Keresés

Részletes keresés

kaktusz 22 Creative Commons License 2021.07.09 0 0 172198

Azt nem tudom, hogy a Dellorto a Babettára csinálta volna a karbit, de szerintem nem. Egy olyan karbit csinált, amit sok mindenre felraktak a Babettára is. Előnye, hogy egyszerű mint a faék és ezáltal üzembiztos. Még a levegő mennyisége is fix.(annak amit a Babettára tesznek) Nem beszélve arról, hogy egy új dolog nem 30-40 éves. Nekem szimpatikusabb az, hogy a tulaj megtanulja beállítani a Jikovot. Én szezonban minden nap megyek egy 207-el Kb 30 Km-t Két éve nem volt semmi bajom a Jikovval. Most idén volt ezalatt  1 fúvókadugulásom összesen. (ez is a benya minősége miatt) Pedig miden eredeti benne kivéve a fúvókákat.

Semmi bajom a Dellorto-val. Eggyel van csak, hogy vannak akik csodaszernek állítják be és ezt unalomig hajtogatják. De én kérek elnézést az egészért, mert nem akarok én meggyőzni senkit sem.

Előzmény: 4728ITI (172197)
4728ITI Creative Commons License 2021.07.09 0 0 172197

Egyoldalúan látod a dolgokat. A Babettára a DellOrto csinált egyedül egy egyszerű, de jól használható porlasztót, amit könnyen fel lehet szerelni és jól működik. Nekem a Jikovval soha nem volt problémám, de annak a beállítását meg kell tanulni, ahhoz idő és türelem kell.

Előzmény: kaktusz 22 (172196)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.07.09 0 0 172196

Nem is muzeális kategóriára gondoltam, de azzal sincs baj, mert az nekem is csak álom.( a Barum gumival együtt) De ezt a Dellorto "reklám" kissé sok. Van még egy tucat karbi típus, amit rá lehet szerkeszteni, ha ezt vesszük. Volt itt már a Rigától a fűkaszáig minden. Csak azt mondom, hogy ha valaki annyit megtanul legalább, hogy a Jikovot be tudja hangolni már eredmény. Tudom azt is, hogy sokan ( legtöbben) nem bírnak vele és nem képesek megoldani, hogy rendesen működjön. Könnyebb fikázni.  Nekem ez a karbi mizéria mindent elmond . Ennyi és nem több. 

Előzmény: subaaa (172195)
subaaa Creative Commons License 2021.07.09 0 3 172195

Szerintem ezt a vonalat ne erőltesd. Akkor a ledesítéstől kezdve az erősebb hátsó teleszkópokig, rengeteg mindenről nem lehetne itt beszélni, engedd ezt el.

Attól még babettán ülök, hogy nem az eredeti Barum gumik vannak rajta, és már nem mindenhova a félgömbfejű csavar került, és dellorto van rajta.

Előzmény: kaktusz 22 (172194)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.07.09 0 0 172194

Üdv.! Szeretném a figyelem középpontjába helyezni, hogy ez egy Babetta fórum. Nem kéne reklámozni itt például a Dellorto karburátor ráeszkábálását a motorra. Inkább a Jikov-ra kéne koncentrálni. Az esetleges hibáira találni megoldást és gyógyírt. (szerintem semmivel nem rosszabb mint a Dellorto sőt egy korszerűbb dolog. Mivel bonyolultabb picit, ezért több a hibalehetőség rajta és a beállítása is igényel némi tudást. ) Persze lehet csereberélni mindent, még el nem jutunk a komplett motorcseréig. De, az már nem az lesz, aminek Babetta a neve.

Mzoli? Creative Commons License 2021.07.08 0 0 172193

Köszönöm a segítséget, mind a kettőt ki fogom próbálni!

4728ITI Creative Commons License 2021.07.08 0 0 172192

Szia!

Kedves barátom, Tóni bácsi írta:

"Az SHA 14.12-esemben van mindössze egy 52-es fúvóka. És tökéletesen megy vele a mocim."

