Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zsoozsi Creative Commons License 2015.01.12 0 0 69260

Sziasztok!

Elnézéseteket kérem az esetlegesen ostoba kérdésekért, de elhatároztam hogy egy lancai kappa tulajdonosa leszek.
A pontos motor választás még kérdéses, alapvetően erős autót szeretnék ezért is gondoltam a Kappa-ra természetesen a Fiat
Coupeban fellelhető 20vt miatt. Az autó külseje nem annyira tetszetős mint a coupe, de a belseje/felszereltsége
nagyon tetszik. Kérlek osszátok meg velem a tapasztalaitokat hogy mik várhatóak, típus hibák amire kell ügyelnem.
Felsorolás szintjén leírnám a kérdéseimet, ha szabad:
Átlag fogyasztás(kb 50-50 város/kívül (napi rutinom)) ?
Ismert hibák(elektronika,futómű,turbo)?
Karosszéria mennyire s hol szeret rozsdásodni?
Bármi egyéb amivel jár a fenntartása?

A vezérlés cserét körübelül 60 ezer forintra becsülték(persze rögtön vásárlás után)
az olajból nem tudom hogy milyen kell. Kérlek akinek van tapasztalata ezzel a tipussal ossza meg velem. :)

Egyik barátomnak egy kombi jtd-je van és már körülbelül 6 éve az övé s semmi nagyobb probléma nem volt vele,ezért is gondoltam hogy ilyenre váltok.

 

Üdv,
Zsolti
Remélhetőleg leendő kappa 20vt tulaj :)

R0b333 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69259

16centis Slim hangszórók. végre elviselhető a hangzás az autóban főleg,hogy mélyláda is van már benne

Előzmény: granturismo (69257)
R0b333 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69258

nem jó rá a gyári sajnos.

sikerült stabilan rögzíteni,remélem nem fog megsérülni,bár elég magasan van szóval tehetség kell hozzá hogy ezt bárki is lerúgja.

granturismo Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69257

Nem hinném hogy jó rá. Ha jól látom ez 16-os hangszóró.

Akusztikai szempontból egyébként jobb, hogy így áll a hangszóró nem a padló felé, mint gyárilag.

Előzmény: sooty (69256)
sooty Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69256

Ha a gyári jó rá, akkor inkább adok.

 

Szerintem.

Előzmény: R0b333 (69255)
R0b333 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69255

R0b333 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69254

Sziasztok,

szerintetek ez így nagyon paraszt ha ígyhagyom a hangszórót? sajna nincs hozzá rács

tomsojer Creative Commons License 2015.01.11 0 0 69253

Szevasztok Urak!

 

egy kis OFF!

 

Diszkrét méretű izzítógyertya, ehhez aztán kell fúró meg menetfúró, ha beletörik.

(Renault Mascott, háromezres Nissan motorral)

Petrak Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69252

Ez tökéletes. Nagyon köszönöm!!!

Előzmény: Szeky JTD (69251)
Szeky JTD Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69251

 

Most nincs kedvem kimenni fényképezni, itt egy itteni kép a bekarikázott részen keresd az intercooler cső alatt a blokk oldalán. Húzásra nekem is indult, azt ne kérdezd miért, nem vagyok szerelő, csak kipróbáltuk többször is sajnos, mielőtt szerelőhöz vittem.

 

Előzmény: Petrak (69250)
Petrak Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69250

Hol is találom ezt a jeladót?? köszi.

Előzmény: Szeky JTD (69247)
Petrak Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69249

Hmm. De húzásra izzít?? Húzásra jó a jeladó? Nekem is jó az izzítás bentről, bár egy hónapja cseréltem izzítókat, mert jelezte h. nem oké valamelyik. Üdv.

Előzmény: Szeky JTD (69247)
KappaTD Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69248

Valószínű rossz jelet küldött az ecu-nak és az hitte hogy meleg a gép és azért nem izzított.

