Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.06.28 0 0 5182
Van tanfolyam,felvetel lehet jelentkezni es idelehet jonni kiprobalni.Igen elharapozott itt a helyzet.Anyira köpködtök a buszsoförökre az utobbi idoben,hogy mar szinte fröcsög a monitor.
Előzmény: Jump424 (5179)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.28 0 0 5181
Az utastájékoztatokat mindenhova kiteszuk,de hiaba ha sokhelyrol szorakozasbol letépik ellopjak.Pl:péntken kilett téve az uj menetrend,vasarnapra mar el is tunt.A soforok is emberek jo lenne ha nem általánosittanál!Nem mind bunko,paraszt.
Előzmény: Törölt nick (5175)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.28 0 0 5180
Kösz az erös fejmosást.én miattam mehetne akar 20 percenkent is,en se vagyok hive a ritkittásnak,most félreértettél.Régen mikor 30 perces volt,akkor se volt több utas azért ritkitották meg szerintem.Most jelentősen suritve lett a 7,és az 5-ös,megse lettek rajtuk tobben.Mindegy hogy mi itt mit mondunk vagy javaslunk,az a baj az okosok ezt a forumot nem olvassak,és ugy van ahogy mondtad,leszarjak a jonep kérését. Suriteni kene a raszorulo jaratokat.PL:Szombat delutan vasarnap napkozbe a 11 legalabb 20 percenkent.A 22 szombat estig,es vasarnap delutan 10-15 percesre tenni,,A 40-est szombat egesznap minimum20- 30 percesre tenni.Az olyan jaratokat amik tenyleg nincsenek kihasznalva rendesen azokat pedig ritkitani es ugy lenne penz az ilyen jaratok suritesere.Pl:Vasarnap delelott 40 percenkent raerne jarni a 8-as (30 perc helyett,mert vasarnap delelott vannak rajta a legkevesebben)Szombat delelott 15-röl 20 percesre ritkitanam az 1-est,,Hetköznap lealitanam a 20:08-as 16 ost.Meg meg korul lehetne nezni,de hatalmas eszetlenseg amit a nagyokosok muvelnek.(önkormanyzat,,volan vezetöseg).Es vasarnap delutanra is meghagyhatott volna par csuklost.2-öt minden forgalmiba.(14,,2-re..22,,23A-ra..11,31,40-re).En sem a jaratritkitasok melett vagyok csak mondtam egy velemenyt.
Előzmény: Törölt nick (5175)
Jump424 Creative Commons License 2007.06.28 0 0 5179
Az utastéjékoztaást mi is írtuk a tanulmány teljes verziójában.

AMikor meglépik végre a központi forgalomirányítást, akkor ahhoz kapcsolódóan viszonylag kevés erőfeszítéssel meg lehet építeni a hangos utastájékoztatást is, és a vizuálisat is esetleg... A lényeg, hogy a buszvezetőkre ne kelljen ezt bízni, mert sokuknak az is kihívás, hogy a végállomáson lapozzanak a Fok-gyemen, és mind a két irányba a helyes kijelzés legyen látható. Természetesen tisztele a kivételnek.

Amúgy tudomásom szerint a hangosítás a legtöbb buszban nem működik.
Előzmény: Törölt nick (5176)
Jump424 Creative Commons License 2007.06.28 0 0 5178
Köszönjük a dicsérő szavakat! Remélem, mások is így látják majd!
Előzmény: Törölt nick (5176)
Jump424 Creative Commons License 2007.06.28 0 0 5177
Igen, jól látod, a szentivániaknak SEM tetszik a 40 perc, főleg a hétvégi 60 perces követés. A tervünk az idő nagy részében ezeket teljesen kiebrüdálja. 40 perces követés mindenhol legalább 30 percesre javul, 60 perces követés csak a legestibb órálban, és hétvégén az esti órákban.

Csanakon tényleg jelentősen megnőtt a forgalom az elmúlt 5 évben. Például a mediterrán lakópark miatt. De amúgy meg Szentivánra is eléggé tömött buszokkal szoktál járni, nem? :)
Előzmény: Törölt nick (5174)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.28 0 0 5176

Megnéztem. Ez teljesen ok! Ha ezt szóról szóra így bevezetnék, teljes mértékben visszaszoknék a buszra! Komolyan mondom. Ezek után már csak egyes sofőrök és pénztárosok modorán kellene csiszolni, ill. az ilyeneket kivágni a francba, ill. a kis ablakos buszokon a normális szellőzést megoldani és akkor egy szavam sem lenne!