Tudom hogy az övé eredeti olasz, eredeti fúvókával.

Előzmény: Mzoli? (172190)
subaaa Creative Commons License 2021.07.08 0 0 172191

Nekem mindegyikben 57-es fúvóka volt (mofakeres dellortok), függetlenül attól, hogy a kis vagy a nagy légszűrőfedeles verziós dellorto az alany.

Négy babettámon dellorto van, szerintem ez fain fúvókaméret neki, de őszintén megvallva szebb a gyertyaképem a kis légszűrőfedeles dellortókkal, a nagy fedelessel egy Brisk N17C gyertya sötétbarna, az "őzbarna" specifikáció legalja, még épphogy jó, de jó.

Előzmény: Mzoli? (172190)
Mzoli? Creative Commons License 2021.07.08 0 0 172190

Sziasztok ! Valaki elárulná nekem a Dellorto 1412 Babettára szánt karbi főfúvóka méretét? Legalább is azt amelyik bevállt. 

4728ITI Creative Commons License 2021.07.07 0 0 172189

Én meg úgy Tónikám hogy egy 4-es alátétet csípőfogóval elcsíptem, szétnyitottam, majd kombinált fogóval összenyomtam a nútba. Még forrasztani sem kellett, többé nem esett le.

Előzmény: Tóni bácsi (172188)
Tóni bácsi Creative Commons License 2021.07.07 -1 1 172188

Én meg ezt úgy kerültem el, hogy 14 éve nem használok Jikov karburátort! :-)))))

Előzmény: BLaaszloo (172187)
BLaaszloo Creative Commons License 2021.07.06 -1 0 172187

Mivel a szivatónak azt a részét  ott soha nem kell szétszedni,  én azt a megoldást választottam hogy egy nagyobb teljesítményű pákával  ráforrasztottam a zégert. 

Előzmény: Ballinho (172186)
Ballinho Creative Commons License 2021.07.06 0 0 172186

Köszönöm mindenkinek, megnézem a szivatót is, meg a blokk belsejét is. Az első kilövésnél ráfogtam az előző 40 évre, de a másodiknál már össze húztam a szemöldököm... első meg volt a karburátor fedelében, nem gondoltam, hogy képes benyelni, illetve, hogy ledobja a zégert az újrol is. 

kaktusz 22 Creative Commons License 2021.07.06 0 0 172185

Üdv.! Erre mit lehet mondani:--- " miután a 2 szivatócsapot is kilőtt" Az első után is elgondolkodna az ember valami megoldáson, hogy második alkalom ne legyen. Itt a fórumon is volt róla szó, hogy a kis zégert oda kell forrasztani, nehogy leessen és beszívja a motor, mert az elég problémás. (azt nem is kell szerelni. Jó az fixen is) Nekem mind a négy karbin le van forrasztva, pedig még nem volt ilyen hibám, de megelőzni ajánlott!

Előzmény: Ballinho (172183)
subaaa Creative Commons License 2021.07.06 0 0 172184

Szia! Az komoly, hogy beszipkázta a kis zégert a motor, és nem vetted ki? Ne motorozz így vele, valahol ott bujkál, és a legváratlanabb pillanatban útra kel és beszorul a henger/dugattyú közé, vagy ki tudja hova de bajt fog okozni!

A dellortonál a szivató mechanizmust rosszul is össze lehet rakni, és te csak azt hiszed hogy működik, kattan is a mikor benyomod, nyélgázra ki is old, de valójában nem zárja el a levegőt, mert a szívótorok előtt 1 cm-re hajlik be az a fityfiritty aminek el kéne zárni a levegőt! Ezt nézd meg például.
Dekompresszort benyomva is ki lehet szellőztetni a motort ha túlszívta magát, persze neked így is - úgy is szét kell szedned a motort a kis zéger miatt...

