Hálásak vagyunk Drobni Nándornak (és Droppa Kálmánnak), hogy ennek az anyagnak egy része felkerülhetett a fortepanra, most az egyszer azonban nekem kellene hinned, mert a Regiszterben - nyolc évvel ezelőtt - tévesen azt került fel az egyik képhez, hogy Felső-Duna. A bizonyítás megtalálható itt arról, hogy a képek Orsova előtt készültek, most a képeken is bejelölöm:
Tegnap ment a KÖRÖS is, igaz kötelékbe besorolva vitte BARBI (BARBARA BLOMBERG), asszem a KÖRÖS Komáromig ment, BARBI megy Linzbe. MISKOLC is Komáromba ment.
Egy kérdéssel indítanék az új évben, ugyanis van valami, amit nem tudok hova tenni. A MISKOLC, amíg magyar lobogóval ment, csinálta a (főleg Komárom)-Budapest-Izmail fordulókat és sokat volt külföldön, amióta rajta van a moldáv zászló, azóta csak belföldön mászkál. Ennek van valami oka? Egy sejtésem van csak...
Van egy másik kérdésem is: a Mamulák közül a DUNA szinte folyamatosan pörög, míg másik két MAHART-os társa rövidebb hosszabb ideig áll. Ennek is van valami oka esetleg? Az erősebb hajók esetleg motorikusan nem olyan megbízhatóak?
Csakugyan, a személynév magyar fonetikus átírás Bjelinszkij lenne. (A hajó neve nagybetűvel angolos verzió.)
Visszaron Bjelinszkij-ről egy másik hajó is el van nevezve, a ВИССАРИОН БЕЛИНСКИЙ - VISSARON BELINSKIY , ami tehát nem keverendő össze a ШЛИССЕЛЬБУРГ ex БЕЛИНСКИЙ (SHLISSELBURG ex BELINSKIY nevű hajóval.)