Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2022.03.26 0 0 103183

nekem allt 1-2 eves yuasa tovabbi ketto evet inditas, toltes, barmi beavatkozas nelkul egy lerakott motorban. 

aztan ra toltes nelkul, csak brahibol probaltam inditani. 

a motor nem indult be, de kb 3 percig birta tekerni a 650-et.. :)

...azota, csak yuasa. es még nem csalodtam. 

Előzmény: johannes. (103182)
johannes. Creative Commons License 2022.03.26 0 0 103182

koszi mindenkinek, yuasat rendeltem.

Előzmény: cam aro (103181)
cam aro Creative Commons License 2022.03.26 0 0 103181

yuasa-ban nem fogsz csalodni. 

Előzmény: johannes. (103179)
cbx Creative Commons License 2022.03.26 0 0 103180

VARTA,ha a pénz nem számit :)

Előzmény: johannes. (103179)
johannes. Creative Commons License 2022.03.26 0 0 103179

1975 ben szulettem, 3 eves koromban mar a tankon ulve huztam a gazt a Jawa Mustangnak, aztan lett simson, mz stb.

 

Abban az idokben az akkumulatort még télen sem vettük ki, nem tudom hany evig birtak, de sokaig.

 

Az utobbi 5 evben max. 1 evet bir az akksi a 250 es Etz ben, sok tipust probaltam, bevittem osszel, aztan vettem kis akkutoltot regeneralasra, hatha de ugyanugy meghalt.

 

Iden annyi a kulonbseg, hogy a tolto azt jelzi minden rendben, de szikra nincs.

Regen ilyennel sem talalkoztam.

 

Sikerult elinditani a gyereknek az elektromos kinai autojabol kivett akksival,ami kint volt a futetlen muhelyben egesz telen, az etz halatlan akksija viszont elvezhette a meleget.

 

Ajanljatok mar valami normalisat, penz nem szamit, csak jo legyen.

 

Ezzel elindult ;-) :

 

harsanyip Creative Commons License 2022.03.22 0 1 103178

Szervusz!

Hívd fel a hozzád legközelebb eső nkh vizsgaállomást ezügyben. Velem a szigetszentmiklósiak nagyon segítőkészek voltak kicsit hasonló ügyben. 

És az ő szavukra, e-mailjükre hivatkozva az okmányirodában is hajlandóak voltak munkàhoz látni.

Az én TS 125-öm már egy nem belevaló Trophy blokkal lett kivonatva a forgalomból, visszahelyeztetni meg az eredetijével akartam. Csak a forgalmból kivonàs határozata volt meg, a forgalmi engedély nem.

10 perc szàmítógépezés után megtalálta az okmányirodás nő, hogy '94-ben cserélték le az eredeti blokkot, és tudott róla igazolást adni. De mire erre rávettem, az nem volt kis meló.

Előzmény: Fecske37 (103177)
Fecske37 Creative Commons License 2022.03.22 0 0 103177

Üdvözletem ismét! Az adott motornál (MZ TS 150) megoldható lenne-e hogy 125-ös ként legyen vissza helyezve a forgalomba?

Már a 70"-es évek vége óta TS 125-ös motor volt benne.

 

(Gyári 150-es is megvan csak az több foglalkozást igényelne és jogosítvány miatt is jobb lenne a 125)

(Szürkeforgalmijában 150-es van beírva.)

 

Gondolok itt arra hogy adásvételiben is már eleve a benne lévő 125-ös blokk adatai lennének és új forgalmijában is az szerepelne, megvalósítható? 

 

Előzmény: Fecske37 (103171)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.03.15 0 1 103176

Igazán nincs mit!

Szerencsére nem lehetetlen dolog forgalomba visszahelyezni. A felújításhoz kitartást és sok sikert!

Előzmény: Fecske37 (103175)
Fecske37 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 103175

Értem, motor utoljára 10éve járt és akkor is csak udvaron mentek vele egy karikát, úgyhogy van vele meló még csak szerettem volna tudni hogy milyen módon lehet majd vissza helyezni a forgalomba. Köszönöm a válaszodat! 

