Azt is figyelembe vetted, hogy a Déli, és Kelenföld között milyenek a domborzati viszonyok, milyen a talaj amiben alagutat kell fúrni? Mert itt a pesti oldallal ellentétben - ahol 2,2 km alatt feljön a metró - dombos a vidék. Ahol te kihoznád, az magasabban van még vagy 10 méterrel, mint ahogy te azt gondolod.
Ha már ásnak, akkor már mindet odaáshatnának. Pl egy kocsitárolót is, hogy csak minden 2-3-dik menjen tovább Kföldre. De mindegy. Megszoktam már, hogy ami Nyugat-Európában simán megy az itt lehetetlen...
Állítólag a Déliben van valami cucc, ami a vonatok klozetjeinek tisztítására szolgál. Kelenföldön nincs ilyen. És ugyancsak állítólag nem is olyan egyszerű telepíteni. De hát én csak egy szimpla légvédelmi tüzér voltam, a közlekedéshez nem értek!
Az az állítás mélyen cinikus, hogy kíválóan vizsgázott a Kelenföldi állomás budai fejállomásként az omlás idején ... ja, jelentősen csökkentett vonatszámmal ...
Meghosszabbítani a Déli-pu-i metrót, erről van szó?
Üresek lennének a metrók Kelenföld-Moszkva között. Nem lehet összehasonlítani a 15 percenként járó vonatot a 3 perces követésű metró forgalmával, járhatatlan megoldás.
(ráadásul ha most vagy 50, akkor te ezt már nem látnád!)
Igen vidéki. A messzi 12.kerületből. Ahonnét ha tiszt az idő és elég magasra felvisz valaki, akkor akár a Délig is ellátok- hogy Keletiről ne is beszéljek. :)
A pályaudvarokkal és az körülöttük elterülő mávos hóbelevanc nekem indifferens. Az állomások mélysége volt, amit alapul vettem.
Te ugye vidéki vagy és nem ismered a két pályaudvar közti különbséget ténylegesen is? Mert, ha ismernéd, nem mondanád, hogy a felvetett szempontpkból nem sok a különbség.
Köszi a felvetést. Utánaolvastam. A Déli és a Keleti állomása nagyságrendileg hasonló mélységben fekszik. A Déli 25 a Keleti 28 méteren. Ehhez képest az utóbbiból 2,2 km-en tud feljönni a metró a Pillangóra. Ezt pedig nagyjából az én ötletem esetén is megugorható lehetne. De oké, akkor nem az alagútnál jönne ki, hanem kicsit feljebb a Bocskai út magasságában. Ez már simán bele kellene férjen, hiszen alacsonyabbról érkezne, mint a Pillangó esetében. És hogy hol lenne "Alsó-Kelenföld"? Hát kb onnantól végig - ahogy a sín melletti zárványterületek kiadják. Csomó ilyen fekszik a sínek mentén. Megoldható. _szerintem_
Ami viszont a Déliben.... Az meg maga a csoda! Messzeföldről járnak ide turisták, hogy igénybe vegyék ezeket. :)))) Minden csak fejlesztés kérdése. Persze tollvonásos döntés esetén ez ugye kizárt.
Van a nagy váróhangár ahol nincs vonatzaj és meleg van. A sínekhez meg csak az mehet akinek van jegye, és minden sín ott végződik a jobboldalon. Csak 1x jártam ott, de nagyon megtetszett! Persze a vonatok elejétől-végéig fedett részen vannak, nem csak úgy ímmel-ámmal. Persze ez London.
Egy vasútállomás, pláne ahonnan messzire utaznak az emberek egy csomó funkciót igényel. Kereskedelem, vendéglátás, csomagmegőrzés, váróterem. Ilyenek kelenföldön nincsenek jelenleg.
Ó, jobb helyen van ugye a fenti hangár, azt felújítják, kiglancolják. Vágnak egy lyukat a hangár közepén, azon lehet lelépcsőzni, a sínek között meg fel. Bőrönddel természetesen extraélvezet, hisz mozgólépcső az nincs, liftből pedig 1db. A lépcsők is olyan szélesek, hogy csak 1 sor emberke megy fel, 1 le. A peron felét meg elfoglalja a lépcső kijárata a sineknél, na nehogy azt hidd mindkét irányba van lépcső, egy frászt. Csak az egyik felé. A jegypénztár természetesen a régi hangárban van, ótómata sehol. A peronon meg hideg van, huzat van, beesik az eső hiába van tető, a vonat meg szinte mindig késik, így az aluljáró a váró, ahol emiatt ugye közlekedni nem lehet.
Vasutas fórumon (Dunántúli fővonalak) pár napja szó volt a Déli bezárásáról. (A MÁV-nál a nyugdíjazások miatt nagy lesz a létszámhiány - legegyszerűbb megoldás a Déli bezárása)
Az ottani fórumozók szerint viszont a Keleti és a Kelenföld együtt se tudja pótolni a Délit - ha meg minden járatból átmenős vonatokat csinálunk, akkor meg a Duna-híd kapacitása lesz kevés.
Nem volt impozáns a maga korában sem. Egy külvárosi, főleg vasútüzemi funkcióval bíró állomás volt ahole éppen (fel)átszállhatott az utas is, de nem ez volt a fontos. Impozáns állomásokat építettek abban a korban mondjuk Miskolcon Debrecenben Kolozsváron Tövisen Aradon Szegeden Kassán Zágrábban Füzesabonyban stb.
A Kelenföldi állomás nem alkalmas korszerű utasforgalmi funkciót betölteni, meghalatta az idő, kinőtte a vasút. Új modern állomásépület kell, a jelenleginek meg vagy marad üzemi funkciója, vagy nem.
Az pont a legjobb része a vonalnak, amit tönkre akarnak tenni. 7 perc a menetidő. Nem is mondtam rá, hogy ott félre vinne, Kaposvárt említettem, de az igény itt még annál is nagyobb, mint amit az utasszám mutat. Itt a torzító hatás, hogy a Moszkva térre csak átszállással lehet eljutni.
Most a Kelenföld - Déli szakaszról beszélünk, azon utasszámlálást csinálni, nem vinne félre semmit sem, főleg, ha megfelelő időpontot választanak a számlálásokhoz.