Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Pedig próbáld meg :) A wizzair oldalán jelenleg először pontokban írják jóvá az összeget ( a pontokat pedig azon a felhasználó profilon írják jóvá, amin keresztül vették, ergo a Bravofly-én), aztán ha pénzt akarsz látni, akkor külön jelezni kell feléjük, amit úgy tudsz megtenni, hogy belépsz a profilba. Pont. Bár emlékeim szerint, ha egy irodás foglalásba próbálsz belépni az van rögtön odaírva, hogy irodás foglalás, keresd fel a céget.
Mert hülye voltam és kapkodtam :). A skyscanner-ben néztem ki az oda-vissza járatokat, és azt hozta fel, hogy a bravofly-nál a legolcsóbb. Ez nem is lett volna annyira fontos, de az oda-vissza külön légitársaságnál foglaláshoz szólt, hogy akkor azt neked kell mindkettőnél végigkattingatni, míg a bravofly megveszi a kettőt együtt. Kényelmesebbnek tűnt és olcsóbbnak, úgyhogy amatőr voltam és tapasztalatlan, pont akikre az ilyen hiéna szervezetek szakosodtak. A poén, hogy nem is volt végül olcsóbb, mert ilyen-olyan nem is kért biztosításokat is belevett az árba. Úgyhogy már utána is mérgelődtem, mikor naivan leokézgattam az állítólagos legjobb ajánlatot.
De aztán küldték a pontos adatokat, és belenyugodtam, hogy ez tanulópénz volt, drágábban vettem. De a vírus betett szépen, az ilyen csalók számára ideális felfordulást okozva.
Igen, nagyon jól hangzik amit írnak. De a panaszok alapján ezt egy ilyen fogyasztót hülyének néző trükk. Megjön a levél, hogy választhatsz átfoglalást, vagy későbbi levásárlást (a pénzt nem adják vissza, ezt eleve rögzítik), és amikor rámész az oldalukra, ott kiírja, hogy wizzair-nél lehet intézni az ügyet, keresd fel az oldalukat. A wizair-nél pedig azt írják, hogyha utazási irodánál vetted a jegyet, akkor náluk lehet intézni. A kör bezárult.
"If your upcoming flight is cancelled, we will contact you directly as soon as possible to let you know what your options are. This could either be a refund of your ticket or a change of travel dates. This is subject to the individual airline terms & conditions."
Sziasztok, jól gondolom ugye, hogy beszoptam a bravofly -nál, ez egy szélhámos banda, direkt nem érhető el az ügyfélszolgálat, és direkt olyan a weboldal, hogy felajánlja, hogy a törölt járatot átfoglalhatom, de nem működik?
Vajon miért teszik ki a bravofly-t az olyan oldalak, mint a skyskanner? Sokat fizetnek nekik ezért, hogy a gyanútlan embereket megszivassák?
Azért itthagyom a keresőknek: SOHA NE VEGYÉL REPJEGYET A BRAVOFLY-tól!!!
Nagyon korrektek, nekem is volt már ilyen és szó nélkül törölték és visszautalták a foglalás árát.
Más. Most a Ryanair vetette el a sulykot. Aprilis végi MLA foglalás. Nem lehet törölni. Honlapjukon már rég nem elérhető a járat. Chates ügyfélszolgálat: "you can not see the flight on the website because it is blocked for new bookings" Szóval új foglalást nem lehet rá adni, de a régire nem adják vissza a pénzt... Nah úgy csússzanak ki a 14 napból, hogy füstölni fognak. A végére mondjuk jött a meglepetés: "You are very welcome. I wish you all the best es Maradj otthon:) "
Megint más 11.000 Ft-ért vettem egynapos BCN-t 06.23.-ra :D
Azért így is lehet csinálni! Vissza nem térítendő kedvezményes foglalásom volt, ennek ellenére ilyen korrekten álltak hozzá. Ezek után nem lehet kétséges, hogy a jövőben is mindig náluk fogok parkolni. És itt nem a visszautalt összeg értékéről van szó, hanem a hozzáállásról!
"Tisztelt XXXXXXXXX!
Természetesen ebben az előre nem látható rendkívüli helyzetben a Budapest Airport Zrt. vezetői számára kiemelten fontos, hogy ügyfelei a jövőben is elégedetten vegyék igénybe szolgáltatásait, ezért a lenti kérése alapján a BUDXXXXXXXXX referencia számú - Holiday Parking Earlybird kedvezményes ajánlat - foglalásának a díját az online booking rendszeren keresztül visszatérítettük."
Gondolatébresztőnek, a vonatkozó EU Bizottsági Közleményből:
"Az 5. cikk (3) bekezdése szerint akkor nem érvényesíthető a kártérítéshez való jog, ha a szóban forgó járattörlést olyan rendkívüli körülmények „okozták”, amelyeket minden észszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni.
Ezt a feltételt teljesítettnek kell tekinteni, amennyiben a hatóságok vagy teljesen megtiltanak bizonyos járatokat, vagy olyan módon tiltják a személyek mozgását, amely de facto kizárja a szóban forgó járat üzemeltetését.
Ez a feltétel akkor is teljesülhet, ha a járat törlésére olyan körülmények között kerül sor, amikor a személyek adott irányú mozgása nem teljesen tiltott, hanem csak bizonyos eltérések hatálya alá tartozó személyekre (például az érintett állam állampolgáraira vagy lakosaira) korlátozódik.
Amikor egyetlen ilyen személy sem szállna fel egy adott járatra, akkor az üresen maradna, ha nem kerülne sor a törlésére. Ilyen helyzetekben jogszerű lehet, hogy a fuvarozó nem vár nagyon sokáig, hanem kellő időben törli a járatot (akkor is, ha nem rendelkezik bizonyossággal a különböző utasoknak az utazáshoz való jogairól), a megfelelő szervezési intézkedések meghozatala – többek között a fuvarozó által kárpótolandó utasokról való gondoskodás – érdekében. Bizonyos körülmények között az ilyen esetekben előforduló járattörléseket is a hatóságok által hozott intézkedés által „okozottnak” lehet tekinteni. Szintén a körülményektől függően, ugyanez a helyzet állhat fenn a személyek mozgásának tilalma által közvetlenül érintett járatokkal ellentétes irányú járatok esetében is."