Köszi a választ Stevie, ezzel csak egy bajom van, az üldözési mániám. A gyári cuccoknak nagyon nagy előnye, hogy kevésbé kelendő, míg egy nem gyári megoldás több autóba is kompatibilis -> lopják. A levehető előlaptól meg elszoktam az elmúlt 7 évben amióta gyári rádiós autóik voltak/vannak.
Minden esetre az látszik, hogy ha jobbat szeretnék, akkor kompromisszumot kell kötnöm. A Carminat kicsit sem jobb? (Tudom, ne alkudozzak, értsem meg amit írtál, de arról mi a véleményed?)
Azért valóban ki lehet fogni türelemmel és szerencsével egy jó autót, de ahhoz, hogy az ár és a műszaki tartalom is stimmeljen sok kitartás kell. Annó én is 1.5dCi-t kerestem, és lett egy magyarországi 2.0dCi kis szerencsével, persze drágábban...
Pillangószelep tisztítás után az alapjárat össze-vissza megy. Elindulok normális, első lámpánál 1400, következőnél 2000 később 1800. Azt gondoltam tisztítás után jobb lesz, de sokkal magasabban pörög. Valakinek van esetleg tippje?
Nekünk egy egykilences diesel van 120 LE-vel, rövid kasztnival. Második tulajok vagyunk, magyarországi a gép és tényleges km futással vettem. Jelenleg szűk 240E km van benne, napi szinten használva. A motor, köszöni szépen jól van, az igaz, hogy minden meg van adva neki, ami szükséges és nincsen széttiporva sem.
Nem állítom, hogy nem volt vele hibajelenség, a régebbi topiclakók emlékeznek ezekre, nem titkoltam, ha valami elszállt rajta.
Nagyon nagy javítás a kuplungszerkezet és alsó kuplungmunkahenger csere volt, és talán még az elektromos kézífék működtetőmotorjának szénkefecseréjét említeném.
Szerintem vagy kétliteres benzines, vagy egykilences diesel legyen a célkeresztben, figyelembevéve az árintervallumot.
Létezik olyan a Monaco ezüstszürke műszerfalába passzoló fejegység ami a mostani (azt'szem) Tunerlist fejegységnél jobb, a korábban említett két autóhoz hasonló élményt ad?
Gyári nincs.
Szerintem ez pont az a terület, ahol kár ragaszkodni a gyári megoldáshoz.
Nekem pl egy régebbi Pioneer fej lett beépítve, adapterrel. Világosban és sötétben is jól néz ki. Működik a távirányító és a kijelző. Játszik MP3-at, és alapvetően sokkal jobban szól, mint a gyári. Sokkal-sokkal.
Ha Pest közelében mozogsz, megmutatom. (Meg akkor már a kisautómat is. A Scénicben csak a fejegység lett kicserélve, az Ibizámban viszont egy elég komoly rendszer van. Hobbi.)
Stevie, már annyiszor irtad ezt a fejegység dolgot, hogy kérdeznék egyet. Azt megjegyeztem, hogy nem a hangszórókat kell cserélni, hogy jobban szóljon a kocsiban a 100 Folk Celsius, hanem a fejegységgel kell kezdeni.
Ha elégedett voltam a Fluence Arkamys BOSE hifijével, vagy ugyan úgy tökéletes a Ford SONY (Titanium) hifije számomra, nem vagyok vájtfülű, hogy Bang&Olufsen kéne a kocsiba, ugyanakkor a gyári megoldások híve vagyok, milyen kompromisszumot lehet kötni a Scenicnél?
Létezik olyan a Monaco ezüstszürke műszerfalába passzoló fejegység ami a mostani (azt'szem) Tunerlist fejegységnél jobb, a korábban említett két autóhoz hasonló élményt ad?
Gyári cd-rádión van valamilyen bemenet?Jó lenne külső cuccot is hallgatni rajta.Ha nincs lehet valahogy beleszerkeszteni? Vagy valami más megoldás ?
Bemenetet lehet csinálni. Egy ügyes elektroműszerész kell hozzá. Tudtommal 5-10 ezer körül szokták elvállalni. Ellenjavallat, hogy a gyári fejnek eleve szar a hangja. Én éppen ezért nem is foglalkoznék vele.
A B-terv egy tetszőleges fejegység lehet, kormánytáv- és kijelző adapterrel. Az adapter maga kb huszon-harmincezer forint, a fejegység meg annyi, amennyi, határ a csillagos ég.
A C-terv ugyanez, csak adapter nélkül. A Scénicben kényelmes és elérhető helyen van a fej, a kormánytávra nincs igazán szükség.
Sőt, 1,9-es dCi-ből is alig. Azt a motort meg szintén szidják elég sokan, nézz csak át az Espace topikba :-)
Az a motor kicsi az Espace-ba. Az Espace egy kéttonnás űrsikló.
