Adott egy 2.0 crtdi CFHC motoros touran(2011.03) 145000 kilométerrel,egy pár hete észrevettem,hogy sűrűn megemeli az alapjárati fordulatot valamint megnő az alapjárat gázolajfogyasztás. 0,8-1,2 literre,mielőtt leállítanám. Ha vártam hogy,leessen az alapjárat és visszaálljon a 0,5 literes alapjárati fordulat,gondoltam a dpf regenerál és nem tud lezajlani a folyamat.
De sajnos ma elvittem egy szerelőhöz,megtörtént a regenerálás,bár a kiolvasott adatok szerint nem volt rá szükség.
És sajnos a próbaút után semmi nem változott.
Volt benne egy DPF nyomásszenzor hiba,az ki lett törölve,újraolvasás után nem jött vissza.
Viszont sajnos lett olajcsere óta, 3500 kilométerrel telt el,kb 1 liter eladó olajam is,még csak hogy szebb legyen a nap...
Valamint a porlasztók is elég szélsőséges értékeket produkáltak...
Nem vagyok autószerelő,de gondolom sajnos egyértelműek a tünetek,de várom a tapasztalatokat.
a héten veszem át az új Touranom, amit négy évszakos gumival szeretnék használni. Sajnos a magyar importőr nem teszi lehetővé hogy eleve ilyen abronccsal rendelhesse a vásárló. (Szlovákiában igen)
Akit esetleg érdekel 4 vadonatúj nyári gyári abroncs, itt érdeklődhet:
Touran 1.4 16V TSI (103 kW) (2008 2010) friss tulaj vagyok. Magyar nyelvű gépkönyv , vagy bármilyen letölthető anyag érdekelne. Köszönöm bár ki segít.
köszi közben kiderült hogy a zárjavítás alkalmával 2 évvel ezelőtt a Safety Lock nem lett bekötve csak a mikrokapcsoló, gondolta a szerelő nem kinlódik vele, úgysem nyitom kulcssal. Mindenkinek javaslom mint tanulság hogy bal első ajtó zárjavításkor teszteljék le kulcssal a nyitást levett akkusarunál hogy nyitja e kulcs az ajtót!!
Kulccsal ki kell tudni nyitni akkor is, ha aksi sincs benne, hiszen addig az aksihoz se férsz hozzá. Ha nem találod a zárdiót a vezetőajtóban, akkor vmi kupakot kell ott lepattintani, ami alatt ott van, és kulccsal nyitható kell legyen.
Tourannal még nem, de a feleségem autója (Peu207) rendszeresen eljátssza. Azt vettük észre, hogy ha a vonóhorog sapkája kicsit el van ferdülve, az már bezavarja, pedig jóval a radarok síkja alatt van.
Sziasztok. Tourannál találkozott már valaki olyannal, hogy ha hátramenetbe rakom, a tolatóradar azonnal sípol, akkor is ha nincs semmi mögötte. Aztán gondol egyet, elhallgat, majd megint folyamatosan sípol. Van mikor rendesen működik.
Új v. használt autó vételében gondolkodsz? Nagyon nem mindegy :)
Újnál sztem majdnem mindegy, mivel garanciális, és majdnem egyformán bonyolult a benzines is meg a dízel is.
Használtnál sem lehet konkrétan kijelenteni, hogy ez vagy az jobb, attól is függ pl., hogy mire akarod használni. Nyilván autózásra, de a jellemző használat városi rövid utak, vagy országút/autópálya hosszabb etapokkal. Városba inkább benzines, pályára dízel. Az sem mindegy, mennyit mész évente, sok futás esetén a dízel alacsonyabb fogyasztása tudja kompenzálni a nagyobb szervizköltséget.
Sziasztok! Touran vásárlás előtt állok!!! :-) Azt szeretném megtudni, hogy milyen motorral szereltet nézzek, melyik a legmegbízhatóbb ??? Benzin v. dízel mindegy olyat szeretnék a család részére amivel nem kell minden hónapban a szervizbe járni! A válaszokat előre is köszönöm!!
Tudom én is, hogy a Touranon nem úgy fog kinézni ekkora méretben ez a felni, mint a bemutató képen a Golfon, de mivel nem akarok vagyonokat költeni gumiztatásra, így maradnék az eredet felni méretnél.
A kérdésem viszont még mindig nyitott, mekkora osztókörű, ET számú, középfurat méretű felni megy fel rá? Mert mellényúlni nem szeretnék.
