Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zsuppim Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33672

Valami nem stimmel a matekban!

 

"Ha mondjuk a motor élettartama a harmadára csökken, abban még bőven benne van ez a 70 ezer kilométer." -Ha egy motor 300000 km-re van tervezve és annak harmadára csökken az élettartama, akkor az barátok között is 100000 km ( 500000 km-nél meg ~166666 km ) !!!!! Én 190000-nél járok. Most akkor mi van? 

 

"Teljesítmény kontra környezetszennyezés kontra élettartam -- ez a három paraméter egymás ellen játszik. Ha az egyiken javítunk, a másik kettő romlani fog. Ha nagyon durván nyúlunk bele, akkor a nyereség mellett a veszteségeink is durván nőnek." - ez így nem igaz! Az élettartam csökkenhet, ha gyilkolod, vagy túlhúzod, de a nagyobb teljesítmény nem feltétlenül jár nagyobb környezetterheléssel! Az enyém már nem 106 lovas, nem füstöl, nem kormol és ~0,5 literrel kevesebbet fogyaszt dinamikusan vezetve. Környezetvédelmi mérésnél sem mutatott semmi drasztikus értéket, sima zöld matrica jár rá. Ja és nyugodtan végighúzhatom a lökhárító alján az ujjamat, nem lesz kormos.

 

 

Előzmény: stevie-13 (33671)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33671

Aha mechanikai hibával több mint 70000 km-t elautózok ugye?   Álomvilágban élsz

 

 

Ezeknek a motoroknakk az élettartama legalább 300 ezer kilométer, de inkább 500 ezer. Ha mondjuk a motor élettartama a harmadára csökken, abban még bőven benne van ez a 70 ezer kilométer. Tehát ebből kár kiindulni.

 

Ha egy motornak megváltozik a hangszíne, akkor ott valamibe alaposan belenyúltak. Egy ésszel végzett, fékpados méréssel finomszabályozott chippelés még beleférhet, de annak is ára van. Teljesítmény kontra környezetszennyezés kontra élettartam -- ez a három paraméter egymás ellen játszik. Ha az egyiken javítunk, a másik kettő romlani fog. Ha nagyon durván nyúlunk bele, akkor a nyereség mellett a veszteségeink is durván nőnek.

 

 

Előzmény: Zsuppim (33665)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33670

????

 

 

Teljesítmény üzemanyagból lesz. Üzemanyag = gázolaj + levegő. A gázolaj mennyisége növelhető, ha arányosan növeljük a levegő mennyiségét. Erre való a turbó.

 

A chiptuning turbós autóknál arról szól, hogy a turbó szállítson több levegőt. Ennek módszere, hogy vagy a lefujószelep karakterisztikájába nyúlunk bele, vagy a turbó geometriájába. De mindenképp a gyári beállításnál több levegőt várunk a turbótól. (Aztán ehhez lehet több gázolajat adagolni.)

 

Az egyszerűség kedvéért tekintsük úgy, hogy 20% teljesítménynövekedéshez 20%kal több üzemanyag, ahhoz 20%-kal több levegő kell.

 

A magyar chiptunerek nagyon bátrak, és el is engedik ide a turbónyomást. (Vagy többet pörög, vagy nyitottabb geometriával.) Semmi gond, van benne ennyi tartalék. És ez igaz is.

 

Csakhogy a tengerszinten mért légnyomás ezer méterenként 10%-ot csökken. Ezt a vezérlés pontosan érzékeli is, és ilyenkor megkéri a turbót, hogy dolgozzon 10 százalékkal többet, hogy meglegyen az az oxigén, ami az üzemanyag elégetéséhez kell. 2000 méteren már 20 százalékot kell pótolni.

 

És egy meredekebb autópályás emelkedőn egy 1.5-ös dCi egy Grand Scénic-ben eleve közel maximális terhelésen megy.

 

Ha feltételezünk egy 2000 méteren futó autpályát ("nálatok" ez nem valami rendkívüli), akkor kezd kiderülni, mi a baj.

 

Sík útra, teljes terhelésre tehát kéne "1 egység" levegő. A chiptuning miatt nem 1-et kap a vezérlés, hanem 1.2-t. Az alacsony légnyomás miatt erre kér még rá újabb 20 százalékot. Ez már 1.44.

 

Ha mondjuk 30 százalékot húz a bátor chippes, és te meg a Großglockner-Hochalpenstraße-n akarsz átkelni (3798 m), akkor utána jön a turbócsere.

 

A több üzemanyag elégetése nagyobb hőterheléssel is jár.

 

Az első generációs VW TDI-k ezt simán bírták.

 

Egy eleve érzékeny 1.5 dCi... hm.

 

Inkább a felni. Az legalább szép :-)

 

 

 

 

Előzmény: Batman72 (33667)
Trotter66 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33669

Batman:

Én nem tenném. De ez szigorúan magánvélemény. Nekem speciel egykilences van, abban meg van power csip nélkül is. Több power-re meg nem vágyok. A reggeli álmos rutintalan tötymörgők lelépéséhez untig elég.

