Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106488

Hosszú évekkel ezelőtt a Szegedi Közlekedési Kft igazgatója volt Dr. Dózsa Gãbor.

Mikor elkezdődött a citaro trolik építése, folyamatos forgalomba állása, akkor feleslegessé vált -első körben - 2db Skoda 14tr. Ezekre keresett vevőt a cég, es talált is. 
Haszkovo városába kerültek teljesen felújítva.

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Haszkovo

 

https://transphoto.org/vehicle/118410/ (Rengeteg fotó az egyik kocsiról)

 

https://transphoto.org/vehicle/118411/ (Fotó a másikról)

 

Tervbe volt véve, hogy a keleti országok részére - akik új alacsonypadlós trolikat képtelenek megfizetni - használt Skoda 21 autóbusz vázakat újít fel az SZKT, egyik budapesti partnerével közösen. most nem jut eszembe a cég neve, aki tudja írja meg, de valami Ikarus utód vallalatnãl, akik a vãz felújítását végezték. Ez a megtalált példány lett volna a bemutató darab, ami szerintem szintén Haskovoba ment volna, vagy egyszerűen csak ezt a színt lattãk jónak a próba darabhoz…

Sajnos valahol elakadt a dolog, ugyanúgy ahogyan a 2. SZKT-ARC troli építése is. Hiszen annak a komplett váza le volt már gyãrtva… hallani lehetett bizonyos jogi problémákról, elszámolási nehezsegelrol, de az igazságot nem tudom. Kb 8-10 évvel ezelőtt készülhetett el a felújított vãz, akkor amikor az Szkt 5db Skoda 21Ab-Tr vãzak felújítása is. (Igaz, az szkt-s kocsik hosszú évekig álltak a szegedi telepen üresen. Talán a T813 készült el akkoriban, a 811,812,814,815 pedig az elmúlt kb 4-5 évben allt csak forgalomba)

 

Minden pontosítást szívesen veszek azoktól, akik jobban ráláttak a dolgokra.

 

Előzmény: trizs77 (106482)
IZé Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106487

A kínai ipar nem gyárt trolibuszt. - Egy durva tévedés az alábbi cikkből:

 

Totalcar - Magazin - Közel sem olyan biztos, hogy újra fel kell találnunk az autóbuszt

 

Amúgy nem rossz a cikk, IMC trolit Székesfehérvárra (is)!

 

Előzmény: Dante001 (106486)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.01 0 2 106486

Nem találtam semmit neten arról egyébként, hogy létezne az U18-ból egyetlen troli példány is, így nem tudom hogy akarnak indulni a tenderen, referencia nélkül.

Előzmény: IZé (106484)
r1232 Creative Commons License 2024.04.01 -1 1 106485

Ez olyan kínai módon ronda..

Előzmény: 7-es troli (106481)
IZé Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106484

Szóval az áramszedőt nem is a Jiří Mejstřík rajzolta rá? Csak pirosította? Ennyire foglalkoztatja a cseheket a mi leendő trolibuszunk, hogy ők rajzolják le a Yutong helyett?

Megjegyzem, a "legfontosabb" kérdés: biztos nem 305 lesz a pályaszáma.

Előzmény: Dante001 (106483)
Dante001 Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106483

Érdekes, mert a weboldalukon is áramszedővel látható a képen, de amúgy e-buszként hivatkoznak rá végig 563 kWh-s akkuval.

 

https://en.yutong.com/products/U18.shtml

Előzmény: 7-es troli (106481)
trizs77 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106482

Erről mit illene tudni ?

 

https://www.cs-dopravak.cz/trolejbus-skoda-21-tr-s-designem-ikarusu-eag/

 

Valakinek volt egy gondolat kísérlete ?

 - mikor ?

 - hol ?

 

7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 2 106481

Yutong csuklós troli látvány rajz.

értem, hogy divatos a sok feketítés, de az ablak alatt ha mindenhol végig piros lenne, talán kicsit jobban mutatna.

Persze hosszútávon (karbantartás, alkatrész ellátás,garancia, járművezető képzés,stb) a Solaris-Skoda már megszokott típusai illenének a pesti állományba!

 

 https://www.cs-dopravak.cz/yutong-se-poprve-snazi-prosadit-s-trolejbusy-v-eu-ucastni-se-tendru-v-budapesti/

négyszázas Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106480

Mert leállt az egész együttműködés, nem is matricáznak azóta.

Előzmény: torqmatic (106479)
torqmatic Creative Commons License 2024.04.01 0 0 106479

OFF: ja, odáig "emelkedett" (a 0-ról), aztán ott meg is állt.

Előzmény: négyszázas (106470)
7-es troli Creative Commons License 2024.04.01 0 1 106478

Hű, azért az egy tartalmas és élménydús galéria.

Előzmény: Obus (106475)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.04.01 0 2 106476

Utóbbi azért egy kicsit gáz egy elvileg akkus járműnél.

Előzmény: IZé (106463)
Obus Creative Commons License 2024.03.31 0 9 106475
trizs77 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 106474

köszi.

 

Így már rímel.

Előzmény: Nbbarcs (106473)
Nbbarcs Creative Commons License 2024.03.31 0 1 106473
Előzmény: trizs77 (106472)
trizs77 Creative Commons License 2024.03.31 0 0 106472

A RÁBA-nak volt busz ülés gyára ?

