Ha elereszti a levegőt akkor nem, fogja a rögzítőfék. Addig talán gurult volna, de a szervó hiánya miatt nehezen lett volna irányítható, balesetveszélyes.
Az új szegedi trolira meg amblokk az új IKARUSokra miért nem lehet ezt a logót rakni? Miért kell azt az egyszínű gagyit amin ki sincs emelve a felirat? Ez a mai napig megállja a helyét.
A véleményeteket vagy a tanácsotokat szeretném kérni. Van egy 1982-es évjáratú Ikarus 255-ös buszom amitől sajnos hosszú idő után lehet hogy meg kell válnom. Abban szeretném a segítségeteket kérni hogy mennyért lehet egy ilyen buszt eladni?Az elmúlt években a lehetőségekhez képest próbáltam rá elég sokat költeni pl.9 éve kapott egy teljes motorgenerált,azóta ment kb. 50000 km-t,egy hátsó híd és váltófelújítást,egy teljes fékfelújítást,nem szabályozott hanem vadonatúj fékdobokkal(30000 km-t ment),tavaly egy első híd felújítást,valamint a folyamatos karosszériajavítások(tavaly az egész hátsó doblemez valamint felette a négyszögprofilok),kapott 6 db vadonatúj gumit (3-4 ezret futottak).Volna még javítani való rajta természetesen hiszen nem mai darabról van szó kisseb karosszériajavítás még ráférne. Vannak hozzá tartalék alkatrészeim is pl.Váltó,ajtó ablakok stb.4 éve a hátsó ablakkeret ki lett cserélve és vele együtt az egész tető át lett festve.A leírtak alapján szerintetek mennyiért lenne érdemes meghirdetnem.
DUM-747 nálam 260.02-es, viszont a képeken nem látszik, hogy a hátsó rész utólagos átépítés lenne, szóval most tényleg elbizonytalanodtam. Kaphatok valakitől egy vázszámot, ami egyértelműsíti a dolgot?
Nagyon régen adták le, legalább 10-12 éve, hogy VHS-en rögzítettem.
Ahogy FAV 20 is írta, a film címe: A 78-as autóbusz útvonala, kis kitérővel.
1976-ban készült tévéfilm, a GA-95-14 frsz-ú Ikarus 620 szerepel benne, amit még ebben az évben, októberben selejteztek.
A nyitó jelenetet - ahol a főszereplő felszáll - Kispesten, a wekerlei piacon, a Pannónia út - Gutenberg krt. sarkon vették fel.
Videó megosztó oldalakon tudomásom szerint nem található meg a film, a MaNDA archívumot javaslom, itt találsz információt, hogyan nézheted meg náluk egyedi vetítéssel, és hogyan kérhetsz másolatot. Vedd fel velük a kapcsolatot, régen vettem már igénybe a szolgáltatásukat, nem merek azokra az árakra, illetve feltételekre hivatkozni.
A MATARKA adatbázisa szerint a Filmvilág 1977/22 számában jelent meg kritika a filmről (31-32. oldal), ha érdekel, könyvtárban ki tudod kérni, vagy akár a honlapról rendelhetsz másolatot a cikkről.
Az EUA-317-esen (ex. DUM-756, Agria Volán, 280.03, ex. CB-CV 387) és a CTB-690-esen (Szabolcs Volán, 263.01, ex. CB-CV 441) kívül mely 200-asok kerültek még Volán társaságokhoz Cottbusból?
Gyerekkoromban láttam egy filmet, nem tudom, játékfilm volt-e, vagy milyen műfaj. A főszereplő Sinkó László, ő alakítja a buszsofőrt, és egy buszon rosszul lett utast kell kórházba vinnie. Egy IK 620-ast vezet, és meg is sérti a hűtőrácsot... Nem tudom, jól emlékszem-e a címére, talán "A 75-ös autóbusz útvonala" ?
Valakinek nincs eteleg meg, vagy nem tud linket/oldalt, ahonnan letölthető? Ha esetleg valaki átküldené, a címem: saxi1982@gmail.com
Az autóbusz „C” hajtás miatt egyedi forgózsámollyal és igen alultervezett hajtáslánccal is rendelkezett, amit a gyárilag 5 hengeres - egyenletlen járású - MAN motor még tovább is fokozott.
Ezután kapott Rába D-10 190 kWos motort.
