Diaggal nézve elég valószínű, hogy lenne hibakód a rossz motorra.
Nem hallasz gyanús hangokat, miután a hőmérsékletet min-max között állítod? Vagy kalibrálás közben?
Nekem a bal oldali fingotta el magát hirtelen az előző O3-ban. Az rendesen kerregett. Azt legalább a kormány alatt meg is tudtam nézni. Szétnyomta magát a fogaskerekes hajtása. Ilyen volt: https://youtu.be/Y3dvCeBMlmQ?si=i2hmixOa1XS6arEN
Valahogy összetákoltam, és valahogy még működött egy ideig, de egyfolytában állítgatta magát, és ingadozott a hőfok. A kalibrálás is mindig sikertelen volt, de ezt csak diaggal látni hibakód formájában. Ezen hallani a folyamatos matatását a motornak a háttérben: https://youtu.be/6xnnS4cANSk?si=PbIjKmOS8NxEjn6I (0:30-tól egy plusz probléma hallható, amiből műszerfal kiszedés lett.)
Syracusa jól írta a gyári előírásokat, felesleges pénzkidobás, ha a futás garantáltan annyi.
Egyébként meg milyen groteszk már, anno az volt a dogma, hogy a láncos vezérlés a tartós, erre itt az 1.4 TSI, aminél anno a láncot 80-100 ezrenként el lehetett dobni, a szíj meg 3-szor ennyit elmegy.
Még egy ötlet, ami sajnos kellemetlenebb, ha túrósodik a hűtővíz, annak is lehet tünete, hogy eldugul a fűtőradiátor és olyankor a jobb oldalon szűnik meg először a fűtés. Érdemes kiolvasni, olajhőfok rendben?
Cseréld ki, én összesen két használt kocsit vettem a kb. 20 közül, ami nem volt visszatekerve. Az a 122ekm nagyon szép kilométer állás, egy 6 éves dízelnél. Nincs időbeli előírás, de a szakszervíz 5 éves dízeleknél kicseréli, ha a gari után is oda viszik az autót.
Biztosan nem. Úgy emlékszem erre nincs gyári csere km vagy év előírás, de fejből nem tudom biztosan. Az rémlik, hogy 240e km-nél van előírva vizuális ellenőrzés, majd ezután rendszeresen 15 vagy 30e kilométerenként és ha szükséges, akkor csere.
(A vízpumpa itt ugye nem fog beleszólni és megkönnyíteni a döntést, a crtdinél az furamód általában nem sokkal előbb (vagy nagyon a közelében) csöppen el mint 210e km. és ilyenkor automatikus a vez.csere is.)
Ugyanezen generációs benzinesnél (2018 1.4 TSI) is ez az előírás? Mintha vmi időbeli határ is lenne (5 v 6 év?) Nekem csak 127e van az autóban, de most lesz 6 éves, úgyhogy aktuális a kérdés.
Igazad lehet. Nekem a jobb oldalit garanciában cserélték, annak nem tudom a költségét. A 0,3 órát a bal oldalira számlázták ki, mert az már nem garanciában ment.
Ha az alaphelyzetbe állítás nem segített, akkor Valószínűleg cserélni kell. Ír rá hibakódot is az autó, szóval nem lehet vele lyukra futni. Sajnos ez típushiba. Nekem 5 éve cserélte a márkaszervíz a vezető oldalit, akkor 0,3 óra munkadíjat plusz az állítómotor árát számlázták ki. Gyors keresés után ez motor most 50e Ft körül van, plusz a munkadíj max 10e Ft.
Próbál egy resetet, középre osztó és A/C gombot kell nyomni együtt addig, amíg nem kezd el felváltva villogni a két visszajelző, ilyenkor megpróbálja az összes motort a két végállás között végigjáratni. Ha egy pár ilyen próba után sem működik, akkor csere.
210e km a ciklus, viszont ha majd esedékes lesz, akkor a bővített vezérlés cserét csináltasd meg, ami a karterben lévő kis szíj cseréjét is tartalmazza. Én 260e km-el vettem az enyémet és nem volt meg 210-nél a vezérlés csere, ezért nekem kellett cseréltetni. Skoda szalon 310 ezres árajánlatot adott és abban nem volt benne a kis szíj cseréje. Végül a szerelőmmel cseréltettem, jóval olcsóbban megcsinálta és a kis szíj cseréje is benne volt. Egyébként meg nekem pont a kis szíjjal volt gond, mert az kezdett szétmálni. kisebb darabok potyogtak le róla amik felakadtak a szűrőn.
Elvileg 90.000km-nél kell először az állapotát ellenőrizni, utána állapotfüggő. Általában elmennek probléma nélkül 190.000km-ig, de érdemes minden olajcserénél ránézni, van-e gond? Nekem ugyan benzines van, de nálam 197.000-nél volt cserélve.
Üdv! Vásároltam egy 2017-es dízel 1.6-os Skoda Octaviat, amiben 122000 km van. A kezelési útmutatóban nem találom, hogy a vezérlés csere mikor esedékes. Tudnátok segíteni?
Én ugy tudom kiszakadás okozhat gebaszt. Ezért magam miatt cseréltettem le, a 2019 után használt uj fajta G12 evo ra. S ha jol tudom bármely vw csoportos autoba használhato ez a G12evo fagyálló folyadék.