"Egyébként meg ott lehet állni a szeretlő mellett és végignézni, hogy mit csinál. Ha kimarad valami, akkor meg lehet reklamálni. Abban pedig nyugodt lehetsz, hogy ha találnak valami hibát akkor szólni fognak, mert az egy újabb munka nekik, ami külön fizetendő. "
Hol is láttál te ilyet?
Kis Pesta műhelyében?
Szakszervízbe bemégy első tábla ami fogad: ügyfeleknek fenntartott tér.
Aztán van olyan tábla is hogy a Műhelyben idegeneknek tartózkodni tilos.
Ez azért van mert egyrészt a munkavédelem megkívánja, másrészt a szerelők sem örülnek ha körülöttük téblábolnak,
úgyhogy a legjobb szervízben is maximum üvegablakon keresztül nézheted hogy mit csinálnak az autóddal. és nem biztos hogy mindent látni fogsz. pl azt sem hogy lecserélték-e az olajad, vagy nem. persze elkérheted, az üres kannát...
az viszont tény: ha hibát találnak akkor szólnak.
A sógorom 1.4-es stílóval múlthéten volt szervízben, eredetileg gumit akart cseréltetni, de megnézték a fékeket is, aztán mást is... 3x hívták le a váróból a hibákhoz végül 64.000ft-ot hagyott ott.
Ja és nem fiat szervíz csak engedélye van hogy fiatokat is szerelhessen, és bélyegezzen.
olcsóbb mint a márkaszervíz, de drágább mint Kis Pesta. és persze jobb is.
először is mert írtam egy szép hosszú választ ahol leírtam 4db !!!!! felicia különböző ügyét amit itt miskolcon a skodánál csináltak vagy akartak csinálni velük. de amikor elküldtem a leírtakat az úgy eltünt mint a kámfor.
de ha nagyon szeretnéd akkor részletezni tudom hogy hogyan cseszik át a népet.
Nagyon naív vagy.
"
Ha egy olvasni tudó ember megnézi a vezetett szervízkönyvet, akkor egy pillanat alatt látja, hogy hány alkalommal járt az autó szervízben. Szerinted háromszor, szerintem meg le van írva, és az új tulaj el tudja olvasni. Nem hiszem, hogy három pecséttel magvette volna..."
szervíz könyvet bármikor lehet vásárolni. pecsétekkel igazolásokkal.
de tegyük fel hogy a gazdi az elmúlt 40ezer alatt (17 év) volt annyira falábú hogy az évi kb 2352km alatt valamilyen hibát okozott vagy felfedezett bement és javíttatta.
Már elnézést de ha elkezded mondogatni magadban hogy 16 év /2300km/ év ... az milyen meghibásodásokat hoz ki egy autónál?
milyen pecséteket gyűjtögetett?
ez lehet hogy az ablaktörlő gumira is kiterjedt?
Bocs, de a sajátomból kiindulva 2350km-t simán le tudok autózni vele meghibásodás nélkül.
" Soha nem volt kötelező a márkaszervíz, viszont a garancia mai napig csak akkor érvényesíthető - jogosan - egy autóra, ha a gyártó általl elfogadott technológia szerint szervizelik, ezt pedig Magyarországon 99,99%-ban csak a márkaszervizek tudják papírral igazoltan megtenni."
ha nyugodtan végigolvasod és értelmezed amit leírni akartam akkor kiderül hogy én is azt mondom hogy a garancia akkor él ha márkaszervízben szerelteted.
de csak addig van garancia amig elnem éred azt a limitet amit megszabtak.
" Van aki ha tönkremegy az autójában valami, elkezd gányolni, és van aki elviszi megcsináltatni egy szervízbe. Az előbbi autója szépen legatyásodik, és nem megy át a vizsgán is csak okosba, míg a második boldogan használja az autóját."
gondolom te az utóbbi vagy ugye?
amugy olyan is van aki ért az autóhoz. olyan is van hogy nem az a szakmád de egy sima olajcserét már magad is megtudol csinálni, és nem rosszabbul mint a szervízben, de olcsóbban.
