Az embert ráviszi a kényszer.. hogy maga épitsen alkatrészeket-munkagépeket... a magas árak végett :s
Van nekem is egy másik egy RK-01 az alá alámerem tenni :D vasöntvényházas hajtómű -2T tecumsech motoros ducati gyujtással.... meghirdettem én a multkorában de meggondoltam magam hogy megtartom :)
ami jó benne,hogy a kupplungja rámegy a 4T tecumsech fűnyirómotorra tehát én meg is csináltam hozzá átalakitót csak időhiány végett nem is foglalkoztam tovább vele... mert ugyebár kifeküdt a moci... Na majd nyáron :DDD
Elméletileg nem szabad h baja legyen se a kuplungnak se a hajtásnak ha éssszerüen,és rendeltetés szerint használjuk,bár a mérnökök nem így gondolják :) de én akkor is gyártok hozzá egy lada kereket :) ha törik ha szakad, ha nem másra hobbi célra felmenősnek ünnepnapokon :)
Tehát nekem ennyi tapasztalatom van ami rossz hogy ugye a kupplung és a hajtóművet féltem :s
Amugy elméletileg "szállitásra" szerintem tökéletesnek is mondható mivel jó teljesitmény áttétel arányuak a robikapák általában, mondjuk a fordulás végett félek hogy törik a tengely vagy szakad a hajtómű:( ugye nincs diffi.
De mint pl a fürge-kisgépeken szerintem azokon gyárilag ilyesmi méretűek a kerekek és ott gondolom vasöntvényházban csapágyazva a tengely:)
A csapágyazásrol hogy a multkorában (nem kerestem vissza valaki itt a fórumtársak közül ) csinált egy súlytartót a robikapa hajtómű köré. ott ahogy néztem be voltak csapágyazva a kerekek és elég jó megoldás:)
Figyelj légyszi ird már le nekem , hogy most akkor szerinted mi baj van az autókerekes megoldással !?
Mert már nem igazán értem a dolgokat .
Ne érts félre semmit , csak én is egy hasonló megoldáson töröm a fejem .
Én mondjuk kispolski kerékre gondoltam , nem éppen ladáén már csak a nagysága miatt .
Talán arra gondolsz hogy fixi megoldással nem célszerű , de mondjuk csapágyas megoldással jó lenne ?
Csak azért kérdezem mert ahogy olvasgatam itt nálunk abból az derűlt ki hogy nem jó megoldás , de viszont ha megnézzem az adok-veszek oldalakat akkor viszont nagy százalékban találni ilyen megoldással eladó gépeket .
Ezen én is elgondolkodtam egy "lazulós" gépet épiteni :DDD
de még hogy a kupplung sztem a jelen esetben tématárgya lada kerék a hajtóművet is kikészitené szerintem előbb vagy utóbb de inkább előbb mint utóbb :s
Am ez a videó tök jö :D elindulnék egy ilyenen Szivesen:)
Az eredeti, 165/80R13 Lada gumi átmérője 561 mm ,(új állapotban :) ) , kerülete 1,76méter.
Az elterjedtebb járókerék 400mm átmérőjű, kerülete 1,26méter.
Egy fordulattal a Lada kerék 0,5 méterrel többet tesz meg. Ez 120-as percenkénti tengelyfordulattal számolva 3,6km/óra különbséget jelent. Ez nem tűnik olyan soknak.
Üdv! Érdeklődnék a Terra szakiktól, hogy a T45-ös terra hajtómű az mivel másabb mint a Dsk-317 vagy a T-20? És hogy valaki tud-e róla mondani valamit??
fölöttébb bosszant ez akuplung dolog,nem igaz h valahogyan nem lehet orvosolni a problémát!!! én tuti h nem adok 20 ezret egy pár traktor mintás kerékért,mikor van az udvaron kb 15 db lada kerék :) vissza térve a tngelyhez az egy colos cső az lóg rajta minimálisan mivelhogy a tengely az 25 mm egy col pedig kicsivel több 25,4 mm., nem lessz baj az a lötty ? :)
na igen elvileg ha azt nézzük akkor 55cm körüli a zsiga kerékátmérő a robikerék pedig kb 30?talán? tehát felező+zsigakerék körülbelül olyan sebesség mint robikerékkel felezőnélkül.
A behúzó rész hiánya meg sok esetben lustaságra utal, mert kiakad vagy lepattan a rugó vége és nem csinálják meg, pedig piszok egyszerű, de tudok olyat is aki levette, mert kötéllel szereti behúzni.
Egyébként az Agroforgban szinte minden van a légszűrő gumikönyöktől a kihajtás szimeringig, csigatengely, bronzkerék, tömítőkészlet, dugattyú, gyűrű, csapágyak stb, stb,
stb.
Egyébként a Robix-tól is lehet rendelni ezt azt, kérdésre e-mailben szívesen és kemerítően válaszolnak.