Előzmény: Szeky JTD (69247)
Szeky JTD Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69247

 

Én pont így jártam pár napja. Indul egymás után 5x, utána 2 nap múlva már nem, bikára se, akksi csere is volt, semmi. Húzásra indult könnyen!!! Kimértük, nem izzított de a visszajelzőn bent igen, hőmérséklet jeladót, cseréltünk, mert nem ment ki rajta jel, állítólag amiatt nem izzított.  Most jó!  

Előzmény: Petrak (69246)
Petrak Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69246

Szia GT!      És minden vállalkozó szellemű Fórumtárs!

 

 

A probléma mégsincs megoldva, új akksi ide vagy oda... az autó gondol egyet és nem indul.

Ez történt ma is. A párom indulna haza a gépjármű nem akar. Indítás egyszer kétszer százszor semmi. Egy köhintés sem. Hoznak más autókat bikáznak, az indítómotor forog bitangul, de semmi. Code elalszik, ahogy kell, hibaüzenet nincs. AC zümmög. Elmegyek érte, meghúzzuk, 2 méter után beindul, szépen jár. Hazajövök megállítom, és megpróbálom beindítani, egyszer kétszer tízszer, és indul. Pöccre... Ez produkálja néha hidegen melegen egyaránt, teljesen random módon. De betolásra egyből indul mindig. Nyilván indítómotor hiba, vagy kábelek. Holnap átnézem amihez értek.

 

Előzmény: granturismo (69245)
granturismo Creative Commons License 2015.01.09 0 0 69245

Csak nekem tűnik úgy, hogy ennek a kereskedésnek az összes autója szervizkönyveinek összes bejegyzése ugyanazzal a kézírással van beírva? Még akkor is ha egy szervizkönyvön belül eltérő szerviz pecsétje van aláütve?

 

http://www.hasznaltauto.hu/partner/he_autoudvar-11317

sooty Creative Commons License 2015.01.07 0 0 69244

Az egyik képen van felniközép. Azt írja alkatrészenként is eladó. Ha valakinek kell lehet érdemes rákérdezni.

 

 

http://olx.hu/hirdetes/elado-egyben-vagy-bontva-lancia-kappa-alkatreszei-is-vagy-egyben-is-ID2u2z9.html#3ce12f0865

Lönci Creative Commons License 2015.01.07 0 0 69243

Szia!

 

Ahhoz a motorhoz még nem volt "szerencsém" ez idáig. Ezek még a kocka Voyagerek voltak, ill. túlnyomó részt Alfák.

Előzmény: vizes10 (69242)
vizes10 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 69242

Köszönöm az információkat.

Kérdés, hogy a Chrysler motorban levő alkatrészeknél változtattak-e valamin.

Nekem a tojás van, ami 2001-es gyártású. 

Egy változtatás biztos volt, a láncos vezérlésről visszatértek a fogaskerkesre.

A Chrysleres fórumon nem írogattak ilyen tapasztalatokat, persze ott sok a benzines tulaj is.

 

Előzmény: Lönci (69241)
Lönci Creative Commons License 2015.01.06 0 0 69241

Szia!

 

Köszönöm a kiegészítést, nem általánosságban írtam, hanem kifejezetten a VM 2,5-ös motorjaira. Amik ezidáig a látó körömbe kerültek, Alfa 164-155, ill Cryslerek, kb. 20 (!)db, mind eltört köszörülést követően, kivétel nélkül, függetlenül attól, hogy melyik gépműhelyben készült Magyarországon. Egy barátom ilyeneket bont és javít, én szállítottam Neki hajdan a motorokat.

Előzmény: BmS1 (69240)
BmS1 Creative Commons License 2015.01.06 0 0 69240

mert a tehermentesítő rádiuszt nem tudják kisipari módszerrel bele munkálni, és így 100%, hogy eltörik a köszörülés után. Személyes tapasztalataim ezt az elkövetkezendő években megerősítették. AZ ÖSSZES KÖSZÖRÜLT FŐTENGELY ELTÖRT, ami a látókörömbe került.

