Keresés

Részletes keresés

stavross118 Creative Commons License 2009.03.10 0 0 119
Hello,

Kedves Spielweg, kérdésem lenne. Mi a helyzet akkor ha fiúként szeretnél légiutas kísérő lenni?Mennyire igaz az, hogy jobbak az esélyek az előre jutásra férfiként? Pl.:pilóta vagy más pozíciók.
Köszi,
Stav.
almesz Creative Commons License 2009.03.05 0 0 118

Szia, Spielweg!

Nagyon tetszik a táblázatos ötleted, azt hiszem meg is csinálom, ha lesz rá időm :)

Igazából eleinte sem zárkóztam el a külföldi munkától, ki is akarok menni érettségi után (még egy évem van vissza), csak letelepedni akartam Magyarországon. Most, hogy körbenéztem a neten, rájöttem, hogy nem egy szempontból sokkal jobb kint lenni (persze ezt eddig is tudtam, csak így, hogy konkrétan látom magam előtt a különbségeket, jobban elgondolkoztat). Ami miatt én mindenképp itthon akartam maradni, az a család és a barátok. Sok testvérem van, úgyhogy tanultam önállóságot, de régebben soha nem akartam végleg, vagy legalábbis hosszú évekre elszakadni tőlük. Ez azt hiszem, soha nem lesz könnyű, de másnak is sikerült már. Az utóbbi egy-két hónapban viszont átértékeltem egy kicsit a helyzetet...

Mindenképp szeretnék külföldre menni, ezt már régen is terveztem, de először csak hogy gyakoroljam a nyelvet, kimennék Angliába mondjuk babysitternek, és azótan szeretnék valamelyik légitársasághoz jelentkezni. Nem tudom még, mennyire fog tetszeni ez a munka (egyelőre nem tudom elképzelni, hogy ne élvezném, de minden akkor derül ugye ki, ha már kipróbálta az ember...). Ha tetszik, addig csinálom, amíg tudom, de ha nem, én azt a rövidebb időt se tartom időpocsékolásnak. Lehet, hogy addig nem tudom építeni a karrieremet, de én biztos hogy egész életemben sajnálnám, ha nem próbálnám ki ezt a munkát, annyira régóta érdekel.

Azért lenne jó Magyarországon dolgozni, mert addig el tudnék végezni legalább egy főiskolát, viszont akárhova nézek, külföldön sokkal jobban megéri anyagilag. Végül is ráérek ezt még kitalálni akkor is, van még időm... Majd ha abba a helyzetbe kerülök, hogy döntenem kell, választok. Ha kint szeretnék majd maradni, azt hiszem először az EasyJetnél fogk próbálkozni. A fapados társaságok közül ők a legszimpatikusabbak. Ahogy hallottam, ott barátságosak az alkalmazottakkal, a tanfolyamért nem kell fizetni... A Ryanairnél nem tetszik, hogy mennyi épnzt kell előre befizetni. Nem állunk olyan jól anyagilag, hogy ennyit fizessünk, aztán az egy éves próbaidő alatt bármi megtörténhet... És ha jól tudom, ott rengeteget kell repülniük az ott dolgozóknak.

Az Emirates viszont tényleg nagyon megfogott. Eddig mindenki, akitől olvastam, azt mondta, hogy szeret ott lenni. Jó a fizetés, rengeteg pluszt kapsz (például nekem nagyon tetszik, hogy adnak szállást, és amikor elkerülsz egy teljesen új országba, nem kell azonnal lakást keresned). És az sem hátrány, hogy arrafelé soha nincsenek mínuszok... :D Egyébként úgy gondolom, hogy jobb lehet hosszútávot repülni, mint rögtön fordulni vissza, anélkül, hogy egy pillantást vetettél volna a terítéken lévő városra. Még olvasok egy kicsit a többi cégről, de nekem az Emirates a legszimpatikusabb eddig.

Nikoletta:) Creative Commons License 2009.02.27 0 0 117
Köszönöm a választ! Igazából még pályaválasztási dilemma közepén állok, de ha csak 1-2 évig csinálnám, az sem lenne elvesztegetett idő az életemből.

Hogy mi az, ami megéri nekem? Konkrét számot nem tudnék mondani, de azt tudom, mit várok el a fizetésemtől a jövőben: lakás, rezsi, kaja + egyéb használati cikkek és emellett még megtakarítani is tudjak, hitelről pedig ne is halljak soha.

De addig is tanulom a nyelveket és informálódom ahonnan csak lehet!
Előzmény: Spielweg (116)
Spielweg Creative Commons License 2009.02.27 0 0 116
Kedves Érdeklődők!

Mivel még fiatalok vagytok, ráadásul válság van (tehát majdnem senki nem vesz fel embereket) miért nem használjátok az időt arra, hogy utána néztek a dolgoknak, illetve felkészüljetek a felvételire. (Ha az utána nézés után még érdekel benneteket ez a munka.)

Tisztázzátok le, hogy magyarként melyik országban dolgozhattok jelenleg?

Olvassatok a szakmáról!!! (Info szinte csak angolul.) Tanuljátok meg, mi a különbség a long-haul és a short-haul flight attendant között. Mi a különbség a low-cost, a commercial és a private flying között.

Fejlesszétek az angolotokat!!! Találjatok interjúkérdéseket az interneten, olvassátok az angolnyelvű fórumokat (www.cabincrew.com és www.pprune.org), hogy melyik társaságnál hogyan zajlik az Open Day / Assessment Day / Interview.