Hmm .. a fórum már csak ilyen. Nagyon nehéz (többnyire nem is szokott előfordulni) úgy írni / olvasni, hogy az teljesen egyértelmű legyen. Ha már a hozzászólásodnál maradunk, honnan kellene bárkinek lejönnie, hogy te az első sorodat tartod mindenekfelett fontosnak? Két mondatrész van ott, egyik ízlés, másik komfort. Én pl egyértelműen a komfort vonaláról beszéltem, te meg később kicsit kiakadtál, hogy miért nem olvassuk az első sort. Én elolvastam, a linket is megnéztem. A felnitől sem esek hasra, ahogy nagyságrenddel fontosabb (nekem) a komfort, mint a divat. A divatról minek vitatkozni, ellenben fel sem merül bennem, hogy az lenne az alap, hogy valaki annyira "rágyógyul" egy felnire, hogy ha az számára tényleg nem mutat jól 16-os méretben, akkor nem másik felnit keres, ami tetszik neki, hanem eltolja az autójának a komfortját inkább. Persze lehet, hogy van ilyen is, ahogy olyanok is, akiknek tetszik a "fakerék" és beáldoznak érte minden mást, sőt annyira fanatikusok is vannak, akiknek meg se lehet magyarázni, hogy a nagyobb kerék egyáltalán jobban ráz, mint a másik.
De nem keresem, hogy ki a hibás (senki), csak kicsit fura volt, hogy ennyire leakadtál tőle, mert ilyesmi inkább a fércbúkon van sokszor, hogy csak az válaszoljon, aki olyant ír, ami a kérdezőnek tetszik, meg mindenki találja ki, hogy melyik szó volt a hangsúlyos két mondatban :o))
Szerintem ez itt egy tipikus esete a rosszul olvasott/esetleg félreérthetően megírt, aztán más által nem jól megválaszolt mondatok halmazának.
Sajnos tényleg így működünk, hibás értelmezés után több hibás reakció jön, majd jöhet az ujjal mutogatás, az anyázás stb.
Ha megnézzük a linkelt felnit és az ott lévő reklámképet, aztán rendelünk egy ilyet... hát, nem pont a képnek megfelelő látványt fogunk kapni, amikor felszerelik a kereket az autóra. Erre szerettem volna rávilágítani. A szépérzék tényleg szubjektív, de véleményem szerint egy sokágú gokartkereket az autószerető ember nem szívesen nézeget.
Nem várhatom el senkitől, hogy ez én szememmel nézze a világot, de azt sem, hogy annyit írjon: há' boccs, ezt benéztem...
Én elolvastam, de esztétikai kérdésben nem szeretnék senkit befolyásolni. Esetleg azt mondom, hogy persze, szép, és csak ezt, semmi mást, aztán ha mégse tetszik neki, onnantól én leszek a hibás :)
Tisztelettel kérek mindenkit, olvassa el még egyszer azt a (ku**a) ... azaz satnya elő sort amit írtam... esetleg nézze meg a kérdező által odarakott linket is.
Ez a kerék szerintem nagyon bénán nézne ki egy magasabb oldalfalú abronccsal.
Megnyugtatásul közlöm, hogy mind a téli, mind a nyári kerékméret a 2016-os Touranomon 205/60 r 16, bár az acélfelni 6 és 1/2 míg az alu az 7" széles. (ez utóbbi más kérdéseket vet fel, de lehet cserélem 6 és felesre...)
Persze .. aki a határ mellett lakik és kifelé jár dolgozni :)
Azért azt ne felejtsük el, hogy a valóság az, hogy pl a 205/55R16 helyett felrakott 225/50R16 egy fapados autót csinált anno a saját Passatomból. Nyilván ha valaki a futóműhöz is hozzányúl, meg ha gyárilag nagy kerék van az autóján, akkor más a helyzet, de aki közlekedni akar ráadásul lehetőleg kényelmesen, az nem a "fakerékre" törekszik. A "fakerék" ugyanolyan divat, mint a SUV-ság. Jó sokba kerül és semmi értelme .. szerintem.
Aki nem csak tökéletes minőségű aszfalton jár vele, annak kicsit bátor az általad javasolt felniméret. Persze az is lehet, hogy én vagyok már öreg a rodeóhoz...
Az enyém még a vírushelyzet előtt megjött, igaz október végén rendeltük. December közepén lett alváz és motorszám és február végén jött meg az autó. Igaz az ünnepek miatt gondolom nem sok minden történt. Az autó egyébként nagyon jó, az előző Touranhoz képest is. Nekünk nagyon bejött, kényelmes és "nem sietős" családi kocsinak használjuk.
Remélhetőleg 1-2 héten/hónapon belül megérkezik az új Touranom 1.5 TSI kézi váltó (nagy a boldogság), a kérdésem annyi lenne, hogy szeretnék venni rá alufelnit, de a paramétereit nem tudom. 5x??? osztókör, ET??? szám, más talán nem kell hozzá!? 16,max 17"-ban gondolkodom (csak újban).
Ezt néztem, elvileg jó kell legyen rá. Esetleg tapasztalata valakinek ezzel a webáruházzal kapcsolatban?