Olyan tanulók jelentkezését várom, akik a budapesti Csigavér autósiskolánál tanulnak, vagy végeztek, és úgy érzik, hogy a 10 óra ingyen vezetéssel, a gyanúsan sok pótórákkal és bukásokkal, illetve az adóvisszatérítéssel kapcsolatos okmányokkal stb. becsapták. Jelentkezni lehet az alábbi e-mail címen. Az ügyben teljes anonimitást garantálunk! drzota@totalcar.hu
Hogy? Lemaradtam valamiről? Már nem 9+1 a rutin (a 10-ben vizsga)? Mert akkor baj van, ha ez nem változott meg. A mi időnkben egyébként engem az első percben már nyomtak is a forgalomba, és én sem vezettem még akkor egyáltalán. De nekem jó oktatóm volt. Ha lehet, csak szakemberrel gyakorolj, aki a rossz beidegződésekre is figyel vagy akinek vannak vizsga tapasztalatai. VÁLTS feltétlenül oktatót !!! Mert ez bevisz a csőbe és csak bux lesz belőle, ami neked még rosszabb, mint az óravásárlás. Ha azon jár az eszed, hogy ki mit gondol és tesz (mármint az oktatód), akkor nem a vezetésre figyelsz és így az oktatás nem ér semmit! egyébként a gyakorlást csak akkor kell felfüggeszteni, ha krónikusan nem megy, és akkor is más modszerrel kell a feladatot megközelíteni!
Nem csak türelmetlen az oktatód, hanem barom is. Először is, ha valaki jó abban, amit csinál, azt elég, ha mások mondják róla. Saját szájból kicsit hiteltelen :)
Másodszor: tudom, hogy manapság nagy divat már az első óra után kivinni a tanulókat a forgalomba, emiatt Neked nem is kell izgulnod, hiszen nála is ott a pedál, meg minden, de akkor sem kéne erőltetnie. Az én oktatóm szinte betegesen becsületesen csinált mindnt, vagyis eltöltötte velem tisztességesen az első 10 órát a rutinpályán, merthogy ugyebár ott a rutinvizsgára gyakorlunk, és 10 órát. Nem megosztva a 10 órát már a későbbi forgalomra való gyakorlásra! Ezután elsőre meglett a rutin, mire értelemszerűen és szabályosan kimentünk a forgalomba. Ennek ez a menete. Szóval biztos megvan az értelme a "mélyvíz-taktikának" is, de nálam működött a dolog szabályosan is, minden meglett elsőre, idegeskedés és türelmetlenkedés nélkül. Egyébként mindenkinek megvan a saját tempója, ne nézd, ki hol tart, mert ideges leszel :))
Az én oktatóm mindig azt mondta, hogy mindenki meg tud tanulni vezetni, még akkor is, ha 150 órát kell kint lenni. És a kötelező 30 igenis kevés, ne szégyellj pluszórákat venni. És válts oktatót. Szemrebbenés nélkül.
Ha még nem vagy készen az újabb feladatokra, nem szabadna erőltetnie.
Sajnos olyan, mint a rossz tanár, mert magából indul ki...
Gyakorlat teszi a mestert.
Én a jogsi megszerzése után 1 héttel már 2x jobban vezettem, mivel minden nap kellett.
Vagy egy barátoddal kellene gyakorolnod, vagy ha az oktatód nem változik, akkor váltani másikra. Az iskolában ezt nem veszik rossz néven, csak az oktatód :-)
Na felélesztem egy kicsit ezt a topicot.
Ismeri valaki a Károlyi iskolát a Tompa utcában? Eddig nagyon meg voltam elégedve velük, Kresz azonnal elsőre. De aztán jött a vezetés, és elég felemás érzéseim lettek. Egy állítólag nagyon jó oktatót kaptam, legalábbis az oktató önmagát nagyon sokszor megdicséri. És hogy ő mennyivel jobb, mint más iskoláknál levők.
Na ezt én nem teljesen így látom.
Tudni kell, hogy én soha nem vezettem, autónk sincs. Tehát nekem minden új.
Meg talán nem is vagyok olyan ügyes, mint már nem tudom.
Állandóan azzal van elfoglalva, hogy hol tartanak mások, és én hol tartok. Meg ennyi és ennyi óra után már hol kellene tartani. Minden rutin feladatot megcsinálunk órán, de csak egyszer, max. 2x. De semmit nem gyakorolunk be. Én mondjuk ha oktató lennék, addig nem kezdenék új feladatba, míg mondjuk az előzőt egyetlenegyszer sem sikerült jól végrehajtani. Még azt is pedzegettem, hogy én annyi órát kifizetek, amennyire csak szükségem lesz. Tehát nem célom 10 óra alatt megtanulni.
Már a második órától kint megyünk a forgalomban, holott még mindig pedál kezelési gondjaim vannak. Szerintem ez a többi autós védelmében, és a sajátomban is korai. Lehet, hogy aki már vezetett, annak jó, de aki még soha? A múltkor véletlenül beletapostam a fékbe menet közben, (akkor volt a második alkalom), tiszta ideg lett. Nyilván. DE mit is keresek én még a forgalomban? Szívesen vennék véleményeket, akár pro, akár kontra.
