Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vismajor77 Creative Commons License 2012.09.14 0 0 27443

sziasztok, olajnyomás adatok valakinek? esetleg?:)

 

bal kerékagy eladó valakinek?:)

Dreamer Creative Commons License 2012.09.14 0 0 27442

Én az Octaviamon méregettem (még a "régi") egyszer. Ha jól emlékszem, akkor olyan 10mA volt (gyk. 0.01A), aztán lement 8mA-re (0.008A). Az autóban van rádió, és rádiós központi zár is.

 

Dreamer

Előzmény: tamracz (27441)
tamracz Creative Commons License 2012.09.14 0 0 27441

Sziasztok!

 

Folyamatosan akksi problémám van. Valami lemerítí. A rádió (philips gyári) volt a fő gyanúsított, de most úgy van bekötve, hogy csak akkor kap pozitívot, ha megy a világítás. 

Most is merül.

Valaki esetleg rátudna mérni, hogy normál állapotban, fogyasztó nélkül mekkora terhelás, hány mA az áramfelvétel az akkuról?

 

Köszönettel fogadom az ötletelést is.

RT

Asika3 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27440

Köszönöm válaszod ! A lenkerék vlt rossz pozícióban..és már megy :)

Előzmény: 2.5 tds (27338)
Asika3 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27439

Nagyon köszönöm a válaszod és főleg a segítséget,sikerült és lőn már hasítok is a géppel :):) Üdv

Előzmény: 1TARESZ1 (27330)
Bombyna Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27438

Nem!!!! A tájak városok,ha voltál már ott akkor érted miről beszélek ha meg nem akkor ideje kimenni a géped már volt.

Előzmény: ms1964 (27430)
apas. Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27437

Köszönöm neked is a segítséget, szerintem máshol lesz a probléma. Az előzményeket nem is említettem: úgy kezdődött,hogy a fékpedál ellenállása nem volt állandó, ha kemény volt jó volt a fékem viszont sokszor előzmény nélkül bepuhult ekkor gyengén fogott. Kicseréltem a főfékhengert gyárira fékfolyadékkal együtt. Ez annyiban hozott változást, hogy innentől állandósult a fékpedál ellenállása, de olyan kemény lett mintha nem lett volna rásegítés. Na,  aztán jöttek a többi alkatrészek cseréi.  apas

Előzmény: Rick404 (27429)
gdzsozy Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27436

ugyanaz a bajod mint nekem.

egy gumigyűrűt kell venned. közé. mert állítólag nincs odavaló tömítés.

 

nekem is letört a múltkoriban a felső csonk a skodán.

Előzmény: tux4 (27435)
tux4 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27435
Köszönöm, hogy írtál, de a lényeg kimaradt a hozzászólásomból mégpedig:
a motorblokk és a termosztátház között szivárog a folyadèk.
Előzmény: gdzsozy (27433)
1TARESZ1 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27434

Ha leveszed a lambda csatit akkor az ECu máris a szükség rezsimen fut, azaz van egy mentő program benne, ami meghibásodás esetén elvisz ahová kell ( érzékelő hibásodás ) így ha bármit megszakítasz az tovább fut csak más beállításokon, Lambda nem tudom mi az élettartam de nekem 149500 van a vason és még gyári, híbát nem ír rá az ECU nem tudom pár vízcsepp azon a hőfokon gond nem lehet ez biztos, még ha eső után le is állsz, beindítás után az szinte azonnal elpárolog, azt kéne hogy lebeszélni valakivel aakinek van lehetősége adjon egy szondát kölcsön egy pár napra, most esősebbek is az idők, kipróbálni mit mutat, de ha váterle adod a fejed az ne VIKA legyen szerintem....

 

Amit írsz érdekes mert nem rángathat a gép, de így távlatban nehéz tanácsot adni...

Előzmény: vtomiv (27431)
gdzsozy Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27433

új hűtő, vagy használt de ép berakása, új aba bilincs.

nézd át a vastag csövet, töltsd fel vízzel aztán hajrá.