 

Esetleg hasznos lenne a Győrbe látogató turisták miatt legalább egyes járatokon bevezetni a hangos utastájékoztatást, nem kerülne semmibe, mivel mikofon és hangszóró tudtommal minden buszban van. Arról nem is álmodok, hogy esetleg olyan szinten lenne az utastájékoztatás, mint Bpen(gép mondja be és közli, hogy az adot megállóban mire lehet átszállni, és a járművön belül ki is írja). Ez már tényleg a kánaán lenne. :)

Előzmény: Jump424 (5170)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.28 0 0 5175

Na ja, ezzel a logikával azt is lehetne mondani, hogy minek tömegközlekedés, ha régen megfelet az embereknek a lovaskocsi/gyalogolás is. Igen, változik a világ, csak a KV-nál úgy tűnik ezt nem hajlandók észrevenni, mondjuk ha nekem is olyan szolgálati kocsim lenne, mint a vezetőségnek akkor én is nagy ívben b*sznék az egészre. Majd ha nekik is busszal kellene járniuk akkor azt hiszem megváltozna az a véleményük, hogy Győrben van az ország egyik legjobb tömegközlekedése.

 

Emiatt a hozzáállás miatt amit te itt képviselsz "40 perc nem a világ" és hasonlók lett elegem a KVból és váltottam autóra, olyan "úgyis az van amit mi akarunk, utasnak pofa be, az utas a szükséges rossz" és akkor itt még csak a menetrendről van szó, akkor még az egyes sofőrök és jegypénztárosok buta paraszt viselkedéséről, magukat kiskirálynak képzelő hozzáállásáról, az utastájékoztatás teljes hiányáról nem is szóltam. Nem veszitek észre, hogy egyre kevesebb az utas, mert egyre több embernek van ebből elege????

 

Egyébként ha nem vetted volna észre, Csanakon '99 óta pár dolog megváltozott, pl. felépült "pár" új ház, lett Tesco, Kika, hamarosan lesz Family Center, Interfruct, Baumax, és igen, az emberek egy jelentős része a csanaki busszal, buszokkal megy ide - nem is beszélve a temetőkbe utazokról - és megy vissza Győrbe, ennek köszönhetően általában az van, hogy már a Városházánál tele a busz. Én még 40-est úgy nem láttam, hogy ne lett volna tele, és igen, ide k* kevés a 30-40perces követési idő.

De ezzel az erővel lehetne bármelyik járatra azt mondani, hogy 40 perc nem a világ, várjon csak az utas és ne kényelmesedjen el, és akkor megint visszatértünk a KV-os hozzáálláshoz.

Előzmény: Törölt nick (5174)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.28 0 0 5174
Nem tökéletes a menetrend az igaz,de rendesen belejátszik az emberek elkényelmesedése is az egyre több kocsibauléssel.40 perc nem a világ.Vidéken 3-4 orakat is kell varni a buszra megse ugranak rogton autoba.Még Bábolna is nagyobb város mint csanak,megis 4 oránként megy busz és a nép nem morog.Szentivanon sokkal tobben utaznak mint Csanakrol nekik is megfelel mar évtizedek ota a 40 perc.Csanakra 1999-ig csak par videki jarat volt Győrbe vasarnap.Se 40,se 33 nem volt vasarnap,és mégis több utas volt.Ahhoz kepest a mostani 40 perces járás Hawwai.
Előzmény: Törölt nick (5166)
ottokl Creative Commons License 2007.06.28 0 0 5173

mejik agytröszt találta ki ,hogy a délutáni csuklosbusznyi tömeg estére felfér a rövidebbre?Miért akarnak a 38asbol isnyugdijasklubbot(a 7es és 4es helyett már ezzel járnak)csinálni szerintem ezt meg kellene hagyni melosjáratnak. Nem akarok a munkábol hazafele is a nyuggerek végett nyoorogni!!!

