Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SLX-350 Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22533

Szia C20NE,

 

" ....  Hamar feketedett? ... "

 

Engem ez a jelenség nem nagyon aggasztana, sőt.... Inkább az (lenne) a gyanús hogy ha egy olaj több ezer km megtétele után is "szép mézsárga", ez ugyanis arra utal hogy a detergens/diszpergens adalékok (ha egyáltalán vannak az adott olajban) nem megfelelően végzik munkájukat.

Virágh et. is megmondta: az a gyanús ami nem gyanús... ))


 

Előzmény: C20NE (22521)
S_B_N Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22532
Szerintem Szokeciganynál a pont.
Azért valószínű ez a dolgok alfája és omegája, ami a castrol minőségét illeti... :S
Márcsak ezértis érdemes rászánni azt a párszáz forintot, és hivatalos forrásból beszerezni az olajat.
Előzmény: Szokecigany (22526)
S_B_N Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22531
Ha ugyanaz a motor, egy audiban vagy skodában van?
akkor már shell a gyári ajánlás :O
furcsa, minimum furcsa :D
Előzmény: szirt (22527)
drawback Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22530

"lehet két majdnem teljesen egyforma"

Ott a válasz! MAJDNEM!! Nincs két egyforma olaj! Ami fel van tűntetve a flakonon (API, ACEA, gyári jóváhagyások stb.) csak behatárolják az olaj felhasználhatóságát, ezen kívül még több paraméterben is eltérhetnek! Adalékok stb...

Előzmény: kleingy (22524)
drawback Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22529

Mi a gond az 5w30-al? Shell Helix Ultra AG 5w30-at próbáltad már?

Vagy ha ragaszkodsz a 0w30-hoz akkor Shell Helix Ultra AC 0w30!

Előzmény: agyarka (22505)
szirt Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22528

És ha már szóba hoztam...

 

1.4 TSI (kisturbó, 125 Le) motorba (épp Seat-ba) az 5W-30 és az 504.00 megléte a követelmény?

Természetesen csak a Repsol jó bele. :)

Előzmény: szirt (22527)
szirt Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22527

Azért a gyártók marketingesei elmennek a búsba. :)

 

Mondjuk egy VW (ugye Castrol stratégiai partner) fejlesztette motorba egy másik márkánál miért is ajánlott inkább Repsol olajat tenni? :)

Szokecigany Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22526
Ezért kell Motul-t venni, elég kevesen veszik/drága/ így tuti nem hamisítják :) Sajnos én tudok olyan csapatról akik igen nagy mennyiségben palackoznak olcsó mol olajat Castrolként.. Igaz ők kizárólag magnatec 10w40-el foglalkoznak....
C20NE Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22525
Szigorúan magánvéleményem szerint, sehogy!
Előzmény: kleingy (22524)
kleingy Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22524

Lehet. :))

Engem mindenesetre tényleg érdekel, hogy vajon mi lehet a háttérben, hogy lehet két majdnem teljesen egyforma olaj ennyire más ugyanazon autóban. Merthogy a saját autómban is hamarosan csere és újfent totál elbizonytalanodtam. :D

Előzmény: C20NE (22522)
kleingy Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22523
A felsorolásból az elsőn kívül a többi mind igaz volt a Castrolra. Az egyértelmű, hogy ez csak egy egyszerű, mezei autós tapasztalata, laborba azért több tízezerért nem küldi az olajakat elemzésre, viszont mindkettőt ugyanott vette (és ugyanott, ahol én apum Corsájába). :)
Előzmény: C20NE (22521)
C20NE Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22522
Ha azonos viszkozitási osztályú nem hamis olajak voltak, akkor ez UFO tevékenységre utal ;-)
Előzmény: kleingy (22520)
C20NE Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22521
Ezek a lesújtó vélemények milyen jellegűek voltak?

- Beadtam laborba és nagymértékben romlottak a paraméterei?
- Sokat evett belőle, míg a másikból semmit?
- Hamar feketedett?
- Hangosabb volt a motor?
- Lassabban épült fel a nyomás?
.
.
.

Ezek nagyon szubjektív ítéletek is lehetnek...

Nem hiszem, hogy egy laikus egzaktan össze tudja hasonlítani az azonos paraméterű de különböző gyártójú olajokat.

