Keresés

Részletes keresés

daVeFR Creative Commons License 2013.02.04 0 0 254286
Tekintve az eddigi valaszok relevanciajat, az altalad kiemelt attributum attol tartok a legkevesbe nekem ad okot szegyenkezesre. ;)
Előzmény: KawaBazsy (254285)
KawaBazsy Creative Commons License 2013.02.04 0 0 254285

"A sok szobatudós, meg túrabubus után házzászólok"

 

 Végre egy bölcsész is hozzászólt, így legalább lehet elég véleményből válogatni.. :-))

Előzmény: daVeFR (254284)
daVeFR Creative Commons License 2013.02.04 0 0 254284

A sok szobatudós, meg túrabubus után házzászólok olyan oldalról, ahol már nem ketten használtak ilyet (pl. Engine Ice). Gyorsan leszögezem, számomra is kamu gyanús volt első hallásra, de nem egy, nem kettő és nem is néhány ember használja és erősíti meg pályás berkekben, hogy valóban használ. Hogy éppen 15 fokkal csökkenti e a hűtőfolyadék hőmérsékletét, azt senki nem merte kijeleteni, de azt egybehangzóan állították, hogy egyértelműen segít a kánikulában nyúzás esetén.

 

Ha már hallotuk a jégkása gép meg 10 fokon befagyó hmmm.... csacsiságokat, akkor lássunk valós példát! Múlt nyáron voltam egy olyan pályanapon a Hungaroringen, amikor déltől 40 fok volt, kora délután 60 fokos volt az aszfalt. Embertelen klíma, de mondhatnám géptelennek is. Az első parám az volt, hogy ez a 60 fok az utcai sport(!) gumik üzemi hőmérséklete. Azaz ezt megkapja, ahogy áll rajta, de hajtás-pajtás még termeli pluszba neki. Szerencsére bírta a BT003RS (utca-pálya). Délelőtt amúgy sem volt még gond (azon kívül, hogy egy menet végén a motorról lepattanva lehajoltam guminyomást nézni, és majdnem elájultam). Délutánra áthevült az aszfalt, elkezdte ontani a hőt. A motorom hűtőfolyadék hőmérséklete 104 fokra felment menet közben kb. 10 perc alatt. Ezt úgy kell érteni, hogy ott nincs dugó. A leglassabb részen sem mész lassabban, mint egy normális motoros leggyorsabban városban. Célegyenes >250 (óra szerint), tehát menetszél éppen van. Mégsem elég.

Ehhez tegyük hozzá, hogy a komolyabb pályamotorokat úgy specifikálják, hogy 78-88 üzemi hőmérsekleten működjenek. Hogy miért? Mert ezek a befecsis gépek kb. ettől a hőmérséklettől elkezdenek plusz benyát adagolni az égéstér hűtése miatt. (Ezt jobb manual-okban is lehet látni, hogyan változtatja a lambda értéket az ECU a motor melegedésével). Márpedig ezek eleve max. teljesítményre vannak hangolva, tehát gyengülnek ilyenkor (megy is most a fejvakarás, hogy a nagy hűtőt meg plusz hűtőt tiltja a szabályzat Stock-ban az Aplok-Adrián).

 

Hogy miként működik ez az Engine Ice és tsi cucc, azt nem tudom, de azt hogy erre és ezért használják a témához ugyancsak nem hülye emberek.

 

A korábban elhangzottakból kb. annyi a hasznosítható, hogy neked nem lesz rá szükséged. :)

Előzmény: amator11 (254249)
tcaoe Creative Commons License 2013.02.04 0 0 254283

Ez versenymotorokba való cucc, de nem fagyálló. Utcára, termosztátos gyári rendszerbe teljesen fölösleges, plusz még meg is fagy.:)

Ráadásul drága is, utoljára vagy két éve vettem, de valami horror ára volt.

Előzmény: amator11 (254261)
tcaoe Creative Commons License 2013.02.04 0 0 254282

El kellene olvasni a könyvét rendesen.

 

Még két féle van felsorolva, a Revkogel 2000 általában kapható.

Előzmény: amator11 (254276)
jo_lenne_tudni Creative Commons License 2013.02.04 0 0 254281

Besargul, de nem ugy, ahogy egy CBF vagy DL/SV csove. Nezd meg a hirdetos oldalakon.
Mas anyagbol lehet a cso, szerintem ez az oka. Majd egy hozzaerto elmondja a tuttit.

Előzmény: Törölt nick (254280)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.04 0 0 254280

Nekem a Bandit is besárgult.

Előzmény: jo_lenne_tudni (254245)
lapar Creative Commons License 2013.02.04 0 0 254279

"A sor végén volt négy doboz márkajelzést tartalmazó lapkákkal"

A Peugeot Citroen Fiat ugyanígy készül, Jumpy-Expert-Scudo, Jumper-Boxer-Ducato.

Nekem Scudom van, nehéz benne olasz alkatrészt találni.

Előzmény: amator11 (254271)
Quattroman Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254277

a total kinek az érdekeltsége?

ja hogy francia:-OO

Előzmény: amator11 (254276)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254276

utoljára off.

