Taxisok és utasok: beszélgetőtopic cégekről, dolgozókról és kollégákról, vezetőkről és (meg)vezetettekről, egymásról és másról - konkrétan bármiről, de politikamentesen.
Üdv Taxisok! Már nagyon sokan megkerestetek az olcsóbb autózás miatt! Ha valakit érdekel, és több autóval jön nagyon nagy akcióval segítek! további jó munkát!
Kedves vidéki kollégák! ( Ezt nem lenézéssel írtam) Budapesten sajnos a taxis szakmában egyre gusztustalanabb aláígérgetések vannak a fuvaroztatókhoz. A cégvezetőket nem érdekli az ár, mert mindenképpen megkapják a taxisoktól a tagdíjat hónap végén. Amennyiben nem, akkor 1-én kezdhet máshol és a kaukcióból levonják. Sajnos ez olyan ördögi kör amiből nem lehet már kitörni, mert mindenki a fuvar számra hajt és semmi se drága, főleg néhány taxis megélhetése. Itt csak egy drasztikus árpolitika reform segíthet amit mindenkinek végre kellene hajtani, hogy ne tudjanak malmozni a fuvaroztatók. ( Min. 210 Ft/Km és aki ez alá ígér azt bojkottálni!) A szolgáltatás minősége döntsön ne csak az ár! Érdemes végig nézni a melegítős, edzőcipős ápolatlan taxisokat! Ezeket kinek van bátorsága egy irodaházba beküldeni akár egy levéllel is? Akkor még az autójuk állapotáról és esztétikájáról nem is beszéltem. Jön a január és egyre ínségesebb idők elé nézünk.Gyökeres változások kellenek, de hamarosan! Ezekre a körülményekre ne nézzetek sóvárogva!
Helló a 18fős busz más árakon megy de 1személyt személykocsival elvisz ez a ..... 86euróért..A pesti meló vicc volt de van haver aki pesten nyomja most a tele 5nél, elötte a taxi4nél volt Jobban járt ,hogy felment ha lejön Hévízre a szüleihez mindig beköszön,és dumálunk.a lényeg ,hogy neki is jobb pesten,volt aki Sopronba költözött neki is jobban megy ott a taxi.Kint voltam 03ig de nem volt nagy eresztés itt sem.
Nem mondod, hogy 18 fős busszal 86 euróért... Ha van visszfuvar, akkor persze megéri. 3-4 órát itt a fővárosban is lehet várni egy fuvarra, és az nem 90 eurós lesz... Gondolom, viccből írtad, hogy jössz Pestre. Itt se fenékig tejfel, írtam korábban, hogy meneküljön, aki tud. A hétvégék se olyanok, mint régen, de biztos még mindig jobb, mint vidéken sok helyen.
Kemény dolgok ezek,stopper,időkorlát,kétszer annyi fuvar,A 100eurós pestekre visszatérve nézd meg http://www.busexpress.hu/Index.aspx?lng=HU Ő 86euróért visz egy főt (ha csak egy van) De ha összeülnek a 18fős merci buszba akkor jobb az ár.Itt is meg vagyunk lőve És ezen kívűl van még pár transzferekkel foglalkozó vállakozó aki 90eurókért megy.Nekik vannak összeköttetéseik a reptereken és ha van vissza is utas úgy már 180euró (lehet,hogy 3-4órát vár de van visszfuvar) .Lehet,hogy megyek pestre taxizni közétek. :)
Zónataxit nem ismerem. A többinél általában havi 60 és 70 ezer közötti tagdíjat kérnek, meg nagyjából 100 ezer forint körüli kauciót. Ez kilépéskor visszajár. A kauciót arra hivatkozva kérik, hogy a taxis leadja a céges csekkes fuvar számláját, akkor kifizetik neki az árát, de a cég csak hónapok múlva fizet a fuvarszervezőnek. A havi tagdíjért nyomkodhatsz a címekre és hordhatod a cég matricáit. Azért, hogy szűrjék a címre nyomkodó taxisok számát, időkorlátokkal lehet nyomkodni. Az időkorlátok is cégenként változnak. Általában első címfeldobásra 2 vagy 3 (egyik cégnél 2, másiknál 3), másodikra 5, harmadikra 15 perccel lehet jelentkezni. Ez azt jelenti, hogy második címfeldobásra az jelentkezhet, aki vállalja, hogy 5 percen belül a címre ér. Vannak