ( Transvonal) X 16.00 Budapest-Tiszavasvári -Nyíregyháza koncessziós járattal ami pénteken masodrészekkel ment.

Párbuzamosságok felszámolása ( vasút kontra busz) után nem mehetett be Nyíregyházára és meg lett hosszabítva a vonal...

Tiszavasváriba mindig is sok utas volt min 2-3 busznyi péntejenként, mert oda sokkal hosszabb debreceni átszállással vonattal utazni....

Előzmény: kbn (72348)
Dudari Creative Commons License 2025.05.01 0 0 72349

Szombathely

 

Elengedtek 400 milliót a régi követelésből:

 

A Volánbusz Zrt. 700 millió forint veszteségpótlást követelt a szombathelyi önkormányzattól a városi tömegközlekedés 2020-2021-es veszteségpótlására.

Az önkormányzat nem vitatta, hogy fizetnie kell, hiszen a Volánbusz mindig utólagos veszteségpótlással üzemeltette a helyijáratot. Az önkormányzat viszont túl magasnak találta a kért összeget.

A Volánbusz bíróságra ment az ügyben. az önkormányzat kezdeményezte a peren kívüli megegyezést.

Lázár János közlekedési és beruházási miniszter januári látogatásakor is téma volt a Volánbusz jogutódjának követelése, már akkor biztos volt, hogy valamennyit ki kell fizetnie az önkormányzatnak.

Az egyeztetés azóta zajlott a Volánbusz jogutódja és az önkormányzat között, ennek eredményét április 30-án, zárt ülésen tárgyalta a szombathelyi közgyűlés.

A megállapodás értelmében az önkormányzat az eredetileg követelt 700 millió helyett 380 milliót fizet a cégnek, nyolc részletben legkésőbb 2029. január 31.-ig.

Az önkormányzat közleménye szerint a Volánbusz Lázár János döntése alapján, az önkormányzat nehéz helyezte miatt mondott le közel 400 millió forintról.

A megállapodás hatályba lépéséhez egyedi kormányengedély szükséges.

400 millióról mondott le a vállalat

A városüzemeltetésért felelős alpolgármester kérdésünkre elmondta, a megállapodás a szombathelyiek és az önkormányzat számára is előnyös, hiszen a Volánbusz által követelt összegnél jóval kevesebbet kell kifizetni, ráadásul több évre elosztva.

 

Hozzátette, már Lázár János miniszter és Nemény András polgármester egyeztetésénél is figyelembe vették a város álláspontját. Mint mondta, a miniszter és a minisztérium nagyon korrekt volt az ügyben."

 

https://www.nyugat.hu/cikk/volanbusz_koveteles_700_millio_helyett_380_millio

 

kbn Creative Commons License 2025.05.01 0 0 72348

Nem a háború miatt indult, sokkal régebbi történet:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=155366937&t=9007244

 

Nyíregyháza-Tiszavasvári-Budapest volt az előd-vonal, utolsó időkben nagyrészt Tiszavasvári-Budapest utasok használták, aztán 2020-tól már nem is érinti Nyíregyházát (ebben már lehetett politika is)

Előzmény: trizs77 (72345)
trizs77 Creative Commons License 2025.05.01 0 0 72347

Indokolt.

 

A háború kitörése utáni első napok egyikén - négerként - volt egy Budapest - Barabás o.h. - Budapest utam (egyedül) egy Bova Futurával.

 

Jó-jó már öreg vagyok, de fárasztó lett a végére.

Előzmény: LSU 106 (72346)
LSU 106 Creative Commons License 2025.05.01 0 0 72346

Ahogy láttam a három szabolcsi buszból kettő négykezes

Előzmény: trizs77 (72345)
trizs77 Creative Commons License 2025.05.01 0 0 72345

köszönöm.

Megítélésem szerint ez egy politikai kívánalomra közlekedő autóbusz járat.

addig fog közlekedni amíg a politika megköveteli.

 

A vezetési idő miatt gondolom négykezes ?

 

Előzmény: LSU 106 (72343)
kbn Creative Commons License 2025.05.01 0 0 72344

Tekintve, hogy a 1055 nem is jár minden nap, a rendszeres harmadrész igencsak megdöbbentő... sűrítésért kiált

LSU 106 Creative Commons License 2025.05.01 0 0 72343

Nyíregyháza és Mátészalka, illetve Tiszavasváriig egyet Tiszaújváros is

Előzmény: trizs77 (72341)
adi83 Creative Commons License 2025.05.01 0 1 72342

általában 2 sárga inovell van rajta és hol egy neoplan , hol egy harmadik inovell , de én minden irányban 3 buszt látok egymás után menni a múlthéten be is láttam oldalról annyira nem volt tele utassal egyik sem érdekes hogy úgyis elküldik

Előzmény: trizs77 (72341)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.30 0 1 72341

Ezekre ki adja a kocsikat ?

