Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Adammer Creative Commons License 2013.09.21 0 0 53146

Sziasztok!
Akkucserével kapcsolatban lenne kérdésem.

Ránézésre elég régi az akku a kocsiban, de teszi a dolgát rendesen, másfél hónap bekapcsolt risztós állás után, elsőre pöccre indított. Viszont a családon belül van egy réggebbi autó aminek meghalt az akkuja.
Gondoltam hogy veszek akkor a Xsarába egy újat, és erre a régire kicserélném.
De tudom hogy az elektronika elég kényes a kocsiban. Mire számíthatok cserekor?

Ha elég gyorsan megoldom akkor megúszható a kulcstanítás meg a hasonló szenvedés?

Köszi

entire Creative Commons License 2013.09.21 0 0 53145

Sziasztok!

 

Egy 98-as évjáratú 1.6-os I-es Xsara boldog(talan) tulajdonosa vagyok!

2 hete vásároltam, ez idő alatt 2x tankoltam bele 7-8 liter üzemanyagot, semmi gond nem volt vele. Most hosszabb útra indultam pár napja és meglöttyintettem 21 liter benzinnel, majd a kútról kb 1 kilométerre a munkahelyemen leparkoltam vele. Néhány óra múlva indultam volna haza, de az autó nem indult. Tekert az önindító, de semmi, mintha nem kapott volna benzint. Kb a 20. próbálkozásra sikerült megtenni vele 10 métert, majd újra leállt a motor és ezt játszottam vele kb 200 méteres szakaszon, majd utána mintha semmi sem történt volna simán leautóztam vele 20 km-t, és ekkor városban lassú tempónál újra leállt a motor, de visszaváltva beröffent és így hazaértem. Később még aznap a hosszabb útnak nekivágtam ( 160 km oda vissza)...  Pöccre indult, azt hittem megjavult, de pár kilóméterig menet közben néha leállt, vagy rántott egyet, visszaváltva vagy éppen a lendület miatt elkerültem a lefulladásokat. Megtettem vele 70 km-t gond nélkül, majd egy nagyvárosba érve megint nekiállt leállogatni a motor kb 50-60 km órás sebességnél vagy amikor épp a lámpánál lassítottam vagy álltam. Utána megint gond nélkül hazajöttem vele 70 km-t.

Utána egyre ritkábban állt le a motor, minél kevesebb benzin volt  a tankban. Produkálja bármikor ezt, ugyanúgy 100nál és 30 as tempónál is.

Gépre rakva semmi hibajelzés nem olvasható.

Most 1 napja nem állt le a motor használat során és újra tankolnom kellett. Igaz csak 5 litert raktam bele, de a kútról ahogy kigurultam rögtön leállt alattam a kocsi, 2-3 próbálkozás után tudtam csak továbbmenni.

Két különböző kútnál tankoltam a fentiek során és benzinszűrő pont a probléma előtt volt cserélve... 

Leálláskor mindíg csak a motor áll le, gyújtás marad, de egy alkalommal még a gyújtás is elszállt úgy tűnt, na attól paráztam be.

Valaki járt már így ? Tudtok segíteni ötlettel? Hallottam ismerősöktől hasonló sztorikat , de mindegyikre más volt a megoldás... és azok német gyártmányok voltak...

És nem tudom lehet e összefüggés, de mocskos kemény és gyenge a fék, pedig jó a betét és a tárcsa sem cserés még, a kipufogógáz pedig valahol fejfájdítóan beszivárog az utastérbe. Érdekes hogy a szerelő próbaképpen befogta a kipufogó végét és nem állt le az autó, de még a fordulat sem változott, mégsem látszik hol távozik a füst, a motortérből sem jön és aknából sem látni a kipufogórendszeren eresztést...  ez is rejtély...  Pld ez befolyásolhatja a fék keménységét? Mert ugye vákumcső meg izé... na az a baj, hogy nem értek hozzá..  :)  Tud valaki ezekkel a problémákkal kapcsolatban valami okossságot írni?   

 

 

mijoka Creative Commons License 2013.09.21 0 0 53144

ez hihetettlen. most írta megint le. abs-est betudsz tenni a sima helyére, de simát nem tudsz az abs-es helyére mert nincs meg a jeladó hely.