Tehát, ha GS-re fáj a fogam, az adott anyagi keretek közt, akkor egy viszonylag keveset futott, leinformálható 1,5-ös dCi az egyetlen reális megoldás - vagy nem veszek GS-t.
Vannak ilyen autók, de nem a te árkategóriádban. (Ha jól értettem, 2M alatt kell maradni.)
Értelek. Én is szívesen vennék 1,6-os benzinest (volt már olyanom, céges autóként, 2,5 évig, és semmi baj nem volt vele), csak épp benzinesből nincs választék.
Sőt, 1,9-es dCi-ből is alig. Azt a motort meg szintén szidják elég sokan, nézz csak át az Espace topikba :-)
Tehát, ha GS-re fáj a fogam, az adott anyagi keretek közt, akkor egy viszonylag keveset futott, leinformálható 1,5-ös dCi az egyetlen reális megoldás - vagy nem veszek GS-t.
(a külföldi behozatal több okból sem tűnik reálisnak.)
Tud valaki segíteni?Gyári cd-rádión van valamilyen bemenet?Jó lenne külső cuccot is hallgatni rajta.Ha nincs lehet valahogy beleszerkeszteni? Vagy valami más megoldás ? Köszi!!!
Ha jót akarsz, felejtsd el a projectet, és inkább ne akarj öreg, olcsó 1.5dci-t venni... Ez a motor a legtöbb esetben nem túl állóképes, ezt 3-5 év alatti 150-200e problémamentes és takarékos lefutására tervezték - mert a vásárlóinak abszolút elsöprő többsége első tulajdonosként maximum ennyit használja, és elégedett lesz vele (tehát megveszi az újat).
De az általad meghatározott keretbe olyan kocsik fognak csak beleférni, amelyek ezen futásteljesítményen és koron túl vannak, vagy annak közelében vannak. Ezt a motort szerintem vagy újonnan kell megvenni - vagy nem kell megvenni...
Jelentem ilyen még nem volt, kivételesen nem szakadó hóban és 4 fokban cseréltem téli gumit (a tavalyi nem számít, azt műhely csinálta).
Kb egy hónapja felrakattam a téligumikat a lemezfelnikre, kaptak egy centirozást és várták a napot ami végül a mai lett és helyet cseréltek a nyárigumis kerekekkel. A nagyobbik fiam <5év) segített, ő volt az emelő felelős, így azért könnyebb volt :)
Zsolesz, jelentem jó rá a dísztárcsa, bár még nincs fent véglegesen (egyet felpróbáltam), még ki kell találnom hogyan jelöljem meg, ha valaki megkívánná, legalább ne tudja eladni könnyen. Arra gondoltam, hogy bele gravíroz(tat)om a rendszámot. Esetleg ötlet?
A nyári gumikat majd levetetem és előkészítem az alufelniket az új szett fogadására.
Ja, csak nálam 2db Continental PremiumContact 2 (majdnem) slickgumi eladó, no meg azért 2db 70-80%-os Kleber is, de csak ha meg van az új szett.
Ez van nekem letorve, igen:(
Meg nem neztem meg, de lehet, hogy a "bigyo" alatt torott a "rud" azon a kis reszen.
A masodik kepen ugy latom, mint ha arra kellene rapattintani.
Megnezem, de ez tuti hianyzik a jobb oldalon....
Köszi a gyors és hasznos tanácsokat, ha van rá mód akkor elvinném 22.-én. Kérném Developer elérhetőségét, bár remélem nem fog haragudni, ha vasárnap délután zargatom, mert sajna délelőtt melózom!
Az zavart össze, hogy GSzORO (31104) belinkelt egy cikketa te hozzászólásodra reagálva amiben 1.6 benzin van. Innentől már nem volt meg, hogy a kérdező eredetileg egy 1.5 dCi-re kérdezett rá.
Szóval ha most nem fejtsd ki részletesen, még mindig nem érteném. :)
Hangyalábnyit olvass vissza (3 nap, nyilván ami nem vág témába ugord át) és látod is a megoldást.
Segítek annyit, ha Developer nick-re keresel rá, akkor 5 perc visszaolvasás sem kell. Ő a megoldás, lehet meg is csinálja neked hétfőn ha otthon van, bár csekély kp. mellett egy csokit is vigyél neki, mert születésnapja lesz. :)
Egyébként mehetsz a kocsival, de semmi nem fog jelezni, tehát bármi történhet amiről nem tudsz majd időben, a hibás kijelzővel akár több 10ezer km is bekerülhet az órába. Tehát mindenképp szedd szét. Visszautalva az első mondatomra, ha megfejeled 2 nappal a visszaolvasást, még egy videót is találsz hogyan kell.