 - nyíregyházi Volán,

 - budapesti Volán ?

 - maszek ?

 

Előzmény: LSU 106 (72340)
LSU 106 Creative Commons License 2025.04.30 0 0 72340

általában a 14:45-ös a Stadionból

Előzmény: Dudari (72339)
Dudari Creative Commons License 2025.04.30 0 0 72339
Előzmény: adi83 (72338)
adi83 Creative Commons License 2025.04.30 0 0 72338

a 1055-ös vonalon ilyen sok az utas, hogy mindennap 3 busz megy egyszerre ?

JOM-413 Creative Commons License 2025.04.27 0 1 72337

Nem ismertem a linkelt topicot idáig, köszönöm!

Köszönöm a megjegyzéseket, igyekszem a későbbiekben ezeket szem előtt tartani.

Előzmény: LGX-441 (72336)
LGX-441 Creative Commons License 2025.04.26 -1 1 72336

Csak azért említettem azt a balesetet, mert ott a buszon utazók közül haltak meg hárman a helyszínen, és a buszsofőrt börtönbüntetésre ítélték. Nyilván a "behorpadt a lökhárító" típusú koccanások valóban nem relevánsak. 

 

Egyébként, érdemesebb a buszfotózós, blogolós témát átterelni a szomszéd topikba, ha már van erre külön létrehozva:

https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9046831

Előzmény: JOM-413 (72334)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.26 0 0 72335

Sok sikert kívánok.

Előzmény: JOM-413 (72333)
JOM-413 Creative Commons License 2025.04.26 -1 0 72334

Köszönöm a megjegyzést. Mindenképpen blog formában, és nem szakmai anyagként szeretnék írni, innen ez a stílus, de nem célom senkit másolni. Hiába voltam már 2007 előtt jóval a világon, csak 2021-2022 körül kapcsolódtam be a "szakmába", így aztán egy olyan 2007-es balesetről, ami a köztudatban egyáltalán nem él például nem is tudtam, meg talán már relevanciáját is vesztette, egy 20 éves busz szinte biztos, hogy valamilyen mértékben, de balesetezett ennyi idő alatt. A PRF balesete a kép készülte után történt nem sokkal, így arra jól emlékszem és fontosnak éreztem megemíteni. 

Személyesen a "két kézzel integetősök" táborát erősítem, így én mindig örülök, ha fotóznak. A későbbiekben, ahogy a kronológia halad és már nem csak erről a szűk környezetről lesz szó jobb képek várhatóak, de fontosnak tartottam, hogy ezt a "történetet" az elejéről indítsam.

Előzmény: LGX-441 (72332)
JOM-413 Creative Commons License 2025.04.26 -1 0 72333

Nem tudom, hogy a kedves Topictárs hol olvasta idáig az írásaimat, mert nem írtam sehol idáig, az Index fórumos kommentelgetés meg azért szerintem nem reprezentatív. Kétségetelen, hogy van egyfajta "helyi fotós szakkör" érezete, nehezen is lenne máshogy, hogyha nem fotóztam jó' másfél évig máshol, csak a lakhelyem környékén. Egyaránt érdekel maga a fényképezéstechnikai része is, de meg kellett tanulnom, hogy nem fotózunk szembe a nappal, hol figyelünk az árnyékokra, érdemes a napállást figyelni, stb, de maga a "buszos" részében inkább érdekel a jármű, mint maga a járat, de természetesen igyekszem a "piaci igényekhez" alkalmazkodni, azonban inkább egyfajta szórakoztatás mint száraz tényszerű információközlés a célom. Nagyon a szárnypróbálgatás fázis ez még, de köszönöm a visszajelzéseket, igyekeszem figyelni rájuk. 

Előzmény: trizs77 (72331)
LGX-441 Creative Commons License 2025.04.26 0 0 72332

Nem rossz, de annyira nem is igazán tetszik. Az első képet egyáltalán nem tettem volna föl: a fények sem jók, be is szállít... Érdemes ilyenkor azt átgondolni, hogy ha egy ilyen kép fölkerülne a netre, és Te is rajta szerepelnél, akár Volánosként, akár utasként, mennyire örülnél neki.

 

Ha a PRF-931-nél belinkeltél egy cikket a későbbi balesetéről, akkor a KBJ-809-nél is illett volna a 2007. szeptemberi balesetét megemlíteni, még úgy is, ha meg sem születtél akkor. De szerintem túl bulvárossá teszi a buszos blogot, ha ilyen cikkeket hozzálinkelsz. Ha odaírsz egy rövid tömör megjegyzést, hogy mikor, hol volt érintett egy busz egy balesetben, bőven elegendő (pl. "2007. szeptember, Bélmegyer, baleset"). Aki ismeri a buszokat, úgyis tudja, aki nem ismeri, annak ott a gugli, és katasztrófaturistulhat kedvére, ha akar.

