Tisztelt Uraim és ha léteznek itt olyanok, Hölgyeim!
Igazán örültem amikor rábukkantam erre az oldalra, avatott és tapasztalt hozzászólók tanácsait olvastam és remélem kérdéseim hasonló jóindulatot váltanak majd ki.
Apám, még fiatalabb koromban - és ez lehetett már több mint 40 éve is – vett egy rotációs kapát. Ha működött szivesen tologattam, mert akkor is és azóta is utálok kapálni és a benzin csak 3 Ft-ba kerűlt és a teljesítményt nézve összehasonlíthatatlanúl nagyobb területet lehetett egy nap megmunkálni. Egyetlen probléma volt, hogy a gép nehezen indúlt. Mire pöfögni kezdett a berántó kötél fogója rendszerint már lehozta a bőrt az ujjaimról. Nem sokat segített amit motorviselt sorstársak tanácsoltak: légszűrő le, benzin befecskendezve, buzgó fohászkodás. Szóval az indítás továbbra is szerencsejáték szinten maradt. Aztán később mikor már a saját kertemet túrtam, vettem egy Szentkirályban gyártott 6 tagos rotát ami megbízhatóságban messze felűlmúlta a régit, viszont a lassú forgás miatt a talaj kevésbé volt porhanyós.
Mivel a mai technika csodákra képes, gondoltam, talán lehetséges lenne még rendbehozni a régi masinát.
Mára már semmi leírásom nincs róla, itt a fórumon olvasgattam írásokat ill. láttam néhány képet ami szerint valószínű egy RK-01 lehet, Aspera motorral, a szárnyas lendkeréken Ducatti felöntés olvasható. Légszűrő a kormányon, szabályozás a lendkerék által keltett levegőáramlás segítségével.
Merészségemben odáig mentem, hogy leszereltem a motort, megfosztottam a röpsúlytól és a lendkeréktől, maradt a pőre forgattyúsház, benne a kis huncut dugattyúval. Itt jött a meglepetés mert csekély tapasztalataim alapján ha az ember amúgy leveszi a hengerfejet, lehúzza a hengert, létezhet még pár forgattyúsház csavar de azokat eltávolítva a házat kétfelé lehet venni. Hát itt nem! Hogyan varázsolták a főtengelyt a forgattyúsházba? Hogyan lehet eltávolítani a régi szimmeringeket és beépíteni az újjakat? A főtengelyről még le tudnám venni a hajtókart de a ház szétszerelésén az nem sokat segít. Úgy gondoltam, a motor kap egy fúrást, dugót, gyűrűt, szimmeringeket. De ha a mostani szimmeringeket nem tudom kiszedni, további ráfordítást a motor nem ér meg, mert bármennyire jók is lehettek valaha, 40 év alatt elvesztették tömítő képességüket.
Most kíváncsi lennék, van-e valaki aki elvégezte már ezt a procedúrát és tudna a szereléshez tanácsot adni?
Vagy van valakinek egy működőképes motorja amit reális áron elad?
A válaszokat előre is köszönöm, kiváló tisztelette, Birigli