Előzmény: roncsfelújító (103174)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.03.15 0 0 103174

Ha nincs új rendszáma akkor biztos, hogy nincs benne az elektronikus nyilvántartásban, szóval esélyes, hogy újbóli forgalomba helyezéssel kell majd a dolgot intézned, még ha nincs is kivonva.

Ha van a kormányon kettő tükör, jók a fékek, féklámpa és látszanak a számok akkor az NKH vizsgától sem kell félni. Mást nagyjából nem is néznek egy motoron.

Előzmény: Fecske37 (103173)
Fecske37 Creative Commons License 2022.03.15 0 0 103173

Forgalmiban nincs semmi arról hogy kilenne vonva a forgalomból. 2betű 4szám-os rendszáma van.

 

 

Előzmény: roncsfelújító (103172)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.03.14 0 0 103172

Szia!

P 10-essel csináltam hasonlót, annyi különbséggel, hogy egy ismeretlen valaki volt a forgalmiban szereplő tulajdonos, akit meg is kellett találnom.

Miután megtaláltam írtunk egy szabályos adás-vételi szerződést a motor fel lett újítva majd eredetvizsga, biztosítás kötés, NKH-s műszaki vizsga(mivel forgalomból kivont jármű, így újbóli forgalomba helyezés történik ilyenkor), okmányiroda ahol lenyilatkoztam, hogy azért nem írattam át 15 napon belül, mert a felújításra és a sikeres műszaki vizsgára nem elég ennyi idő egy 50 éves motorkerékpárnál:), majd amikor megkaptam az új rendszámot és forgalmi engedélyt vissza a biztosítóhoz, hogy módosítsuk az aktuális adatokra a szerződést.

Lényeges dolog, hogy ha a TS-ednek megvan a rendszáma, akkor az elvileg nincs is kivonva a forgalomból? Milyen rendszáma van, két betű négy szám, vagy három betű három szám? A forgalmiban van-e forgalomból kivonás tényéről bejegyzés?

Üdv: roncsfelújító

Előzmény: Fecske37 (103171)
Fecske37 Creative Commons License 2022.03.14 0 0 103171

Sziasztok! Nagyfatertól megkaptam a régi MZ TS 150-jét. 82"-ben volt utoljára műszakin szürke forgalmija és a rendszáma is megvan. Forgalomba helyezése hogy történik egy ilyen régi rendszerben lejárt műszakis gépezetnek? Akinek van tapasztalata örülnék ha megosztána :D, köszönöm előre!

roncsfelújító Creative Commons License 2022.03.12 0 0 103170

Na de kérem, ebben a háborús időszakban mutassunk pozitívabb hozzáállást legalább a civil problémákhoz:)

Két hiba között eltelhetnek akár hónapok, évek is... Különben sem életszerű hogy minden másnap elromoljon valami e remek NDK terméken.

Előzmény: főgóré (103169)
főgóré Creative Commons License 2022.03.11 0 0 103169

ideiglenes állapot

majd jönnek a hibák szépen sorban

Előzmény: roncsfelújító (103168)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.03.11 0 0 103168

Akkor ez nem is volt olyan vészes. És el is fogytak a hibák a motorodon, jöhet a tavasz:)

Előzmény: gyarmatioliver (103166)
speedwayracing Creative Commons License 2022.03.09 0 0 103167

Üdv mindenkinek 

ETZ hez led első lámpa betét érdekel e valakit 

Valószínűleg nincs benne E jel, de nem lehetetlen az sem hogy van. Ár 17.500 ft

gyarmatioliver Creative Commons License 2022.03.09 0 0 103166

Meglett a probléma forrása: a kuplungharang tengelyén, a racsni mögött van egy rugó-rugótányér-zéger trió. Itt volt a baj, a rugó összeakadt  rugótányérral, és csak úgy-ahogy működött, de inkább nem. Ki kellett peremezni a rugótányért és máris jó lett. Érdekes módon meg kellett még kicsit bővíteni a fordulatszámmérő kihajtás műanyag perselyét, mert nagyon szorosan járt. 

