Sziasztok! Szeretnék tanácsot kérni tőletek, egy Honda civicem van 1993-as, nem mai darab az olajat is kortyolgatja sajnos!1.5 motor 90 le és eddig castrol magnatec 10w40 volt benne, jelenleg pedig castrol edge sport 10w60, mert sűrűn járatom 5-6000-en! A ti véleményetekre lennék kíváncsi, milyen típusú, illetve márkájú olajat ajánlanátok a kocsiba ami bírja a magas fordulatszámot! Köszönöm előre is a segítséget!
" .... nem lehet tudni mikbe lenne jó de nem hiszem ,h bármely autónak gondja lenne belőle ha nincs rajta a tipushoz való minősítés. csak megközelítőleg sacc ... "
Na ez az a kérdés amiben én (sokkal) inkább ragaszkodom az adott típushoz előírt (vagy attól egyértelműen korszerűbb, többet nyújtó) minősítés/jóváhagyás meglétéhez semmint bármilyen nascar vagy akár holdjáró referenciához.
Szia! nem tudom és nem is szoktam ilyenen rágódni de aki bemegy a boltba kér olajat, mondja a mot kódot vagy viszi a forgalmit és a boltos adja a belevalót, van választék de naon sokszor az ár a mérvadó. (ez az átlag autósokra vonatkozik) Vagy aki naon kényezteti az autóját és veszi a "drágát" de nem biztos,h annyival jobb az olaj. szval ha szintetikus és a boltos is úgy tudja akkor már nem kérdés. A multkor iram a meguint a passatba , HC de nem hiszem ,h gond lenne mert már tul van a 400E-n és okés . És kérdeztem a mobil nascart és nem lehet tudni mikbe lenne jó de nem hiszem ,h bármely autónak gondja lenne belőle ha nincs rajta a tipushoz való minősítés. csak megközelítőleg sacc. de a pd-be így én se merem betenni Több gondot jelent az elhúzott olaj csere v a nagyon gagyi olaj. A ladák elmentek a Agip-al de ami gtx-3-at kapott az olyan volt végig mint újkorába:-)
Ok, csak azt nem értem hogy ha a biztonsági adatlapon (ami elvileg az összetételről is nyilatkozó hivatalos papirusz) nem szerepel erre vonatkozó infó akkor a kereskedő honnan tudja azt amit leírt?
Ajánlott a VW 502.00/503.00/503.01/505.00/506.00 és az 505.01*/506.01* előírásokhoz (*kivétel R5/V10 PD TDI motorok és a 3/4 hengeres normál csereperiódusú PD TDI motorok) de azért ez is érdekes :-)
Számomra ebből az állításból: " ... "Mobil SHC Technology". Ennek a kifejezés tartalmát még nem találtam meg. ... " nem következik egyértelműen hogy " ... A Mobil 1 ESP Formula 5W-30 teljesen szintetikus motorolaj ... "
Igen, köszönöm, jobban utánaolvasva úgy tűnik, a Mobil SHC technológiája a teljesen szintetikus olajat jelenti. Ilyenek is bizonyítják ezt, mint ez a kép, melyen "Fully synthetic" van írva, más oldalon meg () ez is az SHC-vel készült.
Emlékeim szerint az ESP Formulát is láttam kétféle címkével. Csak nehogy könnyebb legyen egy mezei autósnak eligazodni...
Igen, amiről beszéltünk/írtunk az a HC (hidrokrakk) technológia volt. Amivel az ásványolajnál jobb, de a szintetikus olajnál rosszabb minőségű olajat lehet előállítani viszonylag olcsón.
Ez a kifejezés "Mobil SHC Technology". Ennek a kifejezés tartalmát még nem találtam meg. De a www.exxonmobil.com vagy az www.mobil1.de oldalon lehet keresgélni. Ha kell, az angolban a google fordító segít.
A kérdés az, hogy - az itt, e fórumon szerzett tudásom alapján - az SHC technológia nem teljesen szintetikus olajat jelenti, és így ellentmondást látok. Vagy tévedek?
A neten fellelt ESP Formula 5W-30 biztonsági adatlapok valamilyen okból nem tartalmazzák a termék összetételét (pedig ezt elvileg - a kémiai biztonsági törvény és az EU-s REACH rendelet értelmében - kötelező megadni).
Segítsetek, mert nem értek vmit. A Mobil1 ESP Formula 5W-30 olaj minden forrás szerint teljesen szintetikus olaj. Viszont egy bolt oldalán (ahol van 5l-es kiszerelés nagyon jó árért) egy ilyen kép van fent, amin az SHC Synthese Technology felirat olvasható. Hm???
Más:
Sajna nem jött túl sok tényleges felhasználói infó az ENEOS olajakról... Kitartóan várom még azért az esetleges tapasztalatokat.