Előzmény: Ballinho (172183)
Ballinho Creative Commons License 2021.07.05 0 0 172183

Sziasztok, ismét jelentkezem. Mint említettem régebben, tervben volt egy másik karburátor lecserélése, őszinte leszek, megsértődtem a Jikovra, miután a 2 szivatócsapot is kilőtt, illetve a második alkalommal a zégert is benyelte, megsürgettem a projektet. 

Kapott egy nagy házas Dellortot, (vagy annak szánt másolatát), viszont semmi pénzért nem hajlandó beindulni. Bowden a helyén, szivató működik, kattan is, néha pöffen de nem indul be. Se betekerve, se akksis géppel, sehogy. Benzin van, szikra van.

 

Előtte műkődött, amíg le nem fulladt fals levegő miatt a csap hiányából eredően.

 

Előző karbi pár nap alatt benyelte az összes benzint ami a szűrőben volt még zárt csap után, képes annyira túlönteni mindent a hengerben, hogy napok után sem akar emiatt beindulni?

Másra nem tudok gondolni.

Vegyem le a hengerfejet és tisztítsam ki a műveleti területet? Hátha meg lesz a zéger 😁

4728ITI Creative Commons License 2021.07.02 0 0 172182

Tónikám!

Laci Barátom halála mélyen megérintett. Persze hogy észre vettem hogy már nem olyan a fórum, mint amilyen volt. Facebookon én nem olvasgatok, csak itt a fórumon, itt meg nagyon kevés az információ.

Előzmény: Tóni bácsi (172179)
Kistuci 1977 Creative Commons License 2021.07.02 -1 0 172181

Már minden le van zsírozva .

Réges régen.

Előzmény: 4728ITI (172178)
BLaaszloo Creative Commons License 2021.07.02 -1 0 172180

Guzzista júli 23-25 szervezett egy Börzsöny túrát, és a Balaton kerülést is szervezi a Druszám. 

Előzmény: Tóni bácsi (172179)
Tóni bácsi Creative Commons License 2021.07.02 -1 1 172179

Tomikám!

 

Bizonyára észrevetted, hogy mióta a drága Laci bátyánk meghalt, nagyon sok minden változott a Babettás társadalomban!
Pl. igen sokan átmentek a Facebookra. Ott jobban "mozog a bolt" mint itt!

Előzmény: 4728ITI (172178)
4728ITI Creative Commons License 2021.06.30 0 0 172178

Sziasztok!

Máshol már szervezik a Balaton kerülést, Babettásoknál ez most kimarad?

Nagy kár lenne.

sándor67 Creative Commons License 2021.06.30 0 0 172177

Üdv!

Van egy ilyen zsír új 210 es első fékfedelem, azt hiszemalu felnishez:

 

 

https://mz-b.hu/babetta-210-fekfedel-elso-kpl-2100000195756

 

 

tévedésből küldték, és nálam maradt nem tudták cserélni. Hátha valakinek itt kell, elcserélném egy 210 leállító kapcsolóért!

kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172176

Szerintem a 210-es 2 sebessége csak olyan amilyen. Nekem van 2 db 210-es, de a váltójuk más-más időpontban vált. ( a kopottságától függően.) Van például egy hosszú emelkedőn, ahol pont kapcsolgatni akar, ott nem lehet motorozni vele normálisan. A fix sebváltós az teljesen más. Ott akkor kapcsolsz amikor akarsz. Vagy egy jó variátoros is sokkal jobb a dombokra. Nekem van egy Puch maxi L2 automata váltós. Annak olajban fut a váltója. Ég és föld a két váltó működés közben.

Előzmény: 4728ITI (172172)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172175

Nem vitatom a dolgot, csak mondtam valamit ami biztos. Mármint, hogy úgy árulják, hogy mindkettőhöz jó a henger. De, mindegy is nekem, mert engem nem érdekel ilyen szempontból. Nem tuningolom a gépet és leírtam, hogy miért ez az álláspontom. Nekem jó a gyárihoz való közelítés.

