Már látom is a cégért Boboysa és Theraphosa tik tak kereskedése.Te összerakod, én jó képeket csinálok róla, esetleg egy kis photoshoppos sminkelés és irány a Vatera :) :) :) Garancia nincs az órára és úgy volt hirdetve, hogy NOS állapotú, bontatlan. http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=44237499
Szóval akkor a tuti recept: Poljot szerkezet befér a Vostok tokba :)
A problémám megoldodott köszönöm a válaszokat.
Nekifogok én is órázni, szerelni, bár még nem vagyok órás és nem is értek hozzá.
Svájci órák fórumán nem reagáltál, (vagy nem találtam meg) hogy ugyanannak a szerkezetnek az esztétikai változatait is gyűjtöd-e? Lekerekített hidak, csillagos kilincskerekek, genfi csíkozás stb.
Isten bizony nem én voltam, de mondjuk semmi rendkívülit nem látok bene, hogy ezeket az olcsó szerkezeteket cserélgeti valaki a tokok között. Ha találok egy rossz tokos jó szerkezetet, az első dolgom átnézni, hogy nem lehetne-e átteni egy másik tokba (tokgyűrűvel, vagy sörösdobozzal kiékelve).
Jó úton haladok, (egy mintapéldány elkészült) a matricázott számlapsérült óráknál a számlap teljes lemosására, festésére, és új számlap előállítására (saját márkanév alatt). Fénykép még nincs.
Ezt a kategóriát Poljot 2614, Vosztok 2409 stb én három ezer forint alatt veszem (inkább ezerért) az Ecserin. Egy órástól, szép tokban, hibátlan számlappal, tisztított állapotban, számlával (ne adj isten garanciával) a 8500 nem drága.
Persze ha az eldó nem közölte, hogy ez egy buherált óra, akkor az elég erkölcstelen.
Én is onnan vettem a Vateráról, 8500 pénzért. A számlap az Vosztok határőr, ritkaság,szép, tiszta,semmi kopás nem láttam még ilyet ezért tetszett. Gondolom nem sok különbség van a 2614 2h szerkezet és a Vostok 2214, 2234,2409, 2414és 2416 szerkezetek között, legfeljebb a járástartalék vagy a rezgésszám. Maga a szerkezeten egy két mini karcolás van, amúgy egész jó állapotban van, jól műkődik és pontos.Még egy dolog bosszant, ezek után megért ez az egész 8500 pénzt vagy átvertek.
Ez bizony Poljot és semmi keresnivalója egy Wostok-ban. Tegnap is találtam a Vaterán jó néhány régi orosz órát, amely típusidegen alkotóelemekből lett összerakva.
Még kezdő vagyok és nem nagyon értek az órákhoz.. A problémám a következő: vásároltam egy Vostok órát amiben egy 2614 2h szerkezet van. Létezik, hogy egy Vostokba ilyen szerkezetet raknak és nem 2414 a vagy b? Elvileg ez a 2614 2h Poljot szerkezet?
Elmentem ma a percutos oraert, ami egy nagyon szep farkasfogas, kalapacs alatt jelzett LeCoultre. Nem tudom hogy miert nem emlitettek az arveresi leirasban, es azt sem hogy miert nem tesznek be szerkezeti kepeket amikor gyujtoknek rendeznek arverest.? Szerintem ez egy kicsit kitolas az eladokkal, de lehet hogy az aukcioshaznak mindegy mert igy is kaszal mindket oldalrol. :-(
Most is olyan szépen jár... és gátlóval és olyan sokat szedtem szét és össze, míg sikerült az a láncos feszítős összerakás.... :-)). Szóval ma este már nem bontom meg, majd holnap. Mára, mivel sikerült a szegecselés (gombostűt használtam -puha volt) egy Waltham összeszerelése marad, sikerrel kecsegtet :-).
Nem lehet, hogy egyszerűen a rugó előfeszítése nem megfelelő, és itt jár le? Bár ez esetben a lánc lelazulna. Csak megnézném én azt gátló nélkül is... ;-))
Láncos kiegyenlítésnél elég nyűgös ez a "Először is kivenném a gátlót, hogy szabadon le tudjon futni a szerkezet, és így átfuttatnám párszor" dolog de logikus. Egyébként nem akad hanem fokozatosan lassul a lengés, visszahúzva pedig élénken jár.