 

A fekvő / hajtórúd csapok végein azért van rádiusz (ahogy írtad), mert az "éles sarok" feszültséggyűjtő hely. Nem feltétlenül kell, hogy eltörjön egy köszörült főtengely, attól függ, hogy a gyárban milyen biztonsági tényezővel dolgoztak, mennyi a biztonsági tartalék. A forszírozott nyomaték átvitele (tuning, esetleg gyakori telitalpas gázadás) a forgattyús tengely törését valószínűbbé teszi.

 

 

A Merci egyes V8-asaihoz nem szállít túlméretes csapágyat. Ügyes emberek azért találnak, pl. a Mitsubishitől.

Az eredmény ez.

 

üdv.

Lönci Creative Commons License 2015.01.06 0 0 69239

VM motori: Volt pár 164-esem, így ki kellett járnom ezt az iskolát is. (sajnos, vagy hál' Isten, ki tudja?) Sajnos, mert a saját káromon tanultam meg, hogy mekkora szívás, ha a turbó később kap olajat, mint az olajgomba, és a negyedik hajtókar még ennél is később. Mi következik ebből sok százezer km-er után? Elhasználódik a turbó, az olajfogyasztás még nem jelentős. DE! A tengely már lóg, viszont normál használat mellett fel sem tűnik, hogy bármi gond lehet, majd, ha találok Olaszországba jó állapotút, kicserélem. Több ezer km, no problem. Aztán egyszer utánfutóval irány Bp. Érdi emelkedő, kell a kraft. Padló, az aljától a tetejéig. Fent pedig épp, hogy ki tudtam álni, megakadt, úgy, hogy a műszer, (mert akkoriban még volt ilyen) végig 4 bar-os nyomást mutatott. Mi történt? A szar turbó miatt, a negyedik csap, szinte semmi olajat nem kapott, terhelést viszont annál inkább, viszont erről a műszer nem tudhatott, hisz az még a turbó előtti nyomásból mutatott egy (fals) értéket. Természetesen teljes generál lett a vége, főtengely köszörüléssel, hajtókar cserével, stb. Nem ment el 3000km-ert, és Szlovénia közepén eltört a főtengely. Akkoriban még nem volt Internet, csak a szájhagyomány, és így tudtam meg, hogy az olaszok már évek (évtizedek?) óta nem köszörülik a VM motorok főtengelyét, mert a tehermentesítő rádiuszt nem tudják kisipari módszerrel bele munkálni, és így 100%, hogy eltörik a köszörülés után. Személyes tapasztalataim ezt az elkövetkezendő években megerősítették. AZ ÖSSZES KÖSZÖRÜLT FŐTENGELY ELTÖRT, ami a látókörömbe került. A helyi gépműhely, ezeknél a főtengelyeknél rá írja a számlára, hogy csak mérettartásra van garancia, TÖRÉSRE NINCS! Volt belőle ügyük, azzal tudták kimosni magukat, hogy a gyár kínál hozzá túlméretes csapágyat, ergo, lehet köszörülni.... No comment. A további nagy probléma ezekkel a motorokkal, hogy hihetetlen silány anyagból van a hengerfej, a menetek pl. úgy kijönnek a himba leszorító tőcsavar helyéből, hogy senki hozzájuk sem nyúl, egy ujjal sem. Aztán, ha egyszer megbontasz valamit, szinte lehetetlen letömíteni, pedig én mindent elkövettem, mert gyűlölöm, ha a saját autómnak olajos a motorja. Szóval nem lett a szívem csücske a típus, pedig a 164-est, mint autót imádtam. Kár érte.

Előzmény: granturismo (69230)
warning!kamikaze Creative Commons License 2015.01.06 0 0 69238

Legalizálásra ott van Anglia, aztán itthon az angol papírral már simább a menet. :-)

Sok esetben olcsóbb és egyszerűbb egyébként kinti illetőséget intézni és angol papírral járni vele.

Több út létezik mindenesetre a magyar hatósági butaság megkerülésére. ;-)

 

a turbósítás kapcsán legközelebb írok, mert a Zasszonkám már élénken reklamál, hogy még gép előtt vagyok.

