Nagyon szépen köszönöm, tartottam ettől én is, hogy kb. ez a leosztás várható. :(
Egy 27,5"-os cross trekking kerékpárról lenne szó (nagydarab jószág), amit nem lehet összehajtogatni, mint egy kemping biciklit. Vonatban gondolkodom Somogyszobig, Kaposvár irányából érkeznék.
Mondjuk, ez azért igazi utasszivatás, hogy amíg a Piroska zötyögött Somogyszob és Nagyatád között, simán vihette az ember magával a bringát. És nem azzal a 9 km-el van a gond, amit ad a két település között az útvonaltervező, hanem azzal, hogy sötétben, idegen helyen kellene megtenni hazafelé.
Ismereteim szerint a vonatpótlókon kerékpár nem szállítható.
Kivételek azért vannak.
Láttam már ilyet.
Ha a vonatpótlón nem a volán pótol hanem maszek cég akkor előfordulhat, hogy a maszek egy rövid pótlásra is távolsági busszal, BOVA vagy NEOPLÁN áll ki mert neki olyan busza van.
Azokon van csomagláda.
Ha a kerékpárod összehajtható, akkor a maszek busz vezetője eddig betette AJKÁN is meg Dombováron is a csomagládába.
De ez nem kötelessége hanecsak szívesség.
Ha megtagadja = neki van igaza.
Azért a vonatpótló buszok legalább fele, vagy több nem távolsági buszt hanem helyközi, amin nincs is csomagláda.
Az utastérbe pedig nem tudod bevinni.
Elméletileg.
Ha van "tánctér" középen a helyközi vagy városi buszon ami most épp vonatot pótol, akkor elméletileg - de ott is csak szívességi alapon - felviheted a bringád.
De ez rizikós.
Nem rád nézve hanem a buszvezetőre nézve.
Igen nagy eséllyel az úti társak ilyenkor feljelentik a buszvezetőt.
Neki meg nem ér meg egy fegyelmi büntetést, esetleges pénz bírságot (levonást) a Te bringád.
Tervezgetem az útvonalat, szeretnék eljutni Nagyatádra úgy, hogy kerékpárt is vinnék. A vonatpótlóról mennyire utálnának ki, ha megjelennék Somogyszobon (vagy visszafelé Nagyatádon) biciklivel? A hazafelé út nagy valószínűséggel este lenne, naplemente után. Túlzottan nem örülnék egy Nagyatád-Somogyszob vagy Nagyatád-Ötvöskónyi távnak sötétben, hiába járok reggelente még napfelkelte előtt dolgozni biciklivel. Ha világosban, odafelé mondanák azt, hogy nem vihetem föl a buszra, az még nem is lenne akkora tragédia.
Köszi, Matteo14 hozzászólásában (#21312) a linkelt menetrend tartalmazza Gázlópusztát, mint megállót, igaz, a képen látható járatok egyike sem tért be oda. De nem is az összes szerepel azon a lapon...
Ma láttam, hogy az ex. budapesti MAN-ek már kaptak új "flottaszínt". Azt nem tudod, hogy ez marad-e, vagy ezt csak ideiglenes megoldásnak szánták a nyárra?
A Festetics-kastély lesz az. Egyetemi tangazdaság volt ott, valamikor '92 körül hagyta fel az egyetem és próbálta eladni. Talán pont ez volt az utolsó év, amikor még szerepelt a menetrendben.
Próbálom beazonosítgatni a ma már nem létező megállókat. Ehhez a Gázlópuszta nevű megállóhoz a Fonó és Kisgyalán közti szakaszon az éles kanyarban kellett elkanyarodni? Ma Festetics-kastélynak jelöli a guglitérkép, és Gázlópusztát Fonó déli végéhez írja, így Baté felől jőve még hamarabb kellett volna lennie Gázlópusztának, mint a másik két megállónak a faluban. És nem lenne meg a 2 km-s betérés.
Menetrendi viszonylatban megállóként nem szerepelt Nak,csak forda(járat) kilométerben.Kizárólag a varrodások miatt volt egy kis kitérő az alsó utcáig ott fordultunk meg.Cserepes előtti megálló Mexico puszta volt.
Köszönöm, tökéletes támpont volt az évszám. Az 1992-es menetrendi mezőben még benne van a betérés, bár Nakra ekkor (már/még/egyáltalán?) lábjegyzetben utalás sincs.
És akkor ezek szerint jól rémlett, hogy a GV leállítása után volt busz Somogyszil felé is. Sajnos a '77-'83 időszakból nincs az ismerettségi körömben menetrend, ahhoz nem találtam menetrendi mezőt :(
Ok, de a 200 db-ból párat "Beengedtek" mégis a megszűntetett vasútvonalak autóbuszos kiszolgálására. Saját balfácánkodásuk végett. Ez is szép teljesítmény ám. abból is lehet jó kis cikkeket írni.
Ugye azt tudod (vagy remélem tudod), hogy a kényszer stop intézkedések miatt a 200 db új Econell részben ott áll a gyár udvarán mert a kormánynak nincs pénze kifizetni.
Legyártatták úgy, hogy idén december 31-ig át kell adnia Győrnek mind a 200 db-t a Volánbusznak.
De közben beütött nekik a pénzügyi krach és mivel nincs pénzük, értesítették Győrt, hogy nem idén 12.31-ig veszik át a 200 db új Econellt, hanem 2025.12.31-ig !
Magyarul a 2024-es és 2025-ös gyártásnak, illetve azok nagy részének is lőttek.
Még szerencse, hogy Győr-Móvár nem készült el mind a 200 db-bal (mondjuk júliusig nem is kellett) így nem mind a 200 db porosodik ott két évet z udvarok sarkában.
A Volánbusz budapesti központi járműgazdálkodási osztályvezetőjét most senki se irigyli.
Kapkod mint Bernát a ménkűhöz mert nem tud mást csinálni.
Se a tervszerű cseréket nem tudja levezényelni se a rendkívüli helyzeteket kezelni.
Amikor már teljesen meghülyül szegénykém akkor a politika beszól neki, hogy 72 órán belül vegyen át 27 db - amúgy már elkészült - Econellt és ossza szét úgy, hogy a vonatpótlók helyett mindenhol az új buszok járjanak.
Megtette.
A 200 db új Econellból igen szép számban részesült volna Baranya és Somogy megye is az eredeti elképzelések szerint.
Ez mondjuk nem titok, szakmai körökben ki is hirdették anno.
Ennek most lőttek.
Így hát megy a kapirgálás.
Egy elméleti gereblyével kapirgálják össze az országból a még működő, jellemzően öreg buszokat és helyezik át oda ahol ég a ház.
Ha 5 buszt valahová helyezel (itt most épp Somogy megyébe) és az 5 busz 5 különböző típusú, az olyan fokú szakmai butaság melyért nyilvános kivégzés jár a járműtelep közepén hajnalban.
De most ez a megoldás mert tűzoltás folyik.
Nem helyes, hanem kényszer intézkedések időszaka a mostani.