Én még azt is megértem, hogy valaki túlvállalja magát. Neki teher az autófenntartás, ezért spórol azon is. De könyörgöm, az E85-el nincs tapasztalat. Akkora esély van arra, hogy árthat, mint hogy nem. Akinek nincs pénze az miért kockáztat? Hogy a mínusz egy milliót érő autójához jöjjön még valami javítási számla is? Sokkal több értelmét látom az ésszerű használatnak. Rövid távon bicajjal járok magam is. Nem nyomom neki ész nélkül, és a forgalommal folyékonyan haladok, alig használok féket, főleg nem autópályán és egyenletesen haladó forgalomban ( más autók féklámpája meg szinte percenként villan) Ezzel egy nagy adag pénzt megspóroltam, pedig mindenhova annyi idő alatt értem mint a többi. 135.000 km- mentem el a gyári féktárcsákkal, a második fékbetétekkel. Nálam talán a 200.000-et is kibírták volna. Csak a két hátsó kerékcsapágy és a bal első szilentek lettek cserélve, meg a végén a kormánymű vezérlő panelje. Én úgy érzem megérte kímélni, ésszel vezetni. Sokan az első pár ezer (tízezer) kilométer alatt koptattak ennyit az autójukon...
Ezért nem vettem én sem új autót. A más márkájú autóknál is ez a helyzet. Én a majdnem három éves Mazdát 28.000km el majdnem 3 M Ft-al olcsóbban vettem mint az új ára! 4-5 évesen 100.000 km-el meg éri az új árának harmadát. Mivel itt nagyobb az új ár, sokkal nagyobb az értékvesztés is.
Sajnos hosszútávon nem. A nagy elefántfül türköknek autópályán komoly menetzaja volt. A motor teljesítménye néha kevés volt a domborzatok leküzdéséhez, hiányzott a tempomat is. A rugózás kényelem sem összehasonlítható, a Mazda autómata klímája is kellemesebben szabályozható, az ülések sokkal kényelmesebbek. A csomagtérbe belefér egy Swift majdnem...
A különbség két kategória. És nem csak a méretekben...
Nos ez a tescos parizeres cucc nekem sem jön be,természetesen kóstoltam már,de iszonyú. Én soha nem tennék olyat,hogy veszek egy drága autót,és gondot okozna a törlesztése. Ahogy már írták is,én azzal értek egyet,hogy inkább egy olcsóbb autót veszek,és mellette még élni is tudjak. Nem akarok fényűzően élni,meg kaviárt zabálni,de tescos parizert sem. Van egy köztes út,az számomra a járható. Kölökkoromban mikor kaptam pénzt anyutól,hogy az iskolába vegyek kaját magamnak,bizony sokszor nem vettem. Összegyűjtöttem,s a kis Simsonba beletankoltam. Vagy elküldtek,hogy vegyek magamnak egy farmert,s hazajöttem egy főtengellyel:) Ma kompromisszumot kell kötni. Drágább autót én is tudtam volna venni hitelre,de ha mondjuk többet kéne törlesztenem mint most,akkor az autó számomra nem élvezeti cikk lenne,hanem teher. Most összeteszem a két kezem,s hívő ember létemre a Jó Istennek is hálát adok,hogy van munkahelyem,van autóm,van lakásom,egészséges vagyok stb....... De ha csak Trabantom volna,akkor is ezt írnám. Annak is külön örülök,hogy nem kell tescos parizert ennem,de azt nem írom le,hogy én soha az életbe nem fogok olyan kaját kajálni.( na ,mégiscsak leírtam) Nagyon hamar le lehet süllyedni,s bár nem lehetetlen,de nehéz felállni. Viszont tényleg nevetséges,aki többnek akar látszani mit ami valójában.
pláne, ha figyelembe vesszük az értékvesztését. :) Úgy már kész luxusautó. Én most néztem meg kíváncsiságból a használtautó.hu-n, hogy kb. mennyit ér a négy éves Swiftem. Sejtettem, hogy nem sokat, de a végeredmény azért meglepett. :D
Pont azt számolgattam, hogy 3-4 év múlva, amikor esedékes lesz a csere, már annyira szart sem fog érni, hogy nem lesz érdemes eladni. Inkább lesz belőle telekrejáró autó, vagy asszonyautó, vagy betolom a garázsba és nevelek belőle veteránautót, de én el nem adom. :)))
Ellenben ahogy néztem a használtautón, aki most vesz 4-5 éves Swiftet, az jó üzletet csinál. Hugyért-fosért kap egy olyan autót, amire még jó pár évig egy fillért sem kell költenie. Ráadásul annyi használt Swift van a piacon, hogy a halálba szopathatja az eladókat...
De, hogy én még egyszer nem veszek 2 évnél fiatalabb autót, az ziher.
Természetesen én is megdolgoztam a Swiftért :-) De tescos párizsi mellett kinyögtem volna egy mercit is, De valahogy így jobban esett, hogy az autón kívül másra is futotta.
Egy kérdéssel fordulok az itt előforduló szakemberekhez, hátha van ötlet a ma felbukkant érdekes jelenségre. (Ha nincs megoldás akkor marad a szervíz... :) )
Új GS Swift, reggel munkába menet félkómásan leparkolok, gyújtást kikapcsolom, nyitom az ajtót, erre elkezd ütemesen csipogni, mint amikor a gyújtás nincs teljesen levéve. Akkor ott el sem jutott az agyamig, hogy valami esetleg "nem klappol", kiszálltam bezártam, és mentem a dolgomra. Délután viszont ugyanúgy a csipogás jelentkezett, a vezető oldali ajtó nyitáskor. Ekkor már gyanús lett, elkezdtem tesztelni, hogy mit cseszhettem el. Hazaérve, gyújtás kikapcs, ekkor meg feltűnt, hogy a fej felett lévő belső világítás lámpa csukott ajtónál is ütemesen felvillan... Ha a vezető-oldali ajtót kinyitom, ugyanúgy ütemes csipogás kezdődik. Van valami ötlet, hogy ez mi a fene lehet?
Nagyjából egyetértek. Nekem pont azért volt Swiftem, hogy mellette jól élhessek. Soha nem is volt gond, mikor jön a fizetés :-) Heti kétszer háromszor étterem mindig ment mellette, és jó lakhatási körülmények.
2007 augusztusi, 28.000km-el, diesel 120Le és 320Nm nyomaték, hat sebességes. Sok extrával. Ami említésre méltó az a Xenon, Webasto állófűtés, fóliázott üvegek, Bose zene. Nem volt olcsó, 16.000Euró. Még garanciális és a következő szervizt még a tulaj állja augusztusban.