Az meg nem zavar, hogy lelép egy egyötös, vagy bármi is. Ez nem versenyautó.  Ugyanakkor az sem zavar, ha valaki csippelteti. Ez is magánügy.

 

Szóval, kérdeztél én meg őszintén válaszolok. :)

Előzmény: Batman72 (33668)
Batman72 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33668

Mester,persze,hogy csak én használom! :)

Néha az asszony is,mondjuk évente 2X. :)

Nem szereti.

Nagy,le van sötétítve,szóval rettenetesen utálja vezetni.  :)))

 

Szóval,mi legyen?

 

Ezeket olvasva bátorodtam fel:

 

http://www.autochip.hu/chiptuning-referencia

 

Pro és kontra?

Előzmény: Trotter66 (33654)
Batman72 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33667

????

Előzmény: stevie-13 (33658)
Zsuppim Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33666

Ne haragudj, de ha 1200-as fordulatról erőből húz ( gyárilag 1800-tól indul és 2000-től volt ereje ) per pillanat és ezt én nem használom ki, akkor nálad mit takar  a "Neked úgy belebarmoltak a paramétertáblázatba, hogy alul elment a meglévő erő"  okoskodásod?     

Előzmény: stevie-13 (33662)
Zsuppim Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33665

Aha mechanikai hibával több mint 70000 km-t elautózok ugye?   Álomvilágban élsz

Előzmény: stevie-13 (33661)
vidiadv Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33664

Automata klímás a géped ?

Előzmény: Dan2013 (33640)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33663

ok köszi

Előzmény: develooper (33652)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33662

Ellenőrizd már légyszives hogy egy 2012-es bármekkora köbcentis diesel motor honnan kezd el rendesen húzni

 

 

Ezeknek azonban semmi közük a te motorodhoz.

 

Neked úgy belebarmoltak a paramétertáblázatba, hogy alul elment a meglévő erő.

 

Gondolom, ezt is megmagyarázták.

 

Előzmény: Zsuppim (33660)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33661

"Szinte biztosan" nincs semmivel gond, mert a feltettük gépre, kiolvasták oda-vissza

 

 

A mechanikai hibákat nem jelzi a diagnosztika. (Viszont pontosan jelzi a füled.)

Előzmény: Zsuppim (33659)
Zsuppim Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33660

Mert neked ilyen béa karakterisztikát rajzoltak. Már elnézést." - na megint kellet okoskodni....

 

Ellenőrizd már légyszives hogy egy 2012-es bármekkora köbcentis diesel motor honnan kezd el rendesen húzni ( pl: Vw passat 1200-as fordulatról, Vw T5 1000-es fordulatról ), de továbbmegyek a 1.5 dci 110le-s fluence is 1200-as fordulatról húz. Biztosan a bénán rajzolt karakterisztika miatt.

Előzmény: stevie-13 (33657)
Zsuppim Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33659

"Ha megváltoziik a motor hangszíne, az szinte biztosan azt jelzi, hogy valami nem optimálisan működik."  -  gondolkozz csak mélyen. "Szinte biztosan" nincs semmivel gond, mert a feltettük gépre, kiolvasták oda-vissza ( különös figyelmet fordítva a befecskendezés és a turbónyomás adataira - minden adat a gyári határértékeken belül volt természetesen ), nem volt hiba sehol. Tudod miért erősebb a hangja? A PILOT befecskendezés időzítése miatt!  Két megjegyzést fűzött hozzá a szervizesember a lekérdezés eredményéhez: a biztonsági öv kontroll hangjelzése ki van kapcsolva és a tempomat műszerfali kijelzője aktiválva van, viszont a gyári adatok alapján és vizuálisan ellenőrizve ( nincs a kormányon gomb ) nincs bent tempomat ( de van, a kézifékkar feletti műanyagba applikálva ). Innen tudom hogy elég alaposan átnézték számítógéppel az autót, mert ez a két fentebb említett dolog nem kerül automatikusan ellenőrzésre, elég sokat kell lépkedni a könyvtárszerkezetbe lefele ahhoz, hogy ezeket az opciókat ellenőrizhesd.  

Előzmény: stevie-13 (33656)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33658

De most beugrott,hogy esetleg egy chip tuninggal lepném meg magam felni helyett...  :)))

 

 

Ez nem túl jó ötlet neked, mert sokat jársz 1000 méter feletti hegyekben.

 

 

Előzmény: Batman72 (33623)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33657

1250-től fulladás nélkül meg fog indulni. Meglepő lesz, de nem érdemes onnan terhelni, inkább csak 1800-2000-től, de akkor már lelépheted simán.

 

 

Mert neked ilyen béa karakterisztikát rajzoltak. Már elnézést.

Előzmény: Zsuppim (33648)
stevie-13 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33656

Ami változni fog, az a motor hangja. Erősebb és kopogósabb lesz a vezérlés átírása miatt ( de egyáltalán nem olyan hangos mint egy pd tdi ).

 

 

Ez azért mélyen elgondolkoztató!

