Nézegettem a netet és találtam egy két érdekes japán óra megoldást. Digitálisak, de mint érdekesség 2- 3 perc figyelmet megérdemelnek. A leolvasásuk az külön művészet, megnézném ha valakinek ilyenje van és a buszmegállóban megkérdezik tőle mennyi az idő, hány perc alatt reagálna.
A kis órás satukba fogható üllőre gondolsz amelynek egyik vége szélesebb négyzetlap vagy körlap felületü a keskenyebb részse pedig tömöt vagy furattal ellátott üllő?
Apám varrógépműszerész. Csipesz van, csavarhúzók vannak, fenőkő van finom is durva is. Benzint veszek. Azt nem tudom ,hogy alakul még a vasárnapi programom.A börze hol szokott lenni, Ecserin vagy a Pecsánál? Az olajat mellőzőm, nincs még olyan óra ami műkődne is szétszedés után, ha kell akkor szólni fogok, köszönöm szépen , hogy felajánlottad.
Kell egy 300 Ft fém csipesz, egy 500 Ft gagyi műszerész csavarhúzókészlet (FONTOS egy fenőkő vagy reszelő a csavarhúzó élesítéséhez!!!!!!!) kevés patika benzin és ami még kéne egy kis órás olaj. Az nagyon drága. Azt csak akkor vegyél, ha tovább akarod csinálni. Egy csepp olajat kérjél iSmerős órástól, vagy bárki ad a topiktársak közül, akinek a vonzáskörzetedben vagy. Pl vasárnap az órabörzén. Ha odajössz, akkor viszek egy cseppet.
Jó multkorjában kaptam 2 db. műkődőképtelen Ruhlát azokat megműtőm. Megszámozom az alkatrészeket, és minden egyes kiszedett alkatrész után egy fénykép az óráról.Hátha össze tudom rakni.
Gyárilag van így. Az egy stift, ami átnyúlik a tólsó oldara. Ott van egy laprugó. Ha benyomod ezt a stiftet egy hegyes szerszámmal, akkor a rugó eltávolodik az alaplemezetől, és elengedi a felhúzó tengelyt, aminek egy hornyában eddig kapaszkodott. Ezáltal ki lehet húzni a szerkezetből a felhúzó koronánál fogva ezt a tengelyet. (Ne próbáld ki, mert nem biztos, hogy vissza tudod tenni!)
Így már értem, köszi. Máris tanultam valamit:) Otthon megnézem jobban, jó szemed van.Viszont 12 óránál van egy fogaskerék, attól jobbra felfele van egy csar és melette egy lyuk, az direkt olyan vagy valami bütykölés az is.
Amit én látok, az (így hátúlról mondom) fél négy tájékban. Tehát ha a köríven nézed, jobb oldalon, látsz három csavart egymás mellett, háromszög alakban. Az egyik, az alsó, a futómű hidhoz tartozik. Az amelyik fényesebb, az szerintem pótolt tok-csavar (ez nem baj). A felső pedig, ami a motor híd egyik rögzítő csavarja, az ahogy látom törött.
Köszi a választ !.Régebben próbálkoztam én is a Vaterával.Nem jött be igazán !.Különösen az a kitétel tetszik : állapota : mint a képen. Inkább vennék olyan órát amit kézbe foghatok,mielőtt megveszem. Nemtudom,hogy a börzéken árulnak -e ebben a kategóriában vagy inkább a zsibin próbálkozzak ? szőrmók
Helvetiából van ilyen is, meg olyan is. A 10 ezres Helvetiában viszont szinte biztosan valami kínai bél mocorog. Vagy kvarc.
Akkor már inkább egy Molnia. Vagy az öreg DOXA. Nem kell azt sajnálni, ha jó állapotban van, remekül használható, egy egyszerű, szokásos alpakka tokos öreg DOXA pedig nem is ér sokkal többet.
Üdv! Kicsit elkeseritettetek engem ezzel a Helvetia= japan megjegyzéssel. Épp mostnéztem ki magamnak egy ilyen mechanikus zsebórát a helyi órásnál. Mechanikus,a hajszálrugó kilátszik müködés közben és egy ablakban a nappal és éjszaka szimbólum látszik .10ezer az ára.(ujj) .Van egy Doxám és még egy pár ismeretlenebb márkám is, de ezeket egyszerüen sajnálom mindennap hordani.Viszont a zsebóra azért kell mert azt igy 53évesen kinyujtott karral még szemüveg nélkül is látja az ember. Akkor ez igy egy gagyi ,vagy csak a neve van még meg amire mint márkásra emlékeznek az emberek .Ha van valakinek van véleménye ,köszönettel veszem . üdv : szőrmók
Időközben az eladó is válaszolt az e.mailemre az órával kapcsolatban, idézem.
Én sem nyitottam ki a szerkezetet, de ha utánanézel vagy utánakérdezel bármely órástól, el fogják mondani, hogy mint a Svájciak is használták egymás szerkezetét. Pl: Doxa csinált olyan automata szerkezeteket,ami Eta szerkezetes vagy Iwc-nek is van olyan tipusa amit Etaval készítenek. A Rolex pl. olyan gyártó, akinek csak saját szerkezete van, tehát ha más van benne az hamis. VAn nekem eredeti Helvetia órám, ami Myota szerkezetes. Régen még a Helvetia is saját cég volt, de becsődölt s felvásárolták. Most már újonnan csak japán szerkezettel készítenek.
Ugyanez vonatkoik az orosz órákra is. A termék nem tákolmány. HA nem értesz vele egyet visszaadom az árát, de kérdezz utána. Nem volt szándékomban férevezetni téged.
Megnéztem jobban. Ez az óra ráadásul még dátumos is, márpedig a Vosztokoknál a dátumablak sem oda jön ki a szerkezet és dátumtárcsa jól láthatóan eltérő átmérője miatt. Ez a számlap biztosan ehhez a szerkezethez készült. Mivel a tok sem jelzett, az összes Vosztokra utaló jelzés a számlapon a "V", és már az össze-vissza kutyult orosz korszakban készült, így a legvalószínűbb megfejtése a dolognak az, hogy ez nem Vosztok, ez egy Poljot, amit megrendelésre "private labelként" annak jeleztek - Vosztoknak - aminek megrendelték. Ilyesmi egyébként fordult elő, sőt a fordítottjára is tudok példát mondani, a ma Vosztok-Europe Sub-ként ismert órát Poljotként is meg lehet kapni. Mi több, létezik (legalábbis létezett) az eredeti Vosztok automatával, és ETA 2824-el is.
Én legalábbis valami ilyen elkeverést valószínűsítek.
Van 2 régi Vostokom az egyik még az orosz védelmi minisztérium megrendeléseiből való a másik egy kicsit újabb olyan a 80-as évek vége és a szerkezetre rá van írva hogy hányas, de Vostok logo nincs rajta minta mostani szerkezeteken. Úgy tudom hogy a Poljot és a Vostok gyár egyhelyen volt, APT feltételezéseiből kiindulva előfordulhat ilyesmi, hogy egymás szerkezeteit használják.Mit számít egy orosznak mi van benne, csak járjon ketyegjen.Nekem meg ilyen csúnya gyerekkori szokásaim vannak, megnézek mindent belülről, hogy néz ki :) A Poljot logó az keményen benne van a most szóban forgó órában.