Kérnék némi segítséget Robi-156 B-vel kapcsolatban.
A hajtóműház egyik szimerinje megadta magát a kapák kihajtásánál.
A hajtóműház aljából kivettem a csavarokat, de nem jön le simán a hajtóműház alsó fele.
Mi fogja még ezt?
Kb 5mm-t lejön, de ott megakad.
Néztem régebbi Robix hajtómű felépítését (55-ösét), ott csak a csigatengely végét támasztó csapágy van a hajtóműház alsó felében, a csapágy zeger gyűrűvel rögzül a tengelyre.
Gondolom a hajtóműház alja úgy jön le, hogy a csapágy mindenestől kijön belőle.
Tartja ezt más is az újabb hajtóművekben?
Két csavarhúzóval próbáltam párhuzamosan lehúzni, de nem jön, nagyon erősen meg nem merem megfeszíteni.
Ez valóba így van,de én speciel nem látom annak a "körmös vasnak" értelmét mert előtte el kell munkálni a talajt,utána azzal.Én akkor inkább maradnék a sima rotálásnál.De ugye ez csak az én véleményem! :)
Karcsi te is tudod , h egy igazi traktort nem lehet ezekhez a gépekhez hasolítani ...egy traktor után épített akár kompaktor, ásóborona , tárcsa ...stb súlya van ami már eleve jobban megmunkálja a földet. A másik pedig az h azon a szerszámon amin van RÖGtörő henger tudni kell h milyen sebességgel kell haladni vele , különben nem ér semmit . Egy kapálós-kistraktor nem megy a földön 20-25km/h-val , ezért jobb a borona .
ha leszántod például a kerted ősszel,utána vagy tavasszal mikor a fagy szétnyomja a görcsöket ezzel végigmész rajta és elméletileg traktornál ez működik.
Dehogy estem pánikba, csak meglepődtem a dolgon. Amúgy semmi baja, szépen forog.
Bárcsak gyűjthetném... :) De ezzel az MTD motorral van egy kis bökkenő. Mégpedig az, hogy 47mm-re áll ki a főtengelye. A gyári motorjának pedig 15mm-rel hosszabb. Azt a tipped adták, hogy tegyem nyugodtan fel a "hosszú" felsőkuplungot, a hézagot 0.1-0.2mm kivételével pótoljam ki. A hézag a hőtágulás miatt kell állítólag.
Azért pánikba ne ess, ez nem gáz. Ha nagyon gondos gazda vagy, akkor felezd az olajcere idejét, s nem lesz gond.
Ezek a szerkezetek - bronzkerék, csiga - nem, NASA technológiával készülnek, s nem is erre a célra használatosak. Majd összeszoknak. Azért vedd le a motort, s ha KÉZZEL könnyen meghajtod a csigatengelyt, akkor nincs baj.
Egyébként meg garinak lenni kell rá.... ( Gyűjtöd a motorokat?)
Bocsánat hogy csak most jelentkezem de összejöttek a dolgok... Közben kérdezősködtem azért, de nem találtam ember aki felétek jár...
Sajnos a futárral nem érné már meg nekem a dolog. Nagyon köszönöm és tényleg sajnálom hogy nem tudunk üzletelni. Ha valaki keres ilyen hajtást mindenképpen ajánllak neki!
Most úgy tűnik tudok cserélni egy kuplungos hajtást kormánnyal kapákkal a szomszéd faluban így előbb és olcsóbb lesz mint tőled futárral. Mindazonáltal ha mégis találok valakit aki felétek jár gondolkozom hogy elhozom a hajtásod tartaléknak. De akkor úgyis kereslek majd.
A hajtóműolajban lévő/keletkező bronzszemcséket az eredeti robi használati utasítás is említi! Nálam is volt bár minimális, hiszen használt robi 56-ot vettem annó aminek párszor volt már cserélve hajtóműolaja...