Nem tudok rá válaszolni. Ezer és egy oka lehet. Először is kivenném a gátlót, hogy szabadon le tudjon futni a szerkezet, és így átfuttatnám párszor. Így már tisztábban látszik, hol akad el, és ha következetesen és pontosan mindig ugyanott, akkor biztos, hogy valami akadályba ütközik, valahol valami fennakad.
Szegecset lágyacélból szoktam esztergálni. Bicikliküllő ideális, nagyon picike dolgokhoz varrótű. Tengelyekhez is jó a tű, de érdemes előtte tesztelni, hogy edzhető acélból legyen. Szegecshez ez nem kell.
Az orosz ipar meg kb:a 60-as évektől jutott el odáig, hogy nem kizárólag másolt (jogosan vagy jogtalanul). Addig szinte kizárólag licencvásárlásokból gazdálkodtak, de utána megjelentek vitán felül valóban saját konstrukciókkal is.
Tényleg kevés saját fejlesztésű orosz szerkezet van, így tovább nő azoknak az ázsiója amelyek azok -legalábbis az én szememben. Másolni s ha akartak minőségben gyártani azonban tudtak, ha akartak.
APT! Meghajtó rugó külső rugóvég befogásánál ütköztem abba a hibába, hogy a szegecselés elengedett így pótolnom kell. Szegecset miből készíthetnék háziipari anyagellátottság mellett?
Ez az orosz Deck watch egy Ulysse Nardin Chronometer masolatkent indult de kesobb valtoztattak rajta egy keveset. Az elso kiadasokon meg jobban felismerheto a kiindulopont, de ettol fuggoen szep bizonyiteka az ora hogy az oroszok is kepesek voltak minoseget termelni ha nagyon akartak. :-)
(Nekem is vona kerdesem, mivel a szallitas kozben megserult a doboz es az ora nem mukodik igy szet kellene szednem. Pattintos vagy csavaros a hatlap? Nem akarom feszegetni, es mivel nem mai gyerek igy rendesen osszegyogyult. Lehet hozza eredeti alkatreszeket rendelni, es ha igen akkor hol?)
mas:
Voltam tegnap egy arveresen a Vaci utcaban (Polgar), ahol meglepoen normalis arak voltak, igy vettem is egy LeCoultre percutost persze nem a kikialtasi aron. :-( Ismeros arcokat is lattam, borzes eladok szemelyeben, amit megertek hisz alapbol duplazzak az arveresi arakat. :-) Az osszes termek 60%-at egy ember vasarolta fel, de gyujtokent is abszolut erdemes volt elmenni. Az arveres elott 2 oraval beneztem, atvizsgaltam az osszes utos szerkezetet (nagyon segitokeszek voltak) es kivalasztottam a legjobb allapotban levo orat amit a magamnak kiszabott felso hataron tudtam csak megvenni, de igy is egy erdekes nap volt.
Az egyik zsebórám a felújítást követően rendben működik, egészséges lengést produkál minden pozícióban. Azonban kb. a lánc 1/3 részének letekeredése után megáll. Jól gondolom, hogy nyomaték problémái vannak, esetleg a meghajtó rugó nem méretes ill. nem megfelelően erős?
De több. No most a képről egyszerűen nem lehet egyértelműen megállapítani, de ez az óra vagy nyolc-napos járat, vagy (és?) a vagy a kis másodpercmutató, vagy a fő mutatók kihajtását egy plusz kerékkel oldották meg, mert nem volt a szükséges helyen tengely. Mindenképpen van benne valami tekerentyű.
Nem tul szep szegeny, megszenvedte az uveg hianyat.
Most latom csak, hogy szerkezeteket veszek szivesen, mennyi aranytokot olvasztatnak be a tulajdonosok mert nem eri meg rendbe hozni az orat szamukra. Ezt azert ha lehet el kellene kerulni, de megertem a diemmat amit a tokmester erzett amikor egy IWC tokot kellett beolvasztani. (bizniz iz juzsuel) :-(
Varom az elso "vasarolt" Poljot oramat, amit nem csak hozzam vagtak, es remelem jok lesznek a tapasztalatok.