Mondjuk a 207-re lehet, hogy teszek egy 210-es hengert amikor már megérik a cserére. De csak azért, mert van belőle tartalék és azt nem kell fúratnom sem. A 4 felömlős henger talán korszerűbb valamivel.

Előzmény: vargachris (172174)
vargachris Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172174

Nem lepődnék meg rajta, ha az eredeti két hengert megvizsgálva mégis lenne eltérés.

Előzmény: kaktusz 22 (172171)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172173

Én is gondolkodtam, hogy picit javítok rajta, de lebeszéltem magam róla. Ahogy megismertem jobban őket rájöttem, hogy nincs sok értelme. A 210-ben van elég kiegyenlítetlen tömegerő, ami hat az egész mechanikára. (terheli az alkatrészeket) Éppen elég neki az a fordulat. Még a 207-es motor is vibrál eléggé ahhoz, hogy nem kell jobban pörgetni azt. Nekem megfelel a 45 Km/h. Egy jó variátoros motor teljesítményelosztása jóval jobb. Induláskor is van nyomaték (emelkedőn is) és fordulaton is jól van szabályozva. Itt  Babszinál sajnos a lánckerék áttétel az fix. Aki a dombokat járja, annak nem a legszerencsésebb választás a Babetta.

Előzmény: 4728ITI (172172)
4728ITI Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172172

Elhiszem Neked. A 207-eshez képest a 210-es erősebb, ráadásul 2 sebességes. Kapáló gépnél meg nagyobb a porlasztó, meg a kipuff is, ezért 2 kW-ot, 2,7 LE-t képes leadni. A 207-es 1,8 LE-s, a 210-es 2,37, ennyit biztosan hoz a hengercsere. Tuningolással el lehet érni a 4-4,5 LE-t is. Barátom megcsinálta, a 210-ese 74 km/h-ra volt képes.

Előzmény: kaktusz 22 (172171)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.24 0 0 172171

Megnéztem az alkatrész kereskedőket. A Babetta 210 és Roby 55-nek ugyanazt a hengert árulják. Úgy is hirdetik, :)

Előzmény: kaktusz 22 (172170)
kaktusz 22 Creative Commons License 2021.06.23 0 0 172170

Régebben voltam gyújtás alkatrészekért egy embernél. Nagyon sok cucca volt, mert ő szerelgette a község kismotorjait és a kapálógépeket. Volt ott 4-5 Robi motor darabokban is. Nekem van 210-es hengerem 2 db is. Nem hoztam el a Robi cuccot, mert nem gondoltam, hogy ez a henger más lenne.

Pedig odaadta volna még ajándékba is. Azokból az alaplapokból hoztam, mert a jeladó meg a tirisztor az olyan mint a Babszié. Ha a henger olyan, de az átömlése a karbinál és a kipufogónál nagyobb, azt a pici erő többletet simán tudhatja. Már 1 KW + az már más lenne. De, nem tudom, csak tippelem. Olvastam itt a fórumon, hogy betettek a 207-be 210-es hüvelyt és az átömlőket is módosították. (szívót és a kipufogót is) A kipuf könyököt is nagyobbat tettek bele. Nem tudom mennyit hozott ez a konyhára, de gyanítom még 1 KW-ot sem.

Előzmény: 4728ITI (172169)
4728ITI Creative Commons License 2021.06.23 0 0 172169

Sajnos már nem tudom megnézni a csatornák méreteit, mert elajándékoztam a 207-est, de lehet hogy nagyobb, mint a 210-esé. A műszaki adatokat nézve a kapálógép motorja a legerősebb és ez nem csak porlasztó, kipufogó függő, hanem a vezérlés is számít. Nagyobb porlasztóhoz, kipufogóhoz nagy méretű átömlő, kipufogó csatornák kellenek, a jobb átöblítéshez, mint ahogy írtad is. Jó lenne, ha valaki megírná, mert egyszerűbb lenne cserélni kapálógép hengerre, mint reszelgetni a régit.

Előzmény: kaktusz 22 (172168)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!