Ez a 2-3 hetes vizsgaidőpont várakozás ismerős, az oktatóm ezt úgy küszöbölte ki, hogy jó előre lejelentette az embereket. Kicsit meg is lepődtem, amikor a legeslegelső órán(!), még azelőtt, hogy egy métert is vezettem volna, közölte, hogy két hét múlvára bejelentett rutin vizsgára :))))
Nem az Én hibám volt, az oktatómnak nagyon sok tanulója volt, ezért hetente tudott adni órákat, valamint a Közlekedés Felügyeletnél vizsgaidőpontokat is 3 hétre előre adtak a sok tanuló miatt
Mindenből elsőre átmentem, rendesek és korrektek voltak.
95-100.000 között jött ki így is (2003.06.26 - 2003.12.06.)
Mazsola-Tanodába jártam, mind az elméleti, mind a gyakorlati oktatók nagyon rendesek és segítőkészségesek voltak. Jól szervezett volt, csak rengeteg tanulójuk van, bár ez nekik nem okozott csalódást :-)
Vezetésre Engel György tanított, nagyon profi, tudom ajánlani mindenkinek!
Nyugis, türelmes és nagyon rendes, ha Te is az vagy vele :-)
Ha látja az elszántságot és az igykezetet, mindenben 100%-os partner.
Persze ez csak egy vélemény, lehetnek mások, akiknek Ők nem tetszettek...
Fel kéne éleszteni ezt a topicot, tök jó volt olvasnom, amikor még nem volt jogsim. Biztos más is örülne, ha "szenvedései" közben ilyeneket olvasna... Senki nem csinál mostanában jogsit magának?
Iskolát nem tudok, de ne feledd, hogy majdnem mindegy, hol "töltöd le" a nyolc kötelező elméleti órát, ha utána a város másik felébe kell járnod hónapokig vezetni, tehát ezt mindenképpen kérdezd meg az iskolában!
Sorrend (amennyire emlékszem): Kresz-vizsga, Rutin vizsga, Forgalmi vizsga. Vöröskeresztes vizsga eközben bármikor, de úgy emlékszem, az utolsó vizsgára már meg kell, hogy legyen. Szóval csak a vöröskeresztes vizsga mehet "párhuzamosan", a többit sorban kell nyomni, minden vizsga előfeltétele a következőnek. Az "előredolgozás", azaz sutyiban vezetésgyakorlás baráttal/apukával/stb. sokak szerint hasznos, sokak szerint káros, ezt neked kell eldöntened, hogy akarod-e így "gyorsítani", mert úgy vettem ki szavaidból, hogy sietsz... Egy biztos, kapkodni nem érdemes, de le lehet nyomni az egészet akár egy-két hónap alatt is.
És biza a jogsi tudtommal 100 körül kering árban erősen, de van mindenféle kedvezmény az iskoláknál, nekem pl. mindennel együtt tavaly 84-re jött ki (kedvezményekkel)
Igen, de az enyém papír szerint sajnos kiesik. Mivel papírja 125-ös (de 150-es, de ez meg most mellékes), és A korl.-ra járok(nék). Szóval ez nem járható út.
Helyzetemet röviden vázolnám, szűrjétek le amit kell, én már úgyis iszom a levét a nem körültekintő suliválasztásnak.
Azt mondják, az idő pénz. Motorosnál meg háát.. az idő elveszett lehetőség, a motoros nem muszájból vizsgázik -> 99% élvezeti cikknek tartja a bringát.
Namost a helyzet az, hogy a kresz megvan, de az autósiskola nem az én hanyagságomból (én csak követtem a tanfolyami útmutatót) húzott rajta 1,5 hetet. Szerény véleményem szerint már lassan meglehetne a rutin vizsgám is, de még oktatómotor sincs. Beiratkozáskor és utána is, több alkalommal is szóba hoztam, hogy legjobb tudomásom szerint nekem magas lesz az oktatómotor, válasz: nem baj megoldjuk. Teltek a hetek, 20-án vizsgáztam kreszből, csak ezután mutathattam be: hogy a motor tényleg magas. Oktató: Itt egy másik, jé, pont jó. De a böki az, hogy nem a sulié, utánanéz ki/mi/hogy, hívjam majd 5 nap mulva, addigra megtudja mi, hogy lesz. A gyak. képzést adó iskola említette a tanuló átadást, az oktató azt sem tudta mi ez. (???!) Hívtam 6 nap mulva, közölte, hogy majd újabb 2 nap mulva hívjam, mert még nincs semmi infó. A gyak. iskolának még be sem fizettem, mert nem tudnak ők sem semmit. Összegezve majd’ 3 hetet nyultak le az én időmből, s egyre inkább olyan érzésem van, hogy bizony még augusztusban is a jogsimért fogok telefonálgatni, és már tökre elment a kedvem az egésztől. Az iskolában nem mondják meg egyértelműen, mégis mennyit fizetek, és azt hogyan (bánná a fene befizetem én egyben is, csak mondanák már mennyit, mert a családi kasszát mégsem hurcolhatom magammal), meg egyáltalán ők kenegetnek az oktatóra, aki meg nem tud semmit semmiről. Nem tudom meddig akarják még ezt, de kicsit elegem van.
