Ez jól láthatóan egy P.Kiss féle számlap, kérdéses, mi volt "leánykorában". Átfűzős szíjjal jól hordható lenne.
A szerkezetet illetően kételkedem, hiányolok sok V&C jellemzőt, de meg kellene kukkantani a számlap alatt, sorozatszámot keresni - lehet egyeztetni. Azért betenném egy hasonló szerkezetnek egy nagyobb, más hídelrendezésű változatát, ami megfordult a kezemben, momentán Pateknek feltüntetve - de bizony nem volt az:
Az Ecseri ragyogó volna, mert úgyis piacra akartam menni, csak még azon elmélkedtem, hogy a Verseny utcaira menjek, vagy az Ecserire.
Most két óráig még számítógép mellett vagyok, úgyhogy azután nem látom ha válaszolsz, de akkor mindentől függetlenül holnap 10 órakor a bejáratnál leszek, és a stílusosság kedvéért mondjuk az Óramagazint tartom majd a kezemben. Ahogy az időt nézem, fehér sapka napszemüveg.
Típust nem tudnék mondani, de ez egy elterjedten használt, sok eltérő minőségű kialakításban készült típusszerkezet volt. Több méretben, van 20-21 léniás "rendes" zsebórába való méretű is - ugyanezzel a kialakítással, megjelenéssel. Kifejezetten jó minőségű szerkezet.
Láncos-ütős (spindlis) zsebórám van, a XIX. század első három évtizedéig még készült sok így (1800 előtt meg főleg így készültek). De ez a szerkezet felett elhelyezett ütőszerkezet különösen ritka és érdekes - műszakilag nem indokolt, sőt problémásabb, de nyilvánvalóan a láthatóság érdekében vállalták be.
Pompás empire óra. Gondolom lett is becsületes ára a végére...
Megkaptam, csak reagálni nem tudtam! Hétvégén, szombaton esetleg a Tangóra (Ecseri) kinézel? Én oda rituális óravadászatra kimegyek, ott találkozhatunk.
Köszönöm a felajánlást. Írtam egy e-mailt egy címre, ami szerintem a privat címed, de ezek szerint nem jött össze a háttér kommunikáció. Merre lehet megtalálni? Csak esete, és a hétvégén tudok mozdulni.
Köszönöm a segítséget, nagyon szépen jár a 2408 napi fél perc alatt van sietése. Az állításnál valóban zavaró a fog hiány, de egyik irányba hajtva nem érezni. Azért kicserélném ha van donor, de egy hibátlan másikból nem venném ki, mert nincs személyes kötődésem az órához.
Viszont a sérült 2416 -os hoz vidéken prólálok donort keresgélni, az órások kedvesek, de ha van is nekik letagadják, (az nekik nem üzlet, hogy 1-2 ezresért adadajanak egy donort). Bár alig-alig van aki még javít. Amit látom hogy még javítanak az ingaórák, asztali órák, meg érzeli okokból zsebórák. Nem igazán tudják az árat elkérni.
A mágnesezésről visszavonom a tanaimat, mert többszörre sem sikerült egy jól láthatóan mágnesezett Pobeda rugóját az újításommal helyrehozni. A demagnetizálót meg 15e környékén láttam árulni. Még nem adom fel a barkácsolást, mert láttam tegnap Cegléden egy öregnél egy nagy váltóáramú tekercset, abba tette a mágneses dolgait.
Viszont másfél órás küzdelemmel sikerült kivennem a bele tört csavart az Unitas-ból. Végül egy vágást sikerül belekoptatni a csavarba rajztűvel, meg miegymással, és csavarhúzóval kihajtani.
Köszönöm, jólesett. :-)) A Poljot 2408-at megnézem a lomtárban, egy zsák romos orosz óra van, csak időm nincs átnézni őket, de azért evidenciában tartom. Szinte biztos, hogy akad efféle.
