Köszi, most már látom én is, hogy így kellett volna tennem. De mivel sosem volt még ilyen káreseményem, nem mertem a pénzt elfogadni attól félve, hogy a biztosító kevesebbet ajánl. Az biztos, hogy lehúzás az egész, ezekhez soha többet nem megyek. Gyakorlatilag most a biztosítót húzzák le.
Tényleg igaz lenne, hogy az utángyártott lökhárító nem biztos, hogy passzol a régi helyére ? Cascoval vittem márkaszervízbe és bár csere volt kiírva láthatóan csak javítva lett, így nem vettem át. Állítólag minden bontott sérült, ráadásul pont ott ahol az enyém :) Ha mondjuk rendesen csinálták volna meg akkor észre sem veszem, hogy nem csere történt, bár a biztosító azt fogja fizetni. Velem ezt másodszor próbálták eljátszani. Arra akarnak rávenni, hogy a gyári 40%-át fizessem zsebből az önrész felett.
Honda Jazz 2013 1,4, indítási problémám van. Reggel hidegen- nyáron - 6 - 7-szer kell indítózni mire elindul. A motortérből egy halk sípoló hang hallatszik a motor közepe táján. Ha ez megszűnik akkor elindul. Volt már ilyen problémátok? Napközben már ritkán fordul elő, még úgy is, hogy egész nap állt a kocsi.
Mikor megvettem, elvittem a szerelőmhöz, átnézte, minden oké, amit kellett megcsinálgatta. És volt egy furcsa zörgés jobb elől: hosszbordásszíj + klímakompresszorcsapágy + feszítő cserélve lett. Oké.
Pár hete újra zörög, főleg az utastérből lehet hallani... Ki lett cserélve, mert a kiszerelt alkatrészeket megkaptam.
Elvittem egy szerelőhöz pár napja, aki Hondákkal foglalkozik: jól hallom, a hosszbordás és környéke zörög, adott időpontot, majd kicseréli, meg átnézegeti azt a szekciót. Kérdem, miért zörög? Valami nem jó, nem odavaló... Szíj, vagy a csapágy lett szar.
Ugyan mi a fenét lehet szarul megcsinálni egy kis kávédaráló hosszbordásszíj-cseréjén?
Eddig német autóm volt, szíjas, vezérléscserénél szíj + feszítő+ vízpumpa csere megvolt, és sose hallottam ilyen zajt...
Nálad inkább az lehetett a kiváltó ok, ha a középfurat nagyobb mint ami kellene, és nem volt alatta megfelelő központosító gyűrű. Ez a helyzet valóban ki tudja kezdeni a felfogó csavarokat.
Az "ajánlott" felni középfurata sem ide illeszkedő, tehát gyűrű nélkül ugyanide jutsz.
Én inkább a gyári méretű felniben gondolkoznék, az igazi furat: 56,1mm.
ET-ben a 3 eltérés nem okozhat komolyabb gondokat.
A szervízben ma azt mondták, hogy nem jó kerékcsavarral rögzítették korábban a felniket, ezzel szétbasztak ott valamit, 50-50% az esélye ha a csavarokat kicserélik, hogy nem lazulnak ki.
Mivel nem akarok kockáztatni ezért gondoltam veszek 4 új felnit.
A gyári felni mérete:
2011 (2012)-es Jazz (facelift) Executive gyári felni mérete: 16" col (4*100 6Jx16 ET53)
A szervízben ezt a felnit ajánlották: ViperB216 Sil4x100 16x6 ET50 60.1
Ugye itt az ET számban van eltérés méghozzá az "új " felni 50-es, a régi 53-as.
Okozhat-e ez szerintetek problémát?
Valahol korábban olvastam itt a fórumon, hogy:
"Ezek a felnik nem a "szokásos" paraméterek miatt nem kompatíbilisek. Nem konkrétan az ET számmal szokott a probléma lenni.
A középen levő, lyuggatott "tárcsa" íveltsége más, és nem kerül akkorát, hogy a fék nyereg elférjen.
Nehéz azt mondani hogy becsaptak, de ez neked mégsem lesz jó. Próbálj megegyezni akitől vetted, hogy vissza a bolt, vagy próbáld eladni FL előtti autóra ezt a felnit. Arra való."
Tehát a kérdésem a ViperB216 Sil4x100 16x6 ET50 60.1 szerintetek jó lesz rá?
