Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Nem, csak szemezgettem vele én is. De gyanúsan gyorsan és sokat csökkent az ára. Ha jól emlékszem először 600 körül került fel, utána került a kereskedőhöz aki már csak 450-ért hirdette, de a végén már csak 329-ért volt fent. Biztosan nem véletlenül.
Egyszerü vezetékezés az amit ma csináltam. A csomagtartó fedélbe tartó kábelköteget cseréltem törés miatt. Az bontással, cseréve,l visszaépítéssel együtt sem volt több fél óránál. Ezen a másikon gondolkozom. Annyi a könnyebbség, hogy a másik autó belülről csupasz, így látom a kábelt. De a légzsákvezérlő nem biztos, hogy megoldódik kábel cserével.
A két ülést ki kell szedni. Hogy könnyebb legyen a dolog ki kell szedni az infocenter komplett egységét, és az ott lévő műfa borítást. (rádiót is természetesen).
Ez idáig kb pár csavar.
""középső box ki (de nem lehet kiemelni a kézifék miatt)""
Dehogynem!!! Gond nélkül ki lehet bujtatni a kézifékkaron át. Előtte a középső box oldalairól le kell venni a kárpitot.
Ha idáig megvagy akkor már akkora helyed van ami több mint elég.
Nyilván a kormány alatti műanyag burkolatot is le kell venni.
A szőnyeget nem kell felbontani, sőt ahogy írod is tuti eltörik a patentnál. Az ülés alatt van a szőnyegen egy lyuk ahol most is kijön a légzsák vezetéke. A középkonzol és ezen lyuk között kell csak átvezetni a szőnyeg alatt. Itt lehet egy kis szívás, de főleg azért mert a régi vezeték rögzítve van egy fém elemhez egy kábelkötegelővel.
Az újat nem kell itt rögzíteni........
Ennél egyszerűbb vezetékezés nincs is a kappában. Ráadásul a sárga színe miatt mindig tudod merre jársz.
Az átvezetékelést én nem lépném meg az biztos. Csináltam képeket bontás közben. Ha csak az elsőt nézzük.... Ülések ki,középső box ki (de nem lehet kiemelni a kézifék miatt) teljes szőnyegezés ki.Embertelen meló. A köszöbök fekete műanyagját patent törés nélkül szinte lehetetlen levenni. Így műszerfal nélkül is aggasztó a dolog. Iszonyú szopás szerintem.
Biztos van más megoldás is mert ebben nincs jobbos légzsák, de a 2.képen látni,hogy mégis ki van vezetékelve,tehát a légzsákvezérlő is ilyen,még sincs hibajelzés.
Ha hosszanti kitámasztó nagy szilentjére gondolsz, azt talán sehol sem, csak kompletten a lengőkarral, vagy süttetsz bele a Pákozd utcában, Pesten, vagy esetleg más hasonló szilentes cégnél.
Műszakilag istencsászár, de a külsejét én nem tudtam soha megemészteni. Miért kellett ez a műanyag szoknya rájuk?? A 164 Superek meg milyen szépek lettek aztán....
Kábelkötegem van, mert van 1 másik autóm is amiből az ülés is van. A bontott ülésben 100e. km. van a cserésben 200e. Arra gondoltam hátha van 1 egyszerübb megoldás.
És akkor hogy legyen valami műszaki leírás is. A kiindulás az volt, hogy hideg indítás után pár percig a vezérlés felől furcsa éles hang jött, illetve a kiegészítő ékszíj szemlátomást idegesen járt.
Ha a kiegészítő szíjat leszereltem akkor eltűnt a hang. Maradt lehetőségnek a generátor, szervó, szíjfeszítő. (Klíma nincs)
A szíjfeszítőn a görgőt újra cseréltem, javult a hang, de nem az igazi. következő lépés a generátor.
Generátorom van:
1db benzines, bosch (nem tudom pontosan milyenről való)
1db a jtd-n, nem tudom milyen gyártmány.
1db a tds-en szintén nem tudom milyen gyártmány
1db magneti mareli, fogalmam sincs honnan került hozzám. Sárgával rá volt írva, hogy 1.9 jtd. Utólag gondolkodva ez lehetett az eredeti TDS motoromon.
A lényeg, hogy a sok közül csaj az 1.9 jtd-s van szabadonfutós hosszbordás szíj vezetővel felszerelve. Ez ugye visszafelé forgatva úgymond leracsnizik. Mivel ezt én már korábban egyszer cseréltem, így valószínű tuti ez lehetett az eredeti autómon.
Az összes többi generátoron csak egy sima hagyományos szíjvezető van. Az a szokásos gumiba ágyazott elméletileg rezgés csillapított. Beépítésre került a racsnizós, és a hang eltűnt. A szíj járása kifinomult, per pill semmilyen mellékzörej nem hallható a motortérből.
Már csak a tetőablak műanyag alkatrészeit kellene újra legyártatnom, de lehet, hogy ezt most elhalasztom tavaszra.
Azt hiszem készen van a kocsim. Illetve egy nagy takarítás ráfér.
Pl. Mi van ha kicseréled az egész légyzsák vezeték kötegedet is olyanra ami eleve csak két légzsákos. Ez a vezeték köteg gyakorlatilag mindentől független, könnyen kiszerelhető a helyéről. Nekem ki is van építve egy.
Ha ezen megoldás mellett döntesz akkor én elcserélem veled a saját kötegemet. Odaadom a 2 légzsákosat, te meg ideadod a 4 légzsákosat.
Ha segítség a kibontásnál akkor előre odaadom az enyémet, sőt el is magyarázom, hogy merre hány méter.
Üdv mindenkinek. Szaktanácsot kérek. Kicserélném az oldallégzsákos vezető ülésemet nem oldallégzsákosra. Mi a teendő, hogy ne jelezzen vissza a légzsák hibajelző?
" xenonlámpa fénye zavarná az ott alvókat" - főleg, hogy a xenon "kötelező fényszórómotorja" nem tudná követni ezt a hirtelen bukkanót és túlzottan vakítana a környező házak ablakán át :)
Azért megy lassan, mert a lukas kipufogó hangja, a xenonlámpa fénye zavarná az ott alvókat. Figyel arra, hogy tudjanak a kedves szomszédok aludni pihenni, amíg ő éjt nappallá téve robotol. 8o) Rossz szomszédság török átok, ők ezt be tartják. Mellesleg minket a dzsipperes vállalkozó emberei ébresztgetnek 4-5 óra körül, mikor a szakadt tranzitból a bontószökevény ducatóba pakolnak át, próbálják becsukni a leszakadt ajtókat csendben 4x 6x egymás után. Jó isten tartsa meg őket (a forró aranyban egy percig!)