Nézzétek meg, hogy melyik cégnek, mik az elvárásai, illetve megfeleltek-e az elvárásoknak.
Például: nincs nyelvvizsgád. Tudsz a WizzAir-nek dolgozni? Nem. Tudsz a Ryanair-nek dolgozni? Igen.
Például: magyar állampolgár vagy. Tudsz a FlyNiki-nek (Ausztria) dolgozni? Nem. Tudsz a British Airways-nek dolgozni? Igen.
Például: 161 cm magas vagy. Tudsz a Monrach-nak dolgozni? Igen. Tudsz a Qantas UK-nak dolgozni? Nem.
Például: 19 éves vagy. Tudsz az Emirates-nek dolgozni? Nem. Tudsz a BMI-nak dolgozni? Igen.
Például: nincs diplomád. Tudsz a GulfAir-nek dolgozni? Nem. Tudsz a Qatar-nak dolgozni? Igen.
Például: házas vagy. Tudsz a Kuwait Airlines-nak dolgozni? Nem. Tudsz a Virgin Atlantic-nak dolgozni? Igen.
Például: nincs repülős háttered. Tudsz a NetJets Europe-nak dolgozni? Nem. Tudsz a KingFisher Airline-nak (India) dolgozni? Igen.
Például: a magyar mellett csak angolul beszélsz. Tudsz a JAL-nak (Japaneese Airlines, London base) dolgozni? Nem. Tudsz a Viking Airlines-nak dolgozni? Igen.

Szépen irjátok le egy füzetbe vagy készitsetek egy Excel-táblát az elvárásokról, bérekről, juttatásokról. Rendszeresen csekkoljátok a társaságok honlapját, hátha lehet jelentkezni.

Ha behivnak, készüljetek fel az interjúra: good English, excellent grooming, professional CV.

Spielweg Creative Commons License 2009.02.26 0 0 115
Mileyfan!

Milyen családdal??? Apuval és anyuval??? Milyen gyereknevelés??? Az isten szerelmére, 14 éves vagy!!! A társaságoknál 18-21 a minimum életkor felvételin. Lenti hozzászólásom neked is hasznos lehet, lévén megemlitek néhány társaságot.

Nikoletta, még valami: Afrika rettenetes. Gyűlölöm!!! Még Dél-Afrikát is. Fehér nőként ki se menj az utcára Johannesburgban vagy CapeTown-ban, ha nem akarod, hogy megerőszakoljanak és megöljenek. A többi csodálatos országot nem is emliteném...

Bővebb információt a szakmáról és a légitársaságokról az interneten találtok!

Google: cabin crew, flight attendant, air hostess, stewardess.

A légitársaságok honlapján a karrier linket keressétek, általában a rólunk (about us) alatt megtalálható.
Előzmény: Mileyfan (112)
Spielweg Creative Commons License 2009.02.26 0 0 114
Nikoletta!

Melyik társaság érdekel pontosan? Utána néztél a választéknak és a lehetőségeidnek? (Ami függ az állampolgárságodtól, általad folyékonyan beszélt nyelvektől, életkorodtól, családi állapotodtól.)

Mi a fenét jelent, hogy megéri?! Hány éves vagy?!

Te mennyire vagy okos és mennyire jók a képességeid?! Milyen magas a végzettséged és milyen szinten beszélsz idegen nyelveket? Mire van lehetőséged a világgazdasági válság idején???

Az egyik unokatesóm közgazdászként végzett (33 éves és 3 gyerek apja) és 4 éve él Brüsszelben a családjával, bankár. Sokat utazik és nagyon jól keres. Egy haverom (36), aki szintén Közgázon végzett bankár, két éve él Dubajban, szintén sokat utazik és jó fizetése van. Annyit mondok, hogy háromszobás lakást bérel a Marinában, BMW-vel jár és tavaly csak a bónusza volt 500 ezer dirham (30 millió forint). Az egyik barátom (33, nős) ügyvéd Budapesten, egyből az egyetem után saját irodát nyitott, volt rá lehetősége, mert a suli alatt is dolgozott, jól kiépitett ügyfélkörre tett szert. Ő három éve vett lakást és úgy tudom, havi pár millió forintot keres, attól függ, mennyi és milyen ügye van. Egy másik haverom programozó (34), sokáig dolgozott Mo-n, de megfordult Németországban és Angliában is. Jelenleg Angliában dolgozik, a cége fizeti a lakását (kétszobás nappalival, havi 1250 font), otthon már vett lakást, kocsit és jelenleg olyan havi 5000 fontot keres asszem.

Az egyik barátnőm (30) marketing vezető, havi 350 nettót visz haza, a másik barátnőm (30) közgazdászként, sales-esként havi 250 nettó körül keres, a rendezvényszervező-PR vezető barátnőm (34) havi 150-et kap szürkén. A nagynéném tanár (52) és havi 120 ezret kap kézhez.

Szóval, NEKED MIT JELENT A JÓ FIZETÉS??? Mennyit akarsz keresni adott életkorban és mit akarsz elérni 50 éves korodra? (Ami mondjuk, a karriered csúcsa.) Mennyire vagy pozitiv, mennyire vannak jó kapcsolataid, mennyire tudod eladni magad a saját szakmádban???

Repülni akarsz pár évig?! Elvesztegetett évek, hiszen nem tudod ezalatt az Igazi karrieredet épiteni! Most leszögezem neked: Magyarországon NEM fogsz meggazdagodni, ha stuwi vagy. A helyszer sz_r és egyre rosszabb! A Sky már rég kivonult, szerintem a bécsi bázist is bezárják, mert csődbe megy a cég. A Malév a csőd szélén áll, béke poraira. (Az "öreg stuwik" a régi malévos szerződéssel jól kerestek, de már megszűntek a jó utak: Bangkok, Torontó, New York.) A Travel Service-nél és a Wizz-nél kezdetben havi 150 körül lehet keresni, ami évről évre kicsit nő.