 

Jump424 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 5172
8,5 ezer fő miatt nem lenne rossz, ha sűrűbben járna a busz, mint 40 perc (hétvégén). A másik ilyen városrész Likócs, a maga 1000-2000 lakosával. A két városrész között egy darab különbség van, méghozzá hogy a likócsi 40-perces buszon az emberek tengnek-lengnek (4-5 fő per járat), a csanakiakkal azért 20-25 fő is előfirdul. Hozzátéve, hogy egy lakosra lebontva ez még mindig csapnivaló arány, de bevallom, 40 perces követésnél nálam is nyílik a bicska...

Viszont a másik oldalon meg azt sem szabad elfelejteni, hogy a csanakiak is 200/260 forintért utaznak a városba (10-12 km), és az adyvárosiak is (3-4 km). Tehát egészen biztos, hogy a csanakiaknak a ynegébb szolgáltatását fenntartani is drágább mondjuk Szabadhegy vagy egy más hasonló zöldövezet pl. Kismegyer ellátásánál. Mert több kilométert kell megtenni. Az meg a csanakiaknak sem hiszem, hogy tetszene, ha megkapnák Kismegyernek a nagyon jó menetrendjét, viszont a menetjegyük 400/500 forint lenne.

Végülis a helyközi teljes árú jegy mennyi is lenne Csanakra?
250 Ft a 10-15km-es jegy. Vagyis a jelenlegi elővételben megváltott menetjegynél 25%-kal drágább.

A bélrletjegy 9900Ft lenne (aminek 80%-át a (szerencsésebb) munkavállalóknak állják.)
Legjobb emlékeim szerint ez is drágább a helyi bérleténl, főleg, hogy a helyi bérlet összvonalas, tehát azzal Győrben imás felé is lehet menni.
Előzmény: CKD Kombinát (5169)
Jump424 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 5171
Előzmény: Jump424 (5170)
Jump424 Creative Commons License 2007.06.27 0 0 5170
Ha valamikor van kedved és ráérsz, légyszi nézd meg a VEKE-féle tervezetet, mert kíváncsiak vagyunk a véleményedre, miben jobb, miben rosszabb akár a jelenleginél, akár az általad elfogadhatónak tartottnál. A csanakról szóló rész 2-3 oldal, mint a legtöbb városrészé :)
Előzmény: Törölt nick (5166)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5169
Bp-n is tudok neked mutatni 40 percenként járó helyi autóbuszt!

De veled egyetértek, hogy Csanakra járhatna sűrűbben is a busz...
Előzmény: Törölt nick (5166)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5168
"A 23-as Korányi térig való közlekedtetését jó lett volna, ha nem a közoktatási tanév végéhez, hanem az egyetem időbeosztásához igazítják, hiszen ez a viszonyalat elsősorban az egyetem kiszolgálása miatt megy el odáig. Tehát minimum egy héttel tovább kellett volna járatni, de fürdők miatt esetleg közlekedhetne így akár egész nyáron is."

Nekem ez az utsó héten nem okozott problémát.
Az Egyetem felé a Megyeházánál pár perc várakozás után jön a 2-es, visszafelé meg a 2-esről is csak pár percet kell várni a Honvéd-ligetnél a 23A-ra.
Természetesen kényelmes és jobb volna, ha még ilyenkor is végig járna a 23-as, de az utolsó héten már nem utaznak annyian az Egyetem felé (inkább már csak jegybeíratásra mennek, vagy a későn kelők még vizsgázni), szóval kibírható.

Előzmény: LTNLTN (5165)
Freehill Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5167
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5166

Megnéztem ezt a fantasztikus új menetrendet, Ménfőcsanakra épp olyan szarul járnak ezután is a buszok, mint eddig (útvonal, követési idő). Az új menetrend épp olyan használhatatlan (szar), mint eddig. Tehát marad az autóval járás, még ha kicsit drágább is. Bár ha belevesszük azt, hogy mennyivel kényelmesebb, gyorsabb, akkor megéri. Nem baj, elvagyok én a kocsimban nagyon is jól.

 

A KV azt hiszi, hogy a 70-es években vagyunk? 40 percet várni egy helyi buszra nappal? Noormális?

 

Aztán meg ne panaszkodjanak a Volánosok, ha egyre többen szoknak át buszról autóra, ilyen ócska, használhatatlan tömegközlekedés nem sok nagyvárosban van, mint Győrben!

 

Érdekes, mikor Pesten laktam, eszembe sem jutott soha kocsival menni sehova, a sok "legendával" ellentétben Pesten egy nagyon jól működő, jól szervezett tömegközlekedés van!

