Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

apron64 Creative Commons License 2024.04.08 -1 3 64121

CZ-69-49  /VW Variant/

 

Desgrévres Creative Commons License 2024.04.08 0 4 64120

 

HV-64-42. Veszprém, 1990. (Fekete Csaba képe)

 

 

AF-43-95. 1970-es évek elején (Lehoczky Dezső képe)

 

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.08 0 2 64119

YE-47-36 (Iveco TurboStar)

UX Creative Commons License 2024.04.08 0 6 64118

UK-99-84 (VW Passat LS), a többi magyar frsz. nem olvasható; Tihanyrév, 1976 nyara

scsabi Creative Commons License 2024.04.07 0 0 64117

Szerintem 1302, de ez csak tipp.

Előzmény: Mihál (64115)
Mihál Creative Commons License 2024.04.07 0 0 64116

A CH-sok már 600-asok voltak. (Hacsak nem átszámozott.)

Előzmény: Köny (64108)
Mihál Creative Commons License 2024.04.07 0 0 64115

Nem inkább 1300 ?

Előzmény: Gordon Zsigmond (64109)
Ta1 Creative Commons License 2024.04.07 0 1 64114

 

Ma így néz ki.

Előzmény: trizs77 (64112)
Ta1 Creative Commons License 2024.04.07 0 1 64113

Ma már Honda autó-motor üzlet, sajnos.

Előzmény: trizs77 (64112)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.07 0 3 64112

Warsawa étterem,Bp.I.ker Mikó utca-Attila utca sarka.

 

Meglepően jó hely hely volt, kíváló konyhával.

I.osztály létére türhető (olcsóbb) árakkal.

sajnos vendég alig volt benne.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (64109)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.07 0 2 64111

RA-20-33 (Warszawa)

(Fortepan/Magyar Rendőr)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.06 0 3 64110

AC-64-47 (Warszawa)

(Fortepan 22533)

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.06 0 4 64109

UB-63-50 (Volkswagen 1200) & FK-20-00 (Moszkvics 433)

(Fortepan)

Köny Creative Commons License 2024.04.05 0 3 64108

CH-94-60 Trabant 500 (Forrás: FB):

 

triplaharom Creative Commons License 2024.04.05 0 0 64107

Volt kombi változata is, nem kevés.

Előzmény: trizs77 (64106)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.05 0 1 64106

Milyen sok volt belőle Magyarországon és teljesen eltűnt.

 

Előzmény: gumidani (64104)
apron64 Creative Commons License 2024.04.05 -1 3 64105

Az "egybe" szélvédős pick-up ok azok már az újabb változat, a "lépcsőshátú" (sedan) Warszawa 223 furgonváltozatai.

A legjellegzetesebb eltérés, hogy a 223-tól már egy darabból van a szélvédő, az elődökön pedig osztott, két darabból van.

De van keveredés a már nagy indexes előző típusoknál is, akár a hűtőrácsot, akár a díszlécezés/feliratozást nézzük. (Mozaikképek, rákattintva nagy méret.)

 

Előzmény: gumidani (64104)
gumidani Creative Commons License 2024.04.05 0 2 64104

Na és még itt a ráadás:

Előzmény: gumidani (64103)
gumidani Creative Commons License 2024.04.05 0 3 64103

A képsorozat a pick-up vonatkozásában biztosan elnagyolt.

Amit magam láttam: 

1. díszléc az oldalán, a rendszám alapján 1957 előtti gyártmány:

 

2. díszléc nincs, 200 P felirat van.

 

3. díszléc újra van, 201 P felirattal

 

4. újfajta hűtőrács, nagy irányjelző, 204 P felirat és nincs díszléc.

 

Gyanítom, hogy a gyűjteményem nem teljes.

 

 

 

gumidani Creative Commons License 2024.04.05 0 3 64102

Köszönöm. 

 

A képsorozat és az OT-lista között látok némi ellentmondást.

A képsorozat szerint a Warszawa 201-en kis irányjelző van és az írott betűs Warszawa felírat közvetlenül a díszléc fölött látható. A Warszawa 202-n a felirat kisebb, magasabban van és csak azon van nagy irányjelző.

Ellenben az OT 46-50 Warszawa 201-esnek van meghatározva, de a fentiek keverve szerepelnek rajta. 

 

 

 

Pótkérdésem:

A felülszelepelt motor melyik típusokban jelent meg? Mert nekem valami olyasmi rémlik, hogy nem a kocsiszekrény alakváltoztatásával együtt. 