Jelenleg - a válság miatt - szinte senki nem vesz föl embereket, a legtöbb cégnél törölték a nyilt napokat. A Ryanair sem fog tréninget inditani Budapesten mostanában.

Ettől eltekintve, a Ryanair-hez (európai low-cost, csak short-haul-t repül) most is be lehet kerülni, csak a tanfolyam diját (2000 euró), a depositot az ügynökségnek (250 euró), szállást és kaját a külföldi hathetes tréning alatt (kb. 1000 euró) kell kifizetni, illetve még kell egy kis tartalék a háromhavi lakbér előlegre és a megélhetési költségre az első fizetés előtt. Náluk az első évben havi 900-1200 fontot lehet keresni nettóban. Két-három év után a No1-ok (vezető stewardess), ryanair-es szerződéssel (HA kapsz - kezdetben az ügynökséggel szerződsz 1-3 évre), akkor havi nettó 1300-1600 fontot vihetsz haza, de egyébként bázisfüggő. (Bármelyik bázisra kerülhetsz, nyelvtudástól függetlenül!)

A Qantas UK (ausztrál) is hirdet jelenleg a londoni bázisra, nézd meg a honlapjukat. A nettó fizu olyan havi 1100 font, plusz a Meal Allowance (költőpénz a lay-overeken: Szingapúr, Bangkok, Hong-Kong) havi 4-500 font.

Az Etihad Airline (Abu Dhabi, Egyesült Arab Emirátusok) is tart nyilt napokat időről időre Budapesten. Náluk havi 8-9 ezer dirhamot lehet keresni összesen (including Meal Allowance) és biztositanak szállást (külön háló és fürdő), transzportot a reptérre.

Az EasyJet (európai low-cost) is keresett mostanában embereket a milánói bázisra (olasz nyelvtudás feltétel), ahol nagyon jók a feltételek, havi 2000-2200 eurót visznek haza.

SZÁMOMRA a repülés a karrier. Nem akarok és fogok mást csinálni, amig nem kényszerülök arra, hogy váltsak, bár van felsőfokú végzettségem, két idegennyelven beszélek folyékonyan. Rengeteget dolgoztam otthon és nem voltam elégedett a fizetéssel. Kizárólag a PÉNZ motivált, mikor megpályáztam a cabin crew poziciót az Emirates-nél. Nagyon elégedett vagyok a fizetésemmel és a munkakörülményekkel. Most járt le a hároméves szerződésem és megpályáztam egy VVIP Stewardess poziciót és behivtak interjúra! Nekem az jelentené a karrierem csúcsát, hogy ennél a pici cégnél Purser leszek. Ezt 38-40 éves koromig tudom csinálni.

Megmondom őszintén: én nem akarok már utána dolgozni, csak nevelni a gyerekeimet, ha lesznek. Ha unatkozom, megpróbálnék dolgoznék, ha lenne rá lehetőség, de inkább part-time-ban, mondjuk nyitnék egy ajándékboltot, virágüzletet vagy kitanulnám a kozmetikus szakmát és talán irnék egy könyvet. Nem tudom, majd meglátom.

Sok sikert a döntésedhez!
Előzmény: Nikoletta:) (113)
Nikoletta:) Creative Commons License 2009.02.25 0 0 113
Spielweg,
amiket te írtál, az mind olyan szép és jó: fizetésről, juttatásokról, szabadidőről... De a többi hsz-ban 100-150 ezres fizetésről van csak szó. Ekkora eltérések vannak a légitársaságoknál? Vagy akkor hogy is működik ez?

Az már régóta körvonalazódik bennem, hogy irodai, számítógép előtt ülős, 8 órában bezárt munkát nem akarok végezni. Nem az én műfajom. Egészen kicsi korom óta az országot járom; óvoda helyett is a vállalkozó szüleimmel jártam a Dunántúlt. Ezek után nem meglepő szerintem, hogy nem vagyok az az egy helyben maradós típus. Egy ideje felmerült bennem az is, hogy később stewardessnek állok néhány évre (mivel hosszú távon nem egészséges), hiszen az pont nekem való lenne a fent említettek miatt. De ez a fórum nem csak segített (rengeteget) hanem el is bizonytalanított és új kérdéseket vetett fel bennem. Anyagilag most akkor megéri vagy sem? Ez az első számú, legnagyobb kérdésem. Sajnos (??) a mi családunkban nincsenek gazdag szülők, még csak gazdag nagynéni sem .. tehát az anyagiakra mindenképp kell gondolnom.
Szóval ez a része érdekel most leginkább. Egyébként a hosszabb utak (pl. Afrika) nekem szimpatikusabbak és gondolom pénzben is többet jelentenek.. Hm?
Előzmény: Spielweg (16)
Mileyfan Creative Commons License 2009.02.23 0 0 112
Sziasztok!

Tudom, hogy egy sablonos kérdést fogok feltenni, de 8.-os vagyok és nem tudom mi legyek ha nagy leszek. Már régóta stewardess akarok lenni, de úgy igazán komolyan mostanában foglalkoztat a dolog. Azért gondolom, hogy inkább mást választok, mert akkor nem tudnék a családommal lenni, és nem is nagyon tudnék gyereket nevelni. Szóval az a kérdésem, hogy egy stewardess mennyi időt tölt otthon és úgy általában milyen neki így dolgozni?
Spielweg Creative Commons License 2009.02.20 0 0 111
Helló, Almesz, igen ott.

