Keresés

Részletes keresés

Villámhetes Creative Commons License 2024.03.23 0 2 106423
IZé Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106422

A fordító egyre jobban fordít szakszavakat is (bár most láttam "hézagprofil" --> valójában űrszelvény lenne magyarul), de a csuklót lefordíthatta volna normálisan. Jó hogy megnézted!

Mert ez azért érdekes, hiszen akkor a kutya bent állhatott az utastérben, és úgy érezte a feszültségkülönbséget. Tehát nem a földhöz képest! Ezek után az az intézkedés, hogy a kocsik csak dízel meghajtással mennek, érdekes. Vagy ez duobusz, tehát a dízelmotor közvetlenül hajtja a kerekeket?

Előzmény: gallo (106418)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106421

900 000 vagy 900 e km a 900 helyett

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106420)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106420

900 km-mel ami a nem rohanós, rövid üzemidös kisvárosi üzemeknél elfogadható érték.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106419)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106419

Ebből a típusból a 171-est tették el, máshol se járt tudtommal

Berkhof ap csuklós troli.

Közel 22 év szolgálat után 2023 januárjában búcsúzott a típus.

Előzmény: IZé (106417)
gallo Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106418

Megnéztem az eredetit, mert ez a "kötés" szó zavaró volt. A csukló körüli résznél volt érzékelhető a feszültség. 

 

Szegény négylábúak. Idegesek lehettek tőle. Íme a 647. érv a kutyák mellett :) 

Előzmény: IZé (106417)
IZé Creative Commons License 2024.03.22 0 0 106417

Érdekes dolgok - Testkötés vizsgálat kutyákkal:

 

2006. október 31-e óta mind a 15 Berkhof Premier AT 18 trolibusz biztonsági okokból parkol, és csak szükség esetén használják csúcsforgalom idején, de akkor kizárólag dízel meghajtással.
A leállás oka, hogy 50 volt körüli feszültség keletkezett a kötés területén. A kutyás utasok fedezték fel ezt a hibát, mert a négylábúak féltek beszállni a szóban forgó kocsikba. Ugyanakkor egy műhely alkalmazottja munka közben vette észre a feszültséget, amikor ő maga is kisebb áramütést kapott. Az SWS ezután azonnali hatállyal kivonta az összes járművet az elektromos üzemből.

 

(Automata fordítással) Eredeti: http://www.obus.info/obus/solingen/berkhof/

gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.03.21 0 4 106416

Szerintem épülhetne, de nagy valószínűség szerint hiába épülne, mert a ZIU-5 sorsára jutna a kocsi, már ami az utcai szereplést illeti.

A telepen belüli mozgásra pedig elégséges az, amit kap. Később, ha egyszer más szelek fognak fújni ezen a téren, még mindig megoldható az általad is felvázolt megoldás.

Előzmény: 7-es troli (106413)
John Howard Creative Commons License 2024.03.21 0 3 106415

Ez a kérdés engem is jó ideje foglalkoztat. Az MTB folyamatban levő "mozgásképessé tételéről" pedig mind műszakilag, mind használati értékét tekintve van véleményem - de ezt itt biztosan nem fogom leírni... Sorry... :-/

Előzmény: 7-es troli (106413)
f_zoli Creative Commons License 2024.03.21 0 4 106414

"hasonlóan a pótkocsin való utasszállításhoz."

(Jogos, elvégre a közmondásosan elmaradott és szabályozatlan  Münchenben is kilyukad ettől a téridő-kontinuum)

Előzmény: Gordon Zsigmond (106406)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.21 0 3 106413

Valamit akkor felreerthettél A bejegyzéseimből.

tudom h eltér a kettő.

A kérdés, ha a hatóság elfogadott, jóvá hagyott egy módosított ziu hajtást az ik60T-be, akkor miért nem épülhet be ugyanaz az MTB82be? 

nem tudom másképp leírni újra…

Előzmény: gumikrumpli74 (106412)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.03.21 0 2 106412

Nem ugyanaz. Az IK-60T hajtása egy ZIU-9 jellegű motor, az MTB hajtása pedig egy NLE-ből kinyert akkumulátor.

Előzmény: 7-es troli (106411)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.21 0 2 106411

Tisztában vagyok vele, h a szélessége okoz fejtörést ill akadályt egy esetleges forgalomba adásának mindkét troli esetében: MTB82, ZIU5.