Gyakori volt a megbibásodása ezért rengeteget is állt, amig az egyedi, ritka és főleg drága alkatrészek megérkeztek hozzá.
Valami mindig rossz volt benne, így nem is kapott annyit a minden napok során, és ez lehetett az oka a hihetetlen állapotának, mikor a bontóba került...
Aki szeretne idén jönni a Polgári Ikarus találkozóra az ezeken az elérhetőségeken érdeklődhet jelentkezhet. Különjárat indul Debrecenből 2013. szeptember 14-én Polgárra, a VI. Ikarus-találkozóra. Az autóbusz egy Ikarus 256-os lesz, amit a Komáromi és társa Kft. biztosít. Indulás reggel 7:30-kor Debrecenből, a Segner térről. Útvonalterv egyelőre nincs, a járat megpróbál egyfajta gyűjtőjáratként funkcionálni, ezáltal megpróbál felszállási lehetőséget biztosítani akár Balmazújvárosban, Hajdúböszörményben, Hajdúhadházon, vagy Hajdúnánáson, ha igény van rá. Az utazás ára debreceni indulással 1500 HUF/fő, amely tartalmazza az oda- és visszautazás költségeit, de nem tartalmazza a belépőjegy árát. Máshonnan csatlakozóknak ennél olcsóbb.
Jelentkezni és érdeklődni lehet a balintka006@gmail.com e-mail címen, vagy a 06-20/919-8906-os telefonszámon.
Azért van rajta Ifa felni,mert mi használni szeretnénk a buszt.Több helyről is azt mondták,hogy jobb/biztosabb az Ifa felni,mint a Csepel. Van nekünk Csepel felnink...(Amikor megvettük,akkor az összes kerék rajta volt Csepel felnivel) De azért köszi a felajánlást. :)
Ikarus 266-ossal kapcsolatban lenne néhány kérdésem:
Melyik évtől voltak alumínium kapaszkodók helyett fehérek és meddig? Melyik évtől volt 3 részes műszerfal és meddig voltak ezen a csöcsgombok és nem billenőkapcsolók? A 3 részes műszerfal mettől meddig volt famintás és mikortól lett fekete és meddig volt sima műanyag és mikortól lett rücsizett? Melyik évtől volt a folyóírásos Ikarus felirat alatta díszléccel de még ezüst keretes hűtőráccsal alumínium tükrőkkel és ablaktörlőkkel és mikor hagyták el ezeket? Meddig volt 5 sebességes ASH váltó és mikortól lett 6-os ZF? Milyen típusú fülkehátfal volt ezekben a kocsikban? Volt e gyárilag a volános példányokon dísztárcsa? Ikarus függöny volt bennük vagy sötétkék esetleg sárga még gyári állapotban? Meddig voltak 018-as hátsó híddal szerelve és mikortól kaptak 118-ast? A csomagtartók tartó szárai meddig voltak szürkék, szürke gumicsíkkal és mikortól lettek feketék?
Van e valakinek fehér kapaszkodós beltérről és famintás csöcsgombos műszerfalról fényképe?
Előre is köszi, ha valaki megválaszolja ezeket a kérdéseket! :)
Szia :) A CLU-470-et átalakították 3 ajtóssá és 2010-ben selejtezték, és valaki megvette. Láttam is hogy hol van, nem tudom szabad-e írni az állapotáról és a helyéről. Hát én csak ennyit tudok róla sajnos, hátha valaki többet tud róla mondani :)
...ezeken kívül még két 283-as közlekedik Nyíregyháza környékén a Trans-Tour '90 Kft. járataként, az egyik rendszáma DZC-880 (alvázszáma: 283 02 002 88), különlegessége, hogy LIAZ motoros. (buszok.fw.hu)
Én másoltam be a youtube videóm alól a kommentet. És hihetőnek tűnik. Maszek gép volt úgy vette meg a csóka,és szinte nulláról építette olyanra,amilyen volt eladása előtt. Max a hűtőrács lett kicserélve,mert sokáig 2 kockalámpával közlekedett.
Magyarul szó sincs itt exportból visszamaradt gépről,meg hasonlókról.
Én nem tudom ezt pontosan, de valaki írta, hogy övé volt a busz, és ő alakította át egy normál 260-asból olyanra, amilyen selejtezése előtt lett, gyárilag nem hiszem, hogy '77-ben volt már bolygóajtó.