Előzmény: tux4 (27432)
tux4 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27432

Sziasztok,

A hűtőcsonk törése miatt miatt kissé túlmelegedett a motor (MPI). Valószinű emiatt a hűtőcsere után szivárgottt a hűtőfolyadék. Új tömítéssel is ugyanez a helyzet, pedig nem látszik deformáltnak a műanyagház és kapott egy kis szilikonzsírt is. Ötlet, javaslat?

vtomiv Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27431

Sziasztok!

Először is bocsánat a hosszú levélért, de próbáltam részletes lenni.

Van nékem egy 97-es MPI-s feliciám, 136m motorral. Kb 7-8 hónapja küzdök egy problémával.

Eső után ha használom, a következő jelenséget produkálja.

Autó beindít, szépen jár, majd miután bemelegedett visszaesik a fordulat a meleg üzemre (általában megvárom még "elzárja a szivatót" ha lehet ilyet mondani injektoros autó esetén, aztán indlok). Elindulok, és kb 1-2km megtétele után eltűnik az erő a motorlból. Néha még azzal is küzdeni kell, hogy a lámpánál elinduljak vele. Ilyenkor az alapjárat is alacsonyabb mint kellene lennie(kissé dadog a motor), és gyorsításnál rángat, nem akar menni. Ilyenkor nagy gázt adok miután 2-be raktam, és amikor olyan 2-3000 fölé megy a fordulat elkezd húzni mint egy vadállat. Ezután a következő piros lámpáig megy szépen (gyilkolás nélkül), majd ismét elkezd fulladozni. Ezt olyan 2-3x eljátsza, és ezután a következő esőzésig semmi probléma.

Nemrég eső után gondoltam kicsit elkezdek vele molyolni.

Beindítottam, és hagytam járni, majd egy olyan 3 perc után levette a szivatót, meleg üzemben járt tovább. Aztán újabb 2-3 perc mulva elkezdett dadogni az alapjárat, valamint gázadásra mintha az egyik henger puffogott volna.

Ekkor lehúztam a lambda szondát, és lássanak csodát visszaállt a megfelelő alapjáratra. Visszadugtam, megint dadogott.

Ekkor lettem figyelmes arra, hogy a fűtő/szellőző(elnézést, nem tudom mi a megfelelő neve, de az a nagy fekete doboz:) ) berendezés aljából egy csepp víz pontosan az oxigén szondára cseppent.Elképzelhető, hogy eső esetén elég sok víz éri a szondát.

- A lambda szonda érzékeny lehet erre? Előfordulhat, hogy beázik? Megnéztem, a kábelek szigetelése ránézésre nem sérült. Esetleg a szondafűtés a nedves környezetben áthúzhat a szondajelre?

- Nem új korától van nálam az autó. De nekem gyanús , hogy a szellőztető alján kellene lennie valamilyen vízelvezetésre szolgáló csőnek, vagy csatornának? Jól gondolom?

- Okozhatja a lambda szonda beázása a rángatást? (elméletileg mire eléri a 300 fokot csak addigra veszi figyelembe az ECU a jelét, azon a hőmérsékleten pedig már illene mindenhol száraznak lennie - gondolom én :)-)

- A puffogás eredhet ugyanezen problémából? A szegény keverék (vagy esetleg dús) okozhatja a puffogás? Esetleg más? (gyújtás problémák -sortrafó-, bár lehúzott lambdával nem puffog, légtömegmérő, benzinszűrő, elégtelen benzinnyomás, egyéb)

Az új lambda 20K lenne (boltban azt mondták gyári Bosch, a másik lehetőség 9ért Vika, de azt kihagynám), és nem szeretnék/nem is nagyon tudok rá pénzt kiadni ha nem 100% hogy ez a baja.

Tudtok esetleg segíteni abban, hogy más egyéb okozhatja-e ezt a jelenséget? Mit kellene még megnézni?