2009 Honda Jazz 1.4 utastér ventilátor erős súrlódó hangot generál főleg melegben. olyan mintha a lapátok beleérnének a műanyag házba amiben van az egész.
kiszedve a ventinek nincs ilyen hangja.
ami érdekesség, hogy reggel hűvösben nem csinálja csak ahogy megfigyeltem a melegben illetve a klímát működtetve idővel csökken a hang
a ventilátort kiszedve kézzel tapogatva nem éreztem semmi kiállót a ventilátor házban
hátha valaki találkozott már hasonlóval és tudja mi okozhatja illetve hogyan kell orvosolni a hibát
Mégiscsak beragadt a fék. Illetve nem beragadt, csak súrlódik. (Melegedést nem tapasztalok továbbra sem.) mint amikor bringánál hozzáér a fékbetét.
Ma volt időm, megemeltem egyesével, megforgattam, mind a négy keréknél van súrlódó hang, nem azonos mértékben. Nem a teljes fordulatnál, jellemzően csak egy darabon valahol.
Az egyik kereket levettem, megnéztem a tárcsa felületét, van némi rozsda a szélén, a betét alatt nem láttam semmit (már amennyire láttam).
Jazz II. 2005 -ös... A bal hátsó kerék felől kopog valami. Csak rápillantani volt időm, még nem néztem meg alaposabban. A hátsó hídban van egy stabilizátor szerű fém rúd, sztem annak a vége zörög a bal oldali lengőkarban.
Sajna ezt az alkatrészt sem a szerviz cd-n, sem alkatrész áruházakban nem találtam meg. Ismeri valaki hogy mi ez pontosan, mi foghat kelleni bele? (nyelvújítás! :-) )
Autópályán, országúton mekkora sebességgel autózol? Ha valaki előtted cammog, bár annak kicsi az esélye, mert lovaskocsik már egy ideje nem hajthatnak fel, akkor előzöd, vagy inkább szélárnyékban mész? :-)
az utolsó táblázatod amúgy igazán klasszul szemléltet.
Én is egy futómű, illetve afelől jövő hangra kérdeznék rá.
Pár hete talán - amióta meleg van, és le van húzva az ablak - hallok néha (csak ha valami nagy egybefüggő mellett megyek el, mert bent nem hallani) egyfajta surrogó fémes hangot. Mintha csupasz fém csupasz fémen súrlódna.
Arra tippeltem, hogy beragadt a fék.
Hazaérve fogdostam felniket, egyik sem forró. Próbáltam nagyot fékezni, egyenesben marad az autó, semmi bizonytalanság.
Kerékcsapágyra búgást mondanak (még nem volt cserélve, 2005-ös GD Jazz), illetve más tünetekről olvastam.
extrem, örült modon fogyira menö stilussal (vezetesi, motorjaratasi, utvonalvalasztasi, ...eljarasmód) az 1.2i-DSi -vel nekem kicsivel több mint 160e km teljes atlaga a tankolt mennyisegböl: 4.42 l/100km
ha uton akarnek "pillanatnyi" vagy rövid idöhöz/tavolsaghoz tartozo fogyit mérni, biztos, hogy minimum oda-vissza iranyban tennem (domborzat, szel apro, maskepp nem megallapithato hatasa miatt); ha lehet többször is - különben tul nagy lehet a meresi hiba
több mint 130 eset atlagakent nalam a fogyimerö 0.207 l/100km-rel mutat kevesebbet, mint tankoltbol szamolt
nehany (ez a "hivatasom", szakmam, ebben dolgozok sok eve) hivatalos, profi, valos fogyiadat (nem Jazz, de van köztük kicsit hasonlo jarmü is) a sebesseg függvenyeben:
100 fölött már a sebességgel meredeken nő. Sőt, már viszonylag gyenge szembe szélnek is kimutatható hatása van (10 km/h szél = mintha 10-zel gyorsabban mennél).
Ma eljött egy ismerős, diagnosztikai műszerrel és kiolvasta a hibakódokat. Úgy tűnik, nem az EGR volt a probléma, hanem fojtószelep kontroll hibát jelzett. Persze nem tudom hogy lehet-e összefüggés a régebbi EGR hibajelzés és a mostani fojtószelep hibajelzés között. Mindegy, úgy döntöttem hogy szétszedem és kipucolom a fojtószelepet. Csak még azt nem tudtam eldönteni, hogy elegendő-e ha csak leszerelés nélkül a hozzáférhető részeket kitakarítom, vagy vegyem le és az egészet tegyem rendbe?