 

A lényeg pont az a hozzászólásomban, hogy miért nem épülhet be ugyanaz a hajtás az MTB vázãba, mint az Ik60T-be? Hiszen ha a jogszabályok nem teszik lehetővé az egyiknél a régi eredeti hajtás alkalmazásãt, akkor valószínűleg a másikba sem Lehet. Azt meg nem hiszem, hogy bármiféle változás bekövetkezne jogi fronton ami engedékenyebb lesz.
Most pedig kerül bele ideiglenesen az MTB-be akksis hajtás, mert az eredeti dolgok nem beszerezhetőek.(legalábbis ez volt korábban a kommunikáció)

Előzmény: gumikrumpli74 (106404)
TWdoktor Creative Commons License 2024.03.21 0 2 106410

Nem kell állományba venni, a Nepper jelenleg is dolgozik megbízásos alapon.:) Bírom az NKH, vagy mi ekézését... de igaza van.

 

Előzmény: A210 820 08 21 (106409)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.03.21 0 9 106409

Egy karakán vezető kellene a megfelelő hatóságnál, aki igenis kiadná az egyedi engedélyeket ezekre a gépekre, beleértve az öreg trolikat, meg a duplacsuklóst is.

Ahogy mondod, az a párezer kilométer évente nem sok vizet zavarna, de rengeteg embernek okoznának örömet az utcán ezek a járgányok.

Vagy még azt tudnám elképzelni, hogy vegye állományba a BKV a Becsületesneppert. Ahogy ő tudja ekézni a közlekedési hatóságokat, úgy senki más nem tudja és néha nem is eredménytelenül... :-P

Előzmény: torqmatic (106407)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2024.03.21 0 2 106408

"És igen, van földelőlánc is a hanghatások kedvéért - bár az meg inkább kockaköves úton érvényesülne..."

 

Szuper! Én a Bástya utcában gyerekeskedtem, akkor már aszfaltozott volt a Kecskeméti utca, mégis a mai napig a fülemben van az elhúzó 74-esek hangja, jól szólt az ott is.

Előzmény: John Howard (106397)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.21 0 6 106407

Szerintem csak akarat kérdése lenne: ha több EU-s országban is megy, akkor itt is menne. Ráadásul az MTB troli esetén kemény 65 mm túlméretről van szó, ez azért nem akkora "extremitás", mint mondjuk egy duplacsuklós...

Előzmény: Gordon Zsigmond (106406)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.21 0 0 106406

Van egy olyan tippem, hogy a túlméretes járművet és az utasszállítást nem sikerül közös nevezőre hozni... hasonlóan a pótkocsin való utasszállításhoz.

Előzmény: torqmatic (106405)
torqmatic Creative Commons License 2024.03.21 0 10 106405

Adódik a (költői) kérdés, hogy ha egyéb, a megengedettnél szélesebb járművek (például autódaruk) útvonalengedéllyel simán közlekedhetnek, akkor egy sokkal ritkábban és egy jóval behatároltabb területre korlátozott nosztalgia troli miért nem...

Előzmény: gumikrumpli74 (106404)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2024.03.21 0 4 106404

Nem a hajtás ott a legfőbb probléma, hanem a kocsiszekrény szélessége. Pontosan ez miatt nem közlekedhet a ZIU-5 sem, pedig az (elvileg) üzemképes.

Az IK-60T szélessége nem probléma, az belefér a szabályzatba.

Előzmény: 7-es troli (106400)
n-misi Creative Commons License 2024.03.21 0 13 106403

SORozatosan rójja a próba köröket Szegeden valamelyik SOR.

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.03.21 0 1 106402

Huhh, az a MAZ 103T troli...

Előzmény: Piszkozat (106398)
Peraltada Creative Commons License 2024.03.21 -1 2 106401

Csak ennyi érdekelt volna. Köszönöm. Kár hogy nem sikerült személyeskedés nélkül válaszolni és támadásnak tekintetted a hozzászólást egy féléves nickkel rendelkező 15 éve fórumozó egyedtől. Nem annak szántam. 

Várom a debütálást a nosztalgiaüzemben.

Előzmény: John Howard (106397)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.21 0 6 106400

én nagyon orulok, hogy a 60T működőképes lett!

 

Ha ez a hajtás beválik, életképes lesz, meg végre erre rã mondta az áment a közlekedési hatóság, akkor miért nem kerülhet bele ugyanez az MTB82-be?