LTNLTN Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5165

A 11-es menetrendjében tényleg furcsa, hogy a reggeli csúcsban ritkábban jár, mint a délutániban. Üzemkezdettől kb. 6.30-ig még talán indokolt a ritkítás, de a reggel 7-8 óra közötti időszakban már tényleg elfogadhatatlan a 12 percezés - legalábbis iskolaidőben. Hiszen ilyenkor kifelé is nagy a terhelés: a 7.20, 7.30, 7.40-es járatok eddig is zsúfoltak voltak (még úgy is, hogy többnyire csuklós járt rajtuk). És itt nem jelent az magyarázatot, hogy a 11R-rel együtt 6 percenként járnak, mert az csak kb. fél órán keresztül valósul meg, egy olyan idősávban, ami csak a Bácsáról befelé jövőknek megfelelő, de a kifelé utazóknak túl korai; másrészt pedig az egyetemet nem érinti a 11R, így az oda eleve nem jó. A délutáni 10 perces követés viszont túl sűrűnek tűnik; a 11A megszűnése nem indokol ilyen mértékű bővítést, mivel azon többnyire csak egy járat volt óránként, tehát a 12 perc is megfelelne iskolai időszakban (azon kívül pedig talán a 15 perc is elég lenne), persze csak úgy, ha kizárólag csuklósok járnának a 11-esen csúcsidőben.

 

Az már más kérdés, hogy délelőtt sem ártana a 11-esre több csuklós, mert olyankor is gyakran zsúfolt. Inkább itt járjanak, mint a délelőtti 15-ösökön, 5-10 utassal. De hát ez már hosszú évek óta így megy, ez nem a mostani menetrend hibája...

 

Más:

 

A 23-as Korányi térig való közlekedtetését jó lett volna, ha nem a közoktatási tanév végéhez, hanem az egyetem időbeosztásához igazítják, hiszen ez a viszonyalat elsősorban az egyetem kiszolgálása miatt megy el odáig. Tehát minimum egy héttel tovább kellett volna járatni, de fürdők miatt esetleg közlekedhetne így akár egész nyáron is.

Előzmény: Törölt nick (5153)
Jump424 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5164
Elnézést, az n lemaradt!

Alapvetően a tanulmányunk nagyon arra ment á, hogy csúcsidőn kívül,
Előzmény: Jump424 (5162)
Jump424 Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5162
Én is nagyon kíváncsi vagyok.

Mondjuk én külön kíváncsi vagyok arra, hogy miben más ez a tanulmány a 2005-öshöz képest. Az a tanulmány sajnos fokozottan nem foglalkozott a csúcsidőn kívüli közlekedéssel, és szintén nem foglalkozott például nyugat-belváros lefedésével. Végső soron olyan hálózatot találtak ki, ami csúcsidőben nem rossz, de csúcson kívül a jelenleginél talán annyival nyújt többet, hogy ha mr ugyanolyan ritkán jár a busz, mint a jelenlegi, legalább néhány hosszabb, átmérső és átlapolt vonal miatt ritkábban kellene átszállni. Például ők is meghosszabbították volna a 14-est Marcalvárosba (mi mondjuk másfelé vezettük volna Adyvároson belül).

Alapvetően a tanulmányuk nagyon arra ment á, hogy csúcsidőn kívül, ami a teljes üzemidő 80%-át adja, akkor is legyen minőségi szolgáltatás, ne csak a napi reggeli egy órában meg a délutáni 4 órában, hétköznap. Na ezt hiányoljuk az egyetem múltkori tanulmányából. Végső soron ez indította el a VEKE-tanulmányt is egyben.
Előzmény: Sanya_ (5161)
Sanya_ Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5161
Látom a konkurrencia miatt nem lehetett bevezetni az új menetrendet: klikk

Kíváncsi vagyok a másik tanulmányra.
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.06.26 0 0 5160
Igen, ez már felújítás utáni kép.
Szerintem is szépen néz ki:):)
Előzmény: dbbuszos (5159)
dbbuszos Creative Commons License 2007.06.25 0 0 5159

Ő az itt, ha jól sejtem már felújítás után: http://www.freeweb.hu/kvrt/index_files/aff-655.jpg

 

Amúgy ez a kép engem *urvára megfogott: http://www.freeweb.hu/veszprembusz3/aff-651,2.JPG Egyszerűen gyönyörű a busz rajta, egy hibát se találni a járművön. Nagyon zsír ez a busz meg a kép is.:) Nagyon tetszik nekem, hogy a KV azok közé a Volánok közé tartozik akik megmaradtak a régi Volán "formaruha" mellett a buszokat tekintve. Ha egy ilyen buszt látok mindig nosztalgiázom, hogy milyen jó is volt amikor még Debrecenben is sárgában szaladgáltak a buszok. Nem ebben a mostani...