Mi a véleményed az Etihadról, Royal Jordanian-ről, Qatar-ról, Gulf Air-ről, EasyJet-ről, Ryanair-ről, Thomas Cook-ról, British Airways-ről, Virgin Atlantic-ról, Qantas-ról (LHR), BMI-ról stb.? Ezeknél a társaságoknál jelenleg is dologznak magyar munkavállalók, gondolom, a kutatásod során, ezekről a cégekről (legalábbis néhányról) is informálódtál.

Hogyhogy az Emirates keltette fel az érdeklődésedet? Miért éppen emiatt a cég miatt, mennél külföldre, HA mennél külföldre. (Egyébként nagyon furcsállom, hogy valaki légiutas-kisérő akar lenni és nem vonzza a külföldi munka.)

Csak kiváncsi vagyok egy laikus véleményére.
almesz Creative Commons License 2009.02.07 0 0 110
Köszi, Spielweg! Te az Emiratesnél dolgozol, igaz? Oda nehéz volt bekerülni, nem? Utánanéztem egy kicsit a légitársaságoknak, ha bevállalnám a külföldöt, legszívesebben oda mennék...
Pepegazdi Creative Commons License 2009.01.26 0 0 109
Szerintem nem létezik közvetlen járat HK és Bp között.
hetkesz Creative Commons License 2009.01.26 0 0 108
Sziasztok!

Olyan légiutaskísérőt keresek aki Budapest - Hong Kongi járaton dolgozik, szeretnék Hong Kongból kiskutyát vásárolni és segítségét szeretném kérni a hazahozatalában. Tanácsot, ötletet is szívesen fogadok. Köszönöm
email címem: roz_@freemail.hu
Spielweg Creative Commons License 2009.01.20 0 0 107
Elfelejtettem még hozzá fűzni, hogy a Wizz-nél decemberben volt utoljára OD és 6 embert fel is vettek a budapesti bázisra. Ők már túl vannak az orvosi vizsgálatokon és márciusban kezdenek el repülni.
Előzmény: almesz (105)
Spielweg Creative Commons License 2009.01.20 0 0 106
Almesz!

A Malévhoz bekerülni semmi esélyed sincs. Leépitések is voltak, illetve sokan vannak fizetetlen szabadságon (unpaid leave) és kényszerültek részmunkaidőben dolgozni. Hosszútávot már egyáltalán nem repülnek, regionális társaságként üzemel és fog üzemelni a cég. Talán lesz felvétel 1 év múlva, bizonyára a nyári szezon előtt.

Egyébként van esély arra is, hogy csődbe megy a cég.

Ezen kivül van a Wizzair, akiknek tavaly és tavalyelőtt is volt nyilt napjuk 3 alkalommal. Oda nem túl előnyös, hogy diplomás vagy, mert szivesebben foglalkoztatják a nagyon fiatal (értsd. 19-23) éves, sima érettségivel rendelkező embereket. Velük is csak rövidtávot lehet repülni (tehát 2-4-6 szektor naponta), ami azt jelenti, hogy nincs külföldi lay-over, nincs extra költőpénz. A kereset az első 3 hónapban - ami a próbaidő - 100-120 ezer forint között van, utána 140-150 ezer forintra lehet számitani az első évben. Középfokú angol nyelvvizsga kell. Ők rendeltek új gépeket, tehát elméletileg bővülnek. Bőven elég a farmer a nyilt napra - sokak ezt irták, akik voltak a megmérettetésen.

Ezen felül még van a Travel Service, ami egy cseh charter cég. Tavaly egyszer vettek föl embereket, az interneten hirdették meg. Ők is szivesebben foglalkoztatnak nem diplomás, érettségizett fiatalokat. Oda is bőven elég az angol középfokú nyelvtudás.

Ezzel véget is ért a lista.

A felvételik időpontjáról a cégek honlapján tájékozódhatsz, igy nézegesd őket időről időre.

A 2009-es év tuti szivás lesz mindenkinek, tehát, ha lesznek is felvételik, csupán néhány embert fognak fölvenni.
Előzmény: almesz (105)
almesz Creative Commons License 2009.01.19 0 0 105

Régóta érdekel ez a munka, nagyon szeretném kipróbálni magam benne, de nem akarok külföldre menni. Azt szeretném kérdezni, hátha tudja valaki, hiogy mekkora az esélyem, hogy itt, Magyarországon kapok munkát? Tudom, hogy voltak leépítések, de azért gondolom időnként fel kell venni új embereket...

Ha van valaki esetleg, aki nemrég lett Magyarországon stewardess, nehéz volt bekerülni? Előny, ha valakinek van felsőbbfokú képzettsége, vagy elég, ha van két nyelvvizsgája, és mondjuk ért az emberekhez, és megy neki az a minden-helyzetben-mosolyogni dolog?

Pepegazdi Creative Commons License 2009.01.06 0 0 104
Persze, ha tudsz mellette tanulni és hozzáigazítani mindened. Nem egyszerű, szerintem egyszerre jobb egyvalamit csinálni, de ezt te tudod!
dojaaa... Creative Commons License 2009.01.06 0 0 103
Halihó!
Nekem az lenne a kérdésem,hogy ha műszaki pályára megyek továbbtanulni,és építésznek készülök,attól még lehetek-e mellette stewardess??
Van már 2 nyelvvizsgám,és szeretnék még egy 3.at is,de igazából az a kérdésem,hogy nem hátrány-e,ha nem turizmusra megyek tovább. ??
Pepegazdi Creative Commons License 2008.12.21 0 0 102
Szia!

