Azt nem tudom, hogy a Dellorto a Babettára csinálta volna a karbit, de szerintem nem. Egy olyan karbit csinált, amit sok mindenre felraktak a Babettára is. Előnye, hogy egyszerű mint a faék és ezáltal üzembiztos. Még a levegő mennyisége is fix.(annak amit a Babettára tesznek) Nem beszélve arról, hogy egy új dolog nem 30-40 éves. Nekem szimpatikusabb az, hogy a tulaj megtanulja beállítani a Jikovot. Én szezonban minden nap megyek egy 207-el Kb 30 Km-t Két éve nem volt semmi bajom a Jikovval. Most idén volt ezalatt 1 fúvókadugulásom összesen. (ez is a benya minősége miatt) Pedig miden eredeti benne kivéve a fúvókákat.
Semmi bajom a Dellorto-val. Eggyel van csak, hogy vannak akik csodaszernek állítják be és ezt unalomig hajtogatják. De én kérek elnézést az egészért, mert nem akarok én meggyőzni senkit sem.
Egyoldalúan látod a dolgokat. A Babettára a DellOrto csinált egyedül egy egyszerű, de jól használható porlasztót, amit könnyen fel lehet szerelni és jól működik. Nekem a Jikovval soha nem volt problémám, de annak a beállítását meg kell tanulni, ahhoz idő és türelem kell.
Nem is muzeális kategóriára gondoltam, de azzal sincs baj, mert az nekem is csak álom.( a Barum gumival együtt) De ezt a Dellorto "reklám" kissé sok. Van még egy tucat karbi típus, amit rá lehet szerkeszteni, ha ezt vesszük. Volt itt már a Rigától a fűkaszáig minden. Csak azt mondom, hogy ha valaki annyit megtanul legalább, hogy a Jikovot be tudja hangolni már eredmény. Tudom azt is, hogy sokan ( legtöbben) nem bírnak vele és nem képesek megoldani, hogy rendesen működjön. Könnyebb fikázni. Nekem ez a karbi mizéria mindent elmond . Ennyi és nem több.
Szerintem ezt a vonalat ne erőltesd. Akkor a ledesítéstől kezdve az erősebb hátsó teleszkópokig, rengeteg mindenről nem lehetne itt beszélni, engedd ezt el.
Attól még babettán ülök, hogy nem az eredeti Barum gumik vannak rajta, és már nem mindenhova a félgömbfejű csavar került, és dellorto van rajta.
Üdv.! Szeretném a figyelem középpontjába helyezni, hogy ez egy Babetta fórum. Nem kéne reklámozni itt például a Dellorto karburátor ráeszkábálását a motorra. Inkább a Jikov-ra kéne koncentrálni. Az esetleges hibáira találni megoldást és gyógyírt. (szerintem semmivel nem rosszabb mint a Dellorto sőt egy korszerűbb dolog. Mivel bonyolultabb picit, ezért több a hibalehetőség rajta és a beállítása is igényel némi tudást. ) Persze lehet csereberélni mindent, még el nem jutunk a komplett motorcseréig. De, az már nem az lesz, aminek Babetta a neve.
Nekem mindegyikben 57-es fúvóka volt (mofakeres dellortok), függetlenül attól, hogy a kis vagy a nagy légszűrőfedeles verziós dellorto az alany.
Négy babettámon dellorto van, szerintem ez fain fúvókaméret neki, de őszintén megvallva szebb a gyertyaképem a kis légszűrőfedeles dellortókkal, a nagy fedelessel egy Brisk N17C gyertya sötétbarna, az "őzbarna" specifikáció legalja, még épphogy jó, de jó.
Én meg úgy Tónikám hogy egy 4-es alátétet csípőfogóval elcsíptem, szétnyitottam, majd kombinált fogóval összenyomtam a nútba. Még forrasztani sem kellett, többé nem esett le.
Mivel a szivatónak azt a részét ott soha nem kell szétszedni, én azt a megoldást választottam hogy egy nagyobb teljesítményű pákával ráforrasztottam a zégert.
Köszönöm mindenkinek, megnézem a szivatót is, meg a blokk belsejét is. Az első kilövésnél ráfogtam az előző 40 évre, de a másodiknál már össze húztam a szemöldököm... első meg volt a karburátor fedelében, nem gondoltam, hogy képes benyelni, illetve, hogy ledobja a zégert az újrol is.
Üdv.! Erre mit lehet mondani:--- " miután a 2 szivatócsapot is kilőtt" Az első után is elgondolkodna az ember valami megoldáson, hogy második alkalom ne legyen. Itt a fórumon is volt róla szó, hogy a kis zégert oda kell forrasztani, nehogy leessen és beszívja a motor, mert az elég problémás. (azt nem is kell szerelni. Jó az fixen is) Nekem mind a négy karbin le van forrasztva, pedig még nem volt ilyen hibám, de megelőzni ajánlott!
Szia! Az komoly, hogy beszipkázta a kis zégert a motor, és nem vetted ki? Ne motorozz így vele, valahol ott bujkál, és a legváratlanabb pillanatban útra kel és beszorul a henger/dugattyú közé, vagy ki tudja hova de bajt fog okozni!
A dellortonál a szivató mechanizmust rosszul is össze lehet rakni, és te csak azt hiszed hogy működik, kattan is a mikor benyomod, nyélgázra ki is old, de valójában nem zárja el a levegőt, mert a szívótorok előtt 1 cm-re hajlik be az a fityfiritty aminek el kéne zárni a levegőt! Ezt nézd meg például. Dekompresszort benyomva is ki lehet szellőztetni a motort ha túlszívta magát, persze neked így is - úgy is szét kell szedned a motort a kis zéger miatt...