 

A bevezető gondolatokban említetted, mivel utaztál Bajára. Érdemes lenne ott is kiírni, hogy milyen típus, nem csak a képek közt elrejtve rábízni az olvasóra, hogy megtalálja - ha van ideje és türelme elgörgetni odáig pl.

 

Elindult egyfajta buszfotós blogos stílus jópár évvel ezelőtt, amikor magáról is ír a fotós, hogy hol, mit evett, stb. Van olyan, ahol jól beleilleszkedik a történetbe, olvasmányossá teszi az író a blogot. Másoknál eléggé gyenge utánzása ez a többieknek. Nálad elég jól sikerült ez a része a dolognak, főleg, hogy a Vonatkertet is említetted. Bajához kötődöm én is valamennyire, de évek óta nem jártam a vasútállomás környékén, így nem is foglalkoztam vele, vannak-e még arrafelé helyijáratok.

Előzmény: JOM-413 (72328)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.26 0 1 72331

Régebbi beszámolóidat, írásaidat is olvastam, olvasom.

 

Nekem meg inkább amolyan járási fotó szakkör vezető helyettesek továbbképzésén elmondott felszólaláshoz hasonlítanak........................:-)))

 

Fénytelen, fénnyel szemben, napos oldal, stb.

Ami egy fototechnikai topikban nagyon is helyén való dolog.

 

Autóbuszos topikban nem ez a lényegi információ.

az autóbuszos vagy közlekedési topikok kevésbé művész termékek inkább tény és adat gyűjtemények.

 

Az ABC-123 frsz-ú 17 éves Kékestető-555 típusú autóbusz, Gemencszőllős községben 2222.február 22-én délután/este a Garbolc - Felsőszölnök járat teljesítése során.

 

stb.

 

Sok a befejezetlen vagy hiányos mondatod.

Abba ne hagyd.

Írj minél többet.

 

 

 

 

 

Előzmény: JOM-413 (72330)
JOM-413 Creative Commons License 2025.04.26 0 0 72330

Köszönöm!

Számomra ezek kevésbé "érdekes" információk egy képpel kapcsolatban, a legtöbb busz kijelzőjén-tábláján látszik a viszonylat, de én is úgy tervezem, hogy az azokból a képekből készülő bejegyzések, amiket mostanság fotózok tartalmazzák majd ezt is. 

 

Előzmény: trizs77 (72329)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.26 0 2 72329

joó.

 

Nagyon elbonyolítaná a leírásokat ha egy-egy kocsi rendszáma mellé odaírnád :

 - honnan-hová tart?

 - honnan jött ?

 

Így nagyon bennfenteseknek (keveseknek) szóló az egész.

 

Előzmény: JOM-413 (72328)
JOM-413 Creative Commons License 2025.04.26 -1 5 72328

Kedves Topictársak,

nemrégiben útjára indult tömegközlekedési témájú blogom, buszvonal.blog.hu címen, az első tematikus bejegyzés, két bajai látogatásról ma reggel élesedett. Visszajelzéseket szívesen fogadok, itt és a blog felületén is.

Jó olvasást:

JOM

busfanatic Creative Commons License 2025.04.19 0 0 72327

Köszönöm szépen!

Előzmény: Dudari (72326)
Dudari Creative Commons License 2025.04.19 0 2 72326

Előzmény: busfanatic (72323)
htibor Creative Commons License 2025.04.12 0 0 72325

Hétfő-szombati reggel/este járatpár maradt meg közvetlenben a 786-oson+a 770-es lassított Tbánya-Bpest járatok, Zsámbéktól M1 pályán, csak munkanapokon.

Tatabányai vagy időponttól függően bajnai és gyermelyi egyszeri átszállásokkal tudsz utazni. A tatabányai biztosabb és több lehetőséget ad a másik kettő számolgatósabb és időpont függő.

Előzmény: Atomcsapássy Edömér (72324)
Atomcsapássy Edömér Creative Commons License 2025.04.12 0 1 72324

Sziasztok!

Bp-ről szeretnék Tarján községbe menni vasárnap, de csak több busz-vasút átszállással adja ki a kereső. Korábbi években volt 786-os jelű közvetlen busz a Szélkalef / Széna / moszkva térről, azzal mi történt? Köszi!

busfanatic Creative Commons License 2025.04.12 0 0 72323

A 4573 Vasvár-Nagymákfa mező érdekelne, ha nem nagy kérés 🙂  77-ben volt egy nagyobb járatbővítés, de 79-ben már több járat meg lett szűntetve közülük. 

Előzmény: Dudari (72322)
Dudari Creative Commons License 2025.04.08 0 1 72322

Előzmény: busfanatic (72319)
trizs77 Creative Commons License 2025.04.06 0 0 72321

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!