Üdv visszaolvastam vagy 3 oldalt és ahogy láttam mindenki az olajcserékről írt!
Nekem céges 35C13-as dailly-m van 2004-es mióta megvan azóta a váltóba sose cseréltünk olajat de a többi szervízt elvégeztük szerelővel beszéltem ő is mondta hogy 1x egy pasi cserélni akarta a váltoolajat ,rosz csavart szedett ki és elmentek a sebességek!
hídba viszont évente cserélünk olajat mivel átlag 1.4 és 2 T-val járok!
Ja és megvan rugóztatva átlag 90-el megyek és 10-12-re jön ki a fogyasztás!
:-))....igérem megvárom ameddig el nem törik. gondoltam 16 év alatt elfáradtak...vagy lustácska, de hallgatok a jó tanácsra. kérdés változatlanul fogok kapni rúgokat hozzá ,persze csak ha eltörött ?? (lapocskáim,alátétek vannak). üdv
na jó, de uj CR motorod van van és nem a régi ami "csak 1-et priccől be" !... xDD nagyon boldog leszek a laposon ha 11-12 litykóval megúszom, el fogom árulni a valóságot igérem.
En eddig csk egy hatso kerekagycsapagyat csereltem. Nekem eleg csendes a motor es 9 korul eszik. Mondjuk ebbe csk 255000 km van. Ezek a motorok ritkan halnak le
ok-sy power, ezek szerint nincs teljesitmény ,zajbeli vagy fogyasztásbeli külömbség a kettő között ? gondoltam 300 ccm csak valamivel jobb ?...hmm ezeket a motorokat nem ismerem. nálad mennyit ment el a motor,váltó hid ? (nagy ivecóztam valamikor 1986-87- ben 40 tonnáson de az más ugye ? üdv
köhi, kicsit enyhül a "hüvi idő" kezdödhet a szerelgetés is. pedig nem is beszéltünk össze, én is 40-50 ezer és szigorú olajcsere,,,stb (nem fokozom). ez valahogy úgy van mint a vitaminok meg a só, csak akkor van mellékhatásuk ha nem esszük meg ! innen meg csak 1 ugrás,hogy nincsenek csúnya nők ,csak keveset....stb. :-)) nem is emlékszem,hogy 7 ezer fölött mentem volna motor olaj csere nélkül . a céges kocsira persze kevés a "ráhatás"...de hát ebböl éljenek a hűhelyek :-)) budaőrsön egy kis csapágyüzletben idáig mindent megkaptam ha szükség volt rá,szimeringeket és karmantyúkat is. (mg üzlet is jó lehet ezek szerint). váltóra figyelek nagyo akkor !! köszi ,hogy megemlitetted a ti eseteteket , majd megadom a motor ill. adagoló számot is a napokban. lehetséges ,hogy kapok valahol rugókat a befecskendezőhöz, 4 drb ?? u.i. lapkáim (alátétek) az van hozzá. üdv
Szerintem nem a gyengélyük, mivel mid a két gépet kupectől vettük így az isten tudja ténylegesen mennyi kilómétert futhattak a vásárlás napjáig. Én 60 ezer km-enként cserélem a hajtómű olajakat. A vásárlástól számított 120 ezer kilóméter futásteljesítméy után kellett cserélni acsapágyakat. Azóta az egyik már bőven szaladt enyit hiba nélkűl, a másikba még csak pár ezer gyűlt össze.
u.i. " Nekünk mind a két gépben /'97-es és xxxx-as/ a váltó előtéttengelyének kúpgörgős csapágyai adták be az unalmast. " erröl mondanál kicsit többet ? mennyit futhatott ? vagy olajcserét nem vehették figyelemben ? esetleg a gyengéjük ? (tipus hiba ?) köszi elöre is.
ok-sy, ahogy az időjárás engedi megnézem a motor ill. adagoló számot is. valóban nem soros az adagoló hanem "VE" (verteiler) osztó pumpás. csak tippeltem a 7 fokkal ,teljessen hasra ütéses volt. :-)) szerintem lesz mit korigálni csak hát a régi mikrónméterem helyett rendeltem egy új (adapteres) mérő órát,nagyon barátságos áron. 1 hét és meg lesz csak az asszony meg ne tudja xDD . nem tudom csúcsokat szedtél már szét ? 1 vagy 2 drb rugó lehet bennük ? 240-re vagy 250-re nyomjam le ? ..hmm.. üdv.