 

Ha megváltoziik a motor hangszíne, az szinte biztosan azt jelzi, hogy valami nem optimálisan működik.

Előzmény: Zsuppim (33655)
Zsuppim Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33655

Na ezért ez nem ördögtől való művelet ám. Nem magától a felhúzástól megy tönkre a turbó, hanem attól hogy esetleg sokkal-sokkal hosszab ideig dolgoztatod így, mint gyári programmal ( gyári állapotban kb 1800-as fordulaton lehet valami kis nyomást, aztán 2000-től megindul szépen és max 3000-nél elváltasz, húzott állapotban meg 1200-tól harap akár leszabályozásig is, az első esetben 1800-3000-es tartományban forog teljes erőbedobással a turbó, húzva meg 1200-4000-es skálán  ). Nehéz volt megszokni hogy nem lépem le 1200-nál. Én úgy használom hogy 1200-tól finoman adagolok, ez a városban és országúton tökéletesen elegendő, ha meg menni kell akkor 1800-től lelépem és nincs gond semmivel. Ami változni fog, az a motor hangja. Erősebb és kopogósabb lesz a vezérlés átírása miatt ( de egyáltalán nem olyan hangos mint egy pd tdi ). Ha kihasználod a tuning minden előnyét akkor nem fog kevesebbet enni, de ha nyomatékből gyorsulsz és marad a szokásos tempód, akkor kb 0,5 literrel kér majd kevesebbet. Viszont az 1.9 dci-ket bárhol, bármikor elég könnyedén meg lehet majd "enni". 

 

Igaz az enyém megane ( és igy 190000 km körül köszöni szépen jól elvan chippelve is ) de érdemes kattintani a leírásra, majd a több megjelenítése - re. 

 

http://www.youtube.com/watch?v=AMvT7442jqQ           

Előzmény: Trotter66 (33654)
Trotter66 Creative Commons License 2013.03.14 0 0 33654

Batman:  Én személy szerint nem csippeltettném.  Ha nem figyelsz, akkor könnyen mélyen a pénztárcádba kell nyúlni, mint ahogyan Zsuppin kolléga is finoman célzott rá.  Etől függetlenül Te egy tapasztalt, öreg motoros vagy, lehet, hogy előnyét is kihasználhatod. Ha csak és kizárólag Te vezeted, akkor lehet, hogy beválhat.

 

Más:

Nem kell valakinek egy garnitúra 195/50-R15 nyárigumiszett?  Egy szezont még tutira elmegy.

conrat Creative Commons License 2013.03.13 0 0 33653

Köszi! Remélem még nincs gond vele, már 140e felett van. Átlagfogyi 5-6 körül, de még nagyon keveset mentem vele.

Előzmény: Zsuppim (33625)
develooper Creative Commons License 2013.03.13 0 0 33652

Megane II és Scenic II az előlapja miatt, upadte list es helyére megy be, tunerlistes helyett nem okés.

 

Előzmény: Törölt nick (33650)
StartHugo Creative Commons License 2013.03.13 0 0 33651

Üdv!

 

2005-ös TunerList CDrádiót le lehet cserélni rá?, mert akkor érdekel!

Előzmény: develooper (33645)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.13 0 0 33650

Minden renaultba jó ?

Előzmény: develooper (33645)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.13 0 0 33649

Budapesten több szerelő van a keresőval bal oldalt könnyen megtalálod, ha jobb a debreceni akkor rákérdezek egy helyitől.

Előzmény: Dan2013 (33647)
Zsuppim Creative Commons License 2013.03.13 0 0 33648

1250-től fulladás nélkül meg fog indulni. Meglepő lesz, de nem érdemes onnan terhelni, inkább csak 1800-2000-től, de akkor már lelépheted simán. 

Előzmény: Batman72 (33638)
Dan2013 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 33647

Debrecentol Budapestig M35-M3 szoktam jarni.

Előzmény: Törölt nick (33644)
fpeter76 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 33646

Köszönöm mindenkinek az eddigi segítségeket. Nyelvi CD-t már találtam tegnap, de kiköpte a meghajtó. Most kiírtam egy update CD-t, amivel 5.00-ról 5.30-ra frissítettem a sw-t és így már a nyelvi CD-t is elfogadta.

 

Örülök, hogy van egy ilyen népes fórum. Biztos lesznek még kérdéseim. Jó tudni, hogy ide bármikor jöhetek...

develooper Creative Commons License 2013.03.13 0 0 33645

Álmomban is:)

 

Update listes mp3 cucc érdekel valakit?Egy ismerősöm eladja 20 pénzért és sima sötétszürke előlapos.

Előzmény: Törölt nick (33637)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.13 0 0 33644

hol élsz ?

Előzmény: Dan2013 (33643)
Dan2013 Creative Commons License 2013.03.13 0 0 33643

Koszonom, a gyors valaszt!

 

Meg egy kerdes. Mennyibe szokot kerulni a dignosztikai programmal torteno
modositas pl. tempomat aktivalasa?

Előzmény: Törölt nick (33641)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!