A szonda jelét nem sikerült még multival kimérnem, mivel csak nemrég szereztem be egyet, és azóta nem esett, a motortérben locsolkodni meg nem nagyon akartam, meg ugye az nem is ugyanez a jelenség.

Egy másik dolog ami még elég zavaró az autóban, hogy elindulásnál 1-es, és 2-es, valamint egy kicsit 3-as sebességben is, ha gyorsítás után felengedem a gázt(elkzd motorfékezni), rángatózik az autó.  (Nem motor probléma, az szépen fékez, kivéve a hajtáslánc rámért rántásait). Elsőre azt hittem ki vannak kopva a motor/váltó tartók, ezért ezeket kicseréltettem, de a jelenség nem múlt el.

- Ez feliciánál normálisnak mondható?

- Valamilyen tűrésnek, vagy kopásnak betudható?

Arra gyanakszom, hogy a váltó lehet kopott, de ahhoz túl nagyot ugrik hogy mondjuk a fogaskerekek legyenek a ludasak.

- Egyéb hajtásláncbeli elemben lehet valamilyen illesztési probléma?

Az autóban papíron 140000Km van (remélem nem lett visszatekerve), szerintem azért ekkora távon nem lenne szabad így szétkopnia a váltónak.

- Ezzel kapcsolatban is tudnátok segíteni mit kéne megnézni?

Előre is köszönöm ha megtiszteltek válaszotokkal.

Üdv,

Tamás

ms1964 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27430

Csak nem az abszint hiányzik?

Mert az lehet hozatni is.....

Előzmény: Bombyna (27419)
Rick404 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27429

Ha új fékpofákat tettél fel, akor azoknak általában kell egy kis idő amíg bekopnak, hacsak nem csiszoltad be őket.Bár, mint írtad, a régiekkel sem volt jó a fékhatás.Amúgy fékbetétek között is van különbség, bár én csak a Rapid kapcsán tudok erről nyilatkozni: ott a rózsaszínű fékbetétek  nem sokat értek, míg a barna és a szürke színűekkel jó volt a fék.

Egy tippem lenne: az önbeálló szerkezet hibája.Bár furcsa, hogy mindkét oldalon egyszerre megy tönkre.Az önbeállító szerkezet ugye a fékbetét kopásást hivatott kiküszöbölni, úgy, hogy folyamatosan utánállít a fékbetét és a dob közötti hézagnak.Ha viszont sokat visszaenged, a fékbetét nagyon eltávolodik a dobtól, és ezt a távolságot már nem biztos, hogy a munkahenger és a főfékhenger dugattyújának lökethossza képes leküzdeni.Egyszerűbben szólva: a fékpedál már felütközik, de a fékbetét mégsem fogja meg teljes erővel a dobot.

És mivel a kézifék ugyanezt a mechanikát használja, úgy ott is előjön ez a hiba.

Én a Rapidnál jártam így, igaz, annak más az önbeállító szerkezete, de gondolom, a hiba a Feliciáknál is előfordulhat.

Előzmény: apas. (27428)
apas. Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27428

továbbá a régi fékpofák sem érhettek a dobokhoz, elvittem felszabályoztatni, de a vállakon kívül nem volt tényleges esztergályozás. apas

Előzmény: apas. (27426)
joombie Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27427

Köszi arthur877!

Időközben vettem a bátorságot, időt és nekiestem a kocsinak. Nagy nehezen sikerült kiszednem az előtétellenállást. Már a stekker elárulta mi vár rám,  mert ahogy kipattintottam a rögzítő füleket, hogy ki tudjam húzni a helyéről, összecsuklott az egész csati. A zöld színű vezeték és a saruja között volt 2perc szünet.

Elég tisztességesen elégett, a dugó rész mint írtam szinte elporladt a kezemben, de a foglalat rész is megolvadt kicsit.

Köszönöm a segítséget.

További szép napot!