-szerintem-
Előzmény: kleingy (22517)
kleingy Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22520

Jogos, de ha adott egy ugyanolyan Castrol és egy ugyanolyan Mobil1 (ha jól rémlik, 5W30 volt mindkét tesztalany), akkor hogy lehet az, hogy az egyik 15 ezerig sem fogyott, míg a másik szintje 8 ezer után rohamos csökkenésnek indult ugyanabban az autóban? Mindkettő ajánlott E11-be.

Előzmény: szirt (22518)
S_B_N Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22519
Arról azért lehet szó, hogy vannak típusok amikhez jobban passzol más olaj, de az a baj, sokan kijelentik sz@r és kész, meg jönnek a nevetséges indokok, és ha ezektől nem vagy megtérítve, akkor kígyót békát kiabálnak rád.

Én már olyat is hallottam, hogy a japán gépekbe a mobil a tuti, és az európaiakba meg a castrol. (Én ezt azért fenntartásokkal kezelem, de ebben a mai világban sose lehet tudni, meg biztos van rá összesküvés elmélet is, meg ellenelmélet...)
Előzmény: kleingy (22517)
szirt Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22518
"Némi pozitívum, hogy apum C Corsájában a Castrol 0W30 13 ezer km után is ugyanazon a szinten áll, mint mikor beletöltöttük. "

Nem nagyon értem, hogy az olaj minőségére miképp lehet követheztetni, hogy fogy-e, vagy sem...

 

Ha nekem egy olaj fogyni kezdene, akkor én a motorra néznék gyanakodva.

Persze rossz olajválasztás (nem bele való olaj) is lehet oka a fogyásnak.

Előzmény: kleingy (22517)
kleingy Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22517

A szájhagyományos fikázás engem sem érdekel, de ismerősök próbálták több autóban (Toyota E11 és Toyota E12, valamint 2 Honda Civic) és nekik ez a lesújtó véleményük és saját tapasztalatuk.

Némi pozitívum, hogy apum C Corsájában a Castrol 0W30 13 ezer km után is ugyanazon a szinten áll, mint mikor beletöltöttük.

Előzmény: S_B_N (22516)
S_B_N Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22516
Mostmár engem is zavar, ez a sok, megalapozatlan baromság, amit a castrolról írkálnak egyesek.
Aki szapulja, az 80% kereskedő, és a mobil-on több haszna van, szóval az a legjobb!
10% meg nem arra használja amire kellene, lehet a hajára keni, vagy egy ősrégi sz@rba beleönti a 0w-30at, vagy az új géptáltosba a 15w-40et és csodálkozik, hogy elfogy, meg lehurrogják a szervízben, hogy mi ez a sz@r?!
10% meg jön, a megérzéseivel, és a szájhagyomány útján terjedő legendákkal, mert más alapja ezeknek sincs, a legjobbak meg magyaráznak a szupertitkos-szupertutti laborvizsgálatról (?!), csak éppen nem hajlandó belinkelni, vagy közzétenni akármilyen formában az eredményeket.
Az hogy valaki kifogjon valami egy gyártásihibásat, annak elég kicsi esélyt adok, de a nem castrol, castrol lehet, hogy tényleg csak 8e km-et bír, ha pedig hivatalos forrásból van az olaj, akkor legalább van aki felelősséget vállaljion egy esetleges hibáért.
nem akartam senkit megsérteni, de ez a gusztustalan balkáni kereskedőszokás már elég idejétműt, ezzel már nem lehet mindenkit elkápráztatni....
akinek nem inge, ne vegye magára, aki meg magáraismer....
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22515
Az tuti tény,hogy a drága a jobb!!!!!Van ebben egy kis tapasztalatom!!!!!
Előzmény: szirt (22514)
szirt Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22514

"Szerintem az sem véletlen,hogy olcsóbb literenként közel 1000ft-tal a Mobilnál pl. ugyanaz a kategória."

 

Szerintem igazi minőség csak a benzinkutaknál van, hiszen ott aztán jó drágák az olajok. :)

Előzmény: Törölt nick (22512)
kleingy Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22513
Nem, bár ezt is olvastam, de más fórumon is fenn vagyok és az ottaniaknak több saját tapasztalatuk is van, hogy a Castrol minősége leromlott (vagy valami bóvli Castrolt kaptak). Egyszerűen adott pl egy 5W30-as Castrol, ami ugyanabban az autóban elfárad 8 ezer km után, míg a pont ugyanilyen Mobil1 vagy Liqui Moly 15 ezer alatt snem. Ezek után én jegelem a Castrol témát a saját autóinkban.
Előzmény: SLX-350 (22511)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22512
Szia!Nem vagyok hozzáértő,de engem is piszkál ez a Castrolos téma!Valóban rosszakat lehet hallani.Szerintem az sem véletlen,hogy olcsóbb literenként közel 1000ft-tal a Mobilnál pl. ugyanaz a kategória.Ennek oka van!Vélemény?
Előzmény: SLX-350 (22511)
SLX-350 Creative Commons License 2010.04.02 0 0 22511

kleingy,

 

" ... a Castrolról újabban rosszakat hallani. ... "

 

konkrétan? Csak nem a fórumon vagdalkozó "kollégák" szösszenetire gondolsz?

