1) A sógorom 2000 euróért vett ilyen I. szériásat (mennyi is az? kb. 570 e. ft)
2) Tényleg csillog-villog minden, mint a Salamon töke, de nekem valami azt súgja, hogy az igazság ott van, ahol (ahogy) a motortér zárja (kinéz)
----
a sógor tényleg jó autó-szerelő (az a szakmája), de vagy 15 éve csak nagy nehezen tudtam lebeszélni egy csili-vili Opelről, mert a kaszni belső részei már nem csili-viliztek (a lakkozók, vagy a megrendelők annak már nem tulajdonítottak jelentőséget / drága lett volna azt is fújni), a pótkerék felnije nem látszott a rozsdától, a rajta levő gumi profilja pedig -2mm-re volt kopva.
Köszi a tippet, megnézem. (Amúgy azt a gumiakármikumot már egyszer cserélték az autó nagyjából négyéves korában, még garanciában. Ettől persze még lehet, hogy a cseredarab is megérett. Monbdjuk sok UV-t kap, mert amikor az idő engedi, nyitott tetővel járunk klíma helyett.)
:-) Jó kis lista, de sajnos nem teljes... nálam - a Te listádon szereplő tételeken felül - zörög az két első ülés közötti tárolódoboz elején lévő szemetesládika, valami perceg a tetőablak keretében (nem a rolóban), a hátsó tető árnyékoló rolója nyitott helyzetben, a csomagtérroló bármilyen helyzetben (de a leghangosabban, ha nyitva van). De, 120-130 km/h felett ezek nem játszanak, mert MINDEN egyéb zörgést/csörgést/cicergést elnyom a tetőablak hangos sssfffúúúú-zása. (Szerencsére csak hang jön be, víz nem.)
Én sehova se tettem zajcsillapító betétet (biztos kéne bele vagy 200 kilónyi). Megszoktam. Ezzel együtt szeretem azt a gépet.
Középső ülés hátul, a fém húzókar az ülés sinen belül.
Műszerfal egy része, a 2. riasztó szerelése óta.
Egyik ajtón a rolót leszakitotta a gyerek, bent van az ajtóban az egész, rezeg rendesen. - múlt héten vettem, de hidegben nem akarok kárpitot bontani. -
Biztonsági övek némely része, ezt mondjuk mindig elfelejtem nyáron rendbetenni.
Én is tettem mindnehová csillapítót ahova tudtam, de nagyon hepehupás utakon járok, országúton, vagy jó minőségű utakon csend van.
Nálam is újra előjött a hátsó zörgés, de múlt héten voltam olajcserén, kértem, hogy nézzek meg ezt is. Azt mondták, hogy a hátsó ajtón lévő műanyagborítást tartó patentek közül hiányzik pár. Hol lehet ilyet beszerezni?
Ettől független, de nem működik a hátsó ablakmosó. Van ötletetek, hogy ott mi lehet, illetve hogyan kell azt a részt szétszedni?
Zörgés??? Az nálam nem jellemző, macskakövön a kalaptartó egy kicsit, de nem zavaró, illetve a klf. rekeszekben lévő holmik, de azok alá meg csillapítót tettem, így csend, rend, nyugalom van jellemzően. Minden másra ott a Mas..., izé a rádió. :)))
Egyébként -jut eszembe- nem tud az a kapcsoló mindig nullás állásban lenni. Ha behajtott fülekkel zárjuk le az autót a parkolóban felügyelet nélkül kell hagynunk úgy, hogy a tükörhajtó állásban van.
Ha csak össze nem futunk valahol. És be nem mutatkozik, mert ugye mi még nem ismerjük egymást és kijelző ügyileg talán nem is fogjuk. Mert jól írtad, a miénk már ráncfelvarrás utáni. És ezekre már nem jellemző a kijelző halál. Ugye Dev?