Előzmény: roncsfelújító (103165)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.03.01 0 0 103165

Na igen, egy kis plusz töltés sohasem árt:)

Ez a racsnizás nem jó jel. Valahogy érintkezhet a berúgó fogasívvel? Bár ezt nehezen tudom elképzelni, ha a rugó rendesen visszahúzza. Valamiben viszont megakad. Az a helyzet, hogy csak a kuplung leszerelésével tudod meg az okát, előtte még a fogasívet sem lehet leszerelni, még nagyon belátni sem lehet mögé. Nekem egy kis MZ blokkban a kuplung harang tengelyre csúszó részének a végén a seegergyűrű helye volt kitörve félig-meddig, így az előttem a blokkot összerakó(vagy inkább összelapátoló) nem rakott fel mindent a racsni mögé. Végül is működött, de én a biztonság kedvéért átcseréltem egy jobb állapotú darabra. Ez a letöredezés elvileg típushiba, lehet nálad is van valami hasonló probléma a kuplung mögött.

Előzmény: gyarmatioliver (103164)
gyarmatioliver Creative Commons License 2022.02.28 0 0 103164

Megmondom őszintén, még nem láttam és nem fogtam a kezembe a Trabi foncsort. Illetve de, kb 20 éve, amikor az volt:)

Nem elsősorban a csodát várom tőle, de talán jobb lesz. És, elméletileg marad plusz 5 wattom az akkumulátor töltésére, ami városban még jól jöhet.

Az egész lámpa ötlet innen jött a netről, itt olvastam elégedett hozzászólásokat a témában.

A motorszerelésben addig jutottam, hogy kuplungdeknit leszedtem. Egyelőre elakadtam a berúgó szerkezetnél, mert nem tetszik, amit ott látok. Ha kézzel forgatom a kuplungkosárral a főtengelyt, akkor a kosár mögött egy kis fogaskerék folyamatosan racsnizik. Kibújik a kosár mögül, majd visszaugrik a helyére. Ezt a fogaskereket forgatja a berúgó fogasív. Csak azt nem értem, hogy miért racsnizik egyfolytában, ha nincs lenyomva a berúgókar. És egyébként is, amolyan támolygósan mozog, azt gondolom ezért lehet az, hogy néha a berúgókar megfeszül és csak nagyobb erő hatására ugrik meg. Úgy látom akad a fogasív és a racsni kereke. A fogasív fogbekezdése jó, ellenben a racsnié kicsit viseletesnek látszik.

 

Előzmény: roncsfelújító (103160)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.26 0 0 103163

Nagyon szívesen! Nem egyszerű, de lehet azért jó minőségű alkatrészt szerezni. Az Almot úgy tudom Lengyel gyártmány, az sem lehet rossz. Én ha lényeges alkatrészekről van szó, és lehetőségem van rá akkor személyesen veszem meg. Nem is közvetlenül a boltból, hanem a helyi motoros boltba megrendeltetem, és ha nem tetszik nem veszem meg tőlük. Eladják másnak. Sikeres válogatást!

Előzmény: speedwayracing (103162)
speedwayracing Creative Commons License 2022.02.25 0 0 103162

Köszönöm a segítséget, sajnos nem tudom milyen minőségű van benne, mivel én felujitottkent vettem meg. 

Szeretnék vmi jót venni bele, sajnos nem sok jó tapasztalataim van az itthoni boltokkal, pl a az első linken is már van egy nem valós tétel az INA tűgörgő nem japán hanem az skf csoporthoz tartozik, a másik kedvenc a gyári minőség így küldtek taiwani kuplung lamellat, leszivesebben a boltos fején verném szét mért nem írja ki hogy milyen, de volt pár ilyen frankó tételem sajnos. Egyenlőre az Almot nal vagyok sajnos nem tudok jobbat sajnos.