Előzmény: granturismo (69232)
granturismo Creative Commons License 2015.01.05 0 0 69237

Igen a Thema egy szép autó,sok részletében igényesebb még a Kappánál is. Meglátszik, hogy a svédek is beszálltak pénzzel az alapokba így egy alapos, kiforrott, maradandó dolog egészen a 166-ig kísért minket.

Van egy bordó a Ha.hu-n egészen jó alap lenne. Abban is Sofim van bár messziről látszik, hogy a motor hervatag viszont a karosszéria és a belső a képek alapján egészen reményteli.

Előzmény: vizes10 (69234)
granturismo Creative Commons License 2015.01.05 0 0 69236

45 éves vagyok szóval azért elég sokat meg is éltem belőle.

De mindig érdekeltek ezek a dolgok gyerekkorom óta és nemcsak a villáskulcs oldaláról, hogy pld. milyen alkatrészekből áll egy boxermotor hanem történeti szinten is. A múlt alapos ismeretében érthetjük meg a jelen eseményeit és következtethetünk az eljövendőre is. Talán ezért látom sötéten az olasz autógyártás jelenét-jövőjét.

 

A Coupe-m motorjának eredetét kutatva most egyébként a Le-Mans-i tragédiával foglalkozom egy ideje, ami ugyebár a Coupe születése előtt jó 40 évvel történt, hogy a 82 halálos áldozatot követelő rémálomnak milyen továbbgyűrűző hatásai voltak a kommersz és ezen belül olasz autógyártásra és egészen megdöbbentő dolgokat fedezhet fel az ember....

Előzmény: sooty (69235)
sooty Creative Commons License 2015.01.05 0 0 69235

Honnan tudsz TE ezekről ennyit?

Azt nem hiszem, hogy ezeket mind megélted, hisz ezekhez nagyon fiatal vagy.

Előzmény: granturismo (69230)
vizes10 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 69234

Azért itt is érdekes.

A 131-es és az argenta motorjával semmi gondom nem volt, pedig amit az argenta kapott (mai szemmel milyen ronda autó szegény :-)), a thema már hengerfejes lett. Igaz, ki tudja mennyi km után. Lehet, hogy már túl az 5-600 ezren is.

Ettő függetlenül a Thema szerintem egy gyönyörű autó volt. Legalább olyan szépm, mint a Kappa.

Imádtam, főleg, hogy valaki átbuherálta automatává. 

Előzmény: granturismo (69232)
vizes10 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 69233

Tudom, de azért jó eljátszani a gondolattal :-)

Előzmény: granturismo (69232)
granturismo Creative Commons License 2015.01.05 0 0 69232

Az tény, hogy a Sofim egy korszerűbb, jobb konstrukció.

 

Itt is ugyanaz van amit Lönci ír, hogy egy Voyagert JTD blokkal biztosan át lehet szerelni (nagy legózások árán), de legalizálni lehetetlen nálunk.

Előzmény: vizes10 (69231)
vizes10 Creative Commons License 2015.01.05 0 0 69231

Köszi.

Ez kimerítő volt.

Most már tudom, hogy miért.

Mindig csodálkoztam, hogy miért nem Sofim motor amiből nekem 3 autómban is volt (131 még szívó, argenta már turbós intercooler nélkül, és a thema)  szerintem egy nagyon jó motor volt.

Biztos, hogy jobb és korszerűbb mint ez.

De ezt az aautót valóban így kell vezetni.

3000-es fordulet fölé nem megyünk. (mondjuk ekkor közel 140-el megy)

Mi elétalában 115-120-al használjuk max. Így kimegy a világból.

Ami nem elhanyagolható hogy  ilyen sebességnéál hosszú távon 7,5 liter eszik. (1,8 t önsúllyal)

Egyébként olvasgatva Lnci írásait az átépítésekről megfordult a fejemben, milyen lenne mondjuk egy Kappa JTD motort-váltót beleépíteni.

Izgalmas konstrukció jönne ki belőle...

Előzmény: granturismo (69230)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!