Nem kell hozzá speciális iskola, csak az angonyelv, minden más csak előnyt jelent. Olvass a magyar fórumon, keress rá, nézd meg a társaságok weboldalait. Minden ki fog derülni.
Spielweg Creative Commons License 2008.12.21 0 0 101

Tanulj meg olvasni... a topikban lefelé...

 

Ha nem megy az angol, akkor először tanulj meg angolul, utána érdeklődj.

 

 

Pamacs.. Creative Commons License 2008.12.20 0 0 100

sziasztok

 

igaz hogy csak 16 éves vagyok de stewardess szeretnék lenni.és azt szeretném  megtudni h mégis hova kéne mennem ehhez továbbtaulni és milyen nyelveket kell tudnom..ha valaki tudja légyszi irja le ide

előre is köszi.

Spielweg Creative Commons License 2008.11.26 0 0 99

Nikinek.

 

Látom, a november 26-i Etihad nyilt napot átrakták december 14-re. (Talán nem volt elég jelentkező...)

 

Regisztráció:

 

www.flyhigh.sk

 

Criteria for applicants

  • Minimum age 21 years
  • Over 156 cm tall with weight in proportion
  • Minimum arm reach of 214 cms (on tip toes), which will enable you to reach emergency equipment on all aircraft types
  • Fluent in written and spoken English ( fluency in another language is an asset)
  • Educated to at least high school standard
  • Medically fit to meet aircrew requirements - not suffering from any illness that would restrict you from flying duties, eg. asthma, diabetes, epilepsy
  • Able to swim a minimum of 50 m unaided
  • Previous Airline, Customer Service, Nursing or Hospitality experience is an advantage
  • Never convicted of a serious criminal offence
  • Have no birth marks or tattoos that would be visible whilst in uniform
  • Single (with no children)
  • Willing to take a full medical which includes an HIV test and drug screening
  • Willing to re-locate to the Middle-East, Abu Dhabi, United Arab Emirates

  • Spielweg Creative Commons License 2008.11.26 0 0 98

    Nikinek.

     

    Óh, ezt most találtam, még időben vagy, hogy jelentkezz! Sok sikert!

     

    Recruitment Open Days WizzAir

    Hungary

    FOR OUR BUDAPEST BASE

    OPEN DAY recruitment on December 4th from 09.00 am
    Address: Hotel Ibis Váci út, Dózsa György ut 65., 1134 Budapest


    Bring an English CV with a recent photo

    See you there!


    Participants are asked to arrive sharp at the times indicated!

     

    Cabin Attendants - Budapest base Location: Budapest Job Code: CAB10/2007 Description Due to our planned further expansion in Hungary, we might have new openings for cabin attendants at the Budapest base.

    Requirements:

    Aged 19 or over Minimum 165cm (girls) and 170 cm (boys) in height High school education degree Fluent English both written and spoken Ability to swim Ability to reach the base airport in one hour during standby duty Some face-to-face customer service experience and sales skills The perfect candidate also:

    Possesses excellent communication skills Is flexible and resilient to the demands of shift working Is able to work under pressure Can easily work in a team An intermediate -level language exam (A, B or C) in one of the world languages is required by the Hungarian Civil Aviation Authority. Additional information

    Tattoos and piercing (other than one earring per ear) are acceptable but must not be visible. Please note that if you wear glasses or contact lenses and your prescription are above + or below – 4 you are likely to fail the mandatory medical examination.

    Spielweg Creative Commons License 2008.11.26 0 0 97

    Nikinek.

     

    Hogyan lehetsz stuvi info:

    Google keresőbe ird be: cabin crew, flight attendant, stewardess, aviation, air hostess stb.

     

    Munkavállalás Amerikában info:

    Keresőbe ird be: workpermit in the USA, working in the US stb.

     

    És kezdj el olvasni - pár hét után képben leszel.

     

    Kezdetnek figyelmedbe ajánlom ezt a cikket, amely néhány kérdésedre választ adhat:

     

    forrás: http://www.btusonline.com/article.php?id=210


    ABOVE AND BEYOND

    They may not be superheros--or even fly the plane--but flight attendants have diverse skills and training worthy of awe

    The lot of the flight attendant is one of perpetual underappreciation, with an image forged in the miniskirted golden age of jet travel and dubiously buffed by the "buh-bye" superficiality of mid-1990s "Saturday Night Live" skits. Even in the 21st century, when even the most casual observer will recognize that the job has evolved well beyond its original parameters, all too many travelers still view flight attendants primarily as in-flight nannies or airborne bartenders.

    But ponder this thought for a moment the next time you are adjusting your seatback to its fully locked and upright position: How many jobs can you think of where the responsibilities include everything from knowing how to pour a fine Claret to karate-chopping a potential terrorist? "I think the public would be surprised by the intensity of training [flight attendants] go through, and the amount of information they need to know," says Catherine Baird, senior vice president for cabin-crew training at Emirates.

    Customer service and safety have been a part of the flight attendant's job ever since they were called "stewards" and "stewardesses" and patrolled the aisles of German Zeppelins and Ford Trimotors. As flying became more sophisticated, so did the job responsibilities of the cabin crew, with the September 11, 2001 terrorist attacks adding a deadly new dimension to the need for security training, in particular.

    Today, while training varies somewhat from airline to airline and nation to nation, flight attendants typically undergo six or seven weeks of classroom, practical and real-world instruction before getting their wings. (There are exceptions, however. In France, it's a government-licensed position that requires a year of schooling prior to applying for a job, while Singapore Airlines' training program lasts five months.) Regulatory agencies like the Federal Aviation Administration and its international counterparts usually dictate the scope of safety training, and airlines flying within and to the U.S. also receive marching orders from the Department of Homeland Security when it comes to security instruction.