Kinek mi a boldogság... nekem nem az hogy tudom megint átvertek.
Ettől függetlenül Én is szerelőhöz hordom az autóm, olyan dolgokkal amit ők meg tudnak oldani, de gyertyát cserélni, olajat cserélni, izzót cserélni, utánna ellenőrizni én is tudok, de elvileg bárki aki átment azon a vizsgán aminek az volt a neve: Műszaki vizsga.
"Az hogy a munkalapon ki van pipálva a műszeres emissziómérés, az egy dolog. Hogy elvégezték-e, és ha volt eltérés, tettek-e valamit miatta, az egy másik."
Ilyen alapon senkiben ne bizzunk meg, és ne rendeljünk egyetlen szolgáltatást sem. Mert mi van ha a megrendelt 30 oldalas magazinnak csak az első 15 oldalát dobja be a postás postaládába, a többit meg megtartja magának.
Egyébként meg ott lehet állni a szeretlő mellett és végignézni, hogy mit csinál. Ha kimarad valami, akkor meg lehet reklamálni. Abban pedig nyugodt lehetsz, hogy ha találnak valami hibát akkor szólni fognak, mert az egy újabb munka nekik, ami külön fizetendő.
"Azért előbb nézd meg, hogy mit ír a gyári utasítás ezekre a szervizekre. Legalább 15-20 pontot felsorolnak amit meg kell csinálni az autón, és amit a sarki szervizek nem tesznek meg."
Igen, azért van 15-20 pont az időszakos szervizlistában, mert ilyenek vannak benne, hogy "hűtővízszint ellenőrzés, ha szükséges, utántöltés", "karosszéria alsó rész szemrevételezése"
Jó szemrevételezte. És? Van még mondjuk benne ablakmosó feltöltés, fényszóró ellenőrzés, blabla.
Annyiból igazat adok gdzsozynak, hogy a _tényleges_ szerviztevékenység általában kimerül az olaj és a szűrők cseréjében. Az hogy a munkalapon ki van pipálva a műszeres emissziómérés, az egy dolog. Hogy elvégezték-e, és ha volt eltérés, tettek-e valamit miatta, az egy másik.
Már ne haragudj, de neha olyanokat tudsz összehordani, hogy csak nézek:
"a előző tulaj hajlandóságára csak azt mondom hogy legyen az ilyen csak nyugodtan precíz, 16 év alatt 30 valahány ezret belehajt az autóba és mivel gondolom olvasta hogy 1500, 15000, 30000 km-es kötelező szervizek vannak hát ő ott szervizeltetett."
Ha egy olvasni tudó ember megnézi a vezetett szervízkönyvet, akkor egy pillanat alatt látja, hogy hány alkalommal járt az autó szervízben. Szerinted háromszor, szerintem meg le van írva, és az új tulaj el tudja olvasni. Nem hiszem, hogy három pecséttel magvette volna...
"csak azt felejtette el hogy a garancia úgy szól: 30.000km vagy 3 év. ez azt jelenti hogy amelyiket hamarabb eléri."
Ezt már legalább harmadszor írod le. Jelentősége ugyan nincs, de a Felciára 1 év km-korlátozás nélküli garanciát vállalt a gyár.
"Már nem kötelező márkaszervízben dolgoztatni, tehát ha hívatalos szervizet keresel aki pecséttel is rendelkezik az nem kell hogy márkaszervíz legyen.
hidd el hogy jobban jársz ha nem márka szervizet választasz."
Soha nem volt kötelező a márkaszervíz, viszont a garancia mai napig csak akkor érvényesíthető - jogosan - egy autóra, ha a gyártó általl elfogadott technológia szerint szervizelik, ezt pedig Magyarországon 99,99%-ban csak a márkaszervizek tudják papírral igazoltan megtenni.
"a 15000-es 12.000ft volt a 30000-es pedig 18.000ft. és lényegében nem volt más mint egy olajcsere."
Azért előbb nézd meg, hogy mit ír a gyári utasítás ezekre a szervizekre. Legalább 15-20 pontot felsorolnak amit meg kell csinálni az autón, és amit a sarki szervizek nem tesznek meg.