Ennek még bőven megvolt az eredeti homlokfala, amikor megkapta az LND-rendszámot... ami igen, egybevág néhány teszkóbusszal, de ez még nem jelent semmit.
Ezt is "megmorogjuk", mint anno a veterán roncsok eldarabolását. Amikor még nem érték egy tipus nem tesznek el belőle, utána meg megy a kókányolás. Vagy ha tettek is el valamit, akkor azt a saját dolgozók díbolják szét a telep sarkában.
Munkahelyemről gyalogolva Tatán, egy kapurésbe bepillantva egy aggcsont Ikarus 55-re lettem figyelmes. Egy karosszériajavító-motorjavító cég udvarán áll. Kopottas bordó az oldala, de szemből nagyon szép állapotban van a korához képest. Cirill betűkkel van valami a viszonylatjelzőjébe írva.
Lehet tudni valamit róla, hogy Ő esetleg egy újabb szerzemény, felújításra váró stb?
Én is most szombaton voltam lent (majd az idetartozó képeket fellövöm), és siralmas volt a helyzet.
Néhány: a 600-as psz-ú troli 2 üléshuzata is szétszakadt a varrásnál (volt említve), az oldaldekoritról mindenhol le van szedegetve az a barna réteg, amitől olyan jól néz ki (...), a tetődekorit meg majdnem mindenhol beázott, az akkumulátor dobozának az ajtaja nincs lezárva, ergo a fényképezésen kívül akárki csinálhat vele akármit (még a végén nem jöhet el a troli nyíltnapra), az oldala össze-vissza van karcolgatva. Az 556-os Ikarus lökhárítói szarrá vannak törve, az eleje az IKARUS feliratnál meg van karcolva, kint a 801-es psz-ú HÉV-ről meg b@szott nagy darabok esnek ki a festékből (nem mind magától), az UV síntisztót eszi a rozsda, a Bengálit is, stb.
Kb. leszarom miért rongálódtak meg a műzeumi járművek, de aki volt már ott, az tudja hogy van amikor a lélek sincs a buszok körül, teremőr meg egyáltalán, így akárki akármit megtehet ott, anélkül hogy észrevennék...
Valoszinüsíthető, hogy nem az iskolás csoportok törték össze az 556 első és hátsó lökhárítóját. Sőt, az enyelgő fiatal pár sem tett kárt a műbőrüléseken.
Két éve voltam ott, tavasszal. Pont egy osztálykiránduló csoport szabadult be oda... hát azok amit leműveltek ezzel a szerencsétlen busszal... megint máskor, nagyi elmegy a 2-3 unokával, utol sem éri őket, az egyikre rászól, akkor a másik csinálja, közben a harmadikat nem is látja hol van. Egyik alkalommal 6-7 éve amikor a 180-as is épen bent állt, felszálltam rá, egy fiatal pár ott enyelgett a hátsó üléseken, mit sem zavartatva magukat, amikor közelebb mentem akkor került vissza a nadrágba a srác farka........ kellene oda valami kamera, vagy őrök. Bezzeg a villamosok körül a másik csarnokban a nyanya koslat utánad...
Biztosan, csak nem értem hogy ez hogy jön ide? :) Nem voltam tavaly és az előtt sem ott, ettől függetlenül a kérdés az volt, hogy hol az évelő retek, amire azóta se jött válasz. (bocs, ha kicsit bunkó a stílus)
Az mindenesetre biztos, hogy egy kis karbantartás ráférne az ottani járművek egy részére, pl. az Ikarus 556-os ilyenből lett ilyen: Az egy dolog, hogy az ablaktörlők úgy állnak ahogy, de hogy az első lökhárítók nagyon nincsek rendben, az is biztos. A hátulján ugyanez, csak ott épp egy nagy "betört" rész van. A kereikeit sem nagyon fújják, jó hogyha a fele meg van töltve levegővel.
sziasztok ezt a buszt én építettem újra 1997-ben. Nyíregyházán vettem 96-ban magánszemélytől romokban. mezei 260-as volt, nem exportkivitel. nálam kapott új kasznit, ajtókat, 56-os lökháítót, magasüléseket. nálam kapta a GLZ-013-as rendszámot. metákék-krém szinben, négy kocka elsőlámpával közlekedett Budapest-Érd között szerződéses járatban. sajnálom, hogy így lepusztult, tudtommal elbontották, kár érte! egyébként buszok teljes felújítását, átépítését, restaurálását vállaljuk. üdv: Kósa Csaba"
Rendszám: jgd-626 Gyártmány: IKARUS Típus: 260.03 Szin: KÖZÉPKÉK A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Fehér kapaszkodós 260.32-ese az AVE-630 kivételével csak a Volánbusznak volt, és ha hihetünk a rendszámkutató brigádnak (LMB), akkor a gép se nem Volánbusz, se nem AVE-630.