    Many airlines go above and beyond the government-mandated training requirements for safety and security, and really cut their own path when it comes to customer-service training. Every airline includes a service component in its initial training, but many also have advanced training for cabin attendants promoted to work in the business- or first-class cabins.

    Safety Training

    Many frequent flyers reduce the standard in-flight safety lecture delivered by flight attendants to background noise, but there's far more behind the routine pantomime about properly affixing a falling oxygen mask and inflating your life vest in the event of a water landing. Emirates, for example, has full-motion simulators at its 236,000-square-foot training center in Dubai to replicate the passenger cabin of its Airbus and Boeing aircraft (including a new, two-story A380 simulator). Here, flight attendants are trained to deal with situations like decompression, turbulence, loss of an aircraft engine, rapid descent and onboard fires. "When you look at the simulator from outside, it's really rocking and rolling," says Baird.

    Like a cockpit simulator, the cabin simulators also replicate various outside environments, from a night sky to fire during emergency evacuation drills. At most airlines, role-playing is a critical part of training, with prospective flight attendants playing the parts of disabled passengers, mothers with children and other passengers. The ability to swim is part of the job requirements for cabin crew, and airlines use pools to train flight attendants on how to evacuate an aircraft during a water landing and how to inflate and board emergency life rafts.

    Flight attendants also are trained to size up passengers as they board each flight. "When you get on the aircraft, you have a flight attendant there greeting you, but they also are looking at you to determine what kind of person you are, whether you are an able-bodied person who could help in an emergency," says Trevor Slade, manager of service training for Etihad Airways. Slade began his career in the airline industry as a cabin-crew member for Monarch Airlines, then moved to British Airways, where he became an instructor in 1987.

    U.S. carriers like American Airlines are required by law to train cabin crew to accommodate passengers with disabilities, but international carriers also conduct this type of training; Asiana Airlines, for example, teaches its flight attendants how to accommodate vision-impaired passengers, as well as other individuals with disabilities.

    An impressive amount of health-related training also is delivered, from basic first aid to CPR, the Heimlich maneuver, how to administer anti-seizure drugs to epileptics and the use of onboard defibrillators. "If someone collapses in the aisle, it's not the same as if you were on the ground," notes Emirates' Baird. "There are other passengers around, and you have to perform CPR in the confines of an aircraft."

    Flight attendants are taught how to assist someone giving birth, and what to do if a passenger dies onboard. Emirates flight attendants are trained to use the Tempus satellite-communication system to talk to a ground-based physician in the event of a medical emergency, and to recognize the symptoms of stress and how to calm nervous passengersr12;with anti-anxiety medication, if necessary.

    Some airlines also teach flight attendants about the basics of aeronautics, including the normal sights and sounds of flaps, landing gear, and other aircraft componentsr12;knowledge that comes in handy not only when dealing with fear of flying, but also in identifying when something actually goes wrong with the aircraft. "That happens over time and comes with experience," says Slade.

    Security

    Flight attendants have always had primary responsibility for maintaining security in the aircraft cabin, but the terrorist hijackings of the 1970s and 1980s, and especially the September 11, 2001 attacks in the U.S., have lent a deadly seriousness to this aspect of flight-attendant training.

    Flight attendants need to know how to deal with a wide range of situations that can lead to dangerous or violent situations onboard aircraft, stemming from alcohol abuse, anger over flight delays, domestic disputes or other causes. Security training is especially valuable to long-haul carriers. "On a 14-hour flight, there's a lot more time for things to happen," notes Baird.

    "In security training, we work on advanced restraint techniques to manage disruptive people," Baird explains. "It's not martial arts, per se, but we use some of the principles."

    "Since 9/11, there's been a lot of change on the security side, a lot more hands-on training than lecture," adds Marie Whitworth, manager of curriculum development for flight-attendant training at American Airlines.

    While airlines are loathe to provide details about security trainingr12;even other employees are barred from observing this portion of flight-attendant instruction at American's Dallas training facility, for instance, behavioral analysis is a key component, said Whitworth. "There's a lot more awareness of the passenger coming onboard, looking for unusual behavior and how to react," she says. Fast reactions by flight attendants, for example, helped thwart "shoe bomber" Richard Reid's attempt to blow up an American Airlines flight from Paris to Miami in December 2001.

    Customer Service

    If you want to learn about Air France's latest quarterly earnings or the best way to navigate the airline's hub at Charles de Gaulle International Airport in Paris, just ask a flight attendant in the premium cabin. Air France's advanced training includes a three-day general overview of the airline and its operations, including everything from marketing and the economics of the airline industry to maintenance, airport information and details on Air France's participation in the SkyTeam alliance.

    "When you are on a 12-hour flight in first class, customers don't only want to talk about food and beverage," says Catherine Betsch, flight attendant vice president at Air France. "It is very important that our flight attendants have a very wide knowledge of the company."

    That's just one example of the varying approaches that airlines take in customer-service training for flight attendants. For most airlines, customer service begins with selecting the right types of people to become cabin crew. Emirates, for example, accepts only 4,000 of the 74,000 applicantsr12;the top five percentr12;to become flight attendants, while Air France subjects jobseekers to a rigorous psychological review.

    Ideal candidates include those who are comfortable working with others, at night and away from home, notes Betsch. "Before, when it was not so common to take the plane, flight attendants were like models," she adds. "Now, because we need more friendly relationships with the customers, we're not looking for models, but for people who are friendly, open and generous."

