Szia nem tudom mire gondolsz de egy bontóban keress trabant kézifékkart, 3 -6os csavar fogja le , ives retesze van az alján 6 os furat ahova bovdent vagy gömbvasat tehetsz.....
Azzal a kéréssel fordulok hozzátok,van e valakinek kapálógéphez kézifékje otthon valahol a sufniban.Persze szerintem nem nagy az esélyem rá!Az interneten nem létezik ilyen az biztos.Ezért arra gondoltam,hogy valaki a fórumozok közül elvállalná a legyártását?Annyi lenne még,hogy az íves fogazattal együtt kellene megcsinálni!
Amikor megvettem sajnos nem volt hozzá már meg,és így nem fékezhető.
Ha valaki elvállalná akkor megadom a pontos paramétereket hozzá.
A tapadás szerintem nem lett pont 2* akkora, mert a gép súlya így 2* akkora területen oszlik el, 1-1 kerékre kevesebb teher nehezedik, kevésbé nyomódik a talajhoz.
Ha erről van szó, akkor amiket bejelöltem, + a 2 bordás tengely átmérője. (ez igaz minden típusura)
Bár igazából remélem a tengely átmérője, rajta a bordák méretei, minden típusnál megegyeznek. De ha mégsem, az sem érne váratlanul, mivel nem igazán kompatibilisek a különböző gyártók termékei egymással.
De előre is köszi a segítséget, és a pozitív hozzáállásodat!! :-)
A gyártók tartozékait óvatosan kell összeépíteni, mert több dolog befolyásolja!
Elsőként vegyük a tengelyen megjelenő fordulatot, amit felezni akarsz. Számolni kell, hogy a gép mennyit nyom, a felező milyen áttételű. Azután meg kell nézni, hol vannak a lyukak. (Mármint a hajtó tengely bekötéséhez.) Lehet, hogy fúratni kell a hajtó tengelyt, ha egyáltalán lehet - túl közel lennének a lyukak - meg szinte biztos, hogy a nyomatéktám nem fog passzolni.
Azután vedd figyelembe, hogy a láncos felezők legalább 60-70 cm-re növelik a nyomtávot!
A nyomtávot csak az ékszíjasok nem növelik, de ebből szűk a választék. VOLT a ROBI-nak, RK-nak (31) de ezek csak kényszermegoldások voltak a gyártótól.
MA csak a KF-nél láttam ilyet. Ott meg a csatlakozások adottak, nem lehetetlen átalakítani, de ahhoz mester kell!!!
A MARCI gépeket nem ismerem, meg kell nézni, mit lehet ráapplikálni!
Tehát lehet, hogy egy hajtóművel a hónod alatt hülyén nézel ki, gondolj arra, hogy öltöztet, s legalább olyat veszel, ami jó a gépedhez!
De ha alakítani akrsz, és az áttétel megfelelő, akkor a KF láncosát válaszd, mert azt rudak fogják össze, lehet rövidíteni, vagy akár másikat csináltatni, nem kunszt (szerintem).
Anno, mikor hiánygazdálkodás volt, - mint most lesz - minden motorból építettek gépet, amit megkaptak. Így került a TOMOS az RK gépekre. Volt a 03-on, és 01-en is. Akkor már Tito elvti nem volt láncos kutya.... Nekünk meg kellett a motor, mert a Panni, Berva, meg a többi már a Big Brader áldozata volt (KGST).