Előzmény: CKD Kombinát (5158)
CKD Kombinát Creative Commons License 2007.06.25 0 0 5158
AFF-655, de képem nincs róla.
Előzmény: dbbuszos (5157)
dbbuszos Creative Commons License 2007.06.25 0 0 5157
Melyik volt nálatok a legutóbb felújított helyi 280-as? Kérhetek egy képet róla?
Freehill Creative Commons License 2007.06.25 0 0 5156
A menetrend mindig fog változni, örök érvényű tartó-kiosztást nem lehet csinálni. Viszont a tartók felszerelése nagyon időigényes, ezért kellett őket fokozatosan kitenni. (A menetrendváltozásnál pedig éppen elég volt cserélni a menetrendi lapokat, ez is több napig tartott.) Biztos vagyok benne, hogy idővel a 11A vonalán is átszerelik a tartókat, de ez szerintem nem annyira sürgős, senkit sem zavarnak az üres tartók. (Rosszabb lenne, ha nem lenne kint valaminek a menetrendje!)
Előzmény: Törölt nick (5154)
Freehill Creative Commons License 2007.06.25 0 0 5155
Ha választani lehetne, én csúcsidőn kívül inkább a szóló buszokat, de sűrűbb követéssel választanám. A 30 perces követés, pláne lakótelepek esetén nem versenyképes.
Előzmény: Törölt nick (5153)
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.25 0 0 5154
Ja és a buszmegállókban a menetrend tartók,most meg kihasználatlanok,ahol 3 oldalra lehetett rakni,mert vagy megszűnt a buszjárat,pl 11A, vagy nem ott áll meg stb. Szóval meg kellett volna várni amíg kijön az új menetrend és akkor felrakni az új menetrendtartókat!!!
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.25 0 0 5153
Sziasztok!!!régen voltam már itt,láttam h elég sok volt a téma!

1. Szerintem a 7-es sem lett nagyon kihasználva az új menetrend alapján,mert amikor múltkor utaztam rajta össz-vissz,oda is és visszafelé is kb voltunk rajta 6-7-en(csúcsidőben)!!!szóval ha ez nekik megérte akkor......
2. A 11-es menetrendje meg egyszerűen fantasztikus!A régi sokkal jobb volt!!az a délelőtti,vagyis reggeli 12 perces követés nagyon nem jó!!!tele vannak akkor is a buszok!!!reggel is maradhatott volna a 10 perces követés!ha majd eljön megint a suliidő rengetegen leszenek rajta-7 óra előtt is!!!
3. Mostanában látom ,h elég sokszor a 13-as és a 16-os is csuklós,de minek???alig vannak rajtuk!
4. Hát igen,a vasárnapi közlekedés meg egy csőd!!!szinte alig,vagy egyáltalán nem látni csuklós buszokat!!!és a fél órás követések!!éppen azért kéne csuklós,mert a fél óra alatt azért összegyűl a nép,és sokan vannak!!!pl 11-es,nem is kevésszer tapasztaltam!szombaton meg a 11-esnél amikor délelőtt húsz percenként jár akkor még aránylag több a csuklós,de amikor délután 30 percenként jár,akkor csak szóló buszt küldenek(szinte)!!!
Ez a mostani menetrend nekem sem nyerte el a tetszésemet!!!:(
Törölt nick Creative Commons License 2007.06.25 0 0 5152
Igen,láttam én is mikor arra jártam.Abban a megáloban szoktak felszállni az ovodás diszko palánták,biztos megint elővették jo formajukat es eggyik a másikának megmutatta hogy milyen erős és ugyes.Biztos kapott egy piros pontot a haverjaitol. Rosszul vagyok az ilyen illetöktöl.(nem tudom ra azt mondani,hogy ember).
Előzmény: pocok2007 (5151)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!