Köszönöm a segítséged üdv 

Előzmény: roncsfelújító (103161)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.25 0 0 103161

Üdv!

Most milyen gyártmányú dugó van a gépben? Én németet (MZA) vagy hazait (Berta) tennék bele dugattyúból. Ezekkel jók a tapasztalataim.

Ezt a két oldalt néztem az előbb, itt elég jók az alkatrészek. A tűgőrgőre mondjuk nem ír semmi konkrétumot egyik sem. De azt csapágyboltban talán nem nehéz beszerezni. A méretét nem tudom.

https://simson-keletimotor-alkatreszek.hu/etz-112/etz-125-150-27/motorblokk-alkatresz-60

https://futarmotorosbolt.hu/index.php?cPath=41_313&sort=2a&action=lapoz&page=2

 

Előzmény: speedwayracing (103159)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.25 0 0 103160

Hacsak nem belső szimmeringes a motorod akkor a szimmering cserét egyszerűen megoldhatod. A világítás tényleg nem a legjobb, de a keleti típusok között ezért nem olyan rossz az:) Bár egy olyan lendkerékmágneses motor, amelyiknek a mágnesei is erősek tud erősebb fényt produkálni. Az ETZ-m világításával mondjuk semmi bajom, persze az 12 V-os rendszer.

Ezt a Trabant foncsort nagyon dícsérik. A hagyományos foglalat jó hozzá, vagy azt is kell mellé szerezni? Nem tudom, hogy milyen, bár lehet nekem is van, mert van olyan foncsorom, aminek kevésbé púpos hátulja. Az üvegén gondolom van valami halogénes felirat.

Előzmény: gyarmatioliver (103158)
speedwayracing Creative Commons License 2022.02.25 0 0 103159

Üdv mindenkinek. 

Egy kis segítséget szeretnék kérni, ETZ 150 es hez hol lehet kapni valami nagyon jó minőségű dugót gyűrűt, cyapszeget és felső tűgörgőt.

Esetleg a tűgörgő méretet tudja valaki pontosan ❓

Felújítás óta kb 7000 km nel kotyog a csapszeg a dugóban és a tűgorgős kosárban is, pedig kb 30 as adalekolt benzinnel jártam és nem volt gyilkolva sem. Esetleg van e tapasztalat az Álmot dugóval kapcsolatban, esetleg nem próbált valaki 3 gyűrűs dugót használni. Nem az ára számít inkább legyen prémium minőségű alkatrész.

Előre is köszönettel a segítséget. 

gyarmatioliver Creative Commons License 2022.02.25 0 0 103158

A bilincs hullámos részét leflexeltem, mert amiatt nem lehetett eléggé összehúzni. A sörösdoboz már régóta jóbarát, leginkább Riga hengerfej tömítés készül belőle. A paszta linkjét köszönöm. T(udok a létezéséről, de még nem volt a kezemben.) 

Tegnap hajtottam kicsit a gépet, rendben volt minden vele; csak hát a balos szimmering hiba miatt erősen füstöl és emiatt a hiba miatt, a túl sok olajjal együtt lesz kellemetlen a kipufogó tömítetlensége.

Kezdem elhinni mindenkinek, hogy a 45/40-es izzó és a gyári fényszóró együtt .... hát, a Rigáénál végülis jobb:)

Várom már a Trabant halogén foncsort és megvan már a 35/35 H4 jellegű izzó beszerzési forrása is.

Előzmény: roncsfelújító (103157)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.22 0 0 103157

Örülök a sikerednek! Sokszor újra át kell nézni mindent, hogy tényleg jó legyen.