Üdv: Joombie

Előzmény: arthur877 (27425)
apas. Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27426

még a blogmotor is... vagy béna vagyok

Természetesen volt fékolaj cserélve és a fémfékcsövek is éppnek látszódnak. A kivett fékpofákon kb 1,5-2mm ferodol volt, az újon kb 4mm. Érdekes, mindkét oldal üzemi-  és kézifékje gyenge.  A kocsiban 250000 km van, lehetséges,hogy elkopott a kerékagyon az alsó "közös támasztó távtartó", vagy rossz fékpofákat kaptam?  apas

Előzmény: gdzsozy (27422)
arthur877 Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27425

Mint már írtam is, a fűtésdob jobb oldalán a radiátorra menő gumicsöveknél van. Ki kell venni az akkut, hogy hozzáférj, lehúzod a stekkert róla és kiszeded. Pattintós vagy csavar tartja, nem emlékszem.

Itt találod:

Így néz ki a stekker aljzatja:

És így, ha kivetted:

És itt akár meg is veheted:

http://skodabolt.unas.hu/spd/6U0959623/Skoda_Felicia_futomotor_elotetellenallas

 

Előzmény: joombie (27424)
joombie Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27424

Köszi az ötletet gyvelholm !

Pontosan hol találom azt a bizonyos ellenállást? Egyáltalán hogyan néz ki?

Az alábbi képeken esetleg fellelhető? Sokat segítene ha tudnám pontosan mit kell keresnem.

Köszi!

Szép napot!

Üdv: Joombie

Előzmény: gyvelholm (27417)
joombie Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27423

Köszi Bombyna!

Erre én is tegnap este bukkantam. Annyiért nem is lenne drága, de a szaktársak írtak pár ötletet.

Még megpróbálom először megtalálni az általuk javasolt ellenállást megtalálni.

Természetesen köszönöm a linket!

További szép napot!

Üdv: Joombie

Előzmény: Bombyna (27420)
gdzsozy Creative Commons License 2012.09.13 0 0 27422

fékolaj?

 

van benne?

 

csövek épek?

Előzmény: apas. (27421)
apas. Creative Commons License 2012.09.12 0 0 27421

Sziasztok,segítségeteket szeretném kérni. 2000-es felicia kombimnak nem fognak a hátsó fékjei sem az üzemi, sem a kézi. Cseréltem már főfékhengert, fékpofákat, gumifékcsöveket, kiiktattam a fékerőszabályozót is, munkahengerek nincsenek berohadva, mégsincs eredmény. Esetleg valaki tudja-e a megoldást? Előre is köszönöm, apas

Bombyna Creative Commons License 2012.09.12 0 0 27420
Előzmény: joombie (27409)
Bombyna Creative Commons License 2012.09.12 0 0 27419

Csak nem cerna horában?:) Én 3.5 tonnással jártam mostanáig,nincs nálatok felvétel?Hiányzik Csehország de nagyon.

Előzmény: Frivó (27408)
gdzsozy Creative Commons License 2012.09.12 0 0 27418

Akkor most én is kössem ki az 5. fokozatot? 40 évesen én sem megyek már 100-al. többnyire csak 60-70-el.

Előzmény: amator11 (27415)
gyvelholm Creative Commons License 2012.09.12 0 0 27417

Biztos, hogy a kapcsolód rossz? Nem a ventillátor motor előtét ellenállásai szálltak el? Úgy tudom azok is szoktak ilyesmit csinálni. Négyes állásban direktbe megy a ventillátormotor.

Előzmény: joombie (27409)
gdzsozy Creative Commons License 2012.09.12 0 0 27416

nekem champion van benne.

Előzmény: Rick404 (27403)
amator11 Creative Commons License 2012.09.12 0 0 27415

köszi az info. akkor mindjárt ki is kötöm az 5. fokozatot, mert az oreg nem megy 100-nál többet....

Előzmény: hubo44 (27410)
arthur877 Creative Commons License 2012.09.12 0 0 27414

Motortérben a fűtéscsöveknél van. 2 csavar tartja asszem

 Akkut ki kell venni, hogy hozzáférj.

Előzmény: joombie (27409)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!