Ott is maga a jármű a fontos, es hogy lehessen vele troliként utazni. Tudom, az sem mehet jelenleg utcára, de telepen belüli mozgásra is jobb, tartósabb, hosszútávú megoldás lenne, mint az akksis önjáró dolog.

 

egyebkent a ziu5 telepen belül miért nem közlekedhet utasokkal pl évente 2-3 napon keresztül? Ennek is van jogi akadálya? 

Előzmény: John Howard (106397)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.21 0 9 106399

Sajnos utcára semmilyen módon nem mehet a méretei miatt.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Minden méretű, vagy majdnem minden méretű jármű mehet utcára is a megfelelő közúti engedélyek birtokában.

Legyen az súly vagy méret korlátozás.

Vannak cégek melyek pont ebből élnek.

Jól.

Előzmény: Peraltada (106396)
Piszkozat Creative Commons License 2024.03.21 0 8 106398

A Ziu 5 bürokratikus útvesztőben való elvesztéséről nekem mindig a 2009-es szegedi trolis nyílt nap fog eszembe jutni.. 

 

Előzmény: Peraltada (106396)
John Howard Creative Commons License 2024.03.21 -3 5 106397

"Imádom", amikor csak a fanyalgás jön egy-egy megjegyzésre, amit olykor támadásként is fel lehet fogni. Egy szóval nem írtam, hogy nem lenne publikus a hajtásrendszer kialakítása. Sőt, határozottan azt írtam, hogy mindenhol igyekeztünk korhűen, vagy legalább ahhoz közel állóan megvalósítani a kocsit. De úgy gondolom, nem tartozik ide (sem a terjedelmi korlátok, sem a topik alaphangja miatt), hogy _pontosan_ hogyan is működik. Ahogy Lacus is írta, előtét-ellenállásos, kontaktoros a hajtás. (Egyébként ki mit ért "hajtásrendszer" alatt? Gyanítom, hogy az itt jelenlevők többsége egészen mást, mint én...) Nem tudom, hogy ez a "Siemens-hajtás" (ez mi lenne egyébként?) honnan jött be a képe, amióta (úgy 15-17 éve) mi ezzel a kocsival egyáltalán foglalkozunk, fel sem merült ilyen. Ha "kiegyezel" egy "módosított ZIU-hajtással" (mily' megtisztelő is ez itt felém/felénk egy féléves nick-től...), akkor megnyugtatlak, az. De ez miért is olyan fontos? A megjelenésre helyeztük a hangsúlyt, remélem, nem baj. Hogy műszakilag az eredetihez közel álló vezérlési rendszert sikerült megvalósítani, az külön öröm - bár semmi kivetnivalót nem látnék egy IGBT-s aszinkron motoros hajtásrendszerben, meg szervókormányban sem. És igen, van földelőlánc is a hanghatások kedvéért - bár az meg inkább kockaköves úton érvényesülne...

Előzmény: Peraltada (106391)
Peraltada Creative Commons License 2024.03.21 0 5 106396

Modulo-hajtást kap, hogy a telephelyen mozogni tudjon. Sajnos utcára semmilyen módon nem mehet a méretei miatt. Emiatt még értékesebb a szememben az a sok-sok évvel ezelőtti trolinap, amikor a ZIU-5-tel utazhattam, mert az is ebben a cipőben jár sajnos. 

Előzmény: A210 820 08 21 (106393)
Peraltada Creative Commons License 2024.03.21 -1 4 106395

Köszönöm, ez jó hír. Hajtómotor milyen típus?

Még egyszer: nem az MTB hajtást hiányolom. Olyan már az oroszoknál sincs. Csak hasonló legyen. Az OFF TR5-nél is tökéletes kompromisszum a Csepel-motor, vagy a replika 556-nál a D10 (ott inkább a váltóval van bajom, de azon lehet később segíteni). Sokan a ZIU-k T5C5 ajtóitól már hiperventilláltak, szerintem meg elfogadható kompromisszum.

Én is örülök, hogy megy a 60T, nekem az a lényeg, hogy ne legyen restomod. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106394)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.21 -1 7 106394

A járműbe nem eredeti de korhűnek tekinthető, kontaktoros-ellenàllásos vezérlés kerül, került.

Az MTB fog mozogni, más koncepció szerint, egy elektromos busz hajtással.

A nápolyi trolik érkezésérôl nem tudok, a vasúti szállítás szerintem nem valószínû.

Előzmény: Peraltada (106391)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!