Előzmény: apron64 (64101)
apron64 Creative Commons License 2024.04.05 -1 3 64101

Ha pedig ez az autó megkaphatta az "OT" minősítést, akkor biztosan korhű a 64095-ön látható első irányjelzője is.

 

Előzmény: apron64 (64100)
apron64 Creative Commons License 2024.04.05 -1 1 64100

64095. hsz-hez:

Az 1962-64 között gyártott Warszawa 202-ön már ilyen nagy irányjelző volt.

https://www.listal.com/list/polish-classics-warszawa

 

 

 

64096. hsz-hez:

Ilyen álló téglalap alakú irányjező gyárilag nem volt Warszawa-n.

(A képen látható felújított darabra talán a Villtesz 390 lámpát szerelték.)

 

Előzmény: gumidani (64099)
gumidani Creative Commons License 2024.04.05 0 0 64099

Az első irányjelzők sem odaillők.

Előzmény: scsabi (64096)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.05 0 4 64098

a XII.kerületi tanácsnál dolgozott egy Oktatási Osztályvezető úr/elvtárs.

Ritka művelt, polgári ember volt.

Nagyon sok embernek segített amikor erre szükség volt.

Amolyan kidobhatatalan bútordarabbá nőtte ki magát.

Kicsi gúnnyal de még a tanácsháza szolgálati macskájár is elvtársnak szólította.

 

Neki mindíg (amióta lehetett) VOLGA személyautója volt.

Az első M21-se természetesen egy vállalattól leadott selejt példány, Röppentyű utcán keresztül.

Mindíg csillogott villogott mint a Salamon..............e.

 

A másodikat már kunzumon keresztül*** vette neki a bátyja.

A bátty feketeseggű vala, mert a mocskos és folyamatosan rothadó, hanyatló nyugaton, azaz Belgiumban élt.

VOLGA M22 kombit vett öccsének.

Ráadásul dízelt.

Az 197-es évek elején.

 

Az osztályvezető úr csak azért nem kapott pártfegyelmnit a méltatlan cselekedetért, mert nem volt párttag.

Ezt a kombit sokáig megtartotta.

 

Az első M24-t már símán, befizetéssel vette a Merkúrtól az 1980-as évek közepén.

Ez ronda narancssárga volt.

 

Nyugdíjba vonulása egybe esett a rendszerváltással, és akkor megvette élete utolsó Volgáját 3102-est.

Ezt már alig használta.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

 

*** = fiataloknak.

A konzum egy bolt rendszer volt.

5-10 Magyarországon.

azok vásárolhattak ott akiknek az Nemzeti Bank engedélyezte, hogy deviza számlájuk legyen, később un. BC számlájuk.

Valamint a külföldiek.

 

Külföldi közveteen idehazai családtagjának vehetett szalámit, műszaki cikkeket, cigarettákat, bőr dzsekit, autót.

Az autó katalógus kinti árát + 60% VÁM-ot meg kellett fizetni a külföldi rokonnak, akkor behozhatta az adott autót és levizsgáztathatta az öccse, bátyja, ángya, rokona nevére.

 

Majd kivétel nélkül, Opel, VW, Ford, Fiat, Renault,Peugeot kocsik jöttek, de a hazai kisiparosok közül sokan kértek rokonaiktól Volga kombikat.

 

Előzmény: Sevket Iyidere (64094)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.05 0 3 64097

BZ-36-20 (Ikarus 280.17)

scsabi Creative Commons License 2024.04.05 0 2 64096

Hát ez egy Varsó 201/202-es, bár több gond is van vele. Az RA-52-## messze nem korhű, mert az kb. a hetvenes évek végén kiadott rendszám. A szín se igazán jó.

 

Itt egy kicsit leharcolt rendőrségi 201-es, eredetiben:

Előzmény: Gordon Zsigmond (64095)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.04.04 0 2 64095

RA-52-57 (FSO Warszawa M-20)

Sevket Iyidere Creative Commons License 2024.04.04 0 3 64094

AH 86-72

 

BA 14-79

ZsoltALM Creative Commons License 2024.04.04 0 0 64093

ZL....Lada 1300, Vaz 21011.

Előzmény: Gordon Zsigmond (64084)
triplaharom Creative Commons License 2024.04.04 0 0 64092

Köszönöm, számomra nem ismerős ez a fajta, pedig a picurka Bocira emléxöm. 40 vagy 60 filér volt az ára.

Előzmény: gumidani (64090)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!