időmérő taxis kollégák, akik ezt ellenőrizhetik. Ha késel, megmutatja a stoppert és kiszabja a büntetést. Ez általában megkezdett percenként 2000 ft. Az is cégenként változik, hogy visszaadhatja-e és ha igen, milyen feltételekkel a taxis a címet, ha látja, hogy a vállalt időn belül nem ér oda. Tehát a tagdíjért a nyomkodás lehetőségét kapja meg a taxis, garantált fuvart nem. A munkastílustól függően előfordul, hogy valaki akár kétszer annyi fuvart kap a pénzéért, mint a másik. Az autóbérlés kezdő kollégáknak arra jó, hogy nagyobb befektetés nélkül kipróbálják a taxizást, aztán a tapasztalatok alapján eldöntik, hogy érdemes-e pár milliót befektetni (valószínűen kölcsönből) saját kocsira. Másrészt vannak taxisok, akik vállalkozóként megbuktak, tetemes adó- és tbtartozást halmoztak fel és saját engedély nem kaphatnak, nekik csak az autóbérlés lehetősége maradt. Az autóbérlés színlelt alkalmazotti viszony jelent. Papiron a bérbeadó nevén fut a kocsi, papiron az alkalmazottja lesz a taxis, valójában napi díjat és a benzinköltséget kell fizetnie, a javítás a bérbeadó reszortja. Árat nem tudok és nem is akarok írni, múltkor egy cégnél egyterűre napi 15-öt olvastam, ez engem mellbevágott. Hát nagyjából ennyi. Nálatok se egyszerű az élet, egy buszos seperc alatt kicsinált benneteket. Ahogy nézem, Hévíz - Bp vagy Hévíz-Bécs nagyjából 400 km oda-vissza. Ezt 100 euróért megtenni azt jelenti, hogy nagyjából eladja a kocsit maga alól, kb. az amortizációt és üzemanyagköltséget megkeresi, de fizetést már nem nagyon. Valahogy olyan ez, hogy a szomjhalál előtt az ember minden pénzt megadna egy korty vízért, pedig csak a szenvedését hosszabbítja meg vele. Bár lehet egy halvány esély a túlélésre is, ki tudja.
Helló nem egyszerű a taxisélet sehol,lám a kollega aki ugrott(isten nyugosztalja)és Kolev esete sem egyszerű sajnálom nagyon ami vele történt.Kicsit kérdeznék,hogy minként vannak a leadások a nagyobb cégeknél pl:zóna,tele5,taxi4.....stb.Mennyi az annyi havonta?A címeken kívűl mit nyujtanak még,Ja és a taxibérlés azt,hogy termeli ki a kollega(bocs ha hülyeségeket kérdezek de itt mifelénk ilyen nincs.Mi 5en álltunk össze itt Hévízen úgy probáljuk csinálni kisvárosi szintenn a taxit.A 4kollega már régebb óta nyomja nekem felajállották ha akarok menjek és csinálunk egy uj társaságot uj névvel,és had menjen.jobb igy nekem mint egydűl.Rajtunk kívűl még van egy 4fős csapat,a többi kollega egyedűl van.Itt is gond van az árakkal 100euróért örömmel mennek Pestre,Bécsbe- páran(Na ebből nem lessz uj autó)nehéz jó áron menni nekünk is.Tavaly tettek a nyakunkra egy iránybusz nevű vállakozást ami bemegy az összes Hévízi hotelhez és 3euróért oda-vissza Keszthelyre hordja a turistákat.na ez volt a vég.2000-2500ft ért jártun át.Már nem kell. http://www.helikonportal.net/hir/iranybuszok-turistaknak-heviz-keszthely-kozott . ja és van 2városnéző kisvonat ami szintén helyijáratozik hellyettünk.Itt ez van sajna.
MOndjuk már elmondtam neki személyesen is (tegnap este együtt mentünk haza), de azért itt is megemlítem, biztos ami biztos... és elmondásából arra következtetek, hogy nemcsak miattam csuklott nagyokat... :)
Nem tudom, mi lehet gáz, a lényeg az, hogy Firefox böngészővel továbbra se tudok belépni. Talán a kukibeállitásokkal lehet valami. Ugyanezzel a böngészővel ugyanazzal a beállítással minden más oldalra be tudok lépni, ezért nem értem. Másik böngészővel simán beléptem hozzátok is, hát ez van.