Nem úgy vásárolta másoktól az üléseket ?

 

 

Előzmény: négyszázas (106470)
Wankes Creative Commons License 2024.03.31 0 2 106471

Valóban, azzal egyetértek, hogy járművezetői szempontból előnyösebb lenne a Solaris siker. Gördülékenyebben szoknák/tanulnák meg a módosításokat, mint egy teljesen új típust, ami mind a kétfélnek ismeretlen. Viszont néha szeszélyes a kapcsolat solarissal, nem biztos hogy félni kellene egy másik barátságtól. 

Előzmény: IZé (106468)
négyszázas Creative Commons License 2024.03.31 -1 0 106470

A Rába-Volvo buszokban fokozatosan emelkedett volna a Rába által gyártott alkatrészek aránya, az MYK-kba pl. már Rába ülések kerültek. Nyilván ez még elenyésző, de többről volt ott szó, illetve terv egyszerű átmatricázásnál.

 

Előzmény: trizs77 (106456)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.31 0 0 106469

Maradjunk abban h van ilyen, egyelőre a vasúti ágazat tűnik ilyen szempontból mondjuk megfigyeltebbnek.

Előzmény: 1047 005-2 (106467)
IZé Creative Commons License 2024.03.31 0 3 106468

Persze, hogy van különbség, főleg a karbantartás területén, de mégsem akkora, mintha egy tök más konstrukció lenne. A pótalkatrészeket -homogém flottánál- ugyan onnét lehet beszerezni.

 

De használat (járművezető) szempontjából is fontos, ha ugyanaz a "logika". Az SST3 és SST4 ránézésre tök különböző műszerfala mégis 99%-ban ugyanaz. Egy GST és egy SST3 pedig teljesen más. Sokat számít ez is, amikor egy jvez. egy műszakban három kocsit is vezet, egy kocsit esetleg 5-6 vezető.

Előzmény: Wankes (106465)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106467

De azóta az EU vizsgálja a tiltott állami támogatás kérdését,dömpingárral nem tud nyerni.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106466)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106466

Trolit nem adtak el.

E buszt tudtommal Dániában, Lengyel és Bolgàrföldön?!

Előzmény: nemeza (106464)
Wankes Creative Commons License 2024.03.30 0 2 106465

Valóban az lenne a jó, ha homogén lenne a flotta. De a 2015 és 2023 közt beszerzet SST-k közt is van bőven különbség. (első turnus 3G 9000-9015, második 4G 9100-9111, és a most utoljára beszerzett én csak 4G+-nak hívom őket 9112-9149.) 
Ha újra Solaris nyerné a tendert, maximum a kocsiszekrény lenne azonos az utoljára beszerzett SST-kel, beltartalma biztos változik. Nem vagyok benne biztos, hogy csavartól csavarig azonos hajtással hoznák őket. Most lehetőség nyílt a problémás dolgok módosítására, amit eddig az opciós szerződés miatt nem lehetett meglépni. 

Előzmény: IZé (106462)
nemeza Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106464

Azért van még európai termék is. Nem temetném azonnal..

A Yutongnak már van európai típusbizonyítvánnyal rendelkező típusa?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106461)
IZé Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106463

30 éve a a 246-ost kellett tolni:

https://www.youtube.com/watch?v=qr3-HXzbjJI&t=767s

 

Tegnapelőtt meg a 8104-et....

IZé Creative Commons License 2024.03.30 0 3 106462

Nyugodtak vagyunk.... :-) 

Csak olyan jó lenne egy homogén flotta.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106461)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.30 -4 2 106461

Minden aggódónak mondom h nyugodjon meg.

Semmi izgalom, a kínaiak ezt a szegmenst is átveszik.

Lasd BYD szemèlyautó nyomulás.

És még a termèkük se rossz.

A gond az egymás megértése, a kulturális különbség.

 

Előzmény: 7-es troli (106459)
Dante001 Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106460

"mit tenne hozza az Ikarus."

 

A logót :D

Előzmény: 7-es troli (106459)
7-es troli Creative Commons License 2024.03.30 0 0 106459

Igen, a Yutong rendelkezik egy aktuális termékpalettával. Eezek között van trolibusz is, többféle kialakításban. Éppen ezért erősen kérdéses, mi lenne benne a magyar, mit tenne hozza az Ikarus.

mivel ez a kínai gyártó idehaza ismeretlen, jogosan van aggodalom egyesekben a trolijaik megfelelosege kapcsán.

 

Biztosan van aki emlékszik még arra, mikor a Trans-Alfával kívánt közösen indulni az Ikarus, es arrol szóltak a hírek, hogy a homlok ill hátfal lesz Ikarus tervezés, formavilág, maga az egész troli meg az akkor éppen gyártásban levő szóló/ csuklós típus lett Volna.

Sajnos arra nem emlekszem, ez pesti vagy szegedi tender volt-e.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106458)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.03.30 0 1 106458

A Yutongnak komplett terméke van.

Mint sok kínai gyàrtó, hazai üzembeállító és after sales partnert keres.

Sajnos ebben sem vagyunk erősek pedig én is az önálló magyar gyártást tàmogatnàm szívem szerint.

Előzmény: 7-es troli (106457)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!