Amúgy meg most mondtam, hogy kihúztam azt a biztosítékot, ami -a felsorolás szerint- a tükörkapcsoló mellett a rádió és a kijelzőegység áramellátsáért is felel. Előre tudtam, hogy nullázódás lesz, de kis közösségünkért még erre az áldozatra és kész vagyok! :-)
Nekem ezt a steering look-ot akkor produkálta mikor legutoljára lemerült az akksim. Lehet hogy az elektromos kormányzár ami lemeríti nekem??????????????????????????
Már ma rákérdeztem ismét a szerelőmre:) Azt mondta menjen amig megy.
Nekem 8, mert tudja ingyen szerel, csereautót is ad, meg ha kell ő szedi össze a családot is a nap végén, amennyiben nincs kocsi itthon:), igy tudja mit vállalt be ha nem cseréli.
Nem az ára számít a lehető legnagyobb kedvezményem van.
Ja nem is irtam a múlt héten néztük át az autót teljesen, fék, legnésmérés stb. Tavasszal betétcsere lesz.
Ami engem idegesít nagyon a hidegben a műanyagok, fémek, valamik zörgése, megőrülök tőlük.
Bocsánat, igazad van, most vettem észre, sajna kitörölték, írtam bele egy nem szép szót, gondolom emiatt...
Szóval ez volt az az előtti:
Ismét újabb probléma van ezzel a ...... (2003-as Scenic II 1.6 16V)
Újabban azt játsza, ma vagy 1,5 órán keresztül szenvedtem vele mire be tudtam indítani(Ausztriában, Liezenben a városban), a hiba a következő: leállításnál amikor kiveszem a kártyát nem kattan be a kormányzár, ill. ami aktiválja a kormányzárat, ill ha be is kattan megrángatom a kormányt be is akad, de gyengén, ha próbálom fordítani a kormányt, kattanással kiakad(mintha nem akadna be normálisan, vagy el lenne kopva...). Ha próbálom idítani a Service felirat világít és a a következő feliratot írja Steering locked, ill. ha kiveszem a kártyát a Steering not Locked.
Ha jól nézem elektromos kormányzár van bent, talán ennek sikerült újabban be....nia?
Kérem aki tud hozzá vmit, vagy volt vkinek hasonló hiba, írjon, köszönöm a válaszokat!
Egyébként kihúztam azt a biztosítékot, próba képpen. Utánna valóban nem működtek a tükör mozgató motorok. E közben persze lenullázódott a napi számlálóm, a fedkomp, az (idő)óra, majd kérte a rádió kódot is.
Nem tudom, mi történhetett a kigyulladt, leégett autókkal, de én úgy látom, hogy egy 20A-es biztosíték van a kapcsoló áramkörében.
Abban viszont teljesen igazad van, hogy a kikapcsolt állásban célszerű tartani a kapcsolót.
Nekem 8 hogy van vagy nincs, kikapcsolom ha nem használom, egyébként gondolkodva a dolgon mi oka lehetne, hogy ki lehet kapcsolni? ha nem ez az alaphelyzete.
Igyekszem majd megkeresni hol olvastam, még tán képek is voltak a lángoló kocsiról.
Amit Geri irt azt is olvastam már korábban, de megfeledkeztem róla.
A múltkori kormányzár problémámra visszatérve, azóta nem csinálta, ma újra kezdte ezt a Steering Lock, Not Lock.... és nem indulós mutatványt. Ma felhívtam a zalaegerszegi(ez van hozzánk legközelebb) szervízt és ott 120e magyar Ft-ot(ezt már kedvezménnyel) mondtak az újra, mert hogy az elektronikája ment tönkre a kormányzárnak. Akinek esetleg volt már ilyen problémája, hol csináltatta meg, ill. mit lehet vele kezdeni, korábban olvastam vkinél hogy 70e Ft-ért kicserélték neki újra...?
De azért megnéztem. Én úgy látom, hogy a műszerfallal és az egyéb állandóan árammal ellátott fogyasztókkal együtt van biztosítva, az utastéri bizti táblán.