Sziasztok, ismét jelentkezem. Mint említettem régebben, tervben volt egy másik karburátor lecserélése, őszinte leszek, megsértődtem a Jikovra, miután a 2 szivatócsapot is kilőtt, illetve a második alkalommal a zégert is benyelte, megsürgettem a projektet.
Kapott egy nagy házas Dellortot, (vagy annak szánt másolatát), viszont semmi pénzért nem hajlandó beindulni. Bowden a helyén, szivató működik, kattan is, néha pöffen de nem indul be. Se betekerve, se akksis géppel, sehogy. Benzin van, szikra van.
Előtte műkődött, amíg le nem fulladt fals levegő miatt a csap hiányából eredően.
Előző karbi pár nap alatt benyelte az összes benzint ami a szűrőben volt még zárt csap után, képes annyira túlönteni mindent a hengerben, hogy napok után sem akar emiatt beindulni?
Másra nem tudok gondolni.
Vegyem le a hengerfejet és tisztítsam ki a műveleti területet? Hátha meg lesz a zéger 😁
Laci Barátom halála mélyen megérintett. Persze hogy észre vettem hogy már nem olyan a fórum, mint amilyen volt. Facebookon én nem olvasgatok, csak itt a fórumon, itt meg nagyon kevés az információ.
Bizonyára észrevetted, hogy mióta a drága Laci bátyánk meghalt, nagyon sok minden változott a Babettás társadalomban! Pl. igen sokan átmentek a Facebookra. Ott jobban "mozog a bolt" mint itt!
Szerintem a 210-es 2 sebessége csak olyan amilyen. Nekem van 2 db 210-es, de a váltójuk más-más időpontban vált. ( a kopottságától függően.) Van például egy hosszú emelkedőn, ahol pont kapcsolgatni akar, ott nem lehet motorozni vele normálisan. A fix sebváltós az teljesen más. Ott akkor kapcsolsz amikor akarsz. Vagy egy jó variátoros is sokkal jobb a dombokra. Nekem van egy Puch maxi L2 automata váltós. Annak olajban fut a váltója. Ég és föld a két váltó működés közben.
Nem vitatom a dolgot, csak mondtam valamit ami biztos. Mármint, hogy úgy árulják, hogy mindkettőhöz jó a henger. De, mindegy is nekem, mert engem nem érdekel ilyen szempontból. Nem tuningolom a gépet és leírtam, hogy miért ez az álláspontom. Nekem jó a gyárihoz való közelítés.
Mondjuk a 207-re lehet, hogy teszek egy 210-es hengert amikor már megérik a cserére. De csak azért, mert van belőle tartalék és azt nem kell fúratnom sem. A 4 felömlős henger talán korszerűbb valamivel.
Én is gondolkodtam, hogy picit javítok rajta, de lebeszéltem magam róla. Ahogy megismertem jobban őket rájöttem, hogy nincs sok értelme. A 210-ben van elég kiegyenlítetlen tömegerő, ami hat az egész mechanikára. (terheli az alkatrészeket) Éppen elég neki az a fordulat. Még a 207-es motor is vibrál eléggé ahhoz, hogy nem kell jobban pörgetni azt. Nekem megfelel a 45 Km/h. Egy jó variátoros motor teljesítményelosztása jóval jobb. Induláskor is van nyomaték (emelkedőn is) és fordulaton is jól van szabályozva. Itt Babszinál sajnos a lánckerék áttétel az fix. Aki a dombokat járja, annak nem a legszerencsésebb választás a Babetta.
Elhiszem Neked. A 207-eshez képest a 210-es erősebb, ráadásul 2 sebességes. Kapáló gépnél meg nagyobb a porlasztó, meg a kipuff is, ezért 2 kW-ot, 2,7 LE-t képes leadni. A 207-es 1,8 LE-s, a 210-es 2,37, ennyit biztosan hoz a hengercsere. Tuningolással el lehet érni a 4-4,5 LE-t is. Barátom megcsinálta, a 210-ese 74 km/h-ra volt képes.
Régebben voltam gyújtás alkatrészekért egy embernél. Nagyon sok cucca volt, mert ő szerelgette a község kismotorjait és a kapálógépeket. Volt ott 4-5 Robi motor darabokban is. Nekem van 210-es hengerem 2 db is. Nem hoztam el a Robi cuccot, mert nem gondoltam, hogy ez a henger más lenne.
Pedig odaadta volna még ajándékba is. Azokból az alaplapokból hoztam, mert a jeladó meg a tirisztor az olyan mint a Babszié. Ha a henger olyan, de az átömlése a karbinál és a kipufogónál nagyobb, azt a pici erő többletet simán tudhatja. Már 1 KW + az már más lenne. De, nem tudom, csak tippelem. Olvastam itt a fórumon, hogy betettek a 207-be 210-es hüvelyt és az átömlőket is módosították. (szívót és a kipufogót is) A kipuf könyököt is nagyobbat tettek bele. Nem tudom mennyit hozott ez a konyhára, de gyanítom még 1 KW-ot sem.
Sajnos már nem tudom megnézni a csatornák méreteit, mert elajándékoztam a 207-est, de lehet hogy nagyobb, mint a 210-esé. A műszaki adatokat nézve a kapálógép motorja a legerősebb és ez nem csak porlasztó, kipufogó függő, hanem a vezérlés is számít. Nagyobb porlasztóhoz, kipufogóhoz nagy méretű átömlő, kipufogó csatornák kellenek, a jobb átöblítéshez, mint ahogy írtad is. Jó lenne, ha valaki megírná, mert egyszerűbb lenne cserélni kapálógép hengerre, mint reszelgetni a régit.