Előzmény: Borsos83 (53143)
Borsos83 Creative Commons License 2013.09.21 0 0 53143

Hello!

 

Köszi válaszod. De most már teljesen össze zavarodtam! Akkor úgy kérdezem hogy nekem hátul dobfékes abs 2002-es a xsara.

A donor autó egy 1998-as dobfékes de nem abs-es. Akkor most ha jól értem lehetséges a csere csak a jeladót kell átszerelni. Bocsi hogy értetlenkedek. Amúgy sokat utána olvastam többek között a te leírásodat is. Csak nem értetem. Ezért is kérdeztem rá. Még egyszer ne hari. :D

Előzmény: FeZ_ (53142)
FeZ_ Creative Commons License 2013.09.21 0 0 53142

Nos, leírom megint, bár bevallom kicsit uncsi, az ide érkezők esetleg belenézhetnének a fórum korábbi részeibe is. Ezt is leírtam a legutolsó alkalommal kb. 1-2 hete.  :-))))

 

Szóval fizikailag kétféle hátsó híd van, a dobfékes ABS-es és a többi. (ezek nem cserélhetők fel, ill. az ABS-est beteheted a simába, mert mindegy, hogy van jeladó-hely benne, de fordítva nem)

Az első verziónál (mint a tiéd is), a dobfékes és a tárcsafékes között a tengelycsonk hossza különbözik, de azok kicserélhetőek. (igényesen ki-be kell préselni, kevésbé ?! igényes módszer, hogy kiütöd-beütöd)

A másik különbség lehet a hidak között, az a torziók erőssége. Ezek színkóddal vannak jelölve és van több vastagság is. Fizikailag csereszabatosak egymással, csak a rugózás lesz más-más.

Tehát: azt a hidat beteheted a tiédbe, a tárcsafék áttehető rá, azonban a Xsara1 és a Xsara2 torzióinak az erőssége különbözik. Vagy azt is cseréled (ez jó móka lehet) vagy másmilyen lesz a rugózásod vele. (valószínűleg lágyabb lesz)

 

FeZ

 

 

 

Előzmény: Borsos83 (53138)
Borsos83 Creative Commons License 2013.09.21 0 0 53141

Hello!

Az lehet hogy jobb lenne. De ez egy pár hete lett felújítva. Na és nem mindegy hogy 50000-60000-ft fizetek plusz úti költség. Vagy csak ennek a töredékét. Ezért is kérdeztem itt ezt a dolgot.

Előzmény: Kárász00 (53140)
Kárász00 Creative Commons License 2013.09.21 0 0 53140

Azt hogy inkább keresd fel az ismert helyek egyikét és ott megoldják neked profin a problémádat. Valakinek Szerbiából is megérte elmenni Veresegyházára megjavíttatni.

 

Előzmény: Borsos83 (53138)
Kárász00 Creative Commons License 2013.09.21 0 0 53139

Nem nekem kellett, de azért köszi a nevében.

 

 

Előzmény: soryton (53136)
Borsos83 Creative Commons License 2013.09.21 0 0 53138

Hello fórumtársak!

Egy kérdéssel fordulok hoztátok. Hátsó híd csere előtt állok amit úgy szeretnék megoldani hogy van egy bontásra ítélt 1-es xsara és annak a hátsó hídját szeretném alátenni. Na már most a enyém 2-es xsara ABS-es a másik nem. A szerelőm azt mondta nem lehet úgy. De kíváncsi vok hogy ti mit mondtok erre. Válaszotokat köszi előre is.

soryton Creative Commons License 2013.09.20 0 0 53137

..meg az a fogaskerekes spirál tengely szokott megszorulni....

