Hosszú évekkel ezelőtt a Szegedi Közlekedési Kft igazgatója volt Dr. Dózsa Gãbor.
Mikor elkezdődött a citaro trolik építése, folyamatos forgalomba állása, akkor feleslegessé vált -első körben - 2db Skoda 14tr. Ezekre keresett vevőt a cég, es talált is. Haszkovo városába kerültek teljesen felújítva.
Tervbe volt véve, hogy a keleti országok részére - akik új alacsonypadlós trolikat képtelenek megfizetni - használt Skoda 21 autóbusz vázakat újít fel az SZKT, egyik budapesti partnerével közösen. most nem jut eszembe a cég neve, aki tudja írja meg, de valami Ikarus utód vallalatnãl, akik a vãz felújítását végezték. Ez a megtalált példány lett volna a bemutató darab, ami szerintem szintén Haskovoba ment volna, vagy egyszerűen csak ezt a színt lattãk jónak a próba darabhoz
Sajnos valahol elakadt a dolog, ugyanúgy ahogyan a 2. SZKT-ARC troli építése is. Hiszen annak a komplett váza le volt már gyãrtva hallani lehetett bizonyos jogi problémákról, elszámolási nehezsegelrol, de az igazságot nem tudom. Kb 8-10 évvel ezelőtt készülhetett el a felújított vãz, akkor amikor az Szkt 5db Skoda 21Ab-Tr vãzak felújítása is. (Igaz, az szkt-s kocsik hosszú évekig álltak a szegedi telepen üresen. Talán a T813 készült el akkoriban, a 811,812,814,815 pedig az elmúlt kb 4-5 évben allt csak forgalomba)
Minden pontosítást szívesen veszek azoktól, akik jobban ráláttak a dolgokra.
Nem találtam semmit neten arról egyébként, hogy létezne az U18-ból egyetlen troli példány is, így nem tudom hogy akarnak indulni a tenderen, referencia nélkül.
Szóval az áramszedőt nem is a Jiří Mejstřík rajzolta rá? Csak pirosította? Ennyire foglalkoztatja a cseheket a mi leendő trolibuszunk, hogy ők rajzolják le a Yutong helyett?
Megjegyzem, a "legfontosabb" kérdés: biztos nem 305 lesz a pályaszáma.
értem, hogy divatos a sok feketítés, de az ablak alatt ha mindenhol végig piros lenne, talán kicsit jobban mutatna.
Persze hosszútávon (karbantartás, alkatrész ellátás,garancia, járművezető képzés,stb) a Solaris-Skoda már megszokott típusai illenének a pesti állományba!
Valóban, azzal egyetértek, hogy járművezetői szempontból előnyösebb lenne a Solaris siker. Gördülékenyebben szoknák/tanulnák meg a módosításokat, mint egy teljesen új típust, ami mind a kétfélnek ismeretlen. Viszont néha szeszélyes a kapcsolat solarissal, nem biztos hogy félni kellene egy másik barátságtól.
A Rába-Volvo buszokban fokozatosan emelkedett volna a Rába által gyártott alkatrészek aránya, az MYK-kba pl. már Rába ülések kerültek. Nyilván ez még elenyésző, de többről volt ott szó, illetve terv egyszerű átmatricázásnál.
Persze, hogy van különbség, főleg a karbantartás területén, de mégsem akkora, mintha egy tök más konstrukció lenne. A pótalkatrészeket -homogém flottánál- ugyan onnét lehet beszerezni.
De használat (járművezető) szempontjából is fontos, ha ugyanaz a "logika". Az SST3 és SST4 ránézésre tök különböző műszerfala mégis 99%-ban ugyanaz. Egy GST és egy SST3 pedig teljesen más. Sokat számít ez is, amikor egy jvez. egy műszakban három kocsit is vezet, egy kocsit esetleg 5-6 vezető.
Valóban az lenne a jó, ha homogén lenne a flotta. De a 2015 és 2023 közt beszerzet SST-k közt is van bőven különbség. (első turnus 3G 9000-9015, második 4G 9100-9111, és a most utoljára beszerzett én csak 4G+-nak hívom őket 9112-9149.) Ha újra Solaris nyerné a tendert, maximum a kocsiszekrény lenne azonos az utoljára beszerzett SST-kel, beltartalma biztos változik. Nem vagyok benne biztos, hogy csavartól csavarig azonos hajtással hoznák őket. Most lehetőség nyílt a problémás dolgok módosítására, amit eddig az opciós szerződés miatt nem lehetett meglépni.
Igen, a Yutong rendelkezik egy aktuális termékpalettával. Eezek között van trolibusz is, többféle kialakításban. Éppen ezért erősen kérdéses, mi lenne benne a magyar, mit tenne hozza az Ikarus.
mivel ez a kínai gyártó idehaza ismeretlen, jogosan van aggodalom egyesekben a trolijaik megfelelosege kapcsán.
Biztosan van aki emlékszik még arra, mikor a Trans-Alfával kívánt közösen indulni az Ikarus, es arrol szóltak a hírek, hogy a homlok ill hátfal lesz Ikarus tervezés, formavilág, maga az egész troli meg az akkor éppen gyártásban levő szóló/ csuklós típus lett Volna.
Sajnos arra nem emlekszem, ez pesti vagy szegedi tender volt-e.