Hát.. Eladása előtt már korántsem volt olyan fényes állapotban,mint azelőtt jóval.. Szét lett hajtva. De elviekben egy sima mezei 260.32 volt,csak így lett "újjáépítve".
Nem a keretekkel volt baj akkor sem, hanem a lápák foncsola vakult meg. Egész más, akkor kapható lámpákat kezdtek el beépíteni, és ekkor kapták a szögletes kereteket.
Azért kérdezem, mert amikor felújították az MIX-es HÉV kocsikat (legalább 20 éve :-((, állítólag azért tették rá az ocsmány doboz-szerű lámpatesteket, mert nem tudtak az eredetihez hasonló keretet beszerezni. Eredetileg ugyanez a lámpakerete volt, mint az Ik311-esnek.
ez a piros /meg a zöld is / müa. profil a 70-es években sokszor volt "hiánycikk" - nálunk a végén már össze-vissza volt a buszokon, fele piros, fele zöld - mikor milyet sikerült venni........
Ugye nem nézed ki belőlünk,hogy ezt a kormányt tesszük fel végleg? :D :D Ez csak addig van rajta,ameddig el nem készülünk mindennel.Utána tesszük fel a hófehér új kormányt.És csak akkor tesszük bele a "közepét" is. :)
Tényleg csodás, aprólékos (ez a legfontosabb, ebből általában rossz dolog nem sül ki) munka, gratuláció és nagy elismerés! :) Reméljük sokáig itt lesz még "közöttünk"! :)
Nagyon szép munka! Fel tudnád tenni azt a videót még egyszer, amikor 30 év után beindult újra? Próbálkoztam megnyitni, de már nem nyitja meg. Élvezet hallgatni a szívódízel rotyogását. :))))
Ezt nem azért rakom be, mert érdekel ex-ex-ex-ex rendszáma és előt élete, de az a hűtőrács mennyire korhű ahhoz a ráncajtós 260-as hoz? Elég pofás darab.
Ma voltam a BKV múzeumban. Nem vagyok szegecsszámláló, de a 600-as trolira egy kis plasztika igenis ráférne. Nem egy ülés huzata kettészakadt a varrásnál, a tetődekorit több helyen is beázott (főleg a szellőző mellett), és látványos kopások (?) vannak az oldaldekoritokon is. Az, hogy az elejét valami évelő retek borítja, már csak hab a tortán.
OFF Neked ennyire sz*r a felfogásod ember? Nem meg lett mondva szépen,hogy az ilyenfajta videókat NE tedd be ide? Neked komolyan annyi eszed van,mint egy marék molylepkének se..
Ne foglalkozz vele. Szerintem csak saját magát szórakoztatja. Mert másokat tuti,hogy nem érdekel a hülyesége. Agyi szintje egyenlő egy marék molylepkéjével.
A segítségetekkel sikerült egy veterán faros 55-t kibérelnünk egyesületünk ez évi jármű túrájára. Köszönöm a segítségeteket, az élmény 40 utasnak feledhetetlen volt! Képeket találtok a buszról és a találkozóról a facebookon a Pázmándi Nosztalgia-Jármű Egyesület cím alatt.
Rendszám: LPA-381 Gyártmány: IKARUS Típus: 260.32 Szin: VILÁGOSSÁRGA A jármű körözés alatt áll? NEM A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki. Forgalmi adatok: - Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Igen, ilyen. Csak van a tetején középen légkondi, és tudom, mi a fura. Az ablakok, nincs felül tolóablak, hanem lemez van helyette. Meg a hátul a motorháztető is valami átalakítás volt, mert ilyen szellőzők voltak rajta. De az első kerék nem ez a trilex, hanem az új Rába (?).
A Kravtex Kft-től 2002-ben ment ki az utolsó szállítmány. Más "importőrökön" keresztül viszont 1-1 darab néhai BKV-s kocsi később is később is kikerült. Viszont arról nincs infóm, hogy pl. a Kravtextől mely orosz (ukrán?) régiókba, városokba kerültek, ilyesmiről van adata valakinek?