A kipufogót tömítéshez én speciel kipufogó tömítő pasztát ajánlanék FBS helyett. Pl ezt:https://agardiparts.hu/bosal-kipufogo-tomito-paszta-190g?utm_source=google_shopping&utm_medium=cpp&utm_campaign=direct_link&gclid=CjwKCAiAsNKQBhAPEiwAB-I5zWb0BZ0fFIotbIuaRpdFHKVY6G6DRX36yTeTSMBM0NUcv7FPFEP6YBoCjQ4QAvD_BwE

Ha biztosra akarsz menni egy vékony alumínium csíkot tekerhetsz még a csőre a bilincs vastagságában, mondjuk egy sörös dobozból vágva. Ezt mindkét oldalán megkened pasztával majd így ráhúzod a dobot. Ha túl szoros lenne a dob szája azt finoman lehet tágítani egy kicsit, hogy minden beférjen, és ne tolja maga előtt a csőre. Egy agyonhúzott és elgörbült bilincs szintén nem segít, ha nagyon közel vannak a fülei egyengesd meg azokat is előtte, hogy tudjon szorítani.

 

Előzmény: gyarmatioliver (103155)
kgaboroo Creative Commons License 2022.02.21 0 0 103156

A könyököt összetömíteni a dobbal még újkorában sem lehetett rendesen. Mivel nem fix csinálhatsz bármit, kimozogja a tömítést.

 

Előzmény: gyarmatioliver (103155)
gyarmatioliver Creative Commons License 2022.02.21 0 0 103155

Urak!

 

Köszönöm, hogy segítettek a probléma megoldásában.

 

A megoldás megszületett, valójában 2 probléma volt egyszerre.

 

Az első  és legfontosabb, én magam: észre kellett volna vennem, hogy mégsem a jó színű vezeték megy a visszajelzőre. Ezzel el is mondtam mindent....

A második, hogy megzavart a korai és kései TS-ek visszajelző funkciójának változása, ez sokáig nem esett le. A neten elérhető rajzok ugyan mutatják, de az enyémet az előző tulaj megvariálta. Úgy figyeltem meg, hogy a netes rajzok  a korai változatot írják le - valójában nem nagy kaland észrevenni, de nekem hiányzott az isteni szikra:)

 

Összefoglalva: én voltam a hibás, egyszemélyileg, mert nem ellenőriztem KELLŐKÉPPEN, melyik szín honnan hova megy, vagy a megvariáltság okán melyik szín mire változott.

 

Akkora lendületbe jöttem, hogy még az üresjelző is elkészült. 

 

Egyetlen dolog maradt, ami bosszant: nem a feleslegesen megvett másik feszszabályzó, hanem annak mérethelyessége. 

Tipikusan a "mérd sublerral, jelöld krétával, vágd baltával" folyamat eredménye. Bár, működik.

 

Következő projektem a kipufogó könyök-hangtompító találkozásának letömítése. Sajnos kicsit kifúj, csepeg az olaj.

Azbesztzsinór persze nem fér oda, jobban bedugni nincs értelme a könyököt a dobba. Valami jó szorítás plusz letömítés kombón töröm  fejem: azbesztzsinór bandázs a könyökre, ahol bebújik a dobba, ezt megkenni FBS-sel  végül aluszalaggal leragasztani a gányolást, hogy nem látszódjék.

 

Vagy....?

 

Előzmény: kgaboroo (103153)
roncsfelújító Creative Commons License 2022.02.19 0 0 103154

Érdekes ez a hiba, de egyszerűen ki lehet zárni a kábelcserét, ha lámpa nélkül járatva nézed, ugye akkor nem kéne a km óra megvilágításnak működnie. Ha mégis, akkor a vezetékek bekötését kell átnézned.

De az is érdekes, ahogy írtad, mert először az új észrevételednél arról írsz, hogy ,,a km óra háttérvilágítása alapjàraton bekapcsol, gázadásra eltűnik", aztán a végén ,,Alapjáraton ugyanis nem világít, csak a valódi töltésjelző. "

Ez két ellentétes jelenség. Én az első esetet tartom valószínűbbnek, a végét pedig talán elírtad, vagy valamit nagyon félreértek:)

Előzmény: gyarmatioliver (103152)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!