Egy láthatóan mágnesezett pici orosz női órát rátettem a saját öteletű laboratórium mágneses keverőre. Semmi nem törtét, másnap ugyanúgy sietett. Ekkor kipróbáltam a hajszálrugó demágnesezéséről APT tanácsát, és kivettem a billegőt, és egy szoros műanyag zacskóban rátettem a szerkezetre, és az eredmény lenyűgöző.
Aki nem ismeri a mágneses keverőt-, az egy kis asztal, amiben egy erős mágnest forgatnak motorral, de az is lehet, hogy csak elektromágnesesen van előidézve, de a lényeg, hogy a forgás sebessége véltoztatható. Ez persze kívűlről nem látszik, de ha egy üvegedényben egy kis mágneses rudat teszünk, akkor az üvegben lévő folyadékot megforgatja.
A lényeg: rugó demágnesezéshez tényleg ki kell venni a billegőt.
Mindkét zsebóra a XX. század elejének, legfeljebb első harmadának termése. Az első egy viszonylag egyszerű, masszív, Roskopf (pecekgátszerkezetes) óra, amolyan olcsó munkásóra volt a maga idején.
A másodikról semmi értelmeset nem lehet a kép alapján mondani, lehet benne viszonylag jobb, vagy akár egészen silány cilinderes szerkezet is - szerkezeti képre lenne szükség.
Nem kirívóan ritka hiba, és ilyen robusztusabb kalibereknél nem szokott problémát okozni. Kicsit nagyobb átmérőjű-fogszámú hornyoskeréknél sokszor észre sem lehet venni. Ha óvatosan, az esetleges erőltetést gondosan kerülve állítod a mutatókat, akkor nem lesz belőle semmi baj.
A hét végén egy csodaszép Poljot 2408 -t raktam rendbe. 20 mikron hibátlan aranyozás, a szerkezet genfi csíkos, súlyozott billegő, letört élű hidak jelzett fényesített kilincskerék stb. A végén derült ki, hogy a körmös korona-kerék koronás oldalán, az egyik fog hiányzik. Miután ez ritka kaliber, nem tudtam pótolni, úgyhogy visszatettem, aminek az az eredménye, hogy a mutatóállítás csak az egyik irányba megy, picit akad csak. A felhúzásban ez persze nem zavar. Szerinted le fogja törni a többi fogát is, vagy eljár így.
A cég jelenleg is működik. Egy barátomnak van 24 órás, világidős pilóta GLYCIN -je, nagyon szép kivitelben, csavaros koronazárral, 20 atm. Persze ETA szerkezettel, de ha jól emlékszem valamilyen igényes 2893 ? változattal.
Azért a fórum eredeti szándéka szerint egy szép Hauer kronográf. Mostanában értem meg Csupacsokit, a fényképezős applikatúrájával, mert amíg símán luppén keresztül fényképeztem könnyebb volt, de ehhez a luppe túl nagyot nagyít.
Nincs. Annak a rugónak nem csak a formája, hanem az anyag vastagsága és a rugóerő is nagyon fontos tényező. Ha túl gyenge, akkor kisebb lökésekre is kieshet a helyéről az egész ütésbiztosítás, ha túl erős, akkor meg törni fog a nagyon vékony tengelycsap szintén kisebb lökésektől is.
Ilyenkor félre kell tenni, és megvárni, míg jön egy megfelelő donor.
Úgy tűnik, mintha csak elrontanám a szerkezeteket, pedig van ami sikerül. Például a notóriusan siető Poljot 2614 -hez vettem 500 Ft-ért egy új billegőt (az is ragasztva volt) és teljesen megjavult.
Viszont sikerült letörnöm egy három ágú ütésbiztosító (mercédesz csillag-szerűség a közepén körrel) egyik lábát. Vagy nyolc orosz órát átnéztem, de az ilyen típusuak mind kisebbek. Most azon gondolkodom, hogy csinálok egyet. Mit javasoltok, milyen anyagból próbálkozzak? Egyáltalán van esély?
Mind a motorkeréknél, mind a kis felhúzó-keréknél előfordul jobb és balmenetes csavar egyaránt, és a svájciak csak a legritkább esetben jelölik a balmenetest. Óvatosnak kell lenni...