"úgyhogy ne hagyd magad átverni a szervízfüzettel. 17 éves autónál ez becsülni való dolog de sajnos nem fogják sehol elhinni hogy ennyi van benne. ez csak amolyan önszorgalomból gyűjtheted a számlákat"
Van aki ha tönkremegy az autójában valami, elkezd gányolni, és van aki elviszi megcsináltatni egy szervízbe. Az előbbi autója szépen legatyásodik, és nem megy át a vizsgán is csak okosba, míg a második boldogan használja az autóját.
Már nem kötelező márkaszervízben dolgoztatni, tehát ha hívatalos szervizet keresel aki pecséttel is rendelkezik az nem kell hogy márkaszervíz legyen.
hidd el hogy jobban jársz ha nem márka szervizet választasz.
a előző tulaj hajlandóságára csak azt mondom hogy legyen az ilyen csak nyugodtan precíz, 16 év alatt 30 valahány ezret belehajt az autóba és mivel gondolom olvasta hogy 1500, 15000, 30000 km-es kötelező szervizek vannak hát ő ott szervizeltetett.
csak azt felejtette el hogy a garancia úgy szól: 30.000km vagy 3 év. ez azt jelenti hogy amelyiket hamarabb eléri.
én 1500km-el vettem a járgányom, tehát már a 1500km-es szervízt is megejtették rajta, majd voltam kötelezőn, 15000-nél és 30.000-nél is.
onnantól szabad választás volt.
a 15000-es 12.000ft volt a 30000-es pedig 18.000ft. és lényegében nem volt más mint egy olajcsere.
ezért pedig kár annyit fizetni.
egy jó szerelő ennek a töredékéért is lelkiismeretesen megcsinálja. és még pecsétel is.
úgyhogy ne hagyd magad átverni a szervízfüzettel. 17 éves autónál ez becsülni való dolog de sajnos nem fogják sehol elhinni hogy ennyi van benne. ez csak amolyan önszorgalomból gyűjtheted a számlákat
Laikusként a folyamatosan tönkre menő kipufogóba dugott szondára az lenne az 5letem, hogy egyik hengernél a kupufogó oldali szelep nem zár jól és telibe veri a robbanás.
Erre egyszerü ellenörzés lehet hogy a leömlőket a hengerfejnél megtapogatva beinditás után az egyik neme melegszik túl gyorsan.
A cserék többségéhez nem kell márkaszervíz, meg másfajta szervíz sem. Légszűrő, pollenszűrő, gyertyacsere saját kezűleg 5 perc alatt, bárhol.
Olajcsere: Van multiknál olyan mobil műanyag olajcsere kanna, amit egy parkolóban is oda tudsz tolni a kocsi alá, leereszted, aztán meg majd kiöntöd egy olajgyűjtő helyen.
Amit spórplsz a munkadíjon, azt ráköltöd olajra (bár a castrol ok), fincsi adalékra, vagy meghívod egy-két sörre a szervízes bandát. Spicces állapotban biztos elmesélik, hogy hány olyan Feliciás ügyfelük van, aki még nem nyitotta fel a motorháztetőt :)
Köszönöm a tippeket. :) Az alkatrészek, motyók mind megvannak már, a márkaszervizzel úgy beszéltük meg, hogy mindent én fogok vinni. Nem lesz gond belőle.
Az autót olyan tulajdonostól vettem, aki kizárólag márkaszervizben volt hajlandó javíttatni, ebből nem engedett, és én is tartom magam ehhez. Eddig tényleg nagyon rendesek voltak ebben a szervizben - tuti nem lesz gond.
Na azért már le lehet az üzemanyagszűrőt is, a fagyállót és a fékolajat is le illene 3 évente... A gyertyákat is ki lehet cserélni.
Az olajcserénél tényleg vigyázni kell, az a biztos amit te viszel (persze ezt a megoldást nem díjazzák szerizek, mert akkor nem tudnak felárat rakni az olajra). Na és tényleg ajánlatos végignézni a cserét, mert trükközhetnek a szerelők.
