1389 ccm-es ecotec g Astra motorja mennyi idő alatt van üzemi hőmérsékleten? 0 fokos külső hőmérsékletnél 15km után mozdul meg a mutató, csak 20 km után 90 fokos. Nem sok ez egy kicsit? A szellőző meleget fúj, 60-70 foknál még hideg a hűtő, kivéve a felső vízcsövet, de az is csak langyoska.
Cseréljek termosztátot, vagy fölösleges, mert ez ilyen?
Én 2005-ös 1.6-ost vettem, remélem nem csináltam rossz üzletet. Eddig még tetszik a gép. Ha 10 év múlva se találok benne több hibát, akkor pozitív marad a véleményem róla. Az előző kocsimat is 9 évesen vettem, és 22 évesen adtam el. (Összesen 85 e km-t mentem vele.)
A szükséges dolgokat persze ki akarom időben cseréltetni, és bízom benne, hogy azok ritkán kerülnek sorra, és azon kívül semmi. El kell mennem egy Opel szervizbe, ott megtudom, hogy mikor mi lett kicseréltetve, és mikor kerül újra sorra. Ebbe most 174 e km van, még az ünnepek előtt olajat és olajszűrőt akarok cserélni, és még idén sorra kerül a váltószoknya és a kézifékborítás is.
Én három éve vettem egy 2001-es évjáratú első tulajdonos, szervizkönyves, benzines 1.4i -16V OPEL ASTRA G CARAVAN CLUB-ot. A kocsit egy kereskedésbe vettem egy oda" bejáratos" és hozzáértő ismerősöm segítségével. Ahogy megvásároltam, a kocsival egy szerelőhöz mentem vezérműszíj és görgők ,vízpumpa,szűrők,olaj,hűtőfolyadék,lapos szíj cserére. A következő okok miatt: mert 95000 km után érdemes vezérműszíjat cserélni,és mások is azt tanácsolták ,hogyha nem lett volna a motorjába ennyi km akkor is cseréltessem ki mert vezérműszíj szakadása nagy károkat okozhat és sok pénzembe kerülhet.Három év elteltével csak olajat és olajszűrőt,gyertyákat,akkumulátort cseréltem.
Kb. két hete vettem egy 1.6-os G Astra kombit, egyenlőre tetszik. Mire kell odafigyelni, hogy ne legyen később se gond? Van valami gyerekbetegsége? Túl sok van belőle az utakon, és nem hallani komolyabb problémákról, ezért mertem ilyet venni.
Hallottam az EGR lezárásáról. A dízelnél valamennyi üa. megtakarítás lesz az eredmény. Benzinesnél van valakinek ezzel tapasztalata? (Csak tájékozódom.) A Mazdánál megszoktam, hogy amikor menni kellett valahova beültem, indítottam, beindult és mentem. Remélem ezzel is ez lesz.
Epp most szakadt el a vezermuszijam az autopalyan 130-nal. Nem igazan vettem eszre semmit, csak kigyulladt service lampa, tolouzembe valtott az auto, nem reagalt a gazra.
Opel Astra g 1.4 16v
Ennek a motornak mi a "szokasa" osszekalapal ilyenkor mindent, vagy meg lehet uszni szerencsesen?
Amugy ket eve, 40 ezer km-el ezelott volt cserelve a komplett vezerles, vizpumpastul, mindenestul...
Elore is koszonom, ha valakinek van tapasztalata ezzel kapcsolatban.
És így néz ki belül egy öreg, de még áteresztő cső. (ezt speciel az etanol ette meg rövid idő alatt, de ugyanígy néz ki a 20 éves, két tartálykocsinyi üzemanyagot lassan áteresztő cső is. A gyári hibásokról nem beszélve)
A benzintől nekem motorféknél rángatott, azért nem szerettem, de hidegben attól is indult.
"akkor ez placebo" Már bánom is, hogy ezt a jó kis önjavító Nissant eladtam rendes autó árban, aranyár helyett:))
Nem kell olyan sok a petróból, hol érné az meg? Sokkal drágább, mint a dízelolaj. Abból a pénzből inkább 220V-os előmelegítőt szereltem volna bele. És oké, elhiszem, hogy a kipufogógáz-utókezelőt nem károsítja.
"+10 fok alatt egy liter petróleumot töltöttem egy tankhoz."
Akkor ez mindössze placebo. A petróból az általad igényelt hatáshoz 25-30% szükséges. Anno a gyárak is ennyiket ajánlottak a kezelési utasításokban.
Nem igazán értem ezeket a csőproblémáidat, nekem egy 32éves dieselem van eredeti állapotában, de semmi ilyen gondom nincs. Adalékként benzint használok 4-7%-ban, de azt nyáron is.
"a petróleum ugyanis károsíthatja a kipufogógáz-tisztító rendszert."
Ugyanolyan szénhidrogén mint a gázolaj, csak rövidebb szénlánc molekulákból épül fel, ugyanúgy, ha nem jobban, elég. Akkor miért károsíthatja?? (pláne az a mennyiség amit Te írsz)
A tankolt dízelhez képest 2-3 százalék mennyiségű petróleumot kell az üzemanyagtartályba önteni. A petróleum meggátolja a paraffinkiválást, és a gázolajénál jóval alacsonyabb kompressziótűrésével a hidegindítást is segíti. A módszer alkalmazása kizárólag katalizátor nélküli, nem számítógép-vezérelt dízelmotoroknál javasolt, a petróleum ugyanis károsíthatja a kipufogógáz-tisztító rendszert.
Szivattyúzható, igen, de hidegben egyértelműen sűrűbb az állaga és a gázolaj zavarosodása már jóval magasabb hőmérsékleten elkezdődhet. A -20 fok csak a "hidegszűrhetőségi" határérték. A kis keresztmetszetű, elöregedett, esetleg részben eltömődött de még nem szivárgó csövekben megrekedhet.
+10 fok alatt egy liter petróleumot töltöttem egy tankhoz.
"Ez igy nem igaz! van teli es nyari gazolaj es orszagbol függ hogy mit trakar es mikor allnak at az egyikrol a masikra!"
Magyarországon nagyjából 20 éve nincs nyári gázolaj! Télen-nyáron egyfélét, télit forgalmaznak. Ettől eltekintve, még mindig ott tartunk, hogy 0°C-nál nem fog a parafin kiválni.
Astra G (1.4 / 16v, 2000 évi) hideg motornál, álló helyzetben ha tekergetem a kormányt akkor ciripelő, nyikorgó hang. Ha csak állok és nem csinálok semmit akkor nincs rendellenes hang. Ha elindulok akkor rövid időn belül megszünik ez a hang.
Ez igy nem igaz! van teli es nyari gazolaj es orszagbol függ hogy mit trakar es mikor allnak at az egyikrol a masikra! (pedig mindegyik EN590 szerinti).
es a megadott CFPP (gondolom ezt erted azalatt "hogy szivattyuzhatonak kell lennie") referenciaszüröre es referenciapumpara vonatkozik!
mai autokban szerintem finomabb szürok vannak(tehat egy CFPP -20C, mar -15C nem indulna), viszont az elektromos AC a tankban mar atdolgozza egy picit a nyalat es 5 barral probalja atnyomni a szürön
a nemet EN590-nek 0C a CFPP-je Aprilis 15 es szept 30 kozott. Ha megtoltod szept 30-n a malacorru kombit 80L nyari diesellel, amivel el tudsz jarkalni kb 1700km-t akkor könnyen meglehet hogy beszopod (foleg ha több autod is van...)