 

Előzmény: soryton (53136)
soryton Creative Commons License 2013.09.20 0 0 53136

..hogy ne sokat kelljen keresgélned ..    :-))..ott annál a KÉK kapcsolónál van kopás ..azt kell meg hosszabbítani talán két-három mm-t

Előzmény: Kárász00 (53132)
soryton Creative Commons License 2013.09.20 0 0 53135

...valójában az MJ 15011 -el lett szerelve de az már olyan mint a fehér holló ezért itt van helyette ez ..

 https://www.google.com/search?ie=UTF-8&q=bdx66c&sa=Keres%C3%A9s#q=bdx66c+helyettes%C3%ADt%C5%91

Előzmény: Törölt nick (53130)
Kárász00 Creative Commons License 2013.09.20 0 0 53134

Dícséretes a lelkesedésed, de ez nem kurrens termék. A márkaszervízben is kb. ugyanennyiért adják.

De van egy ilyen bolt is:

http://www.patentdepo.hu/index.htm

 

Előzmény: Tuzmester84 (53133)
Tuzmester84 Creative Commons License 2013.09.20 0 0 53133

Üdv!

Tegnap találtam egy autósboltot a XXII. kerületben, ahol kaptam olyan patentokat amik az ajtókárpitokat tartják. 80Ft/db. Én kicseréltem mindet, mert néhány már el volt törve, zörgött és csálén állt. Most olyan feszesek a kárpitok mint egy új kocsiban. :) Ha valakit érdekel: BFS-Autósbolt, 1221 Budapest, Kossuth Lajos utca 32.

Kárász00 Creative Commons License 2013.09.19 0 0 53132

1. Levegős a rendszer, vagy termosztát hiba. Bár az utóbbi esetében a nyári nagy melegben nyitott termosztátnál is fel kell mennie városban majdnem 90 fokig.

2. Elég sok bontást igényel a cseréje. Le kell bontani hozzá a középkonzol burkolatát.

3. Megkopott a zárszerkezetben egy pöcök. Soryton hsz-i között találsz képet róla.

4. Mondhatni természetes jelenség. A kezelési könyv is írja(más autónál is). Milyen betét lett belerakva?

 

Előzmény: bravura2 (53131)
bravura2 Creative Commons License 2013.09.19 0 0 53131

Sziasztok,

eltűnt az írásom....

 

tehát, van néhány gonddom a szekérrel:

- vízhőfok mutatóm nem mutat többet 60-65 foknál, ez már régi jelenség.

- középkonzolon a középső tekerő mögött kiégett az izzó

- bal első ajtó csak kulcsra záródik, de akkor zár mindent, nyitni is nyit mindent, de csak kulccsal. távval csak 3 ajtó nyílik, de záródásra visszanyit.

- kicseréltem az első féket, kicsit nyikorog ha gyengét fékezek

 

asszem ennyi :)

 

várok javaslatokat :)

 

köszönöm !

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.19 0 0 53130

ok, csak mint irtam meglepetés lenne a lusta öcsémnek, és először meg akarom venni a tranzisztort, és majd a barátnőjével szövetkezem, és kicserélem neki.

 

de akkor tranziszto kell, holnap m1ek a lomexbe, remélem nem lesz ott vmi okostolyás rádióamatőr egy 400 tételes listával eéőttem a sorban mint általában-,.--)

Előzmény: FeZ_ (53129)
FeZ_ Creative Commons License 2013.09.19 0 0 53129

Ez tranzisztoros.

Vedd ki a fűtésmotort és ha kiszeded a fedeléből (házából) a motort, alatta megtalálod a vezérlőt!

 

FeZ

 

Előzmény: Törölt nick (53128)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.19 0 0 53128

vf7n1rhyb73126329 a száma.

Előzmény: soryton (53127)
soryton Creative Commons License 2013.09.19 0 0 53127

..alvázszámból könnyen kideríthető....

Előzmény: Törölt nick (53126)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.18 0 0 53126

visszalovastam egy jópár hozzászólást ezzel a tranzisztos cserével kapcsolatban.

 

az öcsém autójában ugy műkösik, hogy ha gyújtás nélkül maxra teszem akkor indítás után maxon fúj, de ha lekapcsolom, akkor nem tudom ujra indítani a szellőzőmotort csak ha leveszem a gyújtást.

 

akkor ez tranzisztoros akkor vagy sem?

 

kicsit összezavarodtam.