 

"

Glysantin® Protect / G33
Szilikát-mentes prémium minőségű fagyálló koncentrátum. Hígítsa használat előtt!
Termék színe: kékeszöld

Különleges termék Peugeot és Citroen típusokhoz.
Csomagolás:
60 literes hordóban
"

 

Még nem is láttam G33-as fagyálló (csak BASF gyárt).

 

Egyébként légrúgós és ATX szervo olaj kell bele (csak total van..)

 

 

On.

 

És jó éjszakát mindnekinek.

Előzmény: Quattroman (254275)
Quattroman Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254275

és semmi nem történik ha nem azt használsz, a specifikációnak megfelelőt rengeteg márka készít.

a szervoolajuk pedig csak a légrugósoknál tér el az általánostól (HMLI)

Előzmény: amator11 (254270)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254274

dehogynem.. (de itt/ott autóra gondoltam.)

Előzmény: zöld_I (254273)
zöld_I Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254273
szavatossagi igeny egy 4 eves motornal mar nem merulhet fel ;-)
Előzmény: amator11 (254270)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254272

csak kérdeztem.  :)

Előzmény: Törölt nick (254269)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254271

"ebbe a specifikációba ne menjünk bele, a legtöbb csak azért születik hogy a gyátró csak a sajátjához valónak aposztrofálja"

 

Annó jártam egy hangfal gyárban (Music centerekhez meg egyéb zenei cuccokhoz gyártottak hangfalakat.)

 

A sor végén volt négy doboz márkajelzést tartalmazó lapkákkal (a nevekre már pontosan nem emlékszem..)

philips, grundig, sony, jvc

 

Vágod?  :P

Előzmény: Quattroman (254268)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254270

Tudom. DE ez francia sajátosság.. 

 

Aztán majd magyarázkodok a szavatossági igényemnél (remélem nem lesz...)

 

A citroenbe: spéci motorolaj,

spéci fagyálló, spéci kormányszervó olaj, hogy mást nem is mondjak... :)

Előzmény: Quattroman (254268)
Quattroman Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254268

ebbe a specifikációba ne menjünk bele, a legtöbb csak azért születik hogy a gyátró csak a sajátjához valónak aposztrofálja.

maradjunk annyiban hogy minden foszfátmentes fagyálló jó bármelyik alublokkba

(a hengerfejek százéve aluból készülnek)...

Előzmény: amator11 (254263)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254267

talán úgy lehetne pontosítani nem, hogy ritkábban nyit a termosztát /vagy a hűtőben hamarabb hűl ugyanannyi fokot.

Előzmény: Quattroman (254265)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254266
Előzmény: amator11 (254263)
Quattroman Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254265

nem lehet az üzemi hőmérséklet alatt használni!

pontosabban nem lesz tőle alacsonyabb az üzemi hőmérséklet.

a termosztát nem nyit ki csak a gyárilag beállított hőfokon tehát nem lesz alacsonyabb az üzemi hőmérséklet

Előzmény: zozo.sz (254260)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254264

42.

Előzmény: Quattroman (254262)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254263

nem csak keresgettem  már régebben..

 

a Citroenhez olyan fagyálló specifikációt ir elő a gyár amit csak a BASF termék teljesít és kereskedelmi forgalomban nem kapható.

 

Apropó. Akkor mi a különbség a G12, G12+; G30 és G48 specifikációjú fagyállók között?

 

Mindegyik jó aluminium motorba.

Előzmény: zozo.sz (254260)
Quattroman Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254262

igen és a Foose műhelyben hat nap alatt szétszednek miszlikre és átépítenek egy autót....

 

sőt LeaPu is csodákat tesz az ócskavassal:)

 

Hányéves vagy királylány hogy még hiszel a mesékben.

Előzmény: amator11 (254259)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254261

lehet, de ez van az angolon...

 

max 5 % viz keverhető hozzá..

 

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/137/MoCool_GB.pdf?1290086772

Előzmény: Quattroman (254258)
zozo.sz Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254260

"Bizonyára a legtöbb komolyabban tuningolt robogó tulajdonosa"

 

Minden bántás nélkül.. ez a rész fogott meg?

Miért szeretnél egy 600-s utcai vasat amit épp csak bejárattak a km szerint, 10-15 fokkal az üzemi hőmérséklet alatt használni?

Előzmény: amator11 (254257)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254259

anno a használt autókereskedők valamelyik részében láttam, hogy egy túlmelegedésre hajlamos autóba (viznélküli fagyállót/hűtőközeget) tettek egy spéci szert...

Előzmény: tux (254256)
Quattroman Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254258

hülye megszövegezés mert a motorhőmérsékletet a hűtő csökkenti nem a folyadék, ami ugye csak közvetítő anyag.

egyébként a hit hegyeket mozgat meg...

Előzmény: amator11 (254257)
amator11 Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254257
Előzmény: Quattroman (254253)
tux Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254256

Azt el tudom képzelni, hogy a hűtőfolyadék hőkapacitását növeli, ezáltal hatékonyabb lesz a hűtés, aminek eredményeként nyáron ritkábban indul be a ventillátor. De a termosztát ugyanolyan hőmérsékleten nyit és zár, tehát a hűtőfolyadék hőmérséklete nem csökkenhet.

Előzmény: amator11 (254249)
zozo.sz Creative Commons License 2013.02.03 0 0 254254

motor és jégkásakészítő egyben...tudod milyen drága az ilyen túinvan?

Előzmény: Quattroman (254253)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!