    As part of its Brilliant Basics, Magic Touches program, Virgin Atlantic gives cabin crew two weeks of customer-service training, including diversity, cultural and religious understanding. That's typical of international carriers, which not only deal with passengers from many cultures, but also employ multicultural cabin staff.

    Emirates, for example, spends a good deal of time focusing on Arab culture and Islamic customs and mores, including taking trainees to a mosque and teaching them how to serve the traditional Arabic meal of coffee and dates. Flight attendants are taught how to serve veiled Muslim women ("Talk to the male they are with first," advises Baird), and to recognize and respect different cultural traditions.

    For example, says Etihad's Slade, "'Please' and 'Thank you' are accepted in the West, but in a lot of cultures, it doesn't necessarily exist. It doesn't mean the passenger is being rude. What may be acceptable to you may not be for someone else."

    In Asia, symbolic acts of deference are common and expected. "Flight attendants are taught to kneel to address passengers at their level, not look down on them," says Joel Chusid, general manager of North America at Hainan Airlines. "At the beginning of a flight, our flight attendants are introduced to passengers and bow as a sign of respect."

    Being on the receiving end of a bow remains a bit discomfiting for most Americans, however, so Hainan is providing special training to its flight attendants as the Chinese airline prepares to enter the U.S. market. "We've just completed cross-cultural training by an American company where cultural differences and etiquette were explored," says Chusid. "This got down to even such details as [at] what temperatures Americans expect their food and beverages, and how they like to be addressed."

    Airlines that hire staff from around the worldr12;Emirates has 117 nationalities on the payrollr12;garner special benefits from the practice in training. "You don't have to rely on a PowerPoint presentation when you have someone sitting next to you from Korea who can talk to you about their culture," notes Emirates' Baird.

    Some flight attendants come from cultures that better lend themselves to a service enviroment. Japan's All Nippon Airways (ANA) uses the slogan Anshin, Attaka, Akaruku Genkir12;Warm, Reliable and Friendlyr12;as the basis for its flight-attendant training program. "The culture of Japan relies so heavily on respect and hospitality, so these ideals have been established in our cabin attendants since well before they put on the uniform," notes airline spokesperson Damion R. Martin.

    "In Asia, service is a profession that is studied and practiced," agrees James Boyd, a spokesperson for Singapore Airlines. "In the West, it's something you do until you do what you really want to do."

    Lufthansa, on the other hand, puts a special emphasis on "emotionalization"r12;creating a customer-centered focus among cabin crew whose cultural background typically favors efficiency over warmth, says Anne-Marie Duwe, head of cabin-service training for Lufthansa.

    Korean Air runs a special Smile Academy to help flight attendants overcome some of their own cultural limitations. "Flight attendants learn direct eye-contact and how to extend a broad smile, characteristics not found in Korean culture," says Penny Pfaelzer, an airline spokesperson. "While our attendants are always sensitive and respectful by nature, they learn during their training how to become more welcoming and attentive."

    Asiana Airlines takes a similar approach in its service training. The airline "emphasizes that flight attendants should be able to read foreign customers' minds through eye-contact," says Chayoun Lee, a spokesperson for Asiana. "Eye-contact is the basis of communication; many thoughts can be expressed by the eye."

    Asiana and ANA also enhance their service by working together, swapping some flight attendants on codeshared flights to ensure that passengers can communicate with cabin crew in their own language, notes ANA's Martin.

    Customer-service training for cabin crew ranges from the mundaner12;American educates flight attendants in basic sales techniques and may soon begin selling duty-free type products during domestic flightsr12;to the esoteric, such as wine appreciation. Virgin Atlantic, for example, is the only airline accredited to deliver the Wine & Spirit Education Trust's Foundation Certificate in Wines.

    "Cabin crew have the chance to come in and complete this day-long, nationally recognized qualification," says Laura Kilroy, a spokesperson for Virgin Atlantic. "The day starts with a thorough introduction to the world of wines, and we look at factors that influence flavor and taste; in the afternoon, we taste six different wines from around the world, and spend some time looking at food and wine matching." Cabin crew have to pass an exam to receive their certificate.

    Airlines based in Muslim countries also include wine appreciation and alcohol service in their food-and-beverage training, although this sometimes includes special challenges. "We have a lot of crew who don't know what a gin and tonic is," points out Emirates' Baird, who has implemented an e-learning course that utilizes the knowledge of another company in the Emirates Group: a wine distributor.

    Emirates' training facility includes a full flight kitchen where cabin crew can learn the art of preparing and serving food and drinks, including the art of silver service and plating food. An equally important artr12;how to maneuver the food and beverage cartr12;is practiced in cabin mockups.

    "It's important to get speed of service as well as politeness," stresses Etihad's Slade. "You're not doing dining on demand for 300 people, but you still can make certain that you're treating people as individuals."

    Asiana's remarkable training facilities in Seoul also include a number of specialized facilities for service and safety training, including a wine room, makeup room and a Walking Room.

    "Our flight attendants practice walking in the Walking Room, which looks like a ballet studio," says Lee. "This will allow them to walk more safely and elegantly in the aisle."

    Drawing upon the airline's customer information database, Asiana flight attendants receive a pre-flight briefing about VIPs boarding each flight, including all first-class passengers. In addition to basics like food and drink preferences, "Flight attendants already have information on what our passengers' habits are, such as not being disturbed after a meal and when to be woken up before landing and whether they want coffee right after they sleep," said Steve Koo, Asiana's senior manager of marketing and alliances for the Americas.

