Megnyílt a 100-as és a 120-as vonalak topikja (az alföldi vonalak (már csak a 80-as hiányzik)). Én, hogy ezeknek a topikoknak konkurenciát teremtsek, ezért ezennel megnyitom a Dunántúli fővonalak topikját.
...így csak Balatonfüredig közlekedett. Ott arról tájékoztatták az utasokat, hogy Zánkánál vesztegel egy vonat a síneken, ezért lecsatolják a mozdonyt, hogy elmenjen és elhúzza a veszteglő vontatot valahova
Amit pedig csináltál,az nem kemény,hanem undorító pofátlanság,egyszer akadj össze olyan jv-vel,aki belédáll,és lebasz a vonatról,vagy a buszról,ugyanis ott is vígan ellenőrizheti a menetjegyeket!Ne találkozzunk...
A kapella ágyazatcserét írt emlékeim szerint. Illetve tudomásom szerint 120-as a pálya és hát tele van 40-es meg 60-as "táblácskákkal". Szerintem elég kézenfekvő ezek után, hogy a vágányzárban legalább részlegesen ezzel foglalkozzanak. Lemértem a sebességet, max. 104km/h volt Szakály-Hőgyész és Dombóvár között, az átlag pedig 77km/h, nem éppen acélos...
Múlt héten csütörtökön életemben először utaztam Pécsre. Rövid élménybeszámoló következik 😀
Sejtettem, hogy a vonatpótlózás nem lesz egyszerű, de nem jöhet össze minden... Pécs felé Pincehelyig minden rendben lett volna, ha lett volna a jegyemen szereplő 2-es kocsi (nem volt) és 102-es hely (ekképpen az se volt). Beültünk az első osztályra egy fülkébe, ami üres volt, kellő idővel rendelkezve a jegyvizsgálóval való eszmecserére. Miután emlékeztettem arra, hogy a Start nevében elnézést kell először kérnie, és csak utána szólíthat fel az első osztályú hely elhagyására, korrekt volt a hangnem (főleg, hogy a velem sorstárs srác szeretett volna venni 1. osztályú jegyet, de nem adott neki a rendszer). Békés kompromisszumot kötöttünk: miután elfogy a kaja, átülünk a 2. osztályra (az egyikben ment a klíma is...). Szép lassan ettünk, Pincehelyig csak 10 perc volt nem 1. oszt.
Pincehelyen 3 busz várta az utasokat, korrekt, mindenki elfért, ha kicsit szűkösen is.
Dombóváron csak 1 IC kocsi (3G). Klíma nincs (ezt nem tudtam, hogy csak légjavító van benne (?)).
Visszafelé egy előbb menő Pécs - Dombóvár személy, béke, nyugalom. 25-30 utas, részben ingázók, részben szünidős diákok. Dombóvárig csak 2 utas, velem együtt. Dombóváron 20 perc várakozás, majd a taktika az volt, hogy a vonatpótló buszra nem kell jegy, szolgáltatásnak ugyanis ne nevezzük (3 busz visszafelé is, a végletekig elcsigázott sofőr, alig bírt már az útra figyelni). És ha már a jegyvizsgáló visszafelé is végigviszi a járatot, akkor Pincehely - Kelenföld között se vettem jegyet (elnézést, sose csináltam ilyet).
Ez a szolgáltatás pontosan ennyi ellentételezést kívánt meg!
Hallottam már érdekes dolgokat a pécsi vonalról, itt is olvastam sok mindent, de azért ez tényleg kemény!
OFF "Ha nincs kenyér, egyenek kalácsot" - ez valójában arra a szabályra utal, hogy a pékeknek, ha elfogyott a kenyerük, a kalácsot kenyér árában kellett adniuk.
Lázárt amúgy nem különösebben kedvelem, de 40 évnyi hiányosságot a nyakába varrni szintén nem elegáns. Az viszont tény, hogy ennek a szakasznak a fejlesztését az elsők között húzta le a jelenlegi kormány, amikor nemmegszorított.
Igen, de ő az, aki a valóságtól teljesen elszakadva erőltet át vagy lenget be olyan beruházásokat, amelyeknél sokszor százszor fontosabb helyekre kellene mennie a pénzeknek. Augusztus elején megszüntetnek tíz mellékvonalat (legyünk őszinték, ezeken a vonalakon soha nem fog újraindulni a vasúti közlekedés), továbbiakat pedzegetnek szeptembertől. Immáron a fővonalakon is napi szinten rohadnak le IC-k, akár nemzetközi vonatok is. És akkor jön ő, belengeti ezt: https://www.napi.hu/belfold/lazar-janos-gyorsan-reagalt-tizeves-6-ezer-milliard-forintos-vasutfejlesztesi-programot-terjeszt-a-kormany-ele.775220.html , holott nemhogy erre nincsen pénz, hanem a napi szintű üzemeltetésre sincsen . Mint amikor a franciáknak azt mondák: "Ha nincs kenyér, egyenek kalácsot" (Bár azóta kiderült, ilyet nem mondott Marie Antoinette.)
Ezek után akár politikai, akár bármilyen más szándék is áll mögöttük, szerintem nagyon is helyes, hogy a Közlekedő Tömeg borította a bilit, különben a MÁV ezt is szépen fű alatt csinálta volna.
Kapacitásilag sokszor kevés a Z30-on az egy kocsi főleg kifele irányban, meg gyakran marad ki valamelyik, de tudom, hogy a G43-as két kocsival jár.
Én se tudnám jobban beosztani, hova mennyi kocsi menjen, inkább visszavonom azt a fél mondatot, az úgy nem volt pontos. Talán jövő héten pár napra javulni fog a helyzet, míg megérkeznek az iskolások.
Az okokról a hvg.hu kérdezte a MÁV-ot, és azt a választ kaptuk, hogy ezen a szakaszon “a pálya korossága többszörösen meghaladta a tervezési életciklusát”.
Azt is írták: "az állapotromlást az idei nyáron tapasztalt intenzív esőzések és az elmúlt napok hősége felgyorsította.”
A MÁV közlése szerint részletesen kidolgozott tervvel rendelkeznek a probléma megoldására, és a közlekedési tárcával együttműködve a helyzet megoldásán dolgoznak. Addig is, átmenetileg, ahogy “a sínek túlmelegedése esetén a magyar kötöttpálya-hálózat más szakaszain is, további sebességkorlátozások révén garantálható csak a közlekedés biztonsága”.
A héten sajnos elég sok baj van/volt a vonalon (30a-40a), az állandósult 10-20 perces késésekről, félreállásokról nem beszélve. Tavaly óta is mintha tovább nőtt volna az utasszám, vonat meg kevesebb. Kívülről is túlfeszítettséget és emiatt feszültséget lehet érezni. Ezt csak a pénzhiány/elhanyagoltság okozza? Mert akkor csak rosszabb lesz :(