Előzmény: kleingy (22506)
kleingy Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22510
Hivatalosan 60 ezrenként ellenőrizni kell. Ezt találtam:

"A 60 ezres nagyszervíz, úgyhogy majdnem mindent cserélni kell. Tételesen a következőket:
Olaj és olajszűrő
Váltóolaj (Előírás szerint csak ellenőrzés, de illik cserélni)
Fékolaj (dot 4 vagy 5.1, de 5.0 semmiképp sem)
Hűtőfolyadék (csak akkor ha nincs LongLife matrica a motortérben)
Gyertyák
A pollenszűrőt és légszűrőt pedig ellenőrizni kell, és ha koszosak akkor csere..."
Előzmény: agyarka (22509)
agyarka Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22509
Nem tudom milyen a gyári feltöltő olaj, de abból indultam ki, hogy a fullszint motorolaj dobozban sem tárolható 5 éven túl. A gépkönyv meg nem említi a váltó, kormányszervó olaj csere periódusát. -(
Előzmény: kleingy (22508)
kleingy Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22508
Tökéletes lesz az A1 a vvt-i-be. ;) (az én 4EFE-mbe már inkább A3 kéne)

Hogy őszinte legyek, én nem cserélném le a váltóolajat, csak ha valami panaszod van rá. Nálam 165 ezernél volt cserélve először, ám semmivel se lett jobb (Q8 75W90). A motorunk nem, de a váltónk ugyanaz. Ha hibamentes, sztem egyelőre hagyd.
Előzmény: agyarka (22507)
agyarka Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22507
Szerencsére a Toyotával szinte csak az Amcsiknak van baja, nem nekem.-)
Váltóolajat csak a 8 év, 60e km miatt cserélném.
Amennyiben az A1 től nem lesz baja, akkor abból Mobil1 lesz. A Castrolt azért kérdeztem, mert a Mobil1-nél nem találtam 0w30 A3-as olajat.-(
Egyébként az öcsém D-4D-jébe is azt tettem (thx Béla-))) ) és állat jó lett. Nem eszi, és a Bp 4,2, országút 4,9- 5 l körül van.
Előzmény: kleingy (22506)
kleingy Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22506
Az A1 minősítésű a "vékonyabb" 30-as olaj, vvt-i-be (főleg nyugodtabb típusú vezetőnek) kifejezetten ajánlott. Sanszos, hogy a fogyasztásodat is lejjebb fogja vinni. :)

Váltóval mi a gond? A gyári ajánlás 75W90, de senkinek sem lett az igazi tőle a C150-es váltó, az egyik srác 75W85-öt tett a váltójába, azt mondja, ezzel jobb, de még nem használta olyan sokat, hogy biztosra merje ajánlani. Maradj inkább a Mobil1-nél vagy az Eneosnál, a Castrolról újabban rosszakat hallani.
Előzmény: agyarka (22505)
agyarka Creative Commons License 2010.04.01 0 0 22505
Sziasztok!
Lehet kicsit láma a kérdésem, elnézést.

A Toyota Corolla 2002 1,4 VVTi (4ZZFE) motorjába a gyári ajánlás 5W30 ACEA A3-as olaj. 3000-km es korától kezdve 0W40 MOBIL1-el használom, most közel 60e van benne, olajfogyás nem mérhető a 15e-s csereperiódus alatt.
Lehiggadtam, nem pörgetve vezetek és szeretnék még üzemanyag takarékosabban közlekedni.

Amennyiben áttérek a 0W30 as olajok használatára és A1 minősítésűt használok azzal károsíthatom a motort? Gondolom a 0W30 A3-ast rendszeres olajszint ellenőrzéssel használhatom. (Castrolból melyik lenne a ehhez a legmegfelelőbb?)

Váltóba mit ajánlanátok?

Köszi!

drawback Creative Commons License 2010.03.31 0 0 22504
Akkor OK!
Előzmény: Les0130 (22503)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!