    When encountering first-time customers, Asiana cabin crew are trained to gently probe for preference information, including how VIP travelers prefer to be addressed. "Once we store the information, they will be recognized and be called as they wish," said Koo.

    Business-class and first-class passengers are the primary beneficiaries of airlines' advanced service training. Emirates and Etihad, for example, take their hospitality training cues from hotels, not other airlines: Etihad even recruits hotel food-and-beverage staff as cabin crew.

    "We try to ensure that service is very much about the individual: Business-class passengers should feel like they are in a private club; first-class passengers should feel like they are in a private aircraft," says Slade. "We teach our cabin crew to get all of the passenger's information at one take, so they don't have to keep going back . . . We want them to get what they want when they want it, not to be bothered, but still feel the cabin crew is responsive to their needs."

    Unlike most U.S. airlinesr12;where promotions to international flights and premium cabins are based on seniority under union rulesr12;airlines like Emirates and Etihad use a merit-based system to select flight attendants to receive advanced training to serve their most valuable customers.

    "There are a lot of cultures where being a member of the cabin crew is still seen as a very prestigious job, so we can employ people who look at flying as special," said Slade. "Etihad doesn't have 50 years of history and doesn't have people who have been working here 30 years and don't enjoy the job. Legacy airlines have people who have been working there for a long time, but not necessarily for the right reasons."

    "When I served as cabin crew, there wasn't as much emphasis on guests," adds Slade. "There was a focus on customer service, but not at the level you see now. That's where airlines can make a difference; the differentiation is the quality of the cabin crew and service on the aircraft."


    Publication Date: July 2008. Author: Bob Curley

     

     

     

    Nikky_15 Creative Commons License 2008.11.24 0 0 96

    Sziasztok!

    A segítségeteket szeretném kérni!

    Én stewardess szeretnék lenni, de az nem tudom hogy mit kell ehhez elvégezni, milyen nyelvek az előnyösek?

    Én azt hallottam hogyha Amerikába akarok dolgozni és persze lakni is.. akkor egy amerikai állampolgárságú férfihez kell feleségül menni:/

    Lécci válaszoljatok!:)Fontos lenne!

    Köszi

    Puszíí

    aresz_82 Creative Commons License 2008.11.20 0 0 95
    Dehogy akarok pilóta lenni, oda csak gazdagok mehetnek, mer ahhoz hogy vki polgári gépet vezessen meg kell lenni egy bizonyos repült órának vmilyen kis gépen, amit saját zsebből kell kicsengetni az embernek.
    Amugy mindenkit megnyugtatok, hogy a szintévesztő lehet FA, ha van jogsid akkor erre is elég jo a szemed.
    Előzmény: Pepegazdi (94)
    Pepegazdi Creative Commons License 2008.11.05 0 0 94
    Szia!

    Most akkor Te pilótának akarsz állni? Mert akkor tuti kizáró ok, szerintem. Amúgy van www.reporvos.hu és email cím, telefonszám, nyugodtan kérdezz rá.

    Utaskísérőknél azt jelenti, hogy lehet kontaktlencséd, nem gond, azt kell viselned szemüveg helyett. Nem tudom, hogy van e megszabott dioptria, de ehhez nem értek nekem sosem volt szemüvegem/lencsém..

    Budapesten van még a Travel Service-nek bázisa. Ryannél meg csak oda van írva egy összeg, szerintem.
    De ha nem ismered, böngéssz itt: utaskisero.extra.hu

    Amúgy aki volt az október 21. Ryanair OD-n és felvették, légyszíves írjon nekem üzenetet!
    (edina-papp@freemail.hu)
    aresz_82 Creative Commons License 2008.11.04 0 0 93
    Mit jelent az a legtöbb cég egészségügyi kitételénél hogy jó látás a kontakt lencse elfogadott?
    Mer én szintévesztő vagyok és nem tudom hogy lehetek e legiutas kisérő?
    Ha szinvak valaki az nem lehet ezt az infot külföldi oldalakról vadásztam le, mer ugye a magyar oldalakon semmi a témáról. Viszont angolul nincs olyan szó hogy szintévesztő csak az hogy colourblind ami szinvak aki nem lehet FA. Tehát még mindig nem tudom hogy lehetek e merhát nem nekem kell vezetni a gépet!!!
    Minden 12. ember szintévesztő, általában férfiak, a nőknél nem jellemző, és vmi a kromoszómákban öröklődik.
    Szóval ez lenne a kérdésem.
    Egyébként már körbejártam a témát a Ryanairnél 16.15 Euró az órabér, ami 17 Euróra fog emelkedni jövőre, max 90 (törvényileg szabályozott) óra munka, de van Stby lehetőség is plusszban, és előrelépési lehetőség is több pénzér, de nem biztositanak szállást a bázison, ami valószinüleg egy európai nagyváros. Bp-en sztem csak a malévnak van bázisa.

    Kösz a választ
    Cheetah80 Creative Commons License 2008.10.24 0 0 92
    Koszi a linket!
    Előzmény: Pepegazdi (91)
    Pepegazdi Creative Commons License 2008.10.24 0 0 91
    Ja, amúgy itt is van olyan topik, hogy pilóta szeretnék lenni vagy pilota.lap.hu
    stb, ilyenekre gondoltam.
    Pepegazdi Creative Commons License 2008.10.24 0 0 90
    Hát arról nekem nincs, de szerintem nézz utána különböző társaságoknál a kitételeknek, meg keress rá, hogy mi kell hozzá.
    Amúgy gondolom hatalmas alaptőke, 2-3 éves iskola, és felsőfokú végzettség.. De mondom keress rá, biztos minden fenn van róla.

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!