szevasz . igen,igéretesnek látszik ugyan is egy 70-feletti asztalos mesteré volt aki óvta-ápolta.. putyulgatta, és "mesteri" módon uj platót hozott ösze rá. 2.5 TD és 96-os 116 lovas moci van benne. megpróbálom el is hinni,hogy 120 ezres (majd kiderül). kaptam hozzá egy 2.8 TD motort váltóval ami egy püffösböl lett kimentve (97-es TD). a kérdés még,hogy érdemes átépiteni 2.8-ra ?....eddig senki nem tudott érdemben mondani valamit mellette ill. ellene. igazz ebben a hidegben kinek is van kedve mocit cserélgetni ? xDD szenet meg tüzifát pakolni is derékfájós "hadművelet". üdv. és szép adventi hetet kivánok neked és minden ivecos kollégának.
Sokan nem tudják a nyelestengelyek működését,egy VW autóval is elvéreztek az okosok itt az indexen.Sosem árt a gyakoribb olajcsere,de a hajtásláncok simán bírják a 100000 km-ert.A Ducatoban fekete a váltóolaj.A hídba 70w140-es olaj kell,az bírja a terhelést.
helló,bár nem nekem irtál,csak emlékezetböl ...nálam a régi 312 sprinti 200 körül kupplungcserés lett és "elszörnyedtem" ,mert a nyelestengely lötyögött. kiderült,hogy elöször taliztam nem fix csapágyas bordással. a mostaniakat CR nem ismerem a progik miatt...hmm...igy lettem boldog dailys :-))...a váltókba nálunk nem is "feketedik" meg 50 ezernél az olaj de hidakban gyorsabban szineződik a terhelés függvénye miatt. az uj olajak kémiai adalékával róbálják hőtüröbbé tenni a kenöanyagokat én ettöl függetlenül cserélném bennük rendszeressen (40-50 és csere .-))....még nem bántam meg...nagyon sokat megyünk és sajnos sokszor rendessen kirakva... üdv. és jó szerelést bocsesz ,hogy irtam neked cimezve
szevasz, szinte egyre gondoltunk ,-)) az előtöltését szeretném le ellenörizni be is tudom pontossan állitani csak még nem tudom hány fokra kéne ?? 7-8 körül lehet...hmm anglikánusokat átböngészem ,talán találok adatot. ,-) a nyomi csúcsonként 240 bár körül kellene ,hogy legyen? úgy hámoztam ki. a csúcsok nem drágák bele de a hézagoló lapkák ill. rugó hozzá ?? ..még nem tudom,hogy hol szerezhető be. eggyik csucs gyanussan "hangzik"bár a füllem se a régi már...végül is hidegen nagyon nehezen indult, melegen semmi gond (ezért ucsó az adagoló felujitési terv) hidegen még kékessen füstöl aztán minden ok-sy !....csak lustácska ...ja és csörög akár a D csepel a 70 es években XDD....el is kereszteltem csörgő-kigyónak...szóval nem egy em-á-en büssing hangok (MAN) az adagolót nem tudom itthon lemérni,mert padom az még nincs (csak a csúcsokat). a petrol és a 312-es sprinter sokkal csendesebb volt.(igaz a hengerek száma is kevesebb most. kaptam egy 2.8 TD motort is hozzá, csak nem tudom,hogy lényeges külömbség várható-e a 2.8-tol. valaki tudna mondani erröl valamit ? mind a kettő 1996-os és TD. szeretettel üdvözöllek.
Nekünk mind a két gépben /'97-es és 2003-as/ a váltó előtéttengelyének kúpgörgős csapágyai adták be az unalmast.
"Eredeti" Iveco alkatrészként árult csapágyakért /két golyós, két kúpgörgős/ illetve két szimmeringért 60 ezret szerettek volna. mezőgazdasági boltban rendelt csapágyak /Koyo, Skf/ és ugyanazon márkájú /corteco/ szimmering igaz Iveco felirat nélkül 30 ezerben megált.