Az ilyen lelkiismeretes autósnak örülnek a szervizek, szépen le lehet húzni.
:((
Kcs:
40.000 km-nél a felicián maximum olajcserét szabad és persze légszűrővel+olajszűrővel eszközölni. minden egyéb más felesleges és 100% lehúzás.
vezérműlánc cseréje 90.000km-nél. gyertyák 60.000-nél esedékesek, de nem biztos.
maximum a fagyálót cseréltesd le.
vigyázz a márkaszervízre mert lehúznak!
sima oljcserénél beszámlázzák az 5-6 liter full szintetikus olajat, közbe lehet hogy nem is nyúl az autódhoz. csak úgy szabad olajat cseréltetni a szerelővel ha te viszed a olajat, olajszűrőt, légszűrőt és megvárod hogy előtted lecserélje max 1500ft-ért.
de ennyiért az ember már aláfekszik, és magadnak is letudod cserélni kb 30perc az egész.
Nem tudom mennyit adnak érte, de azt tudom, hogy autóbontóban nem lehet kapni, mert a fogorvosok mind felvásárolják! Kerámia, platina, szilícium van bennük. A te 8000 Ft-os katalizátorodból simán kiárulnak majd 200 ezret protkó formájában :))
Szia! Vigyázz azzal a szervizzel, mert ha ezt mind ki akarják cserélni, akkor kissé átvernek! Azért kérdeztem, hogy 1.6-os -e a tiéd, mert az 1.3- asban nincs vezérműszíj, (láncos a vezérlés) ha pedig csak 40-50 ezer km. van az autódban, akkor vezérműláncot még felesleges cserélni.
A vízpumpa cserét pedig végképp nem értem! Mi a baja? Egy vízpumpa simán el megy 200ezer km-t is... szóval ez csak pénzlenyúlás.. (1.6- os motornál szokták cserélni a vezérműszíjjal együtt 100ezer km. után).
Nem tudom mennyibe fog ott kerülni, de a szűrők és az olajok valamint a féltengelygumiharang kb. 30 ezer forintba van benne.
Munkadíjat nem tudok mondani, mert ezeket otthon sajátkezűleg szoktuk cserélni, de egy "korrekt" szerelő szerintem nem kér többet érte 15-20 ezernél.
Szia! Ilyen tartóra nem emlékszem hogy lett volna az autón! Ilyen a szervó nélküliben is van???? Én szervó nélkülit bontottam!! ha van a szervó nélküli 1,3asban is akkor holnap megpróbálom megkeresni!!!
Hihetetlen hogy miket produkál a kocsi....Mióta nálam van az autó,ez a 3.-ik lambdaszonda cserém, kb 20 ezer km-er alatt.1 gyári(bosch)2 utángyártottat megzabált:(mert mikor berakom az autóba a rohadékot akkor kb 1000 km-ig szépen muzsikál.utána előjön a fenevad(zabál9-10 litert,és harmatgyenge) és a gépre rádugva már mutatja is a lambdahibát.az autót hibásan vettem,mert utólag kiderült hogy a visszajelző sárga ledet is kiszedték belőle gondolom azért mert ők se tudtak mit kezdeni vele.azóta természetesen én is csak szenvedek az autóval.persze millió alkatrészt vettem már hozzá szerelő se tudott változást hozni az életünkbe és ez nagyon dühít..most a kérdésem végülis az lenne hogy az elvágott kábelemet hova hegesszem vissza?hátha esetleg valaki tudja a megoldást.sok jó ötletet adtatok már amit köszönök most is de a hiba oka sajna még keresendő:S
jol van na:))) Arthúr csak vicceltem amikor mondták,hogy wika 5000 lengyel 500 götz 13000 akkor tudtam,hogy melyikre mutassak:)de ez az alufóliás poén sztem világklasszis:)) köszi..esetleg valaki aki már szedte szét gyrűméretre 1.5-1.5-3mm?
kihagytam a wikás féktárcsákat erre kinyitom a dobozt egy másik gyártó terméke rajta felirat made in china.pfff .már megijedtem,hogy hamisitvány:))