Előzmény: FeZ_ (53119)
mantilla Creative Commons License 2013.09.18 0 0 53125

nekem egyes xsraám van.....Szóval..két oldalt vékony csavarhúzóval elérhetőek a zárnyelvek, s vissza lehet azokat "piszkálni" hogy az ajtó lenyitódjon....Ha az a baj, hogy azokat nem működteti a kilincs...tehát  belül esett szét a zár mechanizmus...

Ha kinyílt akkor  a belső burkolatot fogja 8 db. torx csavar, azokat kiszedve a fedél levehető, s a zárszerkezet hozzáférhető....   Nekem a díszborda rögzítés törött el...amit fezsget az ember óhatatlanul is mikor a zár kilincsét működtetve próbálja nyitni az ajtót....Az a borda műanyag tüskeszerűségekkel van rögzítve belül oly módon hogy melegítve el van "peremezve" a rögzítő pöcke....  Nekem az törött ki....Átfúrtam az egészet, s egy átmenő M4-es szép  fejű csavarral+anyával rögzítetem...Most a a fedél zár emlett látszik egy csavar fej...viszont tutti a zár..s ez már nem fog törni....zárva maradni

Előzmény: Törölt nick (53122)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.18 0 0 53124

Akkor mégiscsak nekieresztem a csavarhúzót... :-)

Köszi a választ!

Előzmény: Tuzmester84 (53123)
Tuzmester84 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 53123

Feszegetéssel meglepően könnyen, és sérülésmentesen lejön a zár, a nyitófül és a léc, egyben. Épp tegnap pattintottam le én is, fóliázás miatt. Egyszerű szerkezet, szerintem javítható.

Előzmény: Törölt nick (53122)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.18 0 0 53122

Olvastam hogy a kesztyűtartó zárja könnyedén elpusztul. Na ez megtörtént nálam is, de azt nem láttam hogy hogyan lehet "szakszerűen" :-) kinyitni. Csak a díszléc lefeszegetését láttam ami félek, hogy meg fog később látszódni, vagy esetleg nem lehet majd visszarakni. Hogy lehet roncsolásmentesen kinyitni?

 

Tuzmester84 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 53121

A gyertyákat azért cseréld ki, nehogy elmenjen a trafó, mert az már drágább móka lesz!

Előzmény: agria11 (53120)
agria11 Creative Commons License 2013.09.18 0 0 53120

Helló

Ami tüvvel van az olyan 900 1000 euro környékén már van de én nagyon almakalmi vételbe vettem és tüv nélkül de otthonról én nem jöttem volna ki érte mert akitől én is vettem meg se vár volna mert utánnam is rögtön jöttek megnézni a kocsit.

Lehet a rangatás miatt volt enyi de próba utat nem nagyon mehettem vele mert nem volt rajta rendszám és nem is mertem kockáztani bár kis faluba voltam de ott szépen ment a nagyobb hibát egyszer produkálta tegnap szét szedtem az összes csatlakozót és a pillangószelepet kitisztítottam azóta minden jó alapjáraton nincs ingadozás de igaz nem is mentem vele egy métert se.

Előzmény: Liszák (53117)
FeZ_ Creative Commons License 2013.09.17 0 0 53119

Valószínűleg a fordulatszám szabályzását végző tranzisztor ill. tarnzisztorok hibája okozza. A fűtésmotor alatt van az elektronika, azon megtalálod őket. (2 db.)

Ha rákeresel itt a fórumon, megtalálod a helyettesítő tranzisztor számát, amit itthon lehet kapni hozzá.

 

FeZ

 

Előzmény: Törölt nick (53118)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.17 0 0 53118

Sziasztok, most 3 napig az öcsém xsara2 se volt nálam  kölcsönbe, ami nem működik a ventillátor(levegőbefúvó) csak a max fordulaton, vagy kikapcsolva.

 

névnapja lesz és szeretném meglepni, hogy jó legyen.

 

tudja valaki mi lehet a hiba, és mit kellene cserélni? lehet javítani vagy újat kell venne.

 

előre is köszönöm.

 

 

Liszák Creative Commons License 2013.09.17 0 0 53117

Szia,

 

A hibára nem tudom a választ,viszont érdekelne hogy mennyiért lehet kint vennie egy Xsarát,ha publikus részedről.

Köszi a választ előre is.

 

Üdv:L

Előzmény: agria11 (53090)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!