Van valakinek erre valami 5lete? Nem akarok beinteni az oktatónak sem, mert nem biztos hogy az Ő hibája, de azért ennyi idő alatt már én is kiderítettem volna kié az a bizonyos moci, másrészt "naponta" találkoznék vele úgyis a tanpályán. Ha van köztetek motoros oktató, vagy akinek van ebben némi tapasztalata, köszönettel venném, ha hozzáfűzné a véleményét, vagy hogyan megy az ilyesmi. Köszönöm. Bocs a terjedelemért.
Nem tudom hogy kérdezte-e már valaki ha igen akkor bocs..
szóval azt szeretném megtudni hogy mostanság mi a korhatály a "B" kategóriás jogsi megszerzéséhez?
Hi.Hasonló cipőben járok, oktatomat inkább a pénz erdekli mint az igazi oktatás, szerinte " én azért vagyok, hogy a kocsit védjen te kell megtanulj vezetni"- hát erre való a tisztelt oktató, pedagogiából 0a3 az iljen.
Sziasztok, aki most készül annak üzenném a Csigavér iskolát nagy ivben kerülje el.Az oktató alkalmatlansága miatt a párom iskolát váltott, erre nem hoyg átmentek bunkóba,de még az akciós ár különbözetét is kifzetteték vele.Hogy ezt mennyire jogosan még nem tudom,de messzir ekerüljétek!
Ha bízol az oktatódban akkor tőle próbáld megtudni hogy arrafelé mennyire "él" még a korrupció. Nekem nem kellett fizetnem, és nem is vágtak el. Pedig nem voltam hiper-ügyes. Több ilyen példát is tudok, tehát hajlamos vagyok azt hinni hogy tényleg kezdenek kihalni a lefizethető vizsgáztatók.
Persze dögivel hallani ellenpéldát is... bár sokszor a megbuktatott tanulók magyarázzák ki magukat hogy "azé' buktam meg a vizsgán mer' nem fizettem".
Én is a NON-STOPnál vagyok, én is csak dicsérni tudom!
Már túl vagyok a KRESZen, eü-n, rutinon, és épp a forgalomban bénázok. Kicsit megnyugtatott a sok hozzászólás, hogy nem én vagyok a világtörénelemben az egyetlen, akinek gondja van pl. index balra+balra bekanyarodás+közben index jobbra+azonnal egy sávot jobbra ki, mert persze kanyarodás közben már látni fogom, hogy ahova kanyarodok (baloldali sáv), az nemsokára megszűnik, ezért már balra kanyarodás közben kanyarodjak jobbra is :)) Hát szóval ilyesmikre azért tényleg kevés az a 30 (20) óra.
Az oktatóm már az elején megmondta, hogy mostanában nagyon buktatnak, és 30 óra alatt nem lehet megtanulni vezetni... Eddig ugyan minden meglett elsőre, de tudom, hogy a forgalomban még bőven megvágnának, úgyhogy nem kapkodok a vizsgával, fógok pár órát venni előtte.
Ja, és akinek segítség az autósiskola választáshoz:
A NON STOP iskola a Klinikáknál van, a rutin+forgalom is ehhez közel, a Népligetnél. Az oktatás jó volt, az eü-t helyben csinálták(!), legalábbis tavaly novemberben még így volt. Egy valódi vöröskeresztes ürge tartja a tanfolyamot (nagyon jól), és egy másik, jóindulatú vöröskeresztes vizsgáztat. Mindezt időben nagyon közel egymáshoz (2Xkb. 4 óra, a második alkalom után kb. fél-egy órával már vizsga(!!!), ezt természetesen figyelembe veszik a vizsga szigorúságában is... Mindenki átment...!)
Orvosi is helyben (bár ez szoks szinte mindenhol), cserébe 1-2 szombaton is be kell menni hajnali 7-re, majd' meghaltam, de végülis ki lehet bírni.
Az oktatóm korrekt, még azt is mondta, hogy ezembe ne jusson pénzt hozni a rutin vizsgára. Az meg is lett, de most nem tudom, hogy akkor azért a forgalmit lehetne-e kenni egy kicsit olajjal, jót tenne. Majd kipuhatolom :)
Szerintetek ma már tényleg nem "divat"? Én szívesen áldozok rá, ha egy kis jóindulatot kapok cserébe (nyilván ha f*szságot csinálok, akkor húzzon meg).
A neten találtam, a www.jogsicentrum.hu cím alatt, hogy a sofőriskolában a jogosítványra jelentkezők közül kisorsolnak egy Suzuki Wagont.
Meg kéne tudni, hogy oltári átverés-e, vagy tényleg igaz, mert elsőre elég nehezen hihető!