Kétszer próbáltam regisztrálni, egyszer se sikerült. Ráklikkeltem az emilben kapott linkre, hogy véglegesítsem a regisztrációt, azt a választ kaptam, hogy adminnak kell jóváhagynia. Belépnem később sem sikerült, tehát a jóváhagyás nem történt meg.
Szia Jani! Ne haragudj, hogy nem válaszoltam, de tele a t...m az egész taxizással. Nem értem, hogy 6-7 éve, amikor a maihoz képest elég jól ment a taxizás, nem alakult annyi új cég Budapesten, mint mostanában, amikor bármi más jobb, mint ez. Hetente jön egy új, és mindegyik az ár-aláígérgetésben látja a lehetőséget. Mást se hallani a rádióban, csak azt, hogy nincs várakozási díj, ön dugóban is ugyanannyit fizet, nem számolunk vidéki visszautat, stb. "Okos" cégvezető szerint meg ez van, többet kell dolgozni. Minél többet, és mennyit? Gondolom, cégénél garmadában állnak az el nem vitt fuvarok. Vagy többen fogják Szotyitaxit hívni, mert nála többet dolgoznak a taxisok. Ha a 14. vagy 15. órában felveszek egy fuvart, akkor a kollégám elől viszem el, és attól fogva neki is többet kell dolgoznia. Reálisan arra számíthatok, ha többet dolgozok, hogy a többlet munka idejének arányával több beülős utasom lesz. Jelenleg (10-12 óra napi munkával) ez heti 2-3. Ha rádolgozok napi két-három órát akkor hetente 1-2-vel több lehet. Persze ez se biztos, ha többiek is rádolgoznak. Itt volt a szerencsétlen Dunába ugrott kolléga esete. Tegnap még a céget fikázták, hogy szemetek nem engedték, hogy haladékot kapjon a tagdíjfizetésre. Ma egy másik cégnél azon háborog valaki, hogy miért dolgozhatnak, akik még nem fizettek. Hányás az egész szakma, meneküljön innen, aki teheti.
Az ember, amíg nem a saját felelőssége, nem is gondolja, hogy milyen nehéz úgy rendet tartani, hogy egy vagyok közűletek.
Ha a hallotaxin is valami megfoghatatlan magasságos moderátor lenne, aki szó nélkül töröl, és fel se merülhet senkiben hogy reklamáljon... (hisz kinél is tenné) akkor ott se fordulhatna ilyen elő.
De ott mi a saját arcunkkal vállaljuk, ezt a népszerűtlen feladatot is.
14-en vagyunk,2-3kollega állandó éjszakás,nagyjából megvagyunk csak itt is leárrazák a fuvarokat,hogy ő vihesse.Most állt be a keserves ősz,ilyenkor nincs nagy pörgés,Dec-20-tól Január közepéig elmegy.Utánna meg várjuk az áprilist.ha úgy számoljuk 8,5hónap jó.Ezt az őszt meg kibírom csak beesik egy Reptér vagy valami hosszabb út.
Hát, ha lenyúlsz mindenkit, nem is leszek ketten... :-) Ezzel együtt minuszos volt nektek az a nap. Meghívtál egyet, kizártál egyet, másik kettő-három meg a stílusod miatt fejezte be, ha jól olvasok a sorok között. Ebben a helyzetben én se erőltetném a regisztrációt arra a kis időre, amíg kizársz. :-)
Hány taxis van Hévízen? Kívülállóként úgy gondolom, hogy nálatok talán jobb a helyzet, mint a többi Balatonparti városban, Hévízre a fürdő miatt nem csak nyáron mennek az emberek.
Oh, tomajer, mit írtál, hogy kimoderáltak? Ha azért, mert kollégát Hallótaxira csábítod, akkor nem értem, hiszen a topikcím alatt ott a reklámotok... Amúgy nekem továbbra se megy a regisztráció, küdtetek egy levelet, hogy majd egyszer a magasságos Admin jóváhagyja, úgy látszik, az elmúlt két héten erre nem volt ideje.
Szó szerint az alábbi befejezetlen mondatot kaptam: "Az élesítésre egy keveset várni kell, mert a nicke élesítését még Adminunknak is engedélyeznie kell, erről emailt . "