Nagyon nem tudtam körbe állni, de jobb állapotban lévbőnek lászott a sötétben, mint az átlag pesti BKV-s buszok. Az ajtók fura elrendezésűek és valahogy az ablakok is furcsák voltak. Nem tudom elmagyarázni, de valahogy másmilyen. :)
Felső díszlécet nem csináljátok duplára? - Így lenne korhű 1960-as. Ez a fajta díszléc csak dupla felsővel létezett 31-esen. 1961-től volt szimpla, de akkor ez a fajta már nem volt.
kedvetlen... az eredeti nickjével nem mer májerkodni... az ilyen sunyi farok miatt dobtak ki engem is a 30ezres hsz. szamű idestova 15 éves nickemmel, pedig hozzá sem szóltam, csak lántörlésbe repült onnana törzsgárda 90%-a....
Jó a történet, sajnos manapság is van ilyen k...g kollégám egy pár. Ámde a sztori ott sántít, hogy a jelzett időpontban ("...ja mondjuk ez 97-98 vagy valahogy így volt..."; ezt Te írtad a következő hozzászólásodban) a jelzett helyen ( "...az erzsébet királynénál.... lefotóztam a trolit, ő az utastérben bóklászott a csuklónál..." ; mondjuk menet közben nem valószínű, hogy "bóklászott" a csuklónál, tehát ez a 70-es végállomása volt), szóval a 70-esen nem járt csuklós troli... ;-)
Egyébként meg: közterületen semmi köze hozzá, hogy ki mit fotóz. Ha ezt nem tudja megemészteni, akkor álljon ki a képből, oszt' jó napot!
ja mondjuk ez 97-98 vagy valahogy így volt.... akkor eszembe se jutott, ha ugyenez ma történne a digitális gépben rögzített képpel nagyjából 15-30 percen belül verném az asztalt az akácfába
öreg... engem egyszer az egyik idióta trolis a cipőjével hajított meg az erzsébet királynénál.... lefotóztam a trolit, ő az utastérben bóklászott a csuklónál a képen sem látszott... kihajolt az egyik ablajkon "mi a jó kurva édes anyádat csinálsz te faszfej"... én csak nézek, ez a geci még engem is meglepett... de azért pár mp után összeszedtem magam és mondom neki "jó napot önnek is"..... erre beül a sofőr ülésbe, kihajol ott is az ablakon "kérdeztem bazdmeg, mi a jó édes kurva anyádat csinálsz"... erre én "magánügy".... "válaszolj te geci ha kérdeznek".... erre én vállat rántottam... erre ő: "na idefigyelt te szarházi, ne rángasd nekem a vállad, mert eltöröm".... rántom megint a vállam... fószer köp egyet, ki az ablakon, elindul.... szitkozódik... én meg vigyorgok röhögök... nagy darab, dagatt fasz volt, gondoltam ha valami problémás szitu lesz, simán elszaladok.... erre a faszi megáll, neki támaszkodik a busznak, leveszi az egyik cipőjét és felém hajítja... itt már hangosan röhögtam, másik két kollégájával együtt, főleg hogy ott a macskakövön ugrált féllábon... :D ha kell van fotóm is róla...na erre még jobban bepipult, erre odajött a másik trolis egy nő, elkezdi "Sanyi, te vagy itt most a sztár"... erre jön a másik "holnap te leszel a blikk címlapján...."......
Az az érzésem, hogy kicsi a világ és ez ugyanaz a gyökér, aki 3 éve meg engem akart a kocsimból kirángatni Csehimindszenten, miután lefotóztam azt az LRC rendszámos Setrát, amit épp akkor hajtott. (Külső telephelyen, vezér nélkül.) Utána írtam a ClaudiBus-nak. Gondolom, nem ennek hatására rúgták ki azóta, ha kirúgták... na de mindegy is. Azért csak el tudott helyezkedni, hiszen a Petőfi-Busz egy pókaszepetki cég, az pedig 10 km-re van az előbb említett falutól.
Mindegy, még egy rendszám a "trollolandó sofőrők" c. listába. :))))
De, az önkormányzaté. Volt is egy kisebb balhé belőle, amikor kommereket vittek vele az éhségmenetre, otthonra meg elvileg nem maradt működőképes iskolabusz (feltéve, hogy nem az 543-ast indították be helyette).
Ott áll a GLD-113 még Sonkádon, picit ránőtt az egyik futónövény, stílusos nagyon :)
Na ezen meglepődtem... :((
Mégis mivel hordják a gyerkőcöket a szomszédos falu(k)ba akkor, ha a környékbeli összes errevaló iskolabusz le van állítva? Remélem nem a tulipános kisbuszokba préselik őket, mert az szégyen lenne...
És még valami: 280.00 014 85-re tud-e valaki hozzá illő rendszámo(ka)t mondani, vagy hogy egyáltalán létezett-e a gép (szám alapján kissé gyanús ugyanis)?
Egy éve még mindkettőt a "helyén" fotóztam. A botpaládit nem tudtam, hogy árulják, lehet, hogy vágták.. A kerecsenyin meg már tavaly májusban sem volt műszaki. Akkor még ott állt az egyik udvarban, de azóta lehet eladták/bezúzták.
Ha már itt tartunk: A GLD-113 megvan még? Másfél éve árulták, azóta is ott áll még Sonkádon?
ilyet mi is "játszottunk" anno a forgalmi telepünkön - csak nem leb.......s lett belőle, hanem a végén a Főgarázsmester minden betévedő söfőrt kiküldött egy kis "csúszkálásra" - gyakorlásképpen, - igen hasznos akció volt, némely "öreg" sofőrnek is jópár üveg sörbe került, mert a végén már "verseny" lett belőle....megállás, szlalom....stb.
Kérdezek egy ostobát: létezik, hogy az Egyesült Arab Emirátusokba adtak el Ikarust? Alig egy órája majdnem elcsapott egy busz, és ha nem haluciálok a hőségtől, akkor egy 200-as Ikarus volt.
A két pisztolylövés c. '79-es film végén a 620-as Ikarus roncsok közti bújkálós jelenet az vajon merre lehetett felvéve? most ment a DunaTV-n.. Ziu 5-ös meg Ikarusok hevertek mindenfelé. :(
Előfordulhat. Keress rá az ANT-214-re például. (Ik250) Miből mi lett. Egy képet fogsz találni amin a hátulját látni. Én mikor hajnalban megláttam először tényleg azt hittem haluzok.
Szia! Nincs mit! Mihál (rendkívül alapos) gyűjteményét azért ajánlom, mert ha végig nézegeted, ott durván 1915-től kezdve nyomon tudod követni a BKV és elődjei járműállományi alakulását, a járművek sorsát. A 200-asok (és a BKV) esetében ez azért érdekes, mert többgenerációs típusról van szó, ahol az utolsó generációknak is csak egy része kapott "új" (BPI, BPO) rendszámot, és azt sem 1991-94 között, hanem 1999-2000-ben.
Rendben, köszönöm a tippet - tanácsot! :) A régi rendszámokat szerencsére feltünteti az oldal üzemeltetője a delpestibusz oldalán, ott szoktam nézegetni ezeket a dolgokat. Köszi!
Nincs különleges múltja, egy '89-es évjáratú 280.49-es, amiből igen sok üzemel még. BKV-s viszonyok között relevánsabb, ha kikeresed ezeknek a BPO, BPI rendszámoknak a régi (2 betű, 4 szám) elődjét, az sokkal több információt hordoz az adott busz múltjával kapcsolatban. Ha ilyen kell, nagyon jó összefoglaló táblázatokat tölthetsz le Miál topictárs honlapjáról, ráadásul ott a BKV már történelminek tekinthető állományi listáit is megtalálod.
Na igen. Legalább majd mindkét végét le kell ezentúl fotóznom.
Az mondjuk számomra is kissé furcsán hat, hogy egy üzemi körülmények között nem változtatható összeállítású szerelvény darabjait miért kell külön egységként kezelni, de legalább ha elkezdődnek majd 30 év múlva a mávos legózások, akkor talán nem lesz akkora nagy kavarás.
Látom sikerült a lényget megragadnod egy kevés személyeskedés mellett. Örülök neki, hogy te mindig ilyen aktívan csapsz le a hasonló hozzászólásokra, csak így tovább! Ja, tudom, a világ iránt már nem is érdeklődök. Szerencsére a többieknek sikerült értelmesen és érdemben is válaszolnia...
cdjbatyo: Gyönyörű munkát végeztek, ha jól gondolom és látom, akkor a legapróbb részletekre is odafigyeltek. Kár, hogy ez manapság "nem divat"... de pont ezért kívánok neked/nektek nagyon sok kitartást és elszántságot (bár ez biztosan megvan :)), illetve azt meg se merem kérdezni, hogy vajon mennyi munkaóra és pénz lehet az eddigi állapotban... :) Csak így tovább, nagyon szép [lesz]! :)
BPO-105: Köszi a választ! Ugye ez a mi esetünkben nem 000, mert BPO-001-ről van szó, ahol az O nem számot takar (persze az más kérdés, hogy maga a száma az lenne egyébként) - így maradt a 001-es szám. Ezért kérdeztem, hogy hogyhogy ő a legelső a BKV-nál.
Csak vasúton osztanak 0-s számokat, de ugyebár azt bátran tehetik a 12 jegyű pályaszámok miatt. Néha amúgy a sorozat nem 000-val, hanem 001-gyel kezdődik, ám ez főleg a vezérlőknél van így, ha valami vontatójárműhöz akarják a pályaszámot igazítani.
kösz - csak azért kérdeztem, mert nálunk nem volt ilyen felső ablakos, csak az egyik kollégá járt másodállásban ilyennel, valamelyik sport egyesület busza volt, úgy hogy nem igazán tudom miben tértek el a beredezések..........viszont multkoriban a padláson belebotlottam egy csomagtartó maradékba, onnan jutott most eszembe, hogy végignézegettem a hsz.-eket, meg a képeket, amiket beraktál idáig........további jó munkát - irigyellek benneteket !
BPO-001-nek van valami különleges múltja (vagy bármilye) a számán kívüll? Ma láttam az Örsön, gyönyörű, de megfogalmazódott bennem a kérdés, hogy vajon hogyhogy 00-01-es, és akkor hol lehet a 00-00? Mert elvileg utóbbi nem létezik.
Nem tudom, hogy milyen volt gyárilag a gépháztető kárpítja, de a 620-asé tudom, hogy kockásra volt varva. Békazárak voltak rajta, arra is emlékszem. Igy nem tudok állástfoglalni, hogy jó e. Ránézésre szép.
Valaki tudna nekem ebben segíteni?(első sorban használtat, olcsón) Annyit tudok, hogy Ikarus E94-E95ben illetve neoplanokban van ilyen. Legalább egy párra lenne szükségem(jobb-bal)
Akkor módosítok: lehetséges, hogy azé a cégé, amely jelenleg fekete classic pofásokkal és 1-1-0-s 250-essel rohangászik, tetszőleges rendszámokkal, mert a P-s rendszáma 03114 és a 03115 már többször is feltűnt a feketéken.
Sajnos nem igazán van mit tisztelned, hozzátenni nem nagyon tudok, 99%-ban csak olvasok.
Nem én írtam be a vasutas rövidítést, csak a megfejtést közöltem a topictárssal, pont azért mert sejtettem, hogy az Ikarusfanok jó része nem ismeri ezeket.
Részemről nincs probléma, de ha az OFF félmondatom megjegyzés nélkül marad, nem születeik ezzel együtt több felesleges hozzászólás.
Akiket érdekelnek a modellek, makettek, elkészült egy FB oldalam, mostantól nem csak a makettinfo-n tekinthetőek meg: https://www.facebook.com/pages/Petikarus/482386608511317?ref=hl
Jelenleg még sértetlenek, talán el is lesznek adva. Kérdés, milyen áron hirdetik meg, kellenek-e még valakinek. (emlékezetes, hogy évekkel ezelőtt a 280-asokat is kb. kétszeres áron akarták eladni)
OFF
Ha már hasogatjuk, az SV jelzés lehet Sátoraljaújhely is. :)))))
ON
Aki még Miskolcon Ikarust szeretne fotózni, idén nyáron tegye, 200-asból mindössze 10, ebből 1-1 Prágás maradt.
400-asból is egyre kevesebb, 26db van, és havonta fogynak.
Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy az ide írogatók (szerintem) 60-70%-a nincs képben a MÁV-os dolgokkal. Pláne az ilyen rövidítésekkel (azt leszámítva, hogy jelen esetben egyértelmű volt). Nem szerettem volna megsérteni, hiszen tisztelem a munkásságát, de nem gondolom, hogy ez a 3-4 karakter kiírása probléma lett volna. Mindegy.. :)
Ezt sem tartom jónak, hogy így van. Ha egy járművet forgalomba helyeznek, akkor ami rendszámot kap, akkor az a plakett jelentené azt a járművet a jármű elbontásáig, vagy külföldre eladásáig, illetve az országos (...) rendszámcseréig.
Na, akkor lenne valóban rendszám.
Ezen minden adandó alkalommal hajlamos vagyok emozni bele a "vákuumba"...
Hogy mekkkkora egy 'szság, hogy nem lehet a lejárt műszaki után visszarakni rá azt a plaketteket, amik között lehúzott sok évet... :( Mondjuk a terület alapú rendszámok bevezetése után nagyobb "armageddon" lesz...
Arra, hogy esetlegesen Volánbuszos lehetett, az üléseiből következtettem, azokban is ilyen mintájú, kivitelű, kapaszkodós ülés volt, illetve a klímájából. Habár azt nem tudom, volt-e a VB-nél ilyen klímával szerelt 250-es...
Oh, valóban... :( A képen egy olyan -számomra sosemlátott- fehér 250-es volt, aminek az eleje Classicra volt átépítve -elég szépen egyébként- csendeshidas, hátul kilincses(!) ajtós, klímás, elől fényes dísztárcsával... Már meg volt bontva, én úgy gondolom Volánbuszos volt, de így kép nélkül, nem hiszem hogy már kiderül...
Mármint úgy érted, hogy önmagában megmaradt pótkocsi? Mert olyan egyben megmaradt jármű, aminek az eleje stimmel a végével, olyan nem maradt, sem FAÜ busz, sem troli, sem Mávaut. Ilyen-olyan roncsok akadnak, tengernyi pénzből pedig a Holdra is el lehet jutni, szóval bármi megtörténhet, de a realitás talaján maradva csuklós egyhamar nem lesz, ha mégis, akkor pedig valamilyen kényszerű összeépítés. Tudtommal most van egy troli, aminek passzol a gépes fele az egykori póttal, de nem egy kézben futnak össze a szálak - bizonyára vannak, akik nálam sokkal tájékozottabbak ezzel kapcsolatban.
Senki képességében nem kételkedem, pláne ismeretlenül, de a restaurálás helyett szerintem itt már csak replikáról lehetne szó - kvázi nem maradt olyan komplett jármű, ami felújítható. Az anyagi dolgokba pedig belegondolni is hajmeresztő, mibe kerülne egy ilyen projekt...
nagyobb esély lenne az IC 660-ra, ami két Ikarus 60 összeépítéséből született - az utánfutó ablakkiosztása azonnal helyre teszi a dolgokat.
Erre gondoltam, ennek örülnék nagyon. Cdjbatyóék szerintem minden további nélkül egy ilyet is tudnának restaurálni. Remélem ők is gondolkodtak már ebben.
Trolinál megelégednék egy százas troli korhű megépítésével.
Kétféle volt. A "rendszámodat" fetámasztani nehéz lenne, mert az ITC 600 utánfutója Tr 5-ös volt (e széria bemutatókocsija volt a GA-12-00), nagyobb esély lenne az IC 660-ra, ami két Ikarus 60 összeépítéséből született - az utánfutó ablakkiosztása azonnal helyre teszi a dolgokat. De ez az "építsünk FAÜ csuklóst" igencsak lázálomnak tűnik, a trolis topikban szintén rendre felvetődnek hasonlók, pedig a trolninál a bajokat még tetézi az elektromos cuccok hánya is...
Rossz a hasonlat. Hogy analóg legyen lesz a szomszédnak is egy olyan biciklije mint a tied, meg a szomszéd utcában is, meg a szomszéd kerületben is.
De attól még a tied megvan.
Ha feltöltesz a netre egy képet, az szétterjed, ez így működik ha tetszik ha nem. Lehet rugózni jogszabályokon, még igazad is lehet jogilag, de ez akkor sem lesz másképp.
Egy tipp nektek: Ne tegyétek fel a netre, és akkor nem fog titeket ekkora kudarc élni az életben. Elmondták már százszor, főleg a gyerekeknek, hogy amit felraknak a netre, onnantól bármi történhet vele.
Faü csuklós alatt pontosan melyik típust érted? "Illetve mennyi esélyt tudnátok adni arra hogy egyáltalán képesek lennétek egy ilyen volumenű restaurálás végrehajtására,..."-Igazából,elég erősen megfordult